OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Zloděj duší - 2.



Zloděj duší - 2.Jared prchá před svou rozzuřenou panteří pronásledovatelkou Siennou, která se ho snaží zabít - chytí se však do jedné z nastražených pastí. Co udělá Jared? Dokáže v sobě najít trochu toho šílenství?

Tělo mělo dost a plíce namáhavě lapaly po dechu. Věděl, že za zlomek vteřiny přijde smrtelný úder. Jen okamžik a spatří ty šílené smaragdové oči zalité zármutkem a čirým šílenstvím. Cítil hlubokou, pulzující jizvu, která se mu táhla přes celá záda a díky níž křivil obličej bolestí.

Před očima se mu roztančila světélka, padl na zem a ochromeně naslouchal tomu tichu. V tu chvíli mu na mysl vyvstala jediná otázka: kam se poděl ten zuřící černý panter, který ho zmrzačil a měl v plánu ho další ránou smést nadobro?

Přes veškerou slabost a bolest se doplazil ke kmeni stromu a opřel se o něj. Všechen zvuk byl však přehlušen zběsilým tepem ve spáncích. No tak, prober se… dělej!

Lesem se ozval táhlý řev a Jared zděšeně strnul. Musel si zacpat uši, protože nářky šelmy se svou bolestivostí a útrpností stávaly nesnesitelnými. Po lese musí být pasti, napadlo ho. Nebyl by překvapen, kdyby ten, kdo zabil tu patronku, rozmístil nástrahy, aby lapil další. 

Věděl, že musí něco udělat, ale nemohl. Nemohl nebo nechtěl? Na tom v tu chvíli nezáleželo. Postavil se na nohy a klopýtavou, váhavou chůzí se vzdaloval od nyní bezmocné šelmy lapené v pasti. Na mysli mu přitom vyvstala ta ironie - ještě před chvílí byl tím bezmocným on.

***

Emily se na něj dívala s nesouhlasně svraštěným čelem plným obav. Ty si nikdy nedáš pokoj, že ne? Musíš se pouštět do něčeho tak nebezpečnýho a naprosto stupidního? Nikdy si nedáš říct. Mohl sis vzít alespoň nějakou zbraň."

Ležel na posteli, na břiše, s ošetřenými a ovázanými zády, zatímco Emily se tvářila jako obvykle nesouhlasně a až příliš dospěle - ostatně jako vždy, když Jared něco provedl a nevyvázl s tak čistým štítem, jak původně předpokládal.

Měl jsem dýku, ale byla mi k ničemu."

Evidentně. Slíbíš mi, že se tam nevrátíš? Myslím to vážně. Ať už tu past nastražil kdokoliv, nebylo by rozumný se mu hned plést do cesty kvůli patronovi, co tě málem zabil."

Jared svraštil čelo a Emily dopáleně nadskočila. Výraz: je mi úplně jedno, co si o tom myslíte, stejně to udělám se v jejich rodině dědil. Stejně jako paličatost, která s tím výrazem šla ruku v ruce.

Ani nad tím nepřemýšlej!" vypískla. 

Ten patron za to nemohl. Byl naštvanej a já se prostě připletl, navíc je moje vina, že se chytil. Chceš snad další vraždu?"

Samozřejmě, že ne, ale-"

Tak vidíš! Musím něco udělat!" přerušil ji a tím dosáhl vrcholu její trpělivosti. Emily byla vždy ta rozumná, spolehlivá dívka, která dělala to, co bylo správné - i když to znamenalo být správné pro společnost, rodinu a přátele, ale ne pro ni. Dnes by to mělo být stejně. Je moc riskantní, aby se Jared kamkoliv vydával, obzvlášť, když kvůli táhlému a dost ošklivému šrámu na zádech málem upadl do bezvědomí. 

Ne. Zaplatil bys za to životem. Já nechci, aby umřel někdo další, slyšíš? Ne po tom, co se minulý léto stalo Sethovi," pronesla se slzami v očích. Byla to její poslední zbraň, o které si byla jistá, že pod její palbou Jared poslechne, ačkoliv ho tímhle způsobem držet v domě nechtěla.

Tentokrát se však mýlila. Jared ležel na posteli a v duchu v hlavě skládal plán. Šamani sice s patrony odjakživa válčili, ale Jared v té tradici nemínil pokračovat. Každý patron je z větší části člověk, a tak Jared cítil výčitky, které ho pomalu sžíraly. Emily si odešla udělat hrnek čaje a nechala tedy sžíraného člověka, ač zraněného a obvázeného, o samotě. To byla největší chyba, jaké se mohla dopustit.

***

Sienně se stmívalo před očima. Zadní tlapu měla sevřenou v pasti a silně krvácela. Po tak dlouhé době by nebylo divu, kdyby ztratila vědomí. Pomalu jí docházely síly. Věděla, že nějak takhle mohla skončit její sestra - chytili ji a připravili o život.

V dálce se ozvaly kroky. Sienna se pokusila vymanit v posledním marném pokusu o útěk. Nakrčila nos - byl to bezpochyby šaman. Přikrčila se s pevnou vůlí se o svůj život prát do posledních sil, nemínila se jen tak vzdát. Ale jestli má přeci jen odejít za svou sestrou, nejdříve jejímu vrahovi uštědří tolik ran, kolik si jeho bídná, shnilá duše zaslouží. Vyzývavě zavrčela na postavu do tmy a vytasila dýkovité drápy.

Šaman se před ní zastavil a zvedl v ruce nad hlavu. S údivem strnula na místě. Pomalu se přibližoval a Sienna poznala člověka, který před ní stál s provinilým výrazem.

Neboj, nechci ti ublížit... chci ti pomoct. Tak mě, prosím, nech, abych ti pomohl, dobře?" promluvil ten nejistý, chvějící se hlas. Pak udělal krok dopředu a Sienna automaticky zasyčela. 

Fajn, beru to jako souhlas."

Sienně se kleště, které svíral v pravé ruce, vůbec nelíbily - nepřetržitě na ně vrčela.

Pár pastí na medvědy už jsem odstraňoval, jestli tě to uklidní." 

V ten moment, když kleštěmi v roztřesených rukou přerušil drát, Siennin řev prořízl chladný noční vzduch. Následovaly však ryze lidské vzlyky. Jared se uchváceně díval, jak se panteří tělo během zlomku okamžiku mění na lidskou dívku - černá, lesklá srst zůstává pouze ve formě hebkých havraních vlasů, tlapy se mění v dlaně. Jediné, co zůstalo, byl onen pohled dvou smaragdových očí. Takže žádnej panter, panterka...

Pokoušel se jí pomoct na nohy, ale propadala se do mdlob. Pohled na zraněnou nohu mluvil za vše, musela ztratit hodně krve. Zvedl ji do náruče a zaskučel bolestí, když se ozvala jizva na jeho zádech.

V tu chvíli se však z dálky ozvalo několik hlasů. Jared věděl, že jestli odsud ihned nevypane, je on i půvabná patronka v bezvědomí v koncích.

***

Ležela v teple. Byla zabalená v něčem tak měkkém a příjemném, že by nejradši nikdy nevstala a ležela by tak celé věky. Jenže ona tady přece není od toho, aby ležela. Musí vzbudit sestru a půjdou do školy. Pak se možná trochu proběhnou, pokud zbyde čas. Jejím úkolem je hlídat svou sestru, musí...

Sienna překvapeně otevřela oči a zůstala překvapeně zírat na světle modré stěny cizího pokoje. Odhodila cizí peřinu a přestože se chtěla postavit na nohy a utéct, natáhla se místo toho jak široká tak dlouhá na podlahu.

Kde to, ksakru, jsem?! 

Její mozek se začínal probouzet. Ne, dnes nepůde se setrou do školy. Svou sestru našla mrtvou. Pohled jí sklouzl na obvazy obmotané kolem kotníku, které byly stále ještě nasálé krví. Před očima se jí zjevila medvědí past a už si uvědomila, kde by mohla být - i když ji to dohánělo k šílenství. 

Po jedné noze doskákala přes haldy oblečení poházeného na zemi až ke dveřím, které ovšem byly zamčené. Díky svému mimořádnému sluchu však zaslechla dva hlasy - jeden, který neznala, a druhý, o němž si byla stoprocentně jistá, že včera večer jí zachránil kůži, ač si to v tuhle chvíli, zamčená v pokoji, nechtěla přiznávat.

Zabušila na dveře a oba hlasy ztichly. Uplynula dlouhá, nepříjemná chvíle, kdy opřená o rám dveří čekala na reakci dvou šamanů. Konečně se ozvaly tiché kroky a cvaknutí zámku...


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Zloděj duší - 2.:

5. TheCyanWolf přispěvatel
13.03.2014 [18:48]

TheCyanWolfnikol, Nika: Díky, vy teda umíte zvednout náladu! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

4. Nika přispěvatel
12.03.2014 [21:49]

Nika Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

3. nikol
12.03.2014 [17:10]

Skvělá povídka moc se těším na další kapču :) Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. TheCyanWolf přispěvatel
12.03.2014 [15:50]

TheCyanWolfMoc ti děkuju, domi! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

1.
Smazat | Upravit | 12.03.2014 [15:06]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!