OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » FanFiction ostatní » Charakteristika literární postavy - Mozkomorové a Ron Weasley



Charakteristika literární postavy - Mozkomorové a Ron WeasleyPřed pár měsíci jsme ve škole psali slohovou práci na téma Charakteristika literární postavy. Mohli jsme si vybrat jakoukoli postavu ze série knih o Harrym Potterovi. Já si napsala hned dvojí charakteristiku. Mozkomory a Rona Weasleyho. A po oznámkování a domluvení se s učitelkou to dávám i sem. Snad by se to mohlo někomu hodit třeba jako předloha. ;)

Mozkomor

Mozkomorové jsou strážní nejhoršího čarodějného vězení. Azkabanu. Poprvé se v příbězích objevily ve třetím díle, kdy uprchl na svobodu Sirius Black. Jsou vcelku nepodstatnými postavami.

Mozkomoři mají rozedraný, černošedý plášť s dlouhou kápí. Ze samotného jejich těla jdou vidět ruce, jež vypadají jakoby se rozkládaly. Místo očí a nosu mají jen kůži, jediné co na obličeji mají, jsou ústa. Těmi vysávají ze svých obětí všechny dobré pocity a vzpomínky. Tímto se i živí. Nejhorší mozkomorova zbraň je takzvaný ‚mozkomorův polibek‘, při něm oběti vysaje duši a tím se jeho oběť stává také mozkomorem. Jedině při vykonávání ‚polibku‘ si mozkomor sundá kápi. Tento ‚polibek‘ měl podstoupit i Sirius Black po jeho chytcení.

V třetím dílu série se, při cestě vlakem do Bradavic, málem stane obětí i Harry. Před ‚mozkomorovým polibkem‘ jej zachrání nový učitel obrany proti černé magii, Remus Lupin.

Mozkomorové jsou velmi přelétaví tvorové. Po zničení Voldemorta se dali na stranu ministerstva, ale po jeho opětovném povstání, se k němu zase přidali a začali si zvětšovat řady mezi obyčejnými lidmi.

Mozkomoři nechodí po zemi, nýbrž se nad ní vznášejí a létají. Jsou nejméně tři metry vysocí a když jsou nablízko, poznáte to velmi snadno. Vzduch se ochladí, objeví se mlha a začně vát studený vítr. Poté se snesou.

 

Ron Weasley

Ronald Billius Weasley je vedlejší postava ze série knih o mladém čarodějovi Harrym Potterovi. Je také jeho nejlepší kamarád.

Ron se narodil kousek za vesnicí Vydrník sv. Drápa a stále tam bydlí. I s ním je v jeho rodině přesně devět lidí, nepočítaje domácí mazlíčky a nanejvýš zmatenou sovu jež naráží, do čeho může. S oblibou do oken. Jeho rodina není moc dobře finančně zajištěna, moc tomu nepřispívá ani to, že má tolik členů, ovšem k rodinné pohodě a menší ztřeštěnosti to nevadí. Od doby, co mu jeho oblíbenou hračku proměnili jeho bratrové na pavouka, má z těchto osminohých zvířat strach. Což se v několika dílech knih značně projeví.

Ron se společně s celou svojí rodinou vyznačuje rudými vlasy, je vysoké, vyhublé postavy. Obličej má posetý milionem malých pih. Pomněnkové oči nepostrádají jiskru radosti ze života i když se někdy malinko ukrývají ve stínu jeho dlouhého nosu.

Celou sérii knih je nedospělý a pro každou špatnost, ovšem je i velký strašpytel. V rizikových situacích se bojí i vlastního stínu. Po celou dobu série byl považován za toho Harryho přítele. Spolužáci se mu někdy pošklebovali a nepomáhaoa tomu ani oblečení, jež dostával od své matky. S posledním dílem však zmoudřel a dospěl. Je vášnivý s velkým zápalem pro věc, sarkastický a v některých chvílích až moc zbrklý.

Má sklony k hádání se s lidmi a tím trpí hlavně jeho vztah s Hermionou.

Není moc dobrým žákem, je líný a tak se moc neučí. Ale toužil by být úspěšným a oblíbených. Zdá se mu, že je zastiňován svými staršími bratry a hlavně nejlepším kamarádem Harrym.

Nejlépe mu jdou šachy, avšak není to jediný sport, který zvládá. Obstojně mu jde i famfrpál.

Ron je mojí nejoblíbenější postavou z knih J.K.Rowlingové. Mám toho s ním dosti společného. Myslím, že jako kamarád by byl dobrý, ale asi bych se s ním dosti hádala. Naše povahy by se hodně střetávaly.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Charakteristika literární postavy - Mozkomorové a Ron Weasley:

24. Týna
19.10.2021 [17:01]

Děkuju moc
Zrovna budeme psát a moc mi to pomohlo

23. .
26.10.2020 [10:57]

část této komentové sekce je smajlíkové peklo

22. Izabella
13.11.2013 [16:59]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

21. hopla
07.11.2013 [13:26]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

20. Hovnivál
01.10.2013 [12:24]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

19. Hovnivál
01.10.2013 [12:23]

Ahoj jsem ve škole a píšeme nějakou zasranou práci :D nevíte kde mám hledaat nějakou dobrou knihu ?? :D Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

18. Mam pravdu ?
21.01.2013 [17:06]

škola je na hovnooooooooooooooooooooooooooooooooo

17. martinexa přispěvatel
25.09.2012 [17:39]

martinexakačko Ron famprpál hrál byl přece brankářem v 6. díle:)

16. kačka
25.09.2012 [16:07]

Ahoj máš to hezký ale jak může ron hrát famfrpál když ho hraje jen harry

15. asdfg
22.11.2011 [15:38]

Emoticon

 1 2 3   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!