OurStories.cz ~ naše povídky - O webu » Recenze » Temné vize – První a druhý díl



Temné vize – První a druhý dílNahlédněte do paranolmálního světa a zjistěte, jak některé věci kolem nás mohou fungovat.

od L. J. Smith (Anglický originál: Dark Visions – The Stranger Power, The Possessed)

1. díl – Odhalení

Životní energie je součástí každého z nás. Někdo jí má více, nikdo méně a díky tomu někteří lidé mají zvláštní pro nás nadpřirozené schopnosti. Nezáleží na tom, jestli je chtějí nebo ne, prostě jsou jejich součástí. A nic jiného než se s nimi naučit žít jim nezbývá. Jednou takovou zvláštní dívkou je Kaitlyn. Ve škole ji berou jako čarodějku, ale ne kvůli jejím schopnostem, které se snaží, co nejvíce tajit, ale hlavně kvůli očím. Kdyby vám zpříma pohlédla do očí, asi by se vám orosilo čelo potem.

Kaitlyn se se svým osudem vyvržence školy špatně smiřuje, a proto skoro nemůže uvěřit jednoho dne tomu, když jí sdělí, že má možnost během jediného roku svůj osud změnit. Stačí jen odjet za podobně nadanými vrstevníky na rok, aby se mohla naučit ovládat svou vlastní schopnost.

Sice z počátku váhá nad nabídkou, kvůli jejímu otci, kterého nechce nechávat samotného, ale nakonec výzvu přijme, kvůli autonehodě, která se stane u nich před školou. Kdyby své nadání uměla lépe ovládat a rozuměla by mu, nic takového by se nestalo. Proto se rozhodne odjet s cílem, že se svou sílu musí naučit ovládat, aby mohla pomáhat ostatním.

Během několika dalších dnů se ocitá v Institutu s dalšími nadanými. A tím se jí naprosto mění život k lepšímu. Najednou je mezi lidmi, kteří ji mají rádi, a neřeší, že má jiné oči než ostatní, dokonce jí řeknou, že jsou krásné, ba ani její schopnost není brána špatně, spíše velmi pozitivně. A třešničkou na dortu je, když se do jednoho kluka jménem Rob z nadaných vrstevníků zamiluje. Jenže její objekt lásky má jednu jedinou chybu. Nevidí, jak na ženy působí, proto se s Kaitlyn pouze skamarádí. Dokáže na něj nakonec zapůsobit natolik, aby jí city opětoval, nebo budou navždycky jen kamarády? To je otázkou.

Jenže klid a harmonii nového místa kazí experimenty, které mají všem v institutu pomoci porozumět jejich silám a naučit se je ovládat. Každý pokus se téměř stává pohromou. Pokaždé se něco pokazí. Vždy testování nějakým způsobem jejich nadání, někomu ublíží, vznikne zmatek či to ublíží jim samotným. Až časem přichází na to, že tudy jednoduše cesta nepovede. Postupně zjišťují, že celý institut není zrovna nejlepším místem a dozvídají se věci, které se pro ně stávají nočními můrami. Během několika dalších dní se spolčují a jejich cílem je zjistit, co se v institutu opravdu děje, a jaká budoucnost je jim naplánovaná. Je opravdu tak děsivá, jak se postupně jeví nebo existuje způsob, jak se z celé šlamastiky vykroutit?

 

2. díl - Posedlost

První knihu příběhu můžeme spíše označit za delší úvod. Zjistíme, jaké patálie se v sérii dějí, a o co tam vlastně jde. V dalším části nás pak čeká dobrodružství honby za bílým domem a zároveň shánění úkrytu před panem Zetesem, panem zlým snažící se získat skupinu s parapsychickými schopnostmi pod svoji nadvládu, aby je využíval pro své obchodní záležitosti.

Jenže když se Kaitlyn s kamarády dozvědí pravdu, rozhodnou se vzít nohy na ramena. Neváhají ani minutu, odjedou si pro věci do institutu a s trochu malými problémy vyrazí na cestu za cílem, který jim vystaví Kaitlyn díky své vizi. Ale být na útěku není jednoduché. Hlavně když ještě nejste plnoletí a máte sebou jednoho zločince. Neusnadňuje jim to ani fakt, že za zadkem mají neustále policii a bohatého pana Zetese, který na ně na dálku útočí parapsychickými útoky, jež navozují děsivé sny a nepříjemné nálady. Už tak jim stačí, že každý z nich není zvyklý na cestování.

Dalším problémem je pak Gabriel, jenž patří do skupiny také. Hned na začátku příběhu je na něj poukázáno jako na bad boye, kterého se snaží hlavní hrdinka držet na straně dobra. No, Kaitlyn to s ním nemá jednoduché, ale nevzdává se, ačkoliv si je vědoma, že už v minulosti zabil. Jeho schopností je telepatie. Dokáže vám číst myšlenky, ale jeho nadání je pro obyčejné lidi nebezpečné, protože při dotyku s vaší myslí vás může zabít. Vycucne z lidí jejich životní energii a člověk prostě zemře. Jeden z důvodů, proč ho už lidé z jeho minulosti začali nazývat energetickým upírem. V průběhu knihy se dokonce dozvídáme, že Gabriel asi nebyl prvním ani posledním energetickým upírem, protože zasvěcenější předci se domnívali, že tak vznikala představa krvelačného sajícího upíra. Zajímavá to myšlenka k vyložení pradávných legend.

Z počátku se snažil být Gabriel kvůli Kaitlyn hodným, ale měl s tím trochu problémy, protože v první knize přišel do styku se zlým krystalem a ten zvýšil jeho spotřebu životní energie natolik, že sám ji není schopen pro svoji osobu vyrobit. Nejprve jsme Gabriela nemuseli považovat za upíra, protože životní energii nepotřeboval od druhých, ale po styku se zlým krystalem, se to změnilo a on potřeboval denně nějakou energii od ostatních živoucích bytostí. První se hodlal ji získat od lidí v okolí a byl dokonce smířený s tím, že osobu, na kterou se napojí, zabije. V jeho případě to nebude první vražda a ani poslední. Jednou se mu povedlo jeho touhu uspokojit, ale když se o něco podobného pokouší podruhé, načape ho Katilyn. Povede se jí ho před dalším útokem na dívku zastavit a nabídne svoji životní energii, protože ona jí má dost a dokáže fungovat i s tím, když mu nějakou dá. Výhoda nadaných. Sice nemá tušení, jaké důsledky to může mít doopravdy, ale je ochotná se pro Gabriela obětovat. Dokáže Kaitlyn udržet Gabriela na cestě světla a vyléčit ho?

Ale jejich cesta se komplikuje čím dál víc. Všechno se zvrtne, když přijdou o dodávku s věcmi, v které původně cestovali. Najdou i přesto, že všechno ztratí, bílý dům? Utečou před panem Zetesem? A jak se vyrovnají s následujícími událostmi? Holt to nebudou mít vůbec jednoduché. Ale to by jinak byla nuda, ne?

Od knížek můžete očekávat velmi zajímavý děj a rychlý spád. Pro mě byly téměř jako dezert po večeři. Dá se s nimi strávit příjemný večer a prožít neobyčejné dobrodružství. Ale i tak považuji knihy za průměrné. Jsou jednoduché a v klidu je můžete číst třeba v tramvaji cestou do školy. V ději se s přestávkami mezi čtením určitě neztratíte.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Temné vize – První a druhý díl:

1.
Smazat | Upravit | 09.10.2014 [20:13]

Pěkná recenze. Knížka mě moc láká, snad se mi jednou podaří si ji koupit. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!