OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Tanečný sen - 3. časť



Tanečný sen - 3. časťMirka sa spočiatku na party nudí, potom sa jej prihovorí neznámy chalan. Komu sa to nebude páčiť? Príjemné čítanie.

 

3. kapitola

 

Raz, dva, tri, štyri, päť...

Mirča, predsa nie si strachopud! Čo sme si to vraveli? Napočítaš do päť, zazvoníš a keď ti niekto otvorí, nahodíš  svoj neodolateľný úsmev,opakovala  som si sama pre seba neustále v duchu a pomaly sa zhlboka dýchala.

Už dobrých päť minút som načahovala ruku za zvončekom, ale nenabrala  som odvahu stisnúť ho. 

Vážne to bude také ťažké, ako som si myslela? Ešte šťastie, že sa tu nikto neobjavil spomedzi zúčastnených, pretože iste by si pomysleli, že som cvok.

„Mirča?“ oslovil ma naraz niekto a ja som v tom momente myslela, že sa prepadnem pod zem.

„Nina!“ Otočila som sa pomaly k nej a nahodila svoj nacvičený úsmev.

Dopekla, musela som práve ju stretnúť pri dverách? Teraz to bude vypadať, akoby na party prišli spoločne dve najlepšie kamarátky, ako za starých čias. Prečo som len ja bola taká hlúpa a nezazvonila skôr? Och!

„Tak už nemáš zaracha?“ spýtala sa ma a svoje oči uprela na tie moje.

„Nie. Mama mi za vysvedčenie povolila ísť sem. Zajtra odchádzam do Senca a poslednú party si predsa rozhodne nenechám ujsť,“ pokúsila som sa o malý vtip a ihneď sa otočila ku zvončeku a tento krát naozaj zazvonila.

Nech už to bude ktokoľvek, príďte otvoriť! Prosím. Nechcem tu stáť pri dverách s Ninou a rozprávať sa.

„Oh ideš k bab...“ nestihla dopovedať, pretože ako na zavolanie niekto otvoril dvere.  

Nuž, čo sa  otvorili, zostala som prikovane stáť na mieste a hypnotizovať osobu, ktorá práve otvorila.

Prečo ja musím mať dnes také veľké šťastie?

„Timo, láska!“ zvýskla od radosti moja bývala, najlepšia kamarátka a hodila sa mu okolo krku.

Vari zabudla, že som tu ja? Nemôže mať aspoň štipku úcty a objať ho, keď tu nebudem? A prečo sme sa tu museli všetci traja takto zísť? To vážne si osud myslí, že mám prežiť viac bolesti a pozerať sa na šťastný párik? Na chalana, ktorý pred niekoľkými mesiacmi bol len môj a najlepšiu kamarátku, ktorú som považovala za sestru?

V tom som nasucho prehltla a na ich výstup radšej nič nepovedala. Všimla som si však, že Timové oči neustále na mňa hľadeli. A čo ma viac prekvapilo, bolo to, čo sa v nich odrážalo. Ľútosť a bolesť.

Bola to ľútosť za to, ako to celé medzi nami pokazil alebo za Ninin nečakaný výstup?

„Mohla by som, prosím, prejsť? Prepáčte, ale ak ste si nevšimli, blokujete dvere,“ povedala som s tvárou sklonenou dole. Nechcela som, aby obaja videli, ako sa mi zaleskli slzy v očiach. Potrebovala som ihneď vyhľadať Domču. 

Keď som vošla dnu party bola v plnom prúde. Všade sa spolužiaci rehotali, tancovali a rozprávali. Nikde som však nemohla nájsť Domču.

Kde je? Keď ju potrebujem najviac!

„Ahoj, Sima, prosím ťa, nevieš, kde je Domča?“ spýtala som sa mojej spolužiačky, ktorá sa práve rozprávala so svojou skupinkou kamarátok.

„Myslím, že je hore v izbe s nejakým chalanom,“ oznámila mi a mne prekvapene vyletelo obočie do výšky.

Čože? Sníva sa mi to? Domča má vo svojej izbe priateľa?

Nemôžem povedať, že Sima nebola dôveryhodná osoba, ale veľakrát veci aj zveličovala. Preto mi neostávalo nič iné, iba sa ísť presvedčiť sama, aj keď hrozilo, že sa  možno úplne znemožním.

Vyšla som po schodoch hore a namierila si to rovno k nej do izby. Pomaly som otvorila kľučku, keď som uvidela niečo, čo mi vyrazilo dych.

Domča a Marek. Náš ďalší spolužiak a Timov najlepší kamarát? Odkedy títo dvaja začali k sebe prejavovať takú náklonnosť? Bola som slepá alebo mi vážne unikajú veci? 

Obaja sa tam náruživo bozkávali a vôbec im nevadilo, že ich niekto pozoruje spoza dverí. Nechcela som  viac rušiť a preto som zatvorila dvere.

Prečo som sem vlastne chodila? Predsa ukázať, že som silná a že si viem poradiť aj bez chalana. Bez  dvoch najdôležitejších ľudí, ktorí mi pred pár mesiacmi  vrazili do chrbta nôž.

Vedela som však, že to nie je úplná pravda. Hoci to za ten čas bolelo menej, situácia, ktorej som sa pred pár minútami zúčastnila mi ukázala,  že k nemu stále prechovávam nejaké city.

Pomaly som zišla zo schodov a poobzerala sa okolo seba. Hoc zábava bola v plnom prúde, nevedela som sa nikam priradiť. S nikým som už nemala taký blízky vzťah ako s Domčou. Lenže ona je teraz zaneprázdnená a ja ju rušiť istotne nebudem.

* * *

Už vyše hodiny som sedela  na gauči a pozorovala obecenstvo. Sima, Dara a Nela celý čas  poškuľujú po Danovi, Markovi a Lukášovi. Našich ďalších spolužiakoch, ktorí mňa ani pri najmenšom nepriťahovali. 

Mojou jedinou láskou je a vždy bude Timo. Lenže on teraz tancuje s Ninou, ktorá sa naňho lepí ako mačka na myš. Snažím sa odvrátiť od nich zrak, ale nedokážem to. Nedokážem odtrhnúť oči od vysmievajúcej Niny a spokojného Tima. Tak veľmi by som chcela byť na jej mieste. Akú chybu som urobila? Prečo sa to všetko pokazilo? Prečo ma Timo prestal milovať?

„Dáš si?“ spýtal sa ma niečí hlas, ktorý ma vrátil naspäť do reality.

Odvrátila som sa  od šťastného páriku a svoj zrak venovala dotyčným, modrým očiam, ktoré ma po celý čas hypnotizovali. Vysokému, tmavovlasému chalanovi, ktorý mal na sebe bledomodré rifle a bielu košeľu pod krkom rozopnutú.

Prečo, keď sa človek spáli, nedokáže sa znovu rýchlo zaľúbiť? A odpovedať na tak ľahkú otázku?

V oboch rukách držal pivo a druhé mi strkal po pod nos.

Prečo si nedať? Jedno ma predsa nezabije.

S úsmevom som si od neho vzala plechovku a trochu sa posunula, aby si mohol sadnúť vedľa mňa.

„Si tu sama?“ Priložil k svojim perám plechovku piva, zatiaľ čo ja som tú svoju len otvárala.

Chvíľku zavládlo ticho. Ani ho nepoznám, rozhodne som nemala v pláne zdôverovať sa mu s tým, že celý čas pozorujem svojho bývalého s mojou najlepšou kamarátkou.

„Áno,“ odpovedala som, čo bola z časti pravda. „Vlastne, pozvala ma kamarátka, ale tá je teraz tak trochu zaneprázdnená,“ posledné slovo som trošku zdôraznila, načo som sa uškrnula a v mysli sa presunula k nej. Skončia vôbec niekedy? Niežeby som jej to nepriala, ale v tejto chvíli som ju potrebovala.

„To poznám. Kamarát ma sem tiež dovliekol,  vraj sa tu obaja skvelo zabavíme, ale niekam sa vyparil a nechal ma tu samého s kopou ľudí, ktorých vôbec nepoznám,“ porozhliadol sa okolo seba a vzdychol si. 

Keď som sa mu chystala na to odpovedať, začula som hrať moju obľúbenú pesničku. Naraz mi hlavou prebehol skvelý nápad.

„Poďme si zatancovať!“ navrhla som nadšeným tónom a rýchlo ho vytiahla na parket.

Tváril sa trošku prekvapene, ale jeho mihotavý úsmev ma presvedčil, že sa mu môj nápad zapáčil.

Svoje ruky som priložila na jeho plecia a tie jeho sa mi obtočili okolo môjho pásu. V tom sme sa začali pohybovať v rytme hudby, keď sa môj pohľad zrazu stretol s tým jeho.

„Mimochodom, som Daniel.“

„Ja som Mirka, teší ma,“ usmiala som sa, a snažila mu venovať plnú pozornosť, keď v tom popri nás prešiel Timo, ktorý sa netváril práve nadšene.  

____________________________________________________

 

A som tu znovu, po dlhších mesiacoch, s novou kapitolou. Netuším, či si na tento príbeh ešte pamätáte, ale v hĺbke duše dúfam, že áno. Zároveň sa vám chcem ospravedlniť, že som vás tak dlho nechávala v napätí, ale mala som trochu v hlave blok a nevedela, ako najlepšie napísať pokračovanie. Dúfam, že som vás ako čitateľky nestratila.

 

A ešte jedna malá zmena. Rozhodla som sa premeniť názov kapitoly. Namiesto Seneckého dobrodružstva sa bude volať príbeh Tanečná vášeň.

Sľubujem, že pridám novú kapitolu čím najskôr.

 

Páčila sa vám táto kapitola? Vopred ďakujem za všetky názory.

Vaša Lia. ;) 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Tanečný sen - 3. časť:

5. MiriamLianaSalvatore přispěvatel
11.08.2014 [17:31]

MiriamLianaSalvatoreTýna: Ako som napísala už predtým posnažím sa začať písať už dnes a behom týždňa ju sem vložiť. A veľmi pekne ďakujem za komentárik, som rada, že ťa príbeh zaujal. Emoticon

4. Týna
11.08.2014 [14:48]

Parádní kapitolka a i povídka Emoticon
Moc se mi líbí tato kapitolka se vším všudy Emoticon a hlavně umíš,tak krásně to podat Emoticon
Díky za kapitolku Emoticon a PROSÍM PROSÍM at je pokračování co nejdříve,nemůžu se dočkat,jak se to vyvine dál Emoticon
Nezbývá mi nic jiného než: Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

3. MiriamLianaSalvatore přispěvatel
11.08.2014 [12:56]

MiriamLianaSalvatore Sinna: Pokúsim sa pridať poviedku ešte tento týždeň. Emoticon A veľmi ti ďakujem za tvoj názor, dúfam, že ťa nesklamem. Emoticon

Blacky: Ďakujem za milé privítanie. Teraz sem dúfam už, budem pridávať častejšie a dúfam, že nedostanem znova blok, lebo fakt to v najbližšej dobe už zažiť nechcem. Emoticon Emoticon
Čo sa týka toho názvu..premýšľala som a už od začiatku som vedela, že tento príbeh chcem poňať v tanečnom štýle, čo dúfam, nebude problém. A prečo zrovna názov tanečná vášeň? Lebo, keď Marissa odíde do Senca ku babke, naskytne sa jej veľká príležitosť. A medzi dvomi hlavnými postavami to najviac bude iskriť pri tanci - budú predvádzať svoju vášeň, ktorú za iných okolností nevedia veľmi vyjadriť. Respektíve Nicolas (je načase aby som vám prezradila nové meno hlavnej postavy) má s tým veľký problém. Emoticon
A oveľa ďalších, ale to postupne sa dozviete v ďalších častiach.
Emoticon
Úprimne aj mne sa viac páčilo Senecké dobrodružstvo, lebo to vyznelo tak tajomne, a každí si možno povedal, aké to dobrodružstvo môže Marissa u babky zažiť? Ale, keď nad tým premýšľam tanečná vášeň sa k tomu hodí trošku viac. Aspoň myslím, že keby si bola v mojich predstavách, vedela ako to skutočne chcem poňať, súhlasila by si.
Ale je to aj moja chyba. Mala som dať anketu či by ste chceli zmenu názvu..no nevadí už, nabudúce už túto chybu nespravím Emoticon
Len dúfam, že sa mi podarí opísať všetko tak ako to je v mojich predstavách, aby som vás nesklamala a nedopadlo to zle.
Každopádne veľmi ti ďakujem za hodnotienie. Emoticon
Že si vôbec ešte mala chuť po takých mesiacoch čítať moju poviedku. Emoticon

2.
Smazat | Upravit | 11.08.2014 [12:16]

No vitaj! Som rada, že si späť. Ten protiamerický odboj sama nezvládam Emoticon Emoticon Chýba tu trocha strednej Európy Emoticon

No a samozrejme sa teším na ďalšiu, ked sa cez to dostane a nebude túžiť byť n amieste tej fuchtly, pri tom magorovi.
Takže hurá k babke.

Nerozumiem, prečo si ten názov zmenila. máš v pláne tam dajak zakomponovať tanec? senecké dobrodružstvo s ami páčilo viac, ak mám byť úprimná... ale ty si autor Emoticon

Ahoj pri ďalšej. Emoticon

1.
Smazat | Upravit | 11.08.2014 [11:37]

Další část, prosím!!
Když jsi změnila ten název tak jsi mě docela zarazila a já popravdě uvažuji co se z povídky vyklube. Musím se nechat překvapit.
Těším se na další část.
Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!