OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Tanečný sen - Prológ



Tanečný sen - PrológHlavná hrdinka Mirka Hudíková chce letné prázdniny stráviť so svojim priateľom Timom a partiou kamarátov. Všetko zmení nečakaný list z Anglicka od Lukáša, ktorý pozve rodinu na celé dva mesiace k nemu. Najprv sú rodičia proti, ale nakoniec pustia ju aj mladšiu dcéru Veroniku. Mirka sa chce o túto skvelú novinu podeliť s dvomi najdôležitejšími ľuďmi – priateľom Timom a najlepšou kamarátkou Ninou. Nebolo by na tom nič zlé, kebyže oboch nepristihne spolu bozkávať sa. V tej chvíli sa pre Mirku začínajú ťažké časy. Sklame ju priateľ, najlepšia kamarátka a ešte, aby nebolo toho dosť, za hrubé správanie ju pošlú rodičia k starej mame do Senca. Podarí sa Mirke zabudnúť na bolesť a prežiť krásne prázdniny? Kto je Simona Mitazsová, Nicolas Neumann a Dávid Mitazs? Mirka sa znova zaľúbi, ale ani tentoraz to nebude mať vôbec ľahké...

Prológ

 

Ležala som na posteli, poslúchala svoje obľúbené pesničky, a popritom zbežne listovala v časopise, keď dnu vošla moja malá, otravná sestra.

„Koľkokrát ti mám vravieť, že skôr ako vojdeš do mojej izby, máš zaklopať?“ zvolala som a prehodila stránku v časopise. Ani som sa neunúvala na ňu pozrieť. Vedela som, že jej jediným cieľom bude ma otravovať. Veď, na čo iné by sem prišla?

Veve, moja sestra vošla dnu, ignorujúc moju poznámku a sadla si na kraj postele. Chvíľku na mňa bezducho upierala svoje čokoládovohnedé oči, ktoré ako jediné sme mali spoločné, a potom spustila informáciu, ktorá ma donútila odvrátiť zrak od časopisu.

„Lukáš nás pozval na celé dva mesiace do Anglicka,“ povedala a radostne začala hompáľať nohami.

„Čože? Lukáš sa ozval? Kedy? Kde?“ začala som ju zasypávať množstvom otázok, no ona vybehla von, a skôr ako som sa stihla spamätať, už som držala v ruke list od neho.

Rýchlo som ho vybrala z obálky a začala čítať.

 

Milá rodinka!

Ako sa máte? V Londýne je vynikajúco, aj ľudia sú tu fajn. Tak mi napadlo, neprišli by ste tieto prázdniny, sem, za mnou? Mami, oci, pošlite aspoň Mirču a Veve. Zaslúžia si stráviť prázdniny niekde preč od domova. Nebojte sa, dohliadnem na nich aj spolu so Stacy. Oh, áno, znova sme sa dali dokopy, ale o tom vám porozprávam, keď sa najbližšie stretneme. Dajte mi vedieť čo najskôr, kvôli letenkám.

S pozdravom

Lukáš

 

Prázdniny v Londýne? Ísť za bratom? Odjakživa som chcela navštíviť Londýn. Bol to môj životný sen a teraz si ho môžem splniť! Krajší darček k vysvedčeniu by mi dať naši určite nemohli.

„Čo na to vraví mama?“ spýtala som sa a s nadšením pozrela na sestru.

„Nie je dvakrát nadšená, ale ocko povedal, že ju prehovorí,“ povedala s úsmevom na perách a zoskočila z postele na vlastné nohy. Z ruky mi zobrala list a následne zavrela za sebou dvere.

Po prvýkrát v živote som bola šťastná, že mám sestru. I keď sme si dosť krát liezli do vlasov, boli chvíle, kedy by som ju nevymenila za nič na svete.

V tom momente by som najradšej preskákala celú izbu, ak nie aj celú dedinu. Musím sa s touto vynikajúcou správou s niekým podeliť. Ako prvý mi napadol môj priateľ, Timo. Ihneď som zobrala zo stolíka mobil a vyťukala jeho číslo. Chvíľu to vyzváňalo, a potom sa ozval jeho neodolateľný hlas.

„Ahoj, zlatko, deje sa niečo?“

„Láska,“ oslovila som ho a chcela mu oznámiť tú ohromujúcu novinu. „Hádaj...“Nestihla som ani dohovoriť, pretože ma prerušil.

„Mirka, miláčik, prepáč, ale teraz nemôžem hovoriť. Neskôr ti zavolám a povieš mi to, dobre?“ Skôr, ako som stihla čo i len niečo povedať, zložil.

Dopekla, čo to malo znamenať? Nikdy takýto nebol.

Rozhodla som sa to však zahnať zlé myšlienky a ďalej sa prehrabávala v mobile, keď mi padol zrak na moju najlepšiu kamarátku Ninu.

Chvíľku som rozmýšľala a bojovala so svojimi myšlienkami. Zavolať alebo povedať osobne. Nakoniec som sa rozhodla, že pôjdem za ňou. Aspoň sa prejdem po čerstvom vzduchu.

V tom som sa z postele postavila a prešla k zrkadlu. Svoje dlhé, hnedé vlasy som si sčesala do chvosta. Naniesla na seba make-up, doplnila čiernou linku a špirálou na moje čokoládovohnedé oči a pozrela sa na svoj výsledok v zrkadle. Musím povedať, že som s výsledkom bola celkom spokojná. Potom som do malej čierne kabelky uložila mobil, kľúče, do vačku dala MP3 a vyšla z izby.

„Mami, idem za Ninou. Prídem o takú hoďku domov,“ húkla som a zabuchla za sebou vchodové dvere.

Do uši som si hneď vopchala slúchatka a pustila si svoje pesničky.

Cesta k mojej najlepšej kamarátke mi trvala sotva desať minút. Popritom som sa nechala unášať tónmi jednej z mojich obľúbených pesničiek, keď mi začal po rozume chodiť Timov dnešný výstup v mobile.

Čo sa mohlo stať? Čo mohlo byť prednejšie ako ja? Nikdy sa takto nesprával. Bola pravda, že sme si prešli už kadečím a posledné týždne náš vzťah nevypadal rúžovo, ale myslela som, že od poslednej hádky sa to všetko vysvetlilo. Zjavne som sa, ale mýlila.

Ani neviem ako, ocitla som sa pred dverami najlepšej kamarátky. Moja nedočkavá ruka zazvonila na zvonček a čakala, kedy mi niekto otvorí dvere.

„Mirka?“ prekvapene sa ozvala Ninina mama, ktorá postávala medzi dverami.

„Dobrý deň, teta. Mohla by som ísť dnu? Prišla som za Ninou,“ oznámila som jej a ona ma bez ďalších rečí pustila dnu. Prečo sa tvárila tak prekvapene? Čo dnes všetkým je? Najprv Timov zvláštny výstup v telefóne, potom prekvapený výraz Nininej mamy. Môže ma snáď dnes, ešte niečo prekvapiť?

S úsmevom na perách som otvorila dvere na Nininej izby a už mala na jazyku všetko, čo jej poviem, keď sa mi naskytol pohľad na niečo, čo by som nepriala ani jednej svojej priateľke, či nepriateľke.


 
Je to moja nová poviedka, ktorú mám už dlhšie rozpísanú v PC, a len teraz som sa ju odhodlala vydať. Keby ste boli takí milí a mohli zanechať komentárik, veľmi by som sa potešila. Budem vám veľmi vďačná. Prajem príjemné čítanie. Liana


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Tanečný sen - Prológ:

7. MiriamLianaSalvatore přispěvatel
13.03.2014 [18:20]

MiriamLianaSalvatoreMea: Som rada, že ťa prológ zaujal. Emoticon A ďakujem. Emoticon

6. mea
13.03.2014 [17:33]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon supéééééééér Emoticon

5. MiriamLianaSalvatore přispěvatel
13.03.2014 [15:00]

MiriamLianaSalvatorePoppy: Ďakujem . Emoticon Snáď sa ti bude nová časť tiež páčiť. Emoticon

4. poppy
13.03.2014 [13:57]

Je to zajímavé už se těším na pokračování ;-)

3. MiriamLianaSalvatore přispěvatel
13.03.2014 [13:17]

MiriamLianaSalvatoreBlacky: Ďakujem za pekné hodnotenie. Emoticon Úprimne, ani neviem prečo som zvolila práve Senec, ale zdal sa mi najlepšia varianta, kde by sa mohol odohrávať dej. Možno ťa poteším, prvá časť je podaná, čaká už len na schválenie. Emoticon

2.
Smazat | Upravit | 13.03.2014 [7:28]

tak cítim z toho peknú oddychovku a určite budem čítať Emoticon a ešte by som ti chcela povedať, že sa mi skutočne neuveriteľne páči, že si zvolila slovenské prostredie a slovenské mená. Dnes je tak preamerizovaný svet, že všetko musí byť americké. Takže máš odo mňa jedno veliké plus Emoticon dajak sa zabudlo, že aj tu v európe sa dajú aplikovať osudy a riešiť ich. Lebo fakt si neviem predsatviť, že by Hemingway písal jedno zo svojích diel v prostredí BA alebo NR ale ktorého koľvek iného slovenského mesta, To len my máme tendecie tlačiťs a do miest kde sme nikdy neboli spievať jazykom aj keď do ich hudobného rebríčka sa nikdy nedostaneme...takže si fakt cením, že si asi jediná z pomedzi dievčat tu, čo sa drží na slovensku. Senecké jazerá pozná hádam každý slovák a ja si užijme fakt,že konečne nebudem zablúdená L.A alebo Denveri alebo inom meste, kde som v živote nebola a asi ani nebudem, ale naopak si budem vedieŤ vedieŤ dokonale predsatviť prostredie príbehu. Tak som sa rozpísla, to sa mi stáva, keď ma niečo skutočne poteší,alebo zaujme. Tak už len, že sa teším na ďalšiu kapitolu Emoticon

1. LiliDarknight webmaster
11.03.2014 [8:44]

LiliDarknightAhoj
Poprosím o skrátenie perexu. Je naozaj zbytočne dlhý. Keď tak urobíš, znovu zaškrtni, že je článok hotový.
Ď.

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!