OurStories.cz ~ naše povídky - O webu » Recenze » Temná akademie – Vyvolení - Gabriella Poole



Temná akademie – Vyvolení - Gabriella PooleJednoduché čtení na večer.
Kategorie: Fantasy

 

Zavři oči a jdi spát. Nechoď v noci po chodbách. Drže se ve své komnatě a vyhni se každému, kdo na tebe kouká očima, které nesou staletí moudrosti.

 

Možná, kdyby se Cassie držela těchto pravidel, nikdy by neměla tušení o tom, co se na Temné akademii děje. Cassie neboli celým jménem Cassandra, získává stipendium na Darkově univerzitě, kam uniká před ne zrovna příjemným životem pěstounů. Z chudé vrstvy se dostává do vrstvy boháčů, kde je výjimečná převážně jen svou inteligencí a podle mě, hlavně svou zvědavostí a drzostí. Ale znáte to: „Kdo je zvědaví, bude brzo starý.“ A k téhle knížce se toto přísloví, tak trochu ironicky hodí více, než by kdo čekal.

Cassie nakonec ve škole najde své místo, ale neustále ji padá do oka skupina Vyvolených, která podle všeho, řídí celou školu, a jak časem poznává, jsou jejími stavebními kameny. Doslova si můžou dovolit ve škole snad všechno a nikdo jim neodporuje. Jenže skrývají tajemství, které je doslova temné a Cassie se rozhodne, že zjistí jaké je, ať jí to stojí, co to stojí. Brouzdá po nocích a každý den zjišťuje nové a nové informace, ale celou dobu se utvrzuje v jediném – celé tajemství zjistí pouze, když se dostane mezi Vyvolené. A o to se začne pokoušet. K jejímu plánu se časem přidává spolužák Jake, který dostal na Darkově univerzitě také stipendium, ale jen kvůli tomu, že jeho sestra nějakým záhadným způsobem zemřela a pan Dark, který univerzitu vede, chtěl rodině mrtvé odčinit, co jí bylo způsobeno. A protože Jakeovův cíl je zjistit, co se jeho sestře stalo, přidává se na stranu Cassie.

Časem se také do hry přidává Isabella. Spolubydlící Cassie, která moc inteligence nepobrala, ale upřímně, kde ji autorka nabrala na inteligenci, tam ji nabrala na síle. Od ní bych totiž do žeber loktem opravdu dostat nechtěla.

Skupinka našich odvážlivců se rozhodne, že nejjednodušším způsobem bude, když se dostane na zoubek jednomu z Vyvolených Cassie. Přece jen muži často ženám podlehnou, hlavně pokud na začátku přiznají, že jejich normální společnice si neholí ani podpaždí, ačkoliv vypadají jako modelky z hlavních stránek nejznámějších časopisů. No, kde se stala asi chyba? Taky vám to vrtá hlavou? Jeden z důvodů, proč jsem knihu přelouskala v rekordním čase.

Jinak pokud knížku otevřete, čekejte, že už od začátku se budete střetávat s jednou nevysvětlitelnou událostí za druhou, a bude vám vrtat hlavou, zda po těch všech upířinách, co v několika posledních letech vyšly, nejste čtenáři další. Ne, ačkoliv vám může v hlavě projít myšlenka, že Meyerová i Smithová si neobyčejně poradily s vycházením upírů na slunce, ale určitě tam nezmiňovaly nic o tom, že lidé mládnou či neřešily to, že kolem hlavních hrdinů se nachází spousta starších lidí, kteří hrají poměrně velkou roli v příběhu. A tak je na vás, zda odhalíte tajemství Vyvolených.

První díl této napínavé série je jen jakýsi úvod k celému příběhu a můžeme se těšit na další a napínavější dobrodružství. No, snad nebudeme čekat dlouho, než si přečteme úplný konec příběhu. Přece jen dalším a dalším natahováním série ztrácí kniha na síle prvního okamžiku, kdy je ještě čtenář do příběhu čerstvě zapojen.

 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Temná akademie – Vyvolení - Gabriella Poole:

4. superduper12
20.05.2012 [12:01]

no kvôli hokeju som sa zdrzal ale uz docitane a suprove to je hadam ducha v sebe porazi a nesplinie s nim ked iba polovica je v nej

3. EleanorBrandst přispěvatel
18.05.2012 [21:39]

EleanorBrandstJjj, vím, že už jsou dopsané, ale je na nakladatelství, kdy se uráčí a vydají nám další díly. Mně to tolik nevadí, když bude potřeba, dočtu to v aj, ale ostatním čtenářům asi jo.

2. superduper12 přispěvatel
18.05.2012 [21:19]

superduper12inac k tomu natahovaniu druhy a treti diel uz v nemcine vraj je ale nechcu ho prelozit

1. superduper12
18.05.2012 [19:49]

akurat citam som zvedavy jak sa to vyvinie a ci sa nase nazory zhodnu

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!