OurStories.cz ~ naše povídky - O webu » Recenze » Ptačí zpěv



Ptačí zpěvKniha Ptačí zpěv od Megan Spooner... Víc se dočtete :).

Anotace:

Linda žije ve městě obehnaném zdí nabitou energií, ta chrání obyvatele před nebezpečím, kterému by jinak nebyli schopni čelit. Magie se po poslední válce rozprostřela nepravidelně po světě a povídá se, že za zdí tvoří nelidská dravá monstra. Magie je ale také skoro ve všem živém a ve městě každý den rozpohybovává důmyslné strojky architektů.

Je jí však nedostatek, a proto existuje kouzlobraní. Děti se stávají po odebrání magie dospělými a pokračují v zaběhnutém systému, stejně jako jejich rodiče a prarodiče před nimi. Každý přispívá svou prací a magií pro to, aby vše fungovalo tak, jak má. Lindě je ale již patnáct a na kouzlobraní ještě stále pozvána nebyla. Určitě je s ní něco špatně. Všichni ji díky tomu znají. Když konečně nadejte její den, upne se k tomu jako ke konečnému vysvobození. Její cesta se však ukáže mnohem složitější a to, co pro ni město uchystalo, ji pomalu trhá na kousky...




Knihu mi doporučila kamarádka Terka, se kterou mám téměř totožný vkus na knížky, muziku a filmy. Anotace popisovala neskutečně originální a poutavý příběh, který jsem si nemohla nechat ujít ;).

Obálka byla velmi povznášející a působila nadpozemsky. Krásně se shodující barvy. I písmo na titulní straně odpovídalo ději knihy a s těmi barvami působilo kouzelně.

Megan Spooner není v Česku známou autorkou, jelikož Ptačí zpěv je její první kniha přeložena právě do češtiny. Oblíbila jsem si její styl psaní, ale přesto jsem našla pár situací, které mohla lépe popsat. Knížka je psaná ich formou, takže přesně můj vkus.

Příběh byl návykový tak, že jsem knihu, celých 316 stránek, přečetla za jednu noc. A to já většinou čtu knížku tak týden, možná dva týdny. Takže další plus :).

Ale abych knihu jen nechválila, mám k ní i pár výtek. Očekávala jsem mnohem víc napětí, než tam bylo. Nejnapínavější byl ten moment, kdy skoro přišla o ruku, ale to je jen můj názor. Kamarádka říká, že tam je mnoho napínavých situací, tak to asi bude na uvážení čtenáře. Jinak, kniha je sama o sobě napínavá od začátku až do konce, hlavně když si přečtěte anotaci :D.


Teď něco k postavám, které jsem si oblíbila.

Tak asi začnu Lindou. Statečná, odvážná a cílevědomá holka, která prožila hroznou zradu, ale přesto v sobě našla lásku. Měla jsem ji ráda, i když mě ze začátku docela štvala.

Dále je tu Oren, jeden z hlavních hrdinů. Potřeboval Lindu, staral se o ni, dohlížel na ni a v určitých chvílích by ji dokázal ochránit před kýmkoli. V tomhle příběhu to měl být asi badboy a za daných okolností jim být nemohl, ale autorka ho stejně vykreslila dokonale.


Jako další je tady moje nejmilovanější. Mojí nejmilovanější v této knize byla Veronika. Byla milá, krásná, v pohodě, moudrá na svůj mladý věk, starostlivá a nechala u sebe Lindu bydlet. Byla sluníčko tohoto příběhu.

Dále tu je jeden moudrý stařík, který není až tak starý. Dorin. Chlápek, kterého musela Linda potkat, aby pochopila svůj nynější život (můj názor). Jeho jsem si oblíbila, i když se tam ukazoval asi jen čtyři kapitolky.


Příběh se odehrává v budoucnosti, která mně se jeví jako krutá. 

Tento rok má vyjít pokračování pod názvem V podsvětí.

Knihu bych hodnotila kladně, ač má i své nedostatky. Dala bych jí tedy čtyři hvězdičky z pěti.

 


Další recenze je za mnou. Tak doufám, že se mi povedla víc než ta minulá. Děkuju Raaven za její rady :).



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Ptačí zpěv:

2.
Smazat | Upravit | 04.04.2014 [15:35]

Raaven- Moc děkuju Emoticon Emoticon Emoticon Doufám, že máš pravdu a moje recenze budou lepší a lepší Emoticon Emoticon Emoticon Přes víkend určitě napíšu další recenzi, jen se musím rozhodnou jak knížku si vyberu, protože jich mám spoustu bude těžké se pro jednu rozhodnout, ale dojde i na ostatní Emoticon

1. Raaven přispěvatel
04.04.2014 [15:14]

RaavenSuper, senzační, paráda! Emoticon Emoticon To je přesně ono... nalákat lidi, ale přesto nic neprozradit. Emoticon Tahle recenze se ti moc povedla, tak jen pěkně pokračuj a bude to jenom lepší a lepší. Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!