OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » FanFiction Harry Potter » Protiklady se přitahují: První kapitola: Vše se zdá až příliš podivné, i když se jedná o profesora Snapea



Protiklady se přitahují: První kapitola: Vše se zdá až příliš podivné, i když se jedná o profesora SnapeaV první kapitole se setkáme opět s Hermionou i profesorem Snapem. Co se stalo ráno? Proč je profesor tak rozzuřený?

Vážení, k mému ohromnému štěstí mi pan opravář půjčil provizorní notebook, do kterého můj přítel zachránil veškeré mé věci. :) Mohu se tedy učit i psát jako dřív...
A.

Vše se zdá až příliš podivné, i když se jedná o profesora Snapea

Když se Severus probudil, jeho zrak padl téměř okamžitě na jeho lůžko. Bylo prázdné a dveře do chodby zůstaly otevřené. Musel ho probudit chlad. Zamračil se, zvedl se a došel ke dveřím svého kabinetu, aby je zavřel. Prokletá Grangerová, pomyslel si. Ještě člověku uhoní zápal plic. I přesto, že k ní byl v noci tak velkorysý, po tomhle jejím projevu vděku měl velkou chuť ji při vyučovací hodině přiskřípnout, aby na to ještě hodně dlouho nezapomněla.

Měl pocit, že té namyšlené šprtce prokazuje službu, když ji nenechá umrznout v chodbě. Zdálo se mu, že se zmýlil.

 

Probudila se v teple a rozhlédla se unaveně kolem sebe. Pamatovala si, že byla na školní chodbě a chvíli jí trvalo, než si uvědomila, kde je. Rychle ze sebe strhla příjemně hřejivou pokrývku a vstala z postele. Pohlédla na spícího profesora Snapea a odvrátila zmateně zrak.

Co tady dělám? zeptala se sama sebe. Co dělám v jeho kabinetě? Najednou na ni dolehl strach. Nerozuměla tomu, proč by ji k sobě bral, a byla si jistá, že už tu nechce strávit ani pět minut. Přešla ke dveřím, poměrně pomalu, aby profesora nevzbudila a vyhnula se rozhovoru, který by jistě byl nepříjemný.

Jakmile otevřela dveře, už jí bylo všechno jedno. Doslova se rozběhla k nebelvírské koleji. Jen rychle pryč. Tak rychle, že zapomněla zavřít dveře.

 

Otevřel dveře učebny a rázně vešel dovnitř. Jeho plášť za ním vlál a on došel až ke katedře. Zastavil se a přejel očima po všech studentech v místnosti. Zmijozel a Nebelvír, jako by to už mělo být pravidlem. Přehlédl Draca Malfoye, což ještě nikdy neudělal, a pohledem probodl Hermionu Grangerovou. To ti nezapomenu, pomyslel si rozzuřeně. Věř mi, že ne.

Vzhledem k tomu, jak se v noci zachoval, bylo překvapivé, že byl potěšen tím, jak se vyhýbala jeho pohledu a sama na něj pohlédla jen s podivnou nejistotou a snad i se strachem, který ho přiměl usmívat se. Ani jednou za celé vyučování Hermiona nezvedla ruku a nepronesla ani jediné slovo, což přinášelo Severusovi příjemný, třebaže mylný pocit, že přišel konečně s tématem, na které nemá nejlepší studentka na škole co říct.

Hodina končila a on se přesunul pomalým krokem ke dveřím. Třída se brzy vyprázdnila od studentů, kteří, stejně jako vždy, zdravili svého profesora obrany proti černé magii poněkud roztřeseně. Když se chystala ze dveří vyjít slečna Grangerová, Severus Snape ji svými slovy zastavil.

„Velice jste mě zklamala, Grangerová,“ prohlásil tvrdě.

Ohlédla se na něj, ale nezvedla hlavu, aby se mu podívala do očí. Namísto toho naslouchala jeho slovům se zrakem zabodnutým do profesorova pláště, jen aby neviděla jeho výraz a on neviděl ten její, trochu vystrašený, trochu udivený a trochu hrdý.

„Co jsem udělala špatně?“ zeptala se poměrně mírným hlasem.

„Spoustu věcí, Grangerová. Ale mimo jiné i něco, co bych od někoho vaší ,inteligence´ vůbec nečekal.“

Profesor Snape mluvil vážně, ale v jeho hlase zazněla nepřeslechnutelná ironie, když mluvil o Hermionině inteligenci, která byla na velice vysoké rovině, jak bylo ostatně po celé bradavické škole už dlouho známo. Na několik dlouhých minut se odmlčel a pozorně se na studentku díval, jako by se snažil zachytit na ní jakoukoli pohnutku, která by jí prošla při jeho uštěpačných slovech – a vrýt si ji navěky do paměti. Slečna ale nedala ani náznakem najevo vztek, který se jí při slovech profesora zmocnil, a Severus pokračoval.

„Nepoděkovala jste mi za to, co jsem pro vás v noci udělal, a odešla jste bez jediného slova,“ dokončil svoji výpověď.

„Ale to bylo přeci úplně logické…“ bránila se Hermiona a pokrčila rameny. „Vzbudila jsem se a vy jste ještě spal. Nepřišlo mi slušné vás budit. Ale jestli na tom trváte, tak tedy…“ Odmlčela se a pohlédla na něj zpříma. „Děkuji.“

Potom obešla profesora Snapea a vyšla ze dveří učebny, aby následovala své přátele.

 

Seděla na pohovce ve společenské místnosti Nebelvíru a v rukou držela rozevřenou knihu, na kterou se nedokázala soustředit. Místo toho naslouchala tichému praskání dřeva v zapáleném krbu a pozorovala oranžové plameny. Proč mě bral k sobě? ptala se sama sebe. Nepodobá se mu to. A to, co udělal dnes po hodině… To se mu na druhou stranu podobá přímo bravurně. A právě proto tomu nerozumím.


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Protiklady se přitahují: První kapitola: Vše se zdá až příliš podivné, i když se jedná o profesora Snapea:

4. Nicolacola
29.09.2015 [21:48]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

3. PetraCullen přispěvatel
14.05.2014 [20:08]

PetraCullenSuper. Emoticon V první řadě jsem hrozně ráda, že to máš aspoň takhle a že máš v nahradním ntb veškeré potřebné věci. Emoticon Emoticon
První kapitola super. Emoticon Emoticon Hermiona nezklamala a vzala Snapeovi roha (prostě mu zdrhla) Emoticon Emoticon Typický Snape, který ji vydusil. Emoticon Budu se těšit na další... Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. Kika
14.05.2014 [19:08]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

1. Alex
14.05.2014 [9:14]

Krásné téma zpracované do krásné povídky..! Máš ve mě pravidelného čtenáře. Tahle povídka je fakt něco a moc se těším na její pokračování.. :)

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!