OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Ostatní FanFiction » Daughter of Two Gender - 1. kapitola



Evelynin bežný deň a konečne sa začne prejavovať jej prvá schopnosť.

DAUGHTER OF TWO GENDER

1.kapitola - O 16 rokov neskôr

„Evelyn! Vstávaj, prídeš neskoro do školy!" ozýval sa zdola zvuk budiaceho rodiča.

Dievča tomu nevenovalo pozornosť a stále ležalo v posteli a bolo ponorené do ríše snov. Hlavu malo položenú na vankúši a pár neposlušných čiernych vlasov jej padlo do tváre. Ruky mala rozvalené po celej posteli a paplón skončil na obvyklom mieste, na zemi. Oči mala zatvorené a užívala si krásne ráno. Z okna na ňu dopadlo pár slnečných lúčov. Zaklipkala očami, niečo nezrozumiteľne zamrmlala a hlavu ponorila viac do voňavého vankúša s nebesami.

„Čvirik, čvirik," ozvalo sa z parapetnej dosky jej okna. Dievča pomaly otvorilo svoje krásne oči, čierne ako noc a jemne sa usmialo na vtáčika, ktorý sa jej usadil na parapete.

„Dobré ráno," pozdravila ho a začala si pomaly naťahovať ruky. Zazívala.

„Aj tebe dobré ráno, Evelyn. Mala by si už vstávať, lebo naozaj nestihneš školu, čvirik, čvirik," zaspieval vtáčik. Usmiala sa a jemne vtáčikovi prikývla a pomaly podišla k nemu. Bol to malý vrabec domový.

 

Dievča si ho so záujmom obzeralo. Už odmalička sa vedelo rozprávať so zvieratami a rozumelo vtáčej reči. Zo stola zobralo pár semienok a ruku natiahlo k vtáčikovi.

„Tu máš," povedala mu. Vrabček sa na ňu na chvíľu pozeral a potom jej začal zobať semienka z ruky. Evelyn sa na neho usmiala a pohladila ho po hlavičke. Bola zvyknutá na návštevu jej vtáčích priateľov. Sú to tí najlepší priatelia a Evelyn na nich nikdy nedá dopustiť.

„Chutilo?" opýtala sa ho, keď zobral posledné semienko do zobáka. Vrabček súhlasne začvirikal.

Evelyn sa usmiala a vydala sa ku tmavohnedej skrini, ktorú dostala, keď v obývačke kúpili novú prekrásnu stenu s krehkým sklom. Evelyn sa veľmi páčila. Vyzerala ako z rozprávkovej krajiny a dodávala izbe, v ktorej bola, nádych domova. Evelyn sa usmiala pri spomienke zo svojho krásneho detstva. Škoda, že je detstvo už preč.

Povzdychla si a potriasla hlavou. Nechcela na to myslieť. O chvíľu bude dospelá a teraz je z nej slečna, ako zvykla hovoriť jej mama. Aj cez jej protesty, Evelyn trávila všetok voľný čas so svojimi zvieracími priateľmi a knihami. Knihy v nej vyvolávali pocit bezpečia a vždy k nim prejavovala patričnú úctu. Žasla nad starými knihami, ktoré voňali tak starodávne a tajomne. Veľmi rada sa medzi ne zavŕtala a čítala ich aj celé hodiny. Otvorila skriňu a začala z nej vyhadzovať oblečenie na posteľ. Vrabček ju so záujmom, z parapety, sledoval.

„Nie, to nie je dobré," konštatovala Evelyn, keď držala v ruke už tretie tričko. Chcela niečo pekné a zároveň jednoduché. Všetky tričká mala čierne alebo farebné. Vytiahla jedno farebné tričko a obliekla si krátke trojštvrťové nohavice.

„Tak, čo myslíš?" opýtala sa vrabčeka, keď sa zatočila. Vrabček nesúhlasne začvirikal. Evelyn si povzdychla.

„Tak mi poraď, čo mám robiť, nemám nič iné na seba," sťažovala sa, kým sa prehrabávala v skrini. Zrazu narazila na modré šaty na ramienka s mašľou a bielymi vzormi. Boli veľmi pekné.

 

Obliekla si ich a zatočila sa. Vrabček súhlasne začvirikal. Evelyn sa usmiala. Bola rada. Ešte zobrala svoju obľúbenú tašku a nahádzala do nej knihy.

 

Evelyn sa zadívala na tašku. Veľmi sa k šatám nehodila, ale bola jediná, ktorá nebola špinavá ani potrhaná. Učesala si krásne, lesknúce sa čierne vlasy do drdola a utekala do kuchyne.

„No, konečne," ozvala sa od stola jej mladšia sestra. Evelyn sa na ňu pozrela. Jej sestra mala úzke čierne šaty, ktoré jej ledva zakrývali zadok. Nadvihla obočie.

„Takto ideš do školy?" opýtala sa jej a ukázala na to nič, čo mala na sebe. Jej sestra Emily sa na seba pozrela a na Evelyn hodila pohľad typu, neviem o čom hovoríš.

„Tak ty nevieš o čom hovorím, Emily? O tom nič, čo máš na sebe. Prsia ti z toho každú chvíľu vypadnú a ledva ti to zakrýva zadok!" mierne na ňu kričala Evelyn.

Emily ju prebodávala hodnotiacim pohľadom od hlavy až po päty. Evelyn sa mierne zachvela. Nemala rada, keď si ju ľudia takto obzerali. A to robili často. Bola divné dievča, rozprávajúce sa so zvieratami a stále zavŕtané v knihách.

„Konečne si na seba zobrala aj tie šaty a nie to tvoje depresívne oblečenie. V skrini ich máš už tri roky. Ale mohla si si zobrať aj niečo lepšie," zhodnotila nakoniec. Evelyn sa kyslo usmiala.

„Áno, aby som vyzerala ako ty, nie?" opýtala sa sarkasticky.

Emily na ňu žmurkla. Bolo vidno, že má na očiach zase riasenku. Evelyn si povzdychla. To dievča ste nikdy nevideli bez riasenky, rúžu a očných tieňov. Emily by tak aj spala, keby mohla. Evelyn sa zasmiala pri tej predstave. Šaty si zobrala iba preto, že po škole majú ísť niekam von. Sukňu by si nikdy nezobrala a v šatách sa cítila zase ako nahá. Z chladničky si vybrala mlieko a zo stola cereálie. Zjedla ich a jej sestra celý čas klopkala do stola tými gélovými nechtami.

„Pomalšie by to ešte nešlo?" opýtala sa jej. Evelyn sa na ňu pozrela a začala pomaličky brať cereáliu na lyžičku. Emily sa na ňu nahnevane pozrela, ale zasmiala sa.

„Teraz si ako slimák," povedala jej a smiala sa. Evelyn sa mierne usmiala. Rada ju provokovala. Milovala ju, aj keď jej občas liezla na nervy.

„Tipujem, že mama ťa takto nevidela," povedala Evelyn, keď sa Emily obúvala. Zozadu to vyzeralo ešte kratšie. Emily na ňu žmurkla, no nič nepovedala. Evelyn pokrútila hlavou. Nevedela, kde na také nápady s oblečením chodí.

„A ja tipujem, že si bola zase s tou vrabčou otravou," vrátila jej Emily. Evelyn zaťala ruky v päsť a priblížila sa k nej.

„Jeho z toho vynechaj," varovala ju a jej černe oči sa zúžila do štrbín. Emily sa radšej stiahla. Zasmiala sa.

„Myslela som to ako žart. Ale vážne by si mala prestať chodiť za zvieratami a radšej chodiť s priateľmi von," prehovárala ju. Evelyn pokrútila hlavou. Nemohla ich opustiť, boli ako jej rodina. Rozumeli jej, chápali ju a brala ich ako rodinu, hoci nevedela prečo.

„Ideš?" ozvala sa jej sestra pri dverách. Nedočkavá ako vždy.

Kde sú tie časy, keď chodila za Evelyn a chodili objavovať kúty číreho sveta? Emily vyrástla a už ju nebavilo potulovať sa so sestrou po lúkach, zbierať kvety a pozorovať prírodu. Mala len štrnásť, ale oveľa radšej chodila do baru s priateľmi a dvakrát prišla opitá. Tým sa medzi sestrami utvoril neprekonateľný múr. Evelyn sa usmiala na sestru, obula si modré žabky a namierili si to do školy.

 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Daughter of Two Gender - 1. kapitola:

2. narninka22 přispěvatel
22.03.2014 [12:57]

narninka22Soletka ďakujem za krásny komentár, kapitola by mala pribudnúť čoskoro. Emoticon

1.
Smazat | Upravit | 27.02.2014 [21:36]

Super časť!!! Už sa neviem dočkať ďalšej. A ten vtáčik je totálne zlatý... aj tie šaty... aj tá kabelka. :33 Proste celé je to: wááá! ♥ Emoticon Dúfam, že sa chystáš pridať v najbližšej dobe aj pokračovanie, lebo ak nie, tak spravím asi samovraždu. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!