OurStories.cz ~ naše povídky - O webu » Recenze » Čas čarodějnic



Čas čarodějnicNa počátku jest nepřítomnost a touha.
Na počátku jest krev a strach.
Na počátku jest objevení čarodějnic.


Čas čarodějnic od autorky Deborah Harkness. První díl plánované trilogie.

Oficiální text:
 
Historička Diana Bishopová celý svůj život odmítala své nadpřirozené nadání, které zdědila po rodičích. Očarovaný alchymistický rukopis, který zdánlivě náhodou otevře, však do jejího života vnese nebývalý příval magie. Přestože se tajemné knihy zbaví, proud nečekaných událostí už nelze zastavit. Najednou se o ni zajímají nejen čarodějnice, ale i další nezemské bytosti - neurotičtí démoni a nesmrtelní a nebezpečně krásní upíři. Zdá se, že jedině ona má klíč k svazku, po kterém všichni pátrají už stovky let.
 
Záhy se po Dianině boku objeví i záhadný Matthew Clairmont (pozn. aut.: V originále zní jeho příjmení Clermont), vědec, válečník a upír. Přestože mezi upíry a čarodějnicemi panuje staleté nepřátelství, Diana a Matthew se jen s obtížemi brání vzájemné mrazivé přitažlivosti. Diana musí čelit odvěkým pravidlům, jejichž porušení se krutě trestá, pochopit a ovládnout svou hrozivou moc a ubránit právo milovat toho, koho si vybrala - a který jí byl možná souzen dávno předtím, než se narodila.
 

 
Tak jako každý rok, i letos (2011) jsem pod vánočním stromečkem našla nějaké ty hranaté dárečky (většinou jenom hranaté) slibující čtivo na další půlrok.
 
Nedočkavě jsem roztrhla balicí papír a vytáhla knížku. OK, čekala jsem Eldesta... napadlo mě, když na mě vykoukla kniha v modrém blyštivém přebalu s názvem Čas čarodějnic (v originále A discovery of witches) od Deborah Harkness.
 
Po rozbalení všech dárků jsem, jako každý rok, začala se zkoumáním knížek. Sebrala jsem si tuhle.
 
Znalecky jsem ji potěžkala a nahlédla na konec, abych zjistila počet stran. Uprostřed obálky se skvěl modrý zářící měsíc a v pozadí byly jemné nákresy jakýchsi čarodějnických odborných malůvek, mezi nimiž jsem poznala jen znamení zvěrokruhu. Záblesk světla u písmenka "Č" mě přímo očaroval. Celá obálka se leskla ve světle žárovky, jako by měla v sobě své vlastní kouzlo. K tomu všemu se obyčejné, ničím zajímavé písmo skvěle hodilo jako doplněk, který naláká.
 
Kouzla, to je moje... Tuhle knížku si buďto zamiluji, nebo ji vůbec nedočtu.
 
 
 


Hlavní hrdina Matthew Clairmont je velice zvláštní a jen těžko popsatelná osobnost. Osobně jsem se do něj zamilovala hned po pár stranách, na kterých se objevil. Silný, tajemný, charismatický. 

Hlavní hrdinka Diana Bishop už na tom tak dobře není. Připadá mi jako typický příklad syndromu "Bella Swan", a i když proti Stmívání nic nemám, hrdinky jejího typu moc nemusím. Naštěstí se v průběhu knihy mění, a to je jen veliké plus.
 
Mou oblíbenou postavou se stala Matthewova upíří matka Genevieve Melisande Helene Ysabeau Aude de Clermont, zkráceně na dnešní dobu pouze Ysabeau de Clairmont. Kvůli své minulosti se k Dianě chová dost odměřeně, ale je to velice způsobná dáma, takže vše probíhá v rámci slušnosti. Možná díky jejímu chování k Dianě jsem si ji tak oblíbila. 
 


Tohle je rozhodně knížka, která neomrzí nejen díky skvělé zápletce, ale i díky většinou úžasným charatkerům. Prvních pár set (100-200) stran knížka vypadá jako romantická ptákovina a děj se táhne jako hustý med (poprvé se mi touto částí trvalo prokousat skoro týden, dnes mi zabere cca den), ale jakmile se do toho začne zamotávat všudypřítomná smrt, kouzla a ostatní upíři s čarodějnicemi, knížka dostává spád a čte se sama (pro mě opět čtení na max. jeden až dva dny).
 
Je to příběh plný lásky, sebeobětování, ale i obětování, nenávisti, intrik, dávných hříchů předků, pátrání a hlavně kouzel a zázračných bytostí.

Nicméně, pokud budete číst, dopředu varuji před množstvím chyb, které jsou snad na každé stránce a díky nimž jsem měla sto chutí zajít do nakladatelství a knížku jim omlátit o hlavu. Nakonec jsem se uchýlila k nenásilné možnosti a vše ručně tužkou opravila. (Pozn. aut.: Mám první výtisk, takže nevím, jak na tom jsou výtisky ostatní.)

Nedbejte tedy mého zastrašování a hurá k četbě!
 

 
Společnost Warner Brothers Pictures získala filmová práva na všechny knihy této trilogie. V současné době probíhají práce k přizpůsobení první knihy, Objevení čarodějnic, pro televizní obrazovky. Film produkují Denise DiNovi a Alison Greenspan. Dramatik David Auburn, který obdržel i Pulitzerovu cenu a cenu Tony, byl najat, aby napsal scénář.
 
Další informace, pokud budou k dispozici, budou zveřejněny zde.
 
 
 
Edit (16.9.2018): Seriál již vychází pod názvem "A Discovery of Witches" na HBO.


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Čas čarodějnic:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!