OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Krvavý úsvit - 5. kapitola 1. časť



Krvavý úsvit - 5. kapitola 1. časťShine sa konečne stretne zoči-voči svojej úhlavnej nepriateľke a najmilšej osobe zároveň. To znamená, že nepridávam pohľad Hope, možno v druhej časti. Chcú sa navzájom naštvať, lenže ani jednej to nejde tak, akoby chceli.
Otec sa so Shine nepiple a zariadi jej vyšetrenie. Ona sa bráni, ale neuspeje. Tak ako to celé dopadne?

 

V prvom rade sa chcem ospravedlniť, že Vám to kúskujem, ale druhú polovicu tejto kapitoly sa mi nedarí dať na papier, tak Vám chcem uľahčiť to čakanie. Kapitola pre moju spolužiačku Mirku, ktorá ma psychickým nátlakom dotlačila to toho, dať to sem (aj keď o tom nevie).

 

5. kapitola 1. časť - Cvok

Otvorila som oči a automaticky vyliezla z postele. Prehrabla som si vlasy a potichu, tak aby som nevrzla dverami, som vyšla z izby. Na chodbe som zastala a zašuchla si tenisky. Nedočkavo som dokorán otvorila vchodové dvere a potiahla do seba vzduch. Bolo krátko po daždi a z každej rastlinky stekali kvapky vody.

Keď mi vlhkosť vbehla do nosa zasmiala som sa ako malé dieťa, keď dostane do rúk svoju obľúbenú hračku. Bola to moja obľúbená vôňa, vôňa dažďa, nedalo sa to dokonca porovnať ani s novým plátnom alebo olejovými farbami. Táto vôňa ma dokonale napĺňala ako samotné maľovanie. Možno to ma teraz vytiahlo z postele, ale je tu možnosť, že to bolo v niečom inom. Vzduch bol totiž nabitý akousi nevysvetliteľnou energiou.

Spravila som dokonalú otočku, ktorá už za tie roky stratila ladné pohyby. Naučila som sa to v tanečnej, chodila som totiž na balet. Bola to mamina podmienka. Aj keď som spočiatku netancovala rada, čoskoro som si ten labutí tanec obľúbila. No nestihla som sa do toho poriadne vžiť, lebo som prestala dochádzať, aby som stíhala maľovanie. Nemohla som byť v rovnakom čase na dvoch miestach a maľovanie by som zo svojho života nikdy nevypustila.

Ešte teraz si pamätám, ako mama zúrila, keď jej prišiel list, že sa nezúčastňujem na vyučovaní. Týždeň som mala zákaz ísť na maľovanie, čo bolo pre mňa, ako keby mi nedávali vodu, ako keby mi zakazovali dýchať vzduch. Proste som bez toho nemohla žiť, vlastne ani teraz nemôžem, ak si niečo aspoň trikrát do mesiaca nenamaľujem, nie som to poriadne ani ja. Ochorela som a celé dni ležala vo vysokých horúčkach v posteli. Mala som halucinácie o tom, že som odišla na svadobnú cestu do Číny. Môj manžel bol vysoký s cylindrom na hlave. Nechápem odkiaľ sa dostal do mojej hlavy.

Mamu ale moja choroba neobmäkčila a trest mi ešte navýšila, lebo som ju na smrť vydesila. Na balet ma už potom nenútila chodiť, čo som brala ako jasné víťazstvo a od vtedy som si u mamy vždy vedela vynútiť, čo som chcela.

Usmiala som sa nad svojou vypočítavosťou a pretancovala ku vysokému kríky ruží. Na prst som chytila kvapôčku vody a opätovne ju nechala spadnúť. Príroda je niečo nevysvetliteľné.

Na rukách mi naskákala husia koža, hneď ako som uvidela tak dôverne známe čierne oči v hustom lese neďaleko domu.

„Myslíš, že toto je hra?“ povedala som smerom k nim a zazrela v nich prekvapenie. Odpoveďou mi bolo ticho.

„Beriem to ako áno. Ale raz, ťa položím na lopatky tvojou vlastnou chybou.“ Ozvalo sa zlostné zavrčanie. Chcela som, aby sa konečne ukázala. Rukou som nahmatala hrubú palicu, ale nakoniec som ju nechala na mieste. Dnes nebudem potrebovať násilie. Potom som sa priblížila k tŕňu a pichla sa pod kožu. Kvapka krvi mi stiekla po prste až nakoniec odpadla do mäkkej zeme. V očiach sa jej objavila túžba a hneď nato vyšla upírka, na ktorú som tak dlho čakala. Vedela som, že ešte nechcela vyjsť, čo znamenalo, že si môžem pripísať ďalšiu výhru na môj nekonečne dlhý zoznam. Určite sa chcela pár dní skrývať, aby na mňa mohla skočiť v nejakej zašitej uličke. Chcela ma jednoducho strašiť.

„Poznám tvoje slabosti, vždy si túžila potom, čo nemôžeš mať.“ Bola som chladnokrvne pripravená vytočiť ju.

„Opovažuješ sa...“

„Áno, budem ťa poučovať, aj keď viem, že ty si nevezmeš ponaučenie. Akoby som hádzala hrach o stenu. Ale ja sa už nebojím.“

„Máš pocit, že si so mnou môžeš zahrávať? Teraz, keď je slnko tak hlboko za horami?“ Hups, začína sa mi to dariť.

„Hej. Už sa ťa nebojím. Vlastne som sa ani nikdy nebála. Si slabá, ovplyvniteľná.“ Opäť jej zopakovať, že sa jej nebojím bolo pre mňa ako balzam na dušu. Prestala som cítiť počiatočnú nervozitu a dych sa mi vrátil do normálneho tempa.

„Nevieš čo hovoríš, donútim ťa zmeniť názor, dcérka.“

„Už mi viac nehovor dcérka! Stratila si nato právo, veď vieš, keď si ma opustila a nechala sa pretĺkať životom.“ Pristúpila bližšie a už nás delilo len pár krokov.

„Tss, tá tvoja nepodriadenosť, nikdy si si nechcela dať povedať. Chýbala si mi.“ Snaží sa ma obmäkčiť?

„No, to ja nemôžem povedať. Vôbec nie som rada, že ťa vidím,“ odsekla som jej.

„Ha, niečo ťa ku mne tiahne však? Inak by si dne nevyšla z domu, na to si až príliš opatrná.“ Už mi začínaš liezť na nervy dievča. Intenzívne som začala premýšľať nad tým, ako ju už mám k niečomu vyburcovať.

„Si len zbytočná burina medzi klasmi žita. Ale raz príde osoba a vytrhne ťa zo zeme aj s tvojimi koreňmi, ktoré žiaľ nie sú najhlbšie pod zemou.“

„Burina je vrtká. Nikdy sa jej nezbavíš na dobro. Aj keď sa ju snažíš vytrhnúť celú, vždy ostane nejaký malý kúsok korienka z ktorého opäť vyraší steblo. A takto to môže byť donekonečna.“

„Ja som dôkladná. Nabudúce, keď si ľahneš do hrobu tvojich rodičov, nezabudni sa ubezpečiť, že niekto nie je naokolo. Pretože, ak zaspíš, nebudeš cítiť ako kôl prejde tvojím srdcom a ako oddelím tvoju krásnu hlávku od tela.“ Snažila som sa ju vystrašiť, ale nefungovalo to podľa mojich predstáv.

„Možno sa toho ani nedožiješ.“ Usmiala sa popod fúzy a vrhla sa na mňa. Rukou som rýchlo siahla od výstrihu a vytiahla malý strieborný krížik. Zaprskala ako mačka a odtiahla sa.

„Vyťahuješ proti mne Boha?“ zúrivo sa spýtala, keď cúvala ešte o pár krokov.

„Áno, viera dokáže zázraky. To ty si ma na ňu priviedla pamätáš? Modlievali sme sa pri posteli každý večer k Panenke Márií. Prosili sme ju o silu, pomoc a to, aby naša viera vydržala a silnela. Prečo si sa od nej odvrátila?“

„Čo je viera v Boha? Len pár prázdnych slov. Ja verím v seba a nie vo vymyslenú postavu ľudí, ktorí už nemali nič.“

„Prosím ťa. Pamätáš ako si mi darovala tento krížik?“ Oči sa jej zamútili, ako keď v čistej vode rozvírite blato, ktoré sa usadilo na dne.

„Nič nie je také ako sa zdá, Shine, vráť sa do domu.“ O čo sa snaží? Na to tváriť sa ako vzorná matka nie je najvhodnejší čas.

„Noc nie je to čo bývala. Za každým rohom striehne niečo nebezpečné, niečo horšie ako tma.“ Zdvihla zrak a pozrela mi hlboko do očí, tým pohľadom, akoby sa mi dívala hlboko do duše. Nenávidela som ho a tak som sa pozrela inam.

„Nikoho nepozývaj dnu, ani tú najnevinnejšiu osobu, mohlo by sa ti to stať osudným.“

Jej chvíľková slabosť zmizla a oči sa jej opäť vyjasnili. Poobzerala sa okolo a prekvapene si ma premerala. Tuhšie som zovrela krížik a pozrela na ňu.

„Mohla by si prechladnúť, a ja nemám rada krv napadnutú baktériami.“ Posmešne sa zaškľabila a zmizla v hustom lese.

„Keď sa stretneme nabudúce, nedopadne to dobre. Buď jej to prepne a bude sa ma snažiť zachrániť, alebo skončíme v smrtonosnom objatí,“ zamrmlala som a rýchlo vbehla dnu. Dnes som už naozaj nemala chuť zažiť niečo akčné. Lenže netušila som, čo si pre mňa osud pripravil.

 

***

 

Zapichla som lyžičku so nového extra - super hustého jogurtu a prekvapeným pohľadom pozrela na otca.

„No nediv sa moja milá, mal som strach.“ Zúfalo som sa zamračila.

„Len raz som si kýchla!“

Nechápem tvoje zmýšľanie, asi by ťa mali zavrieť na psychiatriu! Mala som chuť vykričať mu o tváre, ale vedela som, že by ho to až príliš ranilo.

Najlepšie by bolo, keby som dnes vôbec nešla do kúpeľne, to by som si nekýchla na chodbe. Keby som bola vo svojej izbe, jednoducho by to prepočul.

„Vieš, musíme byť opatrný po tej tvojej chorobe.“ Hodil po mne ten jeho nevinný kukuč a ja som sa zložila na jedálensky stôl.

„Prosím ťa, choď už,“ zamrmlala som si do rukáva. Pocítila som na chrbte dotyk jeho ruky a hneď ako som sa pohla, ju nesmelo odtiahol.

„Ahoj. Príde okolo desiatej.“

„Ježiš. Čau.“ Hneď ako zabuchol dvere, som naštvane vyskočila a poriadne kopla do steny.

„A to som chcela mať zvyšok dňa pokojný. Do pekla aj sním.“ Otvorila som chladničku a vylovila z tej záplavy jogurtov škatuľu, ktorú mi včera doniesla Dí. Lačne som ju otvorila a vytiahla z nej poriadny kus čokoládovej torty. Položila som ho na tanier a vytiahla lyžičku z nedojedeného jogurtu, mimochodom naozaj je hustý, udržala sa v pozore viac ako päť minút. A poriadne som ju vyoblizovala. Kašľať na to. Hodila som ju do umývadla a tortu začala jesť len tak z ruky. Konečne som bola opäť pokojná. Holt, čokoláda ma blahodarné účinky.

Keď som dojedla upratala som kuchyňu a prebehla od izby prezliecť sa do niečoho vhodnejšieho. Predsa by bolo divné, keby som otvorila „návšteve“ oblečená v tielku, bez podprsenky pod ním, a v teplákoch na spanie.

 

4. kapitola - Zhrnutie - 5. kapitola 2. časť



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Krvavý úsvit - 5. kapitola 1. časť:

9. rossie přispěvatel
09.05.2011 [16:32]

rossieNo potrat nebude, to mi už radila aj slečna múdra alias Lucia. Emoticon James nebude upír, ani cez moju mŕtvolu, proste nie, takže nemaj boja. Do toho príbehu sa fakt hodí, takže po nejakej traume sa môže dať dokopy s Denis a s tým malým a môžu žiť ako šťastná rodinka. Slovák nebude, bude to černoch. Pasuje mi to tam a meno som mu dala Kuwe (do riti, neviem či sa to dá skloňovať), takže to už mám vymyslené. No ja neviem dobre opisovať postavy, proste mi to nejde, ale jeho sa ti pokúsim opísať. No bude to asi teraz niekedy (tá smrť Hope), ale ma napadlo, že by nakoniec mohla vyviaznuť.. nemohla, to by mi zase zrušilo černochovu pomstu. No fantázia je základ, a potom pamäť, aby si si zapamätala čo si vymyslela. :DD Koniec a odbil zvonec. :D

8.
Smazat | Upravit | 09.05.2011 [16:17]

Dúfam, že ma napadnú také podobné veci ako teba. Možno raz?! Po prečítaní vety Okej,potrat nebude som šťastná Emoticon A s tými bolesťami by to bolo fajn aby si Shine uvedomila, ako jej ubližíla, blablabla... Emoticon No, hádam by si nechcela Jamesa odstrániť. On tam musí byť. Emoticon Vravím je to sukničkar, ale mne sa sem hodí. Možno by ho Shine a Dí mohli poslať vieš kam a ja neviem, alebo z neho urob upíra- nie to nerob. :D No a to s tým stretnutím môže byť nečakané alebo zvláštne stretnutie. A ked Hope má šialené myslenie je isté žer aj on musí byť taký! Neviem si predstaviť aké meno by si mohla dať takému šialencovi, keby si dávala slovenské tak Žigmund :DD Je to vlastne slovenské? :O :D Jedným slovom DIVNÉ (meno). Aj jeho výzor by si mohla dopodrobna opísať, lebo ak som si dobre všimla postavy-ich výzor moc neopisuješ,neriešiš. Čo je na jednej strane fajn, ale ten šialenec by mohol byť niečím zvláštnym...iný chápeš jedno oko také, druhé zase onaké.. Ale ja sa ti do toho motať radšej nechcem! Je to na teba a myslím že máš lepšie nápady a ty už to nejako vyriešiš... Ale keď máš Hope jej smrť naplánovanú nechaj to tak skôr na koniec či? :D Budeš to mať tažké, možno vyroním slzičku za mojou psychicky narušenou "hrdinkou". Takže sa teším ako to všetko vyriešiš a možno aj ja sa posuniem ďalej lebo som sa sekla v tej našej poviedky s tým ,prečo ju chcú zabiť, vlastne to ma zaskočilo ke´d si sa opýtala. Sakra Emoticon Vidím to tak že budem čmárať do papiera a vymýšlať. Tebe prajem to isté! Emoticon Len tak ďalej cicuš Emoticon

7. rossie přispěvatel
09.05.2011 [16:05]

rossieTo ide spontánne, chvíľu nad tým popremýšľam (cca 2 dni :D)a hneď to je. Si myslíš, že by ťa to nenapadlo, ale to príde samo, veď uvidíš, že niekedy ťa napadnú také veci o akých by si ani nesnívala. Okej, potrat nebude, ale Shine aspoň vystraším, tím že Dí prepadnú nečakané bolesti. Jamesa nenávidím, už aby tam nebol, lenže akosi mi tam patrí, takže to musím prehrýzť a zmieriť sa s tým, že aj také svine existujú. Jo, to s partnerom bol tvoj nápad, aj ja sa teším, ale nemám vymyslené ešte ich stretnutie, takže som zistila, že to pokračovanie budem písať dlhšie ako som mala v pláne. Už to tak vidím, že Hope bude chýbať veľa ľudom :(, tým pre mňa bude písanie jej smrti ťažké.

Ďakujem za koment ;D

6.
Smazat | Upravit | 09.05.2011 [15:56]

Šťastná som ako blcha! Kapitolka hlavne pre mňa! A je jedným slovom úúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúžasná. Neviem či by som ten rozhovor medzi Hope a Shine dokázala tak napísať ako ty, hlavne ta burina. To by ma v živote nenapadlo a je to totálne skvelé prirovnanie! No a čo sa týka Dí, žiadny potrat! To som ti už hovorila, nechaj jej tú radosť nie? Som všetkými piatimi proti tomu. I keď priniesť do toho ešte viac temnoty alebo inak povedané bolesti by bolo zaujímavé, ale aj tak... :)A aj napriek tomu že James vyzerá ako taký sukničkár sa mi tam nesmierne páči. Bola by sranda keby sa zmenil nakoniec na "dobrého chlapca". :D A teším sa na Hope a jej partnera, ktorý vznikne vďaka mne (sa mi marí, že som ti dala taký návrh). Teda neviem isto :D Ale Hope dodáva tomu ten správny šmrnc, hranicu medzi normálnym a šialeným. Bližšie to má k tomu šialenému, samozrejme.Mohla by som ju nazvať i takou malou mrchou v príbehu, ktorá robí problémy.

Z mojej strany všetko! A teším, teším na druhu časť! Emoticon Emoticon

5. Sami21
30.04.2011 [17:46]

Emoticon

4. rossie přispěvatel
25.04.2011 [19:15]

rossieNie len ty, ale aj ja sa teším, ako to dopadne, lebo naozaj neviem ako to mám napísať. :D :D
Ďakujem za slová chvály, naozaj sa pokúšam niečo vypotiť, ale nechce to zo mňa vyliezť. Mám asi nejaký blok, či čo.

3. SafiraDarkfire přispěvatel
25.04.2011 [12:51]

SafiraDarkfirePáni... Tak na tu druhou část se šíleně těším. Už jenom proto, že to bude evidentně hodně akční, jinak tahle kapitolka. Vůně deště, malování... To taky zbožnuji... I když já vůbec miluju déšt jako takový... A to její provokování maminy... Kurna já sem se řechtala jak jsem mohla:D Fakt mě to přišlo vtipné, hlavně ty její myšlenkové pochody, jak už nemá nervy na to, že její mamka na ni ještě nezautočila a jak ji k tomu vyburcovat. To fakt bylo něco:D A fakt jsem zvědavá jestli Hope Shine unese nebo ne, a koho to k tomu najde... Kurňa to je napínavé... Holka... Tohle mi nedělej, rychle zkus dostat tu druhou část na papír, protože jinak se zcvoknu Emoticon A to bych nechtěla, mám svůj život docela ráda a sestřička a spol by mě asi zabili ještě jednou protože bych jim nepřidala další kapitolky:D Já už to normálně vidím... Ehm... Ale sem to nepatří:D Zase odbíhám:D Jinak prostě kapitolka naprosto dokonalá, perfektní super. Rychle prosím tu druhou část nemůžu se prostě dočkat. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. rossie přispěvatel
25.04.2011 [12:32]

rossieDlho ma nenapadali slová, ale konečne som sa rozhodla, že ti skomentujem tvoj komentár (divná veta). Veď by sa aj podľa slušnosti patrilo.

Naozaj si vážim, že si si našla čas a napísala taký dlhý komentár, čo je myslím, v tvojom vyťažení fuška.

Aj ja ju mám rada (tú vôňu), ale radšej mám samotný dážď aj keď niekedy mi poriadne lezie na nervy. Ja som to najprv chcela spraviť tak, že by to bol len sen, ale už som ich nechala pozrieť sa z očí do očí aj v skutočnosti, teda aspoň v príbehu. To si píš, ani ja by som nenašla odvahu vyjsť von, ale chcela som aby sa stretli, a kedy inokedy by to šlo ako v noci? Jedine po západe slnka alebo pred východom a to by už nebolo ono. :DD Akože v pohode, aj ja som to chcela prehĺbiť, ale to by mi nezapadalo do dejovej línie, takže smola. Veď ona sa bránila! Ale narodila sa do cvokhousu - naozaj neviem ako sa to píše. No... to pristihnutie ešte nemám domyslené, tam ide len skôr o to, aby sa to dozvedela, to postačí. To s tým potratom si mi teda veľa poradila. :D A ešte neviem ako sa ten týpek bude volať, ale chcem nejaké šialené meno.

Naozaj si cením tvoj komentár, LŤ.

1. Sami21
18.04.2011 [16:59]

Len tak mimochodom aj ja zbožňujem vôňu dažďa a to smrteľne, ale nebola by som schopná vyjsť von a pritom vedieť, že zapadlo slnko, teda aspoň v ich dobe, chcela som povedať v ich príbehu... v tvojom príbehu.

Zistila som, že sa neviem vykoktať, čo sa to so mnou porobilo? Emoticon

Tá ich hádka sa mi páčila, až na tú časť, keď sa Shine zachránila tým krížikom. Pokojne si mohla nechať Hope zájsť hlbšie a trocha nás postrašiť, ale asi si to chcela mať takto, radšej som už tichoo. Emoticon

Má trošičku šiši famíliu, mamu a teraz aj otca, ale len naozaj trošičku. Fúú, môj otec sa ani neobzrie, keď si kýchnem, možno mi nadá, že som ho vyľakala, ale určite by to nenechal zájsť tak ďaleko, že by mi zavolal doktora.

Teším sa na to ako ich Denis pristihne, a na moju šialenú Hope, som zvedavá ako ju, hups, toho jej nového partnera pomenuješ. Emoticon

A nenechaj ju potratiť alebo radšej hej, a tým by si mohla pretrhať všetko čo Shine spája so starým životom a ľahšie by sa jej odchádzalo. Teda aspoň ak by Dí po tom potrate už s ňou nikdy nechcela nič mať spoločné. Nevšímaj si slovosled, lebo to nemôžem usporiadať. Emoticon

Rozmýšľam, či som dnes nezjedla divé huby... nie, tak čím to potom bude. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!