OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Faraonův pšent - 9. kapitola



Faraonův pšent - 9. kapitolaOpravdu kraťoučká kapitola, kterou bych si troufla nazvat jakousi glosou mojí povídky. Zdá se, že hlavní bouře už přešla, ale opak je pravdou. V Alexandrii se schyluje k něčemu daleko většímu. Intriky jsou na každém rohu a nezkušení vládci jsou pro každého ideálním cílem.

„Jsem si jistý, že to ona za tím vším musela stát,“ ujišťoval Ptolemaios dokola všechny přítomné. Útěk Arsinoé a její útok na Ptolemaia s Kleopatrou vyvolal velké pozdvižení a každý, kdo v paláci něco znamenal, chtěl vědět, co se stalo.

„Proč jsi tedy utekl z paláce, když tvrdíš, že jsi nevinný?“ zeptal se tvrdě Caesar, pozorujíc Ptolemaia nedůvěřivým pohledem. Inaros to vše pozoroval ze zadních řad davu a modlil se ke všem bohům, aby Ptolemaiovi nikdo nevěřil a zavřeli ho zpět. Ptolemaios měl ale svůj cíl.

„Moje sestra se spojila s bratrem mého regenta a navedla ho, aby mě přesvědčil, že se chystá atentát na mě a moji sestru Kleopatru. Dostal jsem oprávněný strach a důvěřoval jim,“ odpověděl Ptolemaios.

„Takže jed, který zabil ochutnavače, nebyl z tvojí ruky, říkáš?“ zeptal se tvrdě Caesar, téměř křičel.

„Jed?“ Ptolemaiovy oči vyhledaly Inara. Dobře, máš, co jsi chtěl. „Kdybych chtěl otrávit svoji sestru, rozhodně bych to neudělal tak, aby se otrávil ochutnávač. Neměl jsem jediný důvod to udělat. Moje sestra je ještě mladá a bohové oslavují, že jí nedošlo, že každé jídlo je nejdřív ochutnáváno,“ odpověděl Ptolemaios.

Jeho argument měl logiku, což připustil i samotný Caesar. Ptolemaios byl zproštěn všech obvinění a ještě téhož dne byl opět faraonem říše.

S tím se ale Inaros nehodlal smířit. Neočekával, že se jeho herní pole začne chovat nevyzpytatelně. Potřeboval rychle dostat vše zase pod kontrolu. Teď měli pod kontrolou jeho, Ptolemaios o něm při výslechu řekl, že spolupracoval s Arsinoé, tudíž ho čekal také výslech, který měl začít druhého dne ráno. Nehodlal se jen tak vzdát, potřeboval něco natolik zavádějícího, že už by nikdo nepochyboval, že Ptolemaios lhal.

„Nastal čas zamíchat kartami,“ usmál se a sešel do katakomb. Jeho pokoj byl hlídaný, ale on a jeho bratr měli za ta léta palác pročesaný a jejich chodbičky byly všude. V katakombách ležela na zemi několik hodin stará mrtvola královniny regentky. Inaros sevřel nůž, který si s sebou vzal, a zuřivě se pustil do díla.

 

„Takže ty jsi můj muž?“ ptala se opatrně Kleopatra, když s Ptolemaiem konečně osaměli. Ptolemaios přikývl.

„Pouze formálně, je známo, že máš vztah s Caesarem,“ oznámil jí.

„A tobě to nevadí, že tvoje žena smilní?“ ptala se dál. Pokrčil rameny a zavrtěl hlavou. Rozhostilo se chvilkové ticho. 

„Půjdu spát, měla by ses odebrat do svého pokoje,“ kývl Ptolemaios směrem ke dveřím. Přitakala a opustila místnost. Jakmile osaměl, na rtech se mu objevil doslova šťastný úsměv. Zhluboka se nadechl a lehl si na svoji postel. „Po šesti letech! Po šesti letech jsem konečně doma!“ zavýsknul si a rozhlédl se. Jeho paruka byla posazená na figuríně, stejně jako šaty na další ven. Služebné už jeho pokoj nachystaly pro další ráno.

Usnul rychle, takže neměl šanci postřehnout, že ho v noci navštívil nezvaný host. Neměl sebou žádnou zbraň, jen pytel a jasný cíl. 

Zoufalá doba si totiž po Inarovi žádala zoufalé řešení, které byl s to naplnit. Neměl jistotu, že jeho plán vyjde, ale musel věřit, že se vše povede tak, jak má.

Jakmile splnil svůj cíl, opět tiše vyšel z pokoje. Divil se, že po tom útoku nemá Ptolemaios u pokoje žádné stráže, sám by je u sebe měl neustále. Ale stěžovat si nemohl, naopak, chválil si tu dětskou neprozřetelnost. Rychle prošel chodbami zpět do svého pokoje a natáhl se na postel. Najednou už mu zítřek nepřipadal tak beznadějný…


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Faraonův pšent - 9. kapitola:

1.
Smazat | Upravit | 12.09.2014 [8:32]

Zatím mu nepřipadá beznadějný. Ale ono se určitě něco zamotá. Emoticon Emoticon
Těším se na pokračování. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!