OurStories.cz ~ naše povídky - Pomoc autorům » Nápadobranie



NápadobranieHlava plná nápadov a neviete čo s nimi? Alebo neviete prinútiť tie hlasy vo svojej mysli, aby sa sformovali do rozumných viet? Ak máte tieto problémy, tento článok je tu práve pre vás!

Určite sa vám už niekedy stalo, že ste v hlave mali nápad, ale nič, čo ste urobili, nepomohlo, aby ste ho dostali do čitateľnej podoby, aby tomu rozumeli aj ostatní. Alebo máte možno opačný problém. Nápadov plná hlava, rodia sa viac ako huby po daždi, ale ani keby ste žili dvesto rokov, nemohli by ste zo všetkých stroviť príbehy. Napíšete ich, odložíte a len tak ich necháte "zapadať prachom". Lenže tomu môže byť už odteraz koniec.

Spolu s Poisson sme sa rozhodli odštartovať tento projekt, akúsi fiktívnu burzu nápadov. Je to miesto pre všetkých tých, ktorí doslova zametajú nápady na príbehy z jednej strany počítača na druhú, príliš málo odhodlaní na to, aby ich vymazali. A týmto by sme vám chceli pomôcť.

Nie je v tom nič ťažké. Ak máte námety, nápady alebo len proste myšlienky, ktoré vedú k novému príbehu - môžete ich venovať niekomu inému. Príbeh, ktorý by ste inak nemohli napísať, pretože nemáte či už dostatok času, alebo si myslíte, že nemá budúcnosť, môže niekto iný využiť vo svoj prospech. Jediné, čo musíte urobiť, je poslať nám ho na nižšie uvedený mail a dovoliť ostatným, aby si ho vybrali a napísali podľa neho príbeh.



Je to veľmi jednoduché, všetko, čo musíte urobiť, je nasledovať tieto jednoduché kroky:

  1. Na mail, ktorý je uvedený nižšie, nám pošlite svoj nápad, poprípade nápady. Ak chcete, môžete nám prezradiť, aký žáner by to mal byť, v akom duchu by sa mal príbeh odohrávať. Čokoľvek, čo je možno podľa vás úplne nepodstatné, môže ostatným pomôcť.

  2. Aby sme predišli zbytočným nezhodám - musí ísť o vlastnú tvorbu, žiadne fanfiction na obľúbený seriál či film, niečo, čo prišlo od vás. Nemusí to byť fantasy, takisto môže ísť o príbeh z normálneho prostredia, kde je mágia len zlým vtipom.

  3. Nie je podmienkou, aby ste sa k svojim výtvorom prihlasovali. Môžete si zvoliť anonymitu. Nikto vás nemôže nútiť priznať sa, že sa takto zbavujete svojich prebytočných nápadov.

  4. Ak bude o projekt záujem a pošlete nám aspoň zopár nápadov, raz za čas vydáme článok, kde budú tieto nápady vložené, a tam si ich budete môcť všetci prečítať a prípadne si ho skúsiť "vybrať" a napísať podľa neho príbeh.

  5. Toto posledné berte skôr ako pravidlo, možno aj tak trochu varovanie - rozmyslite si veľmi dobre, či sa chcete svojho nápadu vzdať. Pretože v sekunde, keď nám ho pošlete, sa definitívne vzdávate nároku napísať príbeh práve s tým námetom. Otvorte oči, prosím. Vo svete sa teraz hovorí o "autorských právach" a podobných záležitostiach a to posledné, čo tu chceme riešiť, je boj o to, čí je príbeh, alebo kto je v práve.

 

Dúfam, že som vysvetlila všetko podstatné. Ak nie, svoje otázky smerujte do komentárov.

Pevne verím, že si tento projekt nájde aspoň nejakých priaznivcov a spoločne tak zlepšíme tento web. Nechcem nikoho uraziť, ale podľa mňa prišiel čas, aby sa autori prestali báť písať podľa vlastných námetov. Vytvárať vlastné svety, vlastné postavy a osudy bez toho, aby sa niekomu museli prispôsobovať. Verte si, aj svojej fantázii, a dajte jej šancu ohúriť ostatných. Lebo len tak sa môžete zlepšiť, teda, ak o to máte záujem.

 

Mail, na ktorý môžete posielať svoje nápady: napadobranie@emial.cz



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Nápadobranie:

5. LiliDarknight webmaster
15.12.2013 [21:35]

LiliDarknightNetuším, či tam niečo také bude alebo nebude. To by si sa mala pýtať skôr tam.

4. Yriss
30.08.2013 [15:12]

Je to vážne skvelé a určite to množstvu ľudí pomôže a dodá stránke čosi nové . Ja mám zopár nápadov ale napísať ich akosi neviem , takže je super že ich môžem dať niekomu inému . Za toto by ste si zaslúžili poklonu a obrovský potlesk od celej stránky . Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

3. superduper12 přispěvatel
27.08.2013 [22:18]

superduper12Úžasný nápad. Ja osobne som jedna z tých osôb čo ich napadne jedna vec a hneď na to im priletí druhá a tým pádom všetko končí na začiatku. Je to naozaj úžasný nápad, ale desí ma myšlienka že zrazu to spracuje niekto iný a a ja akoby som prišiel o nejaký nárok alebo tak... Ja osobne by som nakoniec asi nápadom ani nepripspel, cítil by som sa akoby mi niekto vytrhol kus mojej duše Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon. Už táram nezmysly Emoticon . Ale je skvelé že niekto je ochotný sa vzdať nápadu keď ho sám nevie spracovať a obetuje ho v prospech druhej osoby, ktorá má sama problém prísť s nejakou ideou, aj keď má úžasný štýl. Super nápad Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon .

2.
Smazat | Upravit | 27.08.2013 [19:47]

Lili, Poisson: Holky, musím uznat a přiznat se, že poslední dobou se nemůžu zbavit vtíravého pocitu, kdy to už delší dobu tady spravujete jen vy dvě. Kde jsou ty, které se tu byly v prsa a vypisovala se, jak stránkám obětují svůj osobní život a nejen on. Za mně vám dvěma patří obrovský dík, protože fakt nevím, jak by to vypadalo, kdyby jste tu nebyly vy dvě! Emoticon Emoticon Emoticon

1. Leylon přispěvatel
27.08.2013 [16:59]

LeylonVeľmi šikovný nápad, páči sa mi. Sama mám nápadov tak akurát, no určite sú autori, ktorí ich majú nazvyš... Súhlasím s tým, že by sme sa viac mali spoliehať na vlastnú myseľ a vlastné nápady... Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!