OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Ostatní FanFiction » Boží mlýny aneb jak ani Snape svému štěstí neutekl



Boží mlýny aneb jak ani Snape svému štěstí neuteklSnape - výrazná postavička, kterou většina nesnášela, ale která dopomohla k našemu milovanému happy endu... a nechat ho jen tak zemřít - ve světě Texulky ani náhodou! Rozhodla jsem se mu konečně dopřát trochu toho štěstí a lásky - ať se mu to líbí nebo ne.
Prolog je spíše navázáním na boj v posledním díle Harryho Pottera, ale snad se bude taky líbit.

Prolog

 

 

Vše okolo ztichlo. Ryk bojů a potyček náhle ustal a všichni zírali na postavu zhroucenou na podlaze v troskách uprostřed velkého sálu. Kousek od nohou Voldemorta bojoval o každičký poslední nádech Snape. Hrudník se mu trhavě zvedal v předzvěsti nevyhnutelného.

I Belatrix tím byla zaskočena. Snape se jí sice hnusil, ale vždy byl jedním z nejbližších Pána zla. Věřil mu, pověřoval jej těmi nejdůležitějšími úkoly... a nyní jej bez zaváhání popravil před zraky jich všech.

V sále byli jen dva co znali důvod toho všeho. Proč musel Snape zemřít. Voldemort, který stál nad ním a druhý, který se právě snažil proklestit cestu davem, Harry. Probíjel se mezi všemi přihlížejícími až ke Snapeovi. Stále cítil vztek. Ten člověk je všechny podvedl i Brumbála, kterého to stálo život. Tedy ten, který mu ještě zbýval, ale i přes to.

Když však konečně Harry stanul ve hloučku okolo jeho ležící postavy, jeho vztek náhle vyprchal. Nedokázal nenávidět někoho, kdo mu umíral přímo před očima. Nedokázal ten pohled dlouho vydržet. Cítil k němu lítost, i přes to všechno.

Náhle ucítil dotek na noze. Překvapeně sebou trhl a shlédl. Okolo kotníku se mu ovinula Snapeova ruka. Snad vteřinu na ni jen zíral, než poklekl. Nevnímal kouzelníky okolo, ale jen ten zvláštní výraz ve Snapeově tváři. Okolo nich se utvořil zvědavý hlouček. Kus od nich se již brzy mělo svrhnout k dalšímu boji, ale oni zvědavě čekali co udělá Harry.

Snape se zadíval zemdleným pohledem do Harryho očí. Znal ten pohled. Už nesčetněkrát jej pocítil, když společně trénovali jeho obranu mysli před Voldemortem. V první chvíli chtěl Harry i ucuknout, ale něco v jeho pohledu mu v tom bránilo.

Tohle přece jen však bylo jiné. Snape se nevnořil do jeho mysli, ale dal mu nahlédnout do té své. Harrymu se před očima náhle začaly objevovat rychlé útržky ze Snapeova života. Jeho dětství, které ani z Harryho pohledu nebylo právě šťastné. Pak náhle uviděl povědomou tvář, zelené oči a úsměv... Prudce zamrkal, když si uvědomil, že je to tvář jeho mámy, když byla ještě malá...

Viděl a jejich přátelství i odcizení, Snapeovu zlobu, ale o něco jiného, co se nezmírnilo po celá desetiletí...

Pak obrazy vystřídaly další, temnější. Jeho služba Voldemortovi i chlad vůči jiným a jejich utrpení... To vše se změnilo v jednu jedinou noc. V tu noc, která převrátila na ruby život jim všem, kdy Voldemort náhle zmizel, Harryho rodiče zabili a Snape si uvědomil, že zapříčinil smrt jediného člověka, kterého kdy miloval... Lili Potterové.

Harry ztuhl v nehybnou sochu a další záblesky už vnímal spíše matně. Příchod Snapea za Brumbálem i jejich zvrácenou dohodu... To co musel dělat celou tu dobu...

Náhle to bylo vše pryč. Harry byl znovu vržen do přítomnosti. Stále však hleděl na Snapeovu tvář. Byl ještě bledší než dříve a úzké rty měl sínalé.

Harrymu to začínalo pomalu docházet. Co vlastně Snape dělal, proč mu Brumbál věřil...

 

„Zabijte mě,“ zašeptal tak tiše, že to bylo stěží slyšet.

Snape to však zachytil. Šokovaně rozevřel oči dokořán. Jeho ústa se zformovala do slůvka ne, ale už neměl sílu ani je vyslovit.

„Věřte mi,“ hlesl znovu Harry. Sám si tím však nebyl příliš jistý. Jenže v tu chvíli cítil, že nemůže vlastně ani jinak. Věděl, že po tom co právě zjistil, ho nemůže nechat jen tak zemřít. „Prosím.“

Snape věděl, že je to šílené, že mysl toho kluka to všechno možná už nezvládla, ale něco v Harryho pohledu jej nutilo poslechnout. Jako by na něj hleděl sám Brumbál. Vždy se na člověka uměl podívat tak, že nemohl pohybovat o jeho odhodlanosti a touze udělat to správné.

Snape byl téměř už na samotné hranici smrti, když pozvedl hůlku. Jemně se mu chvěla v prstech, ale dal do toho sílu posledního svého dechu. Hlouček okolo ztrnul, když se Harry zvedl a jim padl pohled na Snapea s hůlkou mířící přímo na něj.

Rozruch zavládl jako vlna a donesl se k Voldemortovi, který už byl o kus dále, kde se připojil ke svým. Tohle však znovu přitáhlo jeho pozornost. Všichni mu strachem uhýbali a jemu se tak naskytl pohled na ty dva.

Nevěřícně zabodl pohled do hůlky ve Snapeově ruce. Než však stihl zareagovat, vůbec zvážit co udělat, vyšlehl ze Snapeovy hůlky paprsek a zasáhl Harryho do prsou. Neozvalo se ani jediné slovo, přesto všichni věděli, jaké kouzlo Snape použil.

Harryho postava zůstala ležet bezvládně na zemi, jako by byl pouhá panenka bez života. V davu se ozvaly vyděšené hlesy a zoufalé výkřiky.

Voldemort na jeho postavu stále zíral. Nebyla to snad ani hodina, kdy byl přesvědčen, že on sám Harryho v lese zabil, ale pak se jako zázrakem znovu objevil. Živý a bez jakékoliv újmy. Teď se před jeho očima však nacházely jen dvě těla bez dechu a jediné známky života.

Snape dal poslední svou energii do toho kouzla a paže mu bezvládně poklesla ještě než Harry dopadl na zem.

Pánovi zla se na rtech objevil úšklebek. Měl sice v plánu zabít Harryho osobně, ale hlavní bylo, že je konečně mrtvý. Symbol těch ubožáků, kteří se snažili ho zastavit. Chlapec co přežil, ale jeho osud jej dostihl...

Spokojeně se rozhlédl po zdrcených tvářích těch nicek, co si troufaly se mu vzepřít. Ustupovali před ním. Jen pár z nich na něj hledělo se stejným odhodláním jako před okamžikem, možná v jejich pohledu ale teď byla spíše slepá zuřivost. Nějakého kluka dokonce museli držet a on se jim zuřivě vzpínal v pažích, až mu rezavé vlasy poletovaly okolo tvář.

„To není možné,“ zasípala Belatrix.

Voldemort k ní obrátil tvář, mírně popuzen, že vůbec kdy pochybovala... Ona však zírala nějak jinam, za jeho záda. Obrátil se tedy tím směrem také. Úšklebek mu zmizet z tváře a nehradila jej nevíra.

Snape se převrátil na bok a ztěžka se zvedl na paži. Z každého jeho pohybu šla poznat ztuhlost, jako by příliš dlouho ležel v jedné pozici. Jinak jeho tělo však nemělo žádné zranění. Jeho dříve bezdechá postava se zvedla opět na nohy. Ve tváři měl ještě větší zděšení, než všichni okolo.

Po pánovi zla jeho pohled však jen sklouzl a zamířil se přímo na toho, kdo to měl na svědomí. Ostatní mu ustupovali ustrašeně z cesty, když k Harrymu vykročil. Sklonil se nad jeho nehybným tělem.

„Na tohle si nikdy nezvyknu...“

Snape myslel, že se mu leknutím snad zastavilo i srdce. Harry otevřel oči a zamžoural. Ztuhle se začal zvedat stejně jako Snape před okamžikem.

„... jako bych dostal ránu do hlavy,“ zamumlal znovu Harry.

Velmi dobře si uvědomoval nevěřícné výrazy těch okolo, ale to bylo nyní vedlejší. Naposledy se podíval na Snapea a pak už se protáhl okolo něj. Snape neměl příležitost se jej ani zeptat, co tohle všechno má k čertu znamenat.

 

Vlastně nikdo kromě Harryho to nechápal, ale už jen pohled na něj všem dodal odvahu postavit se Voldemortovi a jeho smrtijedům. Boj znovu propukl a s většinou silou než si kdo vůbec dokázal představit. Bez ohledu na vše se snažili vrátit smrtijedům vše, co za ty roky napáchali.

 

Snape se držel v ústraní. Na okraji sálu se stal spíše jen divákem toho všeho. Cítil se náhle hrozně unavený. Vlastně sedmnáct let čekal na tenhle den a nyní přihlížel, jak Voldemortova armáda padá jeden po druhém. Ti které oni, a snad i on sám, považoval za méně cenné a hodné žít snad jen na okraji jejich světa, tu teď bojovali společně jako nezastavitelný val, čarodějové a ti, kterým v žilách kolovala částečně i mudlovská krev.

 

Byl to konec a on netušil co dál.

 

 

>>



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Boží mlýny aneb jak ani Snape svému štěstí neutekl:

4. nesinka přispěvatel
06.06.2011 [8:08]

nesinka Emoticon Emoticon

3. rossie přispěvatel
05.06.2011 [15:34]

rossieWow, je to naozaj skvelé, 100 bodov z desiatich. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. SwayCullen přispěvatel
05.06.2011 [12:28]

SwayCullenPáni! Texie, to bylo úžasné!!! Emoticon Emoticon Moc se ti to povedlo!! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

1. Texie admin
05.06.2011 [10:02]

TexieA tady máte takovou malou omluvu... Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!