OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Ostatní FanFiction » Cesta na Tajuplný ostrov - 1. kapitola



Cesta na Tajuplný ostrov - 1. kapitola

Cesta na Tajuplný ostrov je kapitolová povídka, na první pohled inspirována románem Julesa Vernea „Tajuplný ostrov“.

Mladá dívka Veronika se ve snu dostává do světa francouzského básníka. Setkává se s hrdiny jeho románu – inženýrem Cyrusem Smithem, jeho sluhou Nabem, novinářem Gedeonem Spilettem, námořníkem Pencroffem a s mladým Harbertem Brownem – se kterými prožívá jejich dobrodružství na Lincolnově ostrově.

Dívka se zamilovává do pohledného Harberta. Bude její láska opětována? Pokud ano, jak zareagují ostatní kolonisté? Pokud ne, jak zareaguje Veronika? Příběh „Cesta na Tajuplný ostrov“ se stává dobrodružnou četbou pro všechny, kteří kdy snili tak silně, jako hlavní hrdinka (a zároveň autorka příběhu).

Sen je dobrodružná výprava,
na kterou se vydáváme každého večera.

Charles Baudelaire

 

Vlny bičovaly bledá skaliska. Dívka ležela na pláži. Zdálo se, že až na to, že není při vědomí, je v pořádku. Nebyla zraněná, což bylo velice zvláštní, vzhledem k tomu, že ji vyvrhlo moře, ale tito trosečníci už zažili spoustu divných věcí.
Byla noc. Harbert však nemohl usnout, postával proto u okna Žulového domu a pozoroval pláž. Když si všiml drobné dívky, ležící na pláži, téměř zapomněl, že všichni spí a zavolal do tmy: „Pane Smithi, je tam dívka!“
Cyrus Smith spal velmi tvrdě, Harbertův překvapený výkřik ho tedy neprobudil. Stejně tak Pencroff a Nab měli tvrdé spaní. Novinář však rozespale otevřel oči. Nikdy se mu nespalo dobře – a na ostrově se mu spalo ještě hůře. Byl na tom stejně jako chlapec.
„Co se děje, Harberte?“ zeptal se tiše, zatímco vstával ze země.
„Je tam dívka,“ odpověděl Harbert, ukazujíc na pobřeží.
Gedeon Spilett měl za to, že chlapec je unavený a vidí pouze nějakou skálu, přesto mu však zvědavost nedala pokoje a on vyhlédl ven. Skutečně, na písečné pláži také on spatřil ležet dívku, sotva sedmnáctiletou.
„Máš pravdu, chlapče,“ přikývl. „Nebudeme však naše přátele budit. Pojď, Harberte, sami půjdeme na pláž, zjistíme, zda je dívka naživu a odneseme ji sem, k teplému ohni.“

Dva mladí muži kráčeli po pobřeží směrem k mladému tělu. Zastavili se. Novinář se naklonil k dívce a rozepl ji halenku, přiložil ucho k jejím ňadrům, snažíc se zachytit tlukot srdce.
„Žije!“ prohlásil za okamžik.
Vstal a s pomocí Harberta odnesli dívku do Žulového domu.
Harbert přihodil na oheň náruč suchého dříví. Místnost Žulového domu se ihned prozářila jasným světlem.
Top, pes pana Smithe, štěkal a pobíhal kolem ohniště. Inženýr se probudil.
„Tope, no tak, tiše,“ zamumlal a rozhlédl se po místnosti.
Jeho zrak téměř okamžitě padl na mladou dívku. „Kdo to je, Spilette?“
„Nevíme,“ odpověděl novinář. „Našli jsme ji s Harbertem na pláži. Je naživu, ještě se ale neprobrala z bezvědomí.“
Inženýr vstal a přinesl dívce vodu, kterou ji velice šetrně vpravil za pomoci lastury do úst. Chladná voda měla rychlý účinek.
Ani ne po patnácti minutách neustálé péče všech tří trosečníků otevřela dívka oči.
Zdálo se, že si na nic nepamatuje. Otevřela ústa, jakoby chtěla něco říci, zatím však mlčela. Prohlížela si tři muže, kteří se nad ní skláněli.
„Kdo jste?“ zeptala se po chvíli.
Cyrus Smith představil sebe i své přátele a zeptal se i na dívčino jméno. Dozvěděli se, že se jmenuje Veronika Synková, že pochází z České republiky a že si vůbec nevzpomíná na to,  že by ztroskotala, ba ani na to, že by se vůbec v dohledné době octla u vody.
Harbert byl toho názoru, že dívka je unavená, vyděšená, že snad dokonce mohla utrpět zranění, kterého si přátelé nevšimli a že to by bylo důvodem toho, proč si dívka nic nepamatuje. Je možné, že se jí paměť brzy vrátí a dívka potom trosečníkům řekne vše, co  ví, Gedeon Spilett však Harbertovi tuto myšlenku vyvracel.
Dívku dobře prohlédl, neutrpěla žádná zranění a zdá se, že je plně při smyslech. Ztrátu paměti vylučoval. Harbert neříkal nic. Cyrus Smith, který dívku prohlédl nyní u ohně stejně, jako novinář na pláži, s chlapcem rovněž nesouhlasil, ale nedával to najevo.
Nepřidával se veřejně ani k jednomu názoru. Bylo by to ostatně zbytečné a chlapce by tím pouze rozrušil. Gedeon Spilett to rovněž věděl, proto i on mlčel a dále toto téma nerozebíral.
Ticho přerušil až Harbert, který se dívky zeptal, není-li hladová.
„Trochu,“ připustila po chvíli mlčení.
Harbert odešel a za okamžik se vrátil s několika kusy ovoce – Gedeon Spilett ve světle ohně rozpoznal pomeranče, banány a datle.
Dívka poděkovala a najedla se, skromnou pozdní večeří, nebo spíše brzkou snídani, zapíjela vodou. Gedeon Spilett poslal Harberta spát, jakmile si všiml, že se chlapci klíží oči.
Sám přiložil na oheň a znovu si lehl, aby dospal rušnou noc. Inženýr unavený nebyl, zůstal tedy sedět u ohně a přikryl dívku přikrývkou ušitou z kůží jaguárů, které ulovil před několika měsíci Spilett.
Dívka v teplé náruči Cyruse Smithe brzy usnula.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Cesta na Tajuplný ostrov - 1. kapitola:

2. PetraCullen přispěvatel
27.12.2011 [19:48]

PetraCullenVerčo! Prostě já nemám slov! Emoticon Emoticon Emoticon To bylo nádherné! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Jo tak ty a hlavní postava?! Emoticon Emoticon Jak ďábelské. Emoticon Emoticon Emoticon Kde se poděl kozlíček?! Emoticon Emoticon Prostě snad jen...tleskám! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Budu se těšit na další! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

1. Annie (Mumík)
27.12.2011 [13:00]

Veru :D Je to luxusní nikdy nepochopím jak někdo může psát tak dobře ;)
Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!