OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Drabble » Mojito Ernesta Hemingwaya



Mojito Ernesta HemingwayaSedela som v jednom podniku u nás v meste a na nápojovom lístku som si všimla zvláštnosť. Pri mojite bolo dopísané, že sa považuje za najobľúbenejší nápoj Ernesta Hemingwaya. Zmienený podnik v drabble poviedke dokonca pripisuje známemu spisovateľovi aj epigraf na stene, aj keď kritici tvrdia, že to nie je jeho pravý podpis.

V Havane bolo celý deň pekelne horúco. Teplo sa viditeľne vznášalo s rozohriatych kameňov a farebné budovy neposkytovali domácim a turistom o nič viac chladu.

Muž, s tvárou ošľahanou vetrom a poznamenanou krutými bojmi, bol už vysilený. Vrásky sa mu rozťahovali po čele až po husté, biele obočie a rovné vlasy, ktoré mu chlapčensky padali do prižmúrených očí hľadajúcich, kam by sa na celé popoludnie posadil.

V útrobách kamenných ulíc našiel jediný podnik s voľnými miestami pod slnečníkmi. Podnik La Bodeguita del Medio privítal Ernesta Hemingwaya s otvorenou náručou. Posadil sa na terasu ohraničenú balustrádou a ošarpanou stenou budovy. V monumentálnych keramických kvetináčoch okolo rástli palmy dohliadajúce na oddychujúcich, stratených medzi cigaretovým dymom.

Opálená čašníčka v pestrých šatách bola pekná na pohľad. „Čo vám môžem ponúknuť?" 

„Prineste mi niečo dobré," odplašil ženu a venoval sa písaniu do svojho notesu. Jazykom si popri tom vlhčil suché pery.

Obsluhujúca mu priniesla pohár so sódou zaliatou rumom, naplnený lístkami mäty a limetkovou šťavou. Na hladine plávali kúsky popraskaného ľadu a plátok citróna. 

Ernest si už po jednom hlte objednal nasledujúce dva a po nich ďalšie. „Odteraz to bude môj obľúbený nápoj," vyhlásil a vracal sa do tohto podniku tak často, ako len mohol. Aby tam pil, písal a nasycoval sa občerstvujúcou atmosférou. 

Čašníčka ho už dobre poznala. „Smiem vedieť vaše meno?"

„Som Ernest Hemingway," odvetil stroho.

„Prečo svoj rozum otupujete alkoholom?"

„Pijem, aby pre mňa boli ľudia zaujímavejší." 

„A ja som pre vás dosť zaujímavá?"

„Ukážem vám ako veľmi." 

Muž sa zaraz postavil a kúskom odhodeného uhlíka napísal na stenu epigraf s podpisom: „My mojito in La Bodeguita, My daiquiri in El Floridita."

Bol taký opitý, že mu nezáležalo na tom, ako bude jeho podpis vyzerať. Namiesto svojich klasických rovných čiarach na „g“ a „y“ dokreslil slučky. Záležalo mu iba na vlastnom odkaze.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Mojito Ernesta Hemingwaya:

1.  
27.08.2021 [14:57]

Emoticon Štýl písania ma oslovil a veľmi.

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!