OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » Pernička, aneb pohádka pro děti



Pernička, aneb pohádka pro dětiJedná se o prvotní pohádku psanou jednomu kamarádovi do školy, z které vznikla povídka Nejsi ten pravý na webu stmívání.eu.
Doufám, že ti, kteří povídku Nejsi ten pravý četli, našli nějaké podobnosti, a ti, kteří ne se ji třeba odváží přečíst.
Tak či tak vám přeji příjemné počtení, Hanulka. :)

V malém království kdysi dávno žila malá perníková princezna jménem Pernička. Její maminka zemřela, když byla Pernička velmi malá, a tak ji od té doby vychovávala stará chůva. Aniž by o tom princezna věděla, její tatíček, pan král, přislíbil její ruku Černoperníkovi, králi, který vládl sousední zemi, s níž náš král vedl dlouhou válku. Na důkaz míru, aby uchránil svou zemi před chudobou a hladem, přislíbil Černoperníkovi svou dceru.

 

Když bylo Perničce čerstvých osmnáct let, zavolal si ji pan král. Jen co Pernička spatřila svého otce, věděla, že se stalo něco zlého.

„Tatínku, co se vám stalo?“ ptala se vylekaně Pernička a pan král se na ni smutně podíval.

„Dcerunko, je mi moc líto, co jsem provedl, ale jedině tak jsem mohl naši zemi zajistit mír. Nesmíš se na mě zlobit, dělal jsem to pro dobro našeho lidu,“ promluvil smutně král a v očích mu plál hluboký smutek a nenávist ze sebe sama.

„Ale co jste musel učinit?“ ptala se zmateně Pernička.

„Abych nastolil mír, musel jsem Černoperníkovi přislíbit tvou ruku. Teď toho rozhodnutí natolik lituji,“ pokračoval smutně pan král a zhroutil se na svůj trůn, ze kterého během své řeči vstal. Pernička se zděsila. O Černoperníkovi slyšela už kdejaké legendy a pověsti a ve všech byl král velmi zlý a pomstychtivý. Pernička se nechtěla provdat za někoho tak zlého a špatného, jenže pro dobro království, které tolik milovala, by stejně jako její otec udělala cokoliv. Perničce stekla po tváři slza a za ní hned druhá. Nechtěla takového zlého manžela, ale tatínek nemohl své slovo vzít zpět. Její otec se na ni se zděšením v očích podíval.

„Ne, odvolám své slovo. Nenechám svou jedinou dceru trpět v náručí toho tyrana.“

„Ne, tatínku. Nemůžete vzít své královské slovo zpět. Provdám se za Černoperníka a zajistím našemu lidu věčný mír,“ pronesla hrdě Pernička, poklonila se králi a odešla do svých komnat.

 

O pár týdnů později se královská garda spolu s princeznou a králem vydala do země krále Černoperníka, kde se měla Pernička provdat. Se svým manželem se měla Pernička setkat až před oltářem, kde si řeknou své „Ano“. Perničku po jejím příjezdu ubytovali v obrovských komnatách, které jí budou už nadosmrti patřit, tam bude trávit veškerý svůj čas. Hrad byl v skutku krásný, přepychový, ale Perničce nemohl vynahradit překrásné kouty jejího domova.

 

Druhý den Perničku komorné převlékly do překrásných svatebních šatů a odvedly ji k oltáři, kde na ni čekal její budoucí manžel, král Černoperník. Jakmile ho Pernička spatřila, věděla, že tohoto muže nebude moci nikdy milovat. Raději pohlédla někam jinam a její zrak padl na překrásného mladíka, který se na ni smutně usmíval za zády Černoperníka. Perniččino srdce začalo hlasitě bít při jediném pohledu na toho krásného mladíka. Její otec ji naposledy políbil a předal ji Černoperníkovi. Pernička nevnímala obřad, jen ve správnou chvíli pronesla své ano a pak se nechala surově políbit svým manželem. Na hostině, kdy první tanec musela věnovat svému partnerovi, se později seznámila s tím krásným mladíkem. Její srdce pokleslo, když se jí mladík představil.

„Rád vás poznávám, má paní. Jmenuji se Skořicový princ, jsem synem Černoperníka.“ Pernička ihned zesmutněla. Muž, do kterého se na první pohled zamilovala, je synem jejího manžela.

 

Mnoho dní trávila Pernička zavřená ve svých komnatách a ven vycházela jen na hostiny, které trávila po boku svého manžela a Skořicového prince. Jednoho dne se rozhodla vyjít si do rozlehlých zahrad, kde potkala Skořicového prince.

„Mohu vás doprovodit?“ zeptal se mile Skořicový princ a nabídl Perničce své rámě.

„Ano," usmála se na něj potěšeně Pernička a její srdce se hlasitě rozbušilo. Princ ji zavedl do vzdálených konců zahrad a poklekl.

„Utečte se mnou, paní. Moc vás miluji,“ vyznal své city Skořicový princ. Pernička na nic nečekala a prince rychle políbila. Její láska ji naprosto pohltila a v tu chvíli jí bylo jedno, že je vdaná za Černoperníka.

Po důkladném plánování a tajných schůzkách, které spolu Skořicový princ a Pernička trávili v rozlehlých zahradách, společně utekli ze země krále Černoperníka a žili spolu šťastně až do smrti.

 

Zazvonil zvonec a pohádky je konec!



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Pernička, aneb pohádka pro děti:

8. LostAngel přispěvatel
18.08.2011 [18:38]

LostAngelNo pěkná pohádka a pohádky mám obecně moc ráda takže promiň pokud budu kritizovat, ale na pohádky já jsem přísná! :) Divím se, že se pernička najednou nebála, že jejich království napadnou vojska krále černoperníčka! Emoticon To je jen takový můj postřeh ale aspoň, že spolu žijí šťastně až do smrti. Emoticon Emoticon

7. Lizbeta
16.11.2010 [15:20]

Emoticon Pěkné. Emoticon Emoticon

6. AgataEritra
16.11.2010 [14:11]

Kdyby to bylo ještě o půl doby rychlejší, tak si připadám jako na kolotoči... Nápad dobrý, ale tak hopsavý až je to škoda... Emoticon

5. ada1987
16.11.2010 [10:41]

aro ako černopernicek! ja nemôzem! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

4. krista81
15.11.2010 [23:39]

moc hezké a ta jména Emoticon

3. Prcek přispěvatel
15.11.2010 [22:18]

PrcekHani, velice si mě pobavila. A když si představím ty postavy, které pod jimi mají být, nedokážu udržet vážnou tvář. Emoticon Prostě to nejde... Emoticon
Skvělé... Emoticon Emoticon Emoticon

15.11.2010 [22:11]

Veruuuu Emoticon Emoticon zlato Emoticon

1. gabi
15.11.2010 [14:52]

wow Emoticon Emoticon no ty jména, z těch vážně nemůžu Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!