OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » FanFiction Harry Potter » Spáry minulosti (20)



Spáry minulosti (20)Správne rozhodnutie
Snáď sa bude páčiť

20.

„Všetko, čo nás stretne, je výsledkom našich predchádzajúcich rozhodnutí.“

- ľudová múdrosť

 

Držal som ho medzi dvoma prstami, akoby mi mohol ublížiť, akoby ma mohol popáliť.

Ale keď sa nad tým zamyslím, tak on mi vlastne ublížil. Po tom, čo som ho použil sa všetko pokazilo a celý svet sa obrátil naruby. Dobre, ak sa na to pozrieme z reálneho hľadiska, som na vine len ja a nik iný. Vlastne... na vine by mohol byť aj človek, ktorý tú pekelnú vec vyrobil, pretože ak by neexistovala, nikdy by som nešiel späť v čase a nikdy by sa nestalo nič z toho, čo sa stalo.

„Nad čím uvažuješ?“ ozval sa Dumbledore po chvíli ticha, ktorá ale mne pripadala ako celá večnosť.

Mal som už plné zuby tejto reality a nič na svete som si neželal viac, ako vrátiť to všetko späť. Ale čo ak sa znova niečo pokazí? Existuje nejaká záruka, že ak sa pokúsim to napraviť, tak sa toto celé nezopakuje, iba v inom slede? Čo ak moja snaha nikomu nepomôže, akurát mnohým ľuďom ublíži zas a znova?

„Ja...“ začal som a časovrat som odhodil kúsok odo mňa. „Ja nemôžem,“ povedal som a pokrútil som hlavou.

Dumbledore si niečo zašomral, no nerozumel som tomu, čo. Pomaly sa prechádzal okolo mňa a ruky mal založené za chrbtom. Zdravou rukou si pridŕžal tú sčernetú a nad niečím dumal.

„Máš strach?“ opýtal sa po chvíli bez toho, že by na mňa čo i len pozrel.

Preglgol som a zahĺbil som sa späť do svojich myšlienok. Mal som strach? Jasné, že áno! Už som pokazil celý svet a teraz by som ho mal pokaziť znova? Bolo by to správne? „Mám,“ odvetil som napokon jednoznačne a na dôvažok som ešte pokýval hlavou.

Dumbledore si sám pre seba prikývol a chvíľu ma nechal na pokoji. Ďalej sa prechádzal a stále si niečo sám pre seba rozprával. Ani ma veľmi nezaujímalo nad čím ten starý blázon dumá. Vedel som si predstaviť, že má naplnenú hlavu miliónom vecí a pravdepodobne mu z toho šibe, inak sa nedá vysvetliť jeho podivné chovanie.

„Prečo ste neprišiel?“ vyhŕkol som odrazu, čím som Dumbledora donútil sa na mňa pozrieť.

Tváril sa prekvapene, ale z jeho pohľadu som vyčítal, že vie na čo narážam.

„Ale ja som prišiel!“ protestoval pokojne.

Povzdychol som si a pokúšal som sa upokojiť svoje nervy, ktoré už viseli len na veľmi tenučkom vlásku. „Nie!“ zahriakol som ho možno ostrejšie, než som plánoval. „Pansy mi povedala, že ste na ceste! Ale vy ste tam neprišiel a všetci sú mŕtvi. Pansy, moji rodičia, dokonca aj váš milovaný Potter!“ Ani som si neuvedomil, kedy môj hlas prešiel z normálneho tónu do kriku.

„A tebe chýbajú tvoji rodičia?“ spýtal sa a jeho pohľad zišiel z mojich očí o čosi nižšie.

Vedel som, že ho zaujala moja jazva. Možno by mi chýbať nemali, ale je to tak. Mama bola síce svojská a oddaná čiernej mágii, ale otec ma zachránil. Stále môžem pred očami mať jeho obraz, keď mŕtvy padal na zem. Zomrel kvôli mne.

„Áno, chýbajú!“ prikývol som jednoznačne. „Neboli to najideálnejší rodičia na svete, ale svojim spôsobom ma mali radi!“

Dumbledore si sám pre seba prikývol a znova sa svojimi modrými očami zabodol do mojich strieborných. „A čo ak by si mohol mať skutočných rodičov?“ vyriekol po chvíli otázku, ktorou ma úplne odrovnal.

Skutočných? Rodičov, ktorí by ma milovali a ktorí by sa o mňa starali? Aj o mňa, nie len o seba? Ale ako? Moji rodičia sú mŕtvi a už nikdy sa nevrátia späť. A aj keby som sa rozhodol cestovať časom, nemôžem zmeniť všetko od základu aj s mojimi rodičmi. Sú akí sú, teda boli, a určite neexistuje nič, čo by mohlo zmeniť ich zmýšľanie.

„Ako to, že toho toľko viete?“ nevydržal som a musel som sa spýtať.

Dumbledore sa akoby uškrnul a posadil sa do trávy vedľa mňa. „Nie si jediný, kto fušuje do času, Draco!“ odpovedal pokojne a mne takmer zabehli vlastné sliny.

Vyvalil som oči a civel na Rokfortského riaditeľa. „Celkom vám nerozumiem!“ vybľabotal som nervózne.

Dumbledore si tieňovou mágiou privolal k sebe časovrat a prevracal ho z ruky do ruky. „Občas si zájdem na kávu s mojimi budúcimi ja,“ povedal tak pokojne, akoby mi len rozprával, aké počasie má byť zajtra. „Keď som ťa našiel v minulosti, ako si šiel vymazať slečne Greengrassovej pamäť, bol som upovedomený o tom, čo sa stane. Vedel som presne aké následky to bude mať, ale musel som ťa nechať, aby si to urobil,“ povedal a zmĺkol.

Už som si začínal myslieť, že nebude pokračovať, keď sa nadýchol a hovoril ďalej: „Toto bolo dôležité obdobie tvojho života. Harry je možno vyvolený, ale úprimne, ty veríš, že by niekedy mohol zvíťaziť nad toľkou temnotou? Je to len pubertiak, ktorý vyrastal bez rodičov a fakticky sa musel vychovať sám. Proti Voldemortovi by som si netrúfol ani ja a to ma väčšina ľudí považuje za najmocnejšieho kúzelníka sveta,“ povedal a sarkasticky sa zasmial. „Ach, kam len tento svet speje?“ zašomral akoby pre seba a mädlil si ruky.

„Takže, vy mi chcete povedať,“ začal som opatrne a dôkladne si Dumbledora obzeral, „že ak sa teraz vrátim, mohol by som všetko napraviť?“ spýtal som sa s badateľnou nádejou.

„Draco, z Manoru som ťa zachránil preto, lebo ty si jediný, kto to môže napraviť!“ povedal mi veľavýznamne a napriahol ku mne ruku s časovratom.

Chvíľu som si ho len obzeral, ale neodvážil som sa ho dotknúť. Napokon som však napriahol ruku a časovrat si od riaditeľa vzal.

„Ale prečo ja?“ nechápal som. „Predsa Potter je vyvolený!“ namietal som jednoznačne.

„Harryho proroctvo znie: Ani jeden nemôže žiť, kým je ten druhý nažive,“ odvetil Dumbledore. „Celé znenie proroctva nik nepozná, keďže bolo zničené predtým, než si ho Harry, alebo Voldemort stihli vypočuť. O tom vyvolenom sa dá polemizovať. Svet potreboval nádej a toto bol jediný spôsob, ako im ju dať,“ dodal na ujasnenie.

Chvíli som uvažoval o tom, čo mi povedal a v ušiach mi stále rezonovali dve slová, ktoré vyšli z jeho úst: Harryho proroctvo.

„A...“ začal som nervózne a poťahoval sa za rukáv pulóvra, „... a aj ja mám nejaké proroctvo?“ odvážil som sa napokon spýtať a Dumbledore ako inak mojou otázkou vôbec nebol zaskočený.

„Áno,“ prikývol len. „Ale nikdy som ho nepočul. Jediné, čo viem je, že sa týka času,“ povedal a poklopkal po časovrate v mojej ruke.

„Nič viac?“ uistil som sa.

Dumbledore len pomykal hlavou a vstal. Oprášil si habit a potom sa otočil na mňa. „Nebudem ťa nútiť, Draco. Ak chceš tento svet nechať ako je, je to tvoja voľba.“

S posledným slovom, ktoré opustilo riaditeľove ústa sa okolo mňa zvíril prah a Albus Dumbledore zmizol.

Ja som osamel na čistine, alebo kde sme to boli a civel na lesklú vecičku v mojej ruke. Ak som niekedy bol zmätený, tak to bolo určite teraz. Zahrávať sa s časom je zakázané a Dumbledore to očividne robí, aj keď do neho možno nezasahuje. Tým sa vysvetľuje, že je taký vševed. Ale ja nie som dostatočne múdry na to, aby som zvládol takúto úlohu a nič pri tom nepokazil. Ako to mám urobiť? Čo presne mám v minulosti zmeniť, aby bol svet normálny?
Normálny... to slovo je tak veľmi vzdialené. Na tomto svete nebude nikdy nič normálne, kým po nej bude kráčať Voldemort. Môžem sa snažiť koľko chcem, ale neexistuje žiadna nádej. Jedine ak by...

Vyskočil som na nohy a začal sa prechádzať sem a tam. Dumbledore povedal, že som sa preniesol do zlého času. Takže tu je možnosť, že ak zvolím iné miesto a iný čas, mohol by som urobiť niečo zásadné a vyviesť tak svet z čierňavy.

Ale zasa tu nemám žiadnu istotu, čo sa potom zmení. Čo ak už nebudem existovať? Povedal by mi Dumbledore, ak by to malo znamenať, že sa nikdy nenarodím? Ak by som len vedel, ako sa spoznali moji rodičia. Ak sa zoznámili vďaka Temnému pánovi... nie!

„Stačí!“ zahriakol som sám seba a navliekol si retiazku na krk.

Nebudem srab a rozhodne neobetujem dobro sveta pre moje vlastné. Čo sa má stať, nech sa stane.

Točil som časovratom a pri tom si rátal roky. V duchu som sa ešte stihol modliť k Salazarovi, aby stál pri mne a aby mi hlavne pomohol. Toto môže dopadnúť všelijako, aj dobre aj zle.

Radšej by som bol, ak by sme sa priklonili k tej prvej možnosti.

Keď som dotočil kolieskom, svet okolo mňa sa rozvíril a ja som sa cítil, akoby ma vtiahlo do nejakého tornáda. Tento krát to trvalo o mnoho dlhšie ako minule, ale asi to bolo tým, že som šiel tak veľmi ďaleko.

Keď som napokon dopadol na zem a obzrel sa dookola, vedel som, že som v dobrom čase. Ľudia tu chodili tak smiešne, pre mňa staromódne oblečení a dokonca som zazrel aj kone. Vedel som, že ich kedysi používali ako dopravný prostriedok.

Vyštveral som sa na nohy a snažil sa prísť na to, kde som, keď mi zrak dopadol na detský sirotinec.


P. S.: Ospravedňujem sa, že to toľko trvalo. Vedela som, ako má kapitola vyzerať, ale akosi to zo mňa nechcelo vyliezť. Ale tak hádam ste spokojné. :) Do konca nás čakajú ešte asi tri kapitoly. :)


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Spáry minulosti (20):

14. zuzinecckaa přispěvatel
12.09.2013 [17:58]

zuzinecckaaÁáách.. Brumbál (po našem :D) mě teda vůbec nepřekvapuje.. A je to i rozumné vysvětlení :D celkem mě ale zaráží Dracovo rozhodnutí.. ;) jsem zvědavá, jestli pro to bude schopný tedy něco udělat a jestli se mu to podaří.. :)

13. mima33 admin
28.06.2013 [18:12]

mima33Izzie, to je celý Dumbledore Emoticon Ďakujem ti Emoticon

12.
Smazat | Upravit | 28.06.2013 [17:25]

Jáj tak toto neznášam, keď mi niekto niečo naznačí a ja sa mám potom z toho vysomáriť, či to tak naozaj myslel Emoticon
Kapča inak skvelá Emoticon

11. mima33 admin
23.06.2013 [14:34]

mima33Perla ďakujem ti Emoticon A práve na to som narážala. Neverím, že ak by Harrymu z každej strany niekto nepomáhal, tak by to zvládol Emoticon Ale je to iba môj názor. A kam pôjde Draco... surprise Emoticon Emoticon
Tethys, ako som už spomínala, nedržím sa vo všetkom kanónu. Dumbledore má Harryho rád, ale myslím, že v tejto poviedke ním nie je zaslepený a vidí to celé reálne. Ohľadne toho zvyšku... viem čo myslíš, ale nechaj sa prekvapiť Emoticon Ďakujem ti Emoticon

10. Tethys přispěvatel
23.06.2013 [14:30]

TethysHm... já nevím. Tahle kapitola je taková... divná? Neumím to jinak vyjádřit, ale rozhodně to neber v negativním slova smyslu. Jsem jen zmatená.
Začátek kapitoly a Dracovo myšlení naprosto chápu a souhlasím. Jenže ten Brumbál... promiň, ale on by se o Harrym takhle v životě nevyjadřoval. Myslím, že on ho měl doopravdy rád, jenomže něco v životě musíme udělat pro větší dobro světa...
Draco má věštbu? Huuu! Super! Škoda jen, že si ho Brumbál nikdy neposlechl, takže ho nemohl Dracovi říct. Tak nic, no.
A ten konec... znáš video "Jak měl skončit Harry Potter"? (v originále How It Should Have Ended) Mimochodem doporučuju, pokud ještě neznáš a ten konec mi to naprosto připomněl. A jedne taková malinká technická otázka... pokud Draco zabije Toma a Dracovi rodiče se nikdy neseznámí, Draco nebude mít důvod vrátit se zpátky do přítomnosti, takže uvízne v minulosti. A i kdyby se potkali, Draco by musel někde počkat do té doby, než se zase narodí a dospěje do věku sedmnácti let. Jestli teda chápeš, jak to myslím. Emoticon
Doufám, že si tenhle komentář nebereš negativně. Já jen, že spousta věcí se mi nezdá. Opravdu promiň. Rozhodně vím, že další kapitola bude zase lepší. Každý den není posvícení. Emoticon
Těším se na další kapitolu! Emoticon

9. Perla přispěvatel
23.06.2013 [11:41]

PerlaNuž ten koniec... Emoticon Emoticon Emoticon Jediné, čo ma napadá, sú spomienky Dumbledora na Toma, keď bol v sirotinci. Žeby sa Draco dostal až tam? Emoticon Emoticon
Každpádne táto kaptola bola úžasná, veľmi sa mi páčila a konečne som sa jej dočkala. Je dosť zaujímavé, ako sa Dumbledore vyjadril na Harryho, neviem, vždy som si myslela, že ho priam zbožňuje, ale takýto uhol pohľadu mi príde reálnejší, lebo naozaj. Mal niekedy Harry šancu? Akurát tak v knihe, hoc ináč... dosť pochybujem o tom, žeby ho jeden chlapec, ktorý nepozná toľko kúzel mohol zastaviť.
Tak aspoň dúfam, že tentoraz to Dracovi všetko vyjde.

8. mima33 admin
23.06.2013 [9:02]

mima33Wanda, ďakujem ti Emoticon Ako ste si všimli, nedržím sa vo všetkom kanónu a odrazilo sa to aj na Dumbledorovi Emoticon
Teesska, ako to bude ďalej sa dozvieš v pravý čas Emoticon A samozrejme, že niečo mám, ja bez písania neprežijem Emoticon A už ani bez vašich komentárov, chytajú ma potom absťáky Emoticon Ďakujem ti pekne Emoticon
Aramka, no Dumbledore je trochu (dosť) iný Emoticon Ale Harry, ktorý je v mojej poviedke...pravdepodobne (určite) by to nezvládol a tak vlastne Dumbledore neklamal Emoticon Ďakujem Emoticon
Alexa Feratu, ďakujem Emoticon
Ivet, ďakujem Emoticon No zabiť dieťa... ani mne to k Dracovi nejde Emoticon
Mea, ďakujem ti Emoticon
Trisha, ja sa zasa teším z vašich komentárov Emoticon Ďakujem Emoticon

7. Trisha přispěvatel
22.06.2013 [21:10]

TrishaOMG!!!!!!!!!!!! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Tak toto mi by mi nenapadlo! Veľmi sa teším ako to dopadne ďalej Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

6. mea
22.06.2013 [16:53]

draco sa pochlapil Emoticon Emoticon Emoticon

5. Ivet
22.06.2013 [14:58]

Nooo něják si nedokážu představit, že by v sirotčinci byl Tom a Draco by zabil malého Voldíka :-D Ale jinak teda zase jsem napnutá, co bude dál :-) Těším se na další kapču:-)

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!