OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Drabble » Posledný list



Posledný listLaira ochorela a Oliver Fright jej chcel dať poslednú nádej. Aká malá drobnosť stačí, aby sa vám zmenil celý život?

Presne pred rokom sa Laira dozvedela, že má rakovinu. Prešla zima, jar a leto a ona cítila, že sa ďalšej zimy už nedožije. V nemocničnej izbe ležala na nepohodlnej posteli. Nemala silu ani na prechod do kúpeľne, aby sa sama osprchovala. Vždy jej s tým musel niekto pomáhať. Nechcela im robiť starosti. Čas si krátila čítaním kníh alebo pozeraním sa cez okno na vysoký strom, ktorého konáre dosahovali až na tretie poschodie.

„Ak spadne posledný list, zomriem,” hovorievala. Starý dub pomaly menil farbu šiat. Keď prišli prvé dažde a vietor, z konárov pomaly opadávali listy. Jeden po druhom leteli na chodník pred nemocnicu.

Doktorovi Oliverovi Frightovi lámalo srdce z dvadsaťpäťročného dievčaťa, ktoré chradlo na tele i na duchu. Musel niečo urobiť, aby ju nejakým spôsobom potešil a dal jej nádej, že sa uzdraví. Úpenlivo premýšľal, až kým nenašiel ten správny spôsob.

Skoro na konci jesene sa strhla obrovská búrka. Konáre búchali do okien a vzduchom lietali listy. Laira vedela, čo to pre ňu znamená. „Žiaden list sa v tomto počasí neudrží na strome. Je koniec.”

Nasledujúce ráno bolo jedno z tých, na ktoré sa nezabúda. Svietilo slnko a na oblohe nebolo ani mráčika. Keď sa zobudila, bola veľmi prekvapená, keď na strome zbadala držať sa na konári maličký lístok. Nemohla tomu uveriť, že napriek všetkej tej víchrici sa najmenší zo všetkých lístkov udržal na strome. Inšpirovalo ju to k tomu, aby zahodila všetky obavy z choroby a postavila sa im čelom. Teraz bol čas, aby začala bojovať. A verila, že vyhrá.

Samotný ošetrujúci doktor Fright jej pomáhal so všetkým s čím sa dalo. Laira si ho zamilovala a chorobu naozaj porazila. Až krátko po svadbe Oliver odhalil svojej milej veľké tajomstvo: „Chcel som ti dať nádej. Nemohol som dopustiť, aby si zomrela. V tú noc som nakreslil lístok na okno.”

 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Posledný list:

2. luckap přispěvatel
12.11.2020 [22:01]

luckapAhoj Lily, Emoticon
ak by som s námetom pracovala, tak asi iba ako jednorazovú poviedku. Nemám rada horkosladké (umami) príbehy, a viem, že ľudia sú chorí "bežne" a hlavne v tejto dobe, ale ako námet na príbeh na pokračovanie je to pre mňa už dá sa povedať tak trochu klišé. (Ale veľmi rada som sa zažrala do knihy Na vine sú hviezdy alebo Predtým, než som ťa spoznala Emoticon )

1. LiliDarknight webmaster
12.11.2020 [11:05]

LiliDarknightAž teraz som si uvedomila, že som ti tu zabudla pridať komentár. Emoticon Ten koncept sa mi páčil. Cítim v tom potenciál na taký emotívne výrazný romantický príbeh. Hoci aj v tejto krátkej podobe mal svoje čaro a istú silu, viem si ho predstaviť aj ako dlhšiu záležitosť. Neplánuješ tento koncept náhodou rozpísať? Emoticon
(Inak, z môjho pohľadu je dosť zaujímavý ten dub. Ono sú totiž druhy dubov, hlavne tie, ktoré rastú napríklad aj na Slovensku, ktoré vlastne nikdy neopadávajú. Im vlastne zoschnú listy, ale opadajú až vtedy, keď im rastú nové, takže prakticky ani na jediný moment listy nestrácajú. (Čo inak ako námet použil Werich vo svojom filme Až opadá listí z dubu.) Bolo by zaujímavé, keby pod tým okom stál práve jeden z týchto druhov dubov. Emoticon )

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!