OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Žít svůj sen - Prolog



Žít svůj sen - PrologThea Wirtemová je obyčejná šestnáctiletá studentka, která má jako každý jiný svůj vlastní sen. Rozdíl mezi ní a ostatními je však ten, že ona se rozhoduje jej dodržet. Jak to dokáže, záleží jen na ní. Otázka však zní: dokáže zkombinovat osobní život se školou tak, aby psaní nijak nenarušilo její další sen - dostat se na právnickou školu?

Prsty se pohybovaly po klávesnici, jako kdyby k tomu byly stvořené. Myšlenky létaly jedna za druhou a nadhazovaly různé návrhy. Oči se zaměřily na jednotlivá slova, která se náhle objevovala na obrazovce. Byl to okamžik téměř nezapomenutelný. Tato doba, kdy se múza opět dostavila a nemínila zmizet, byla vždy nejlepší.

Jako pokaždé, když mě popadl nějaký nápad, jsem seděla na posteli, zády opřená o zeď a se sluchátky v uších. Vycházely z nich nádherné klavírní skladby, které byly v tuhle chvíli naprosto ideální. Nohy jsem měla pokrčené, na nich položený malý notebook. Snažila jsem se ignorovat bratrovy rozhovory z vedlejšího pokoje a věnovala se pouze tomu, co mě bavilo.

Psaní.

Vše to začalo obyčejným čtením knih. Jako malá jsem tuto činnost neměla příliš v oblibě. Možná to bylo zčásti i kvůli tomu, že mě starší bratr naučil rozpoznávat různá slova již ve školce. Učitelky toho samozřejmě využily a rády mě nechaly, abych ostatním předčítala Zlatovlásku. I když jako malá jsem si to nikdy neuvědomila, nenáviděla jsem to.

Pak přišla škola a povinná četba. Tím pádem mě to nebavilo o to více. Je to naprosto logické. Řekněte malému dítěti, že něco musí nutně udělat - neudělá to. Řeknětě mi, abych něco přečetla - nepřečtu to. Jenže před pár lety jsem narazila na knihu, která mě zaujala.

Nejen svým dějem, ale i tím, že jsem si automaticky začala představovat, jak jinak by to teoreticky mohlo dopadnout. Co kdyby se dívka se svou rodinou nepřestěhovala? Bylo by vše tak špatné, jaké je to nyní? Nebo to tak bylo pořád, jen si to nikdo nechtěl přiznat? Tisíce a tisíce možností, stačí si jen vybrat. Následovaly další desítky knih a spolu s tím i další možnosti.

A pak mě to napadlo. Proč nezkusit napsat něco vlastního? Vymyslet si příběh a místo, ve kterém by se to odehrávalo. Hlavní postavy, které se budou jen shodou okolností podobat mým blízkým. Různé náhody a nehody, staré lásky a nová poznání, nenávist a přátelství. To vše bych mohla vytvořit jen já sama, aniž bych to někde četla.

Když jsem o tom řekla kamarádce, zasmála se tomu a já s ní. Najednou mi to přišlo absurdní. Já a napsat nějaký příběh? Blbost.

Ale nedalo mi to pokoj. Stále jsem nad tím přemýšlela. Tolikrát jsem měla nutkání si vzít papír s perem a něco napsat, jenže... Bála jsem se toho. Nechtěla jsem vědět, co se stane, když se mi to nepovede. A i kdyby, tak co s tím udělám? Nějakou patlaninu od mladé holky nikdo nevezme, natož nějaké nakladatelství. Uklidňovala jsem se, že o nic vlastně nepřicházím. Akorát bych plýtvala drahocenným časem. Alespoň to jsem si říkávala.

Jednu noc jsem nemohla spát, a tak jsem – jako každý typický teenager – zapnula notebook, vzala si jej do postele a jen se tak poflakovala na internetu. Zničehonic jsem do vyhledávače zadávala slova, která obsahovala především psaní knih. Prohledala jsem nespočet stránek včetně různých diskuzí, ve kterých si lidé navzájem pomáhali při svém ‚bloku‘.

Pochopila jsem, že při psaní nejde o to, jestli se příběh uchytí, zda po něm skočí hned několik vydavatelství, bude se vyptávat stále více zájemců o jeho koupi, nebo snad jestli mi to bude přinášet nějaké peníze.

Při vytváření příběhu jde především o pocit, že něco dokážeme my sami. Nelze se srovnávat se slavnými autory píšící nejslavnější romány po celém světě. Nemůžeme se srovnávat ani s ostatními ‚spisovateli‘, kteří se sice snaží o tu stejnou věc, ale každý na to jde svým způsobem.

Nikdy jsem nepřemýšlela, co chci v životě dělat. Čím chci být? Hasička? Doktorka? Jenže je to psaní, které můj život naplňuje. Raději strávím několik týdnů, měsíců, možná i let jen tím, abych napsala nějaký příběh. Příběh tak obyčejný, až bude originální. Takový, který chytne za srdce každého, kdo by se v něm byť jen trochu poznal.

Především nezapomínám na velice důležitou věc. Píšu to pro sebe, to mně by se to mělo líbit. Pokud s tím nebudu spokojená, jak s tím mohou být spokojení ostatní?

A kdo vlastně jsem? Thea Wirtemová, prozatím šestnáctiletá studentka, snad budoucí spisovatelka a právnička.


Zatím jen seznámení, přesto snad zaujalo. :) Liefe


Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Žít svůj sen - Prolog:

3. Liefe přispěvatel
10.05.2014 [14:24]

LiefePetraCullen: Moc děkuji. Emoticon
Romina: Blízké? To mě těší, že nejsem sama. Emoticon Jsem ráda, že se ti to líbí. Emoticon
darkgirl: Tak snad tě v další kapitole nezklamu a stále tě to bude zajímat. Emoticon Jinak další kapitola už je schválená na zítra. Emoticon
Moc děkuji za komentáře. Emoticon

2. darkgirl přispěvatel
10.05.2014 [10:41]

darkgirlUž jen samotný prolog mě zaujmul a povídka mě vůbec nezklamala naopak navnadila tak,že už teď se nemůžu dočkat další kapitoly Emoticon

1. PetraCullen přispěvatel
09.05.2014 [12:29]

PetraCullenWow... Emoticon Emoticon Velice zajimavý nápad. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Rozhodně budu číst dál. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!