OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » Ne-Existujú upíri?



Ne-Existujú upíri?Je to len menšia úvaha o upíroch ako o celku. Od ich začiatkov až do dnes. Tak existujú alebo je to len výmysel?

V prvom rade, by som chcela poďakovať všetkým, čo si klikli na môj článok. 
A v tom druhom, je to len môj osobný názor. Nikoho nenútim akceptovať ho, či prikloniť sa k nemu.

 

V tomto článku som sa rozhodla rozobrať upírov od A po Z. Sú to len vymyslené postavy alebo naozaj existujú? Istá skupinka si myslí, že je to pravda a ten zvyšok to vyvracia. Chýbajú dôkazy, ich existencia nie je ničím podložená. Rovnako môžeme tvrdiť, že existujú sirény, morské panny, či dokonca aj rôzny bohovia. Každý verí tomu svojmu. Predsa len, ja verím v Boha a niekto iný môže jeho existenciu zásadne popierať. Veď kde je dôkaz, že naozaj jestvuje?

O skutočnej existencii upírov sa začalo uvažovať po Drakulovi. Bol krutý vládca, rád svojim obetiam odsekával hlavy a napichoval ich na koly. Ľudia boli v tých dobách veľmi poverčivý. Začali si vymýšľať rôzne príbehy o tom kto Drakula vlastne je, a zo všetkých tých výmyslov vznikli upíri. Stvorenia, ktoré sa pohybujú iba v noci a radi pijú krv.

Minulosť bola veľmi pestrá. Organizovali sa hony na čarodejnice. Vyberali si ich podľa správania a často aj podľa vzhľadu. Prišlo krupobitie a pobilo úrodu. Všetci napríklad hneď zvalili vinu na ženu, ktorá žila sama pri, alebo hlboko v lese. Zbieral a liečivé bylinky a varila z nich rôzne čaje, ktoré mohli vyliečiť chrípku. (Vtedy sa na takéto neškodné choroby umieralo.) Nazvali ju čarodejnicou, i keď ňou nemusela byť. To isté sa mohlo stať grófovi Drakulovi. Nazvali ho upírom, pre jeho krutosť a bezcitnosť.

I po jeho sfére ľudia neprestali na upírov veriť. Niektorých ľudí vraj pochovali takzvaným "upírskym rituálom". Dávali im tehly, železo, oceľ do úst, očí a medzi prsty. Nemci sa stali zhovievavejšími a tieto nechutnosti nahradili citrónom. Lenže kde je záruka, že to boli naozaj upíri? Mohol to byť nevinný človek, tak ako obyčajná žena, ktorú zapálili na hranici. Ľudia v minulosti verili všetkému a mohli naozaj pochovať nevinných ľudí, len preto lebo si mysleli, že to bol upír napríklad kvôli jeho dlhším zubom, nezvyčajnou bledosťou alebo divným vzhľadom.

Je naozaj otázne, či upíri existovali alebo existujú. Ak naozaj sú medzi nami, musia sa dôkladne skrývať. Istotne by nepobehovali po ulici a kričali: "Som upír, pozri som upír!" Niektorí fanatici tvrdia, že sú upíri. New York a Miami sú nimi posiate. Lenže podľa môjho názoru, to určite upíri nie sú. Fajn vybrali si svoju cestu - cucajú krv, behajú len v noci, možno aj spia v rakvách - ale ak by boli upírmi, určite by to nedali najavo. Veď ak upíri existovali, museli sa poučiť zo starých chýb, keď o nich svet vedel a museli sa aklimatizovať do novšieho veku.

Ale čo ak je upírstvo fáma? To i ja môžem presvedčiť pár ľudí, že som videla živých pokémonov. Asi by ma zavreli do blázinca, čo poviete?

Možno preto aj ľudia, ktorí sú skutočne svedkami upírstva, držia klapačky. Veď kto by sa dal dobrovoľne zavrieť do ústavu pre psychopatov, keď vie, že to čo tvrdí, je pravda? Nie jediná si myslím, že nikto.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Ne-Existujú upíri?:

33. Prečitajte si to
15.10.2016 [14:45]

možno to zne divne ale su upiry mamam nato dvokaz ale ak nekoho podozrievate dajte mi vedet meno toho a prezvysko pripadne fb a ja si ho preklepnem a popviem vam a to že čitate tento članok naznačuje že už niekoho podozrievate Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

32.
Smazat | Upravit | 24.09.2014 [18:50]

S tvým názorem souhlasím. Vlastně nejsou důkazy o upírství - a stejné je to s vlkodlaky. Samozřejmě, legend je spoustu a z něčeho vzniknout musely. Ale co se týče Wladislause Draquly, do češtiny překldán jako Vlad Dracula, vůbec nesouhlasím s "učeným" komentářem Johán3ka. Už nick značí, že inteligence vypadá na 14tiletého jedince. (Kdo jiný si doprostřed slova v Nicku dá číslici, aby nahradil písmeno?) Abyste neřekli, že vyvracím ten názor jen tak, musím podotknout, že jsem se na internetu po Mateji Korvínovi přeci jen podívala. Nejen, že v jeho historii, co jsem našla, není žádná zmínka o Wladovi, ale Wladův příběh byl poněkud jiný. Ano, byl vskutku vězněm v Osmanské říši, stejně jako jeho bratr Radu a jejich otec. Byl však Mehmedem II., tureckým princem, poslán do Tolotu, kde také prvně uviděl napichování na kůl. Tuto taktiku mučení si později přivlastnil - v úvodu své vlády tedy nenapichoval na kůl jen hlavy, ale celé lidi, a to přes řitní otvor. Lidé na kůlech umírali klidně několik dní, neboť Wlad byl jediný mučitel své doby, který dokázal akci provést tak, že orgány byly porušené co nejmíň a člověk většinou umíral na vnitřní krvácení, ne na rozervané vnitřnosti, jako lidé zavražděni stejnou metodou Turky. Je pravda, že Wlad byl nazýván monstrem pro svoji krutost, ale s jeho označením za upíra přišel jako první až Bram Stoker, který o skutečném valašškém knížeti nevěděl nic krom přízvěsku Dracula, které použil do svého románu. (Původně se jeho postava měla jmenovat Hrabě Wampir, když však zaslechl v Transylvánii Wladovo jméno, přišlo mu pro hororovou postavu vhodnější.)
A co se týče existence upírů, myslím, že dřív existovali, ale dnes už je lidé vymítili. Co se týče čarodějnic, nejsou to babky létající na košťatech, ale ohledně nich věřím, že existují i dnes. Jen už dnes lidstvo pokročilo a mnoho věcí, které jsou magie, berou do svých životů běžně.

Ke komentářům typu "hledám upíra, co by mě proměnil, chci být upír, je to bezva" asi není možné vyjádřit se slušně. Vy jste vážně hovada, že jo? Nebuďte ovládáni žvásty jako jsou Stmívání nebo Upíří deníky. A ne, ani Interview s upírem, které miluji já, nezobrazuje upíry tak, jak má.
A.

31. kaja1998
24.09.2014 [15:54]

kristina berkyova slovenske klacany 14 chcem sa spitat ci egzistuju upiri a ci egzistovali ci to neobol vimisel

30. kikusska1222@azet.sk
04.01.2014 [12:14]

Podla mňa existujú bolo by fajn stať sa jednou z nich...... Muselo to predsa z niečoho vzniknúť..... Ja osobne tomu verím ale každý ma na to svoj názor ....

29. kinder
05.08.2013 [22:11]

Chcel by som sa stat upirom .... ak niekoho poznate tak mi napiste na porse80@azet.sk myslite si ze naozaj existuju upiri podla mna hej ... v staroci existovali ja si myslim ze existuju aj v tejto dobe ..... Emoticon

28. Tina
03.08.2013 [12:11]

Bože deti, zalezte do postele, z vašej gramatiky som dostala rakovinu Emoticon

27. Niki
09.06.2013 [16:35]

Mne sa pacia chcela bi som bit upirkou! Emoticon Emoticon

26. vfvhzfguhilkjhf
19.04.2013 [20:02]

niekto si dokonca mysli že upiri su draculove deti je to podla vas pravda

25. Lulu
20.03.2013 [19:03]

Podľa mňa existujú a rada by som nejakého aspoň poznala. :) Neprosila by som ho aby ma premenil (ako by to robila polovica ľudí čo ich milujú) ale chcela by som sa s nejakým spriateliť... :) Napíšte mi sem lulu30767@gmail.com ak nejakého upíra poznáte. :) Prosím

24. Johán3k
04.03.2013 [12:47]

Menšie napravenie článku: Draculu nenazvali upírom pre jeho krutosť a bezcitnosť. Túto "legendu" o Draculovi vytvoril Uhorský vládca Matej Korvín. Dracula bol turecký vazal a v priebehu jednej bitky sa obrátil proti svojmu pánovi. Bol teda na neho vypísaný trest smrti a on našiel exil práve u Mateja Korvína, ktorý mu zachránil život tým, že generálovi, ktorý si pre neho prišiel rozprával rôzne bludy typu, že pije ľudskú krv, spí v rakve a podobne a tým "dokázal" jeho nesvojprávnosť.

 1 2 3 4   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!