OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » Ice heart



Ice heartTohle se stane, když si představíte, co se stane s člověkem, který se utopí... Upozorňuji, že je hodně morbidní, ale je přesně taková, jak si to já představuji, ale věřte mi, že soudním lékařem býti nechci a nebudu říkat proč :-D. Mé malé tajemství. Četl někdo z vás Terezu Raquinovou? To je teprve super dílo! Úžasný syrový naturalizmus od báječného spisovatele Emila Zoly. Přesně podle mého gusta. No, tak snad vás moc neznechutím, přeji příjemné počtení a ani nemusím říkat, že mě potěší jakékoliv komentáře :-D.

Celá krajina se bělela nádhernou pokrývkou nadýchaného sněhu, jež zatěžoval koruny stromů a vytvořil jim tak nově ušitý kabát. Krása přírody byla umocněna dopoledním sluncem, které se od malých krystalků odráželo a vytvářelo tak třpytící se podívanou. Syrovost přírody rušily pouze dětské výkřiky a křupání sněhu pod botami.

Několik dětí se vydalo po cestě doprostřed lesa, na zádech táhnouc brusle. Pokřikovaly jeden na druhého. Vysoký hnědovlasý kluk byl v čele celé výpravy a bavil své vrstevníky. Každou chvíli se ozývalo dívčí chichotání.

„Hej, Matte,“ zakřičel na hnědovlasého kluka Daniel a jakmile se k němu otočil čelem, dostal přímý zásah sněhovou koulí do tváře. Všichni se hlasitě zasmáli. Matthew se jen usmál, ale už spřádal plány, jak Danielovi jeho podlost oplatí.

Před nimi se rozprostřelo okouzlující prostranství. Sníh byl na tom místě zcela netknutý. Uprostřed byl zamrzlý rybník. Všichni zmlkli a rozhlíželi se po okolí. Nejrychleji se vzpamatovala děvčata, využila chvíle slabosti a mrštila po pánské společnosti několik koulí ledového sněhu. Vznikla z toho velká koulovačka. Když byli všichni dostatečně mokří, rozběhli se k rybníku, od jehož tvrdého povrchu se odrážely polední paprsky. Emma si nazula brusle a chtěla se zkusmo rozjet po zamrzlé vodě, ale Matthew ji chytl za rukáv a zazubil se na ní.

„Lady, raději bych se po něm zkusil projít, abych zjistil, zda je dost pevný. Zda vám to tedy nevadí,“ uklonil se a Emma se zachichotala. Matt se nejistě postavil na ledovou plochu, ale nic se nestalo a to mu dodalo odvahu jít dál. Otočil se na své obecenstvo s rozzářeným úsměvem. Jeho vystoupení bylo odměněno potleskem a pískáním. Už byl za polovinou rozlehlé plochy, když se najednou ozvalo zlověstné zapraskání. Malá prasklinka se rozjela pod jeho nohama.

Prudce se rozběhl ke kraji, ale bylo pozdě. Všichni na okraji ztuhli. Led pod ním praskl úplně a pohltila ho studená voda.

„Matte!“ křičeli unisono.

Spousta ostnatých drátů se mu zarývalo do každé části těla. Plíce se mu zaplňovaly ledovou tekutinou. Zoufale se snažil vyplavat nad hladinu, ale pokaždé narazil na led na povrchu. Emma vzlykala. Kluci se okamžitě snažili dostat se k místu nehody, ale nešlo to.

Prasklina se pokaždé rozšířila o několik desítek centimetrů dál. Matt bojoval s ledem z posledních sil. Oči ho pálely. Končetiny mu zimou odumíraly. Už se nezmítal, nesnažil se, neměl sílu. Emma se rozběhla na led, avšak Daniel ji chytil kolem pasu a snažil se ji udržet. Jenomže ona se mu vykroutila a běžela přes rybník. Ovšem lehla si na hladkou plochu a pokračovala po čtyřech. Uviděla ho půlmetru od díry, kterou propadl do vody. Roztřeseně se doplazila až k díře. Rychle do ní seskočila.

„Emmo! Emmo!“ Ona se rozhlížela okolo, viděla, že se už nehýbe. Přidržovala se okraje a snažila se zachránit Matta, leč bylo už pozdě.

Z jeho plic unikl poslední doušek kyslíku, srdce se zvolna zastavovalo, dokud neťuklo naposledy. Emma se vyhoupla na led a zůstala nečinně ležet. Třásla se neuvěřitelnou zimou a po tvářích jí ztékaly slzy. Pomalu usínala.

Ticho rušené pouhým vzlykáním, proťalo několikanásobné houkání. Během chvilky běželi k místu nehody záchranáři a hasiči. Po několika minutách se dostali k Emmě a odvezli ji na nosítkách do sanitky, kde zjistili její obrovské podchlazení.

Hasiči mezitím rozbíjeli led. Zanedlouho vytahovali ven nehybné posmrtně bledé tělo, které uložili do černého vaku. Při rozbíjení ledu našli ještě další tělo. Bylo úplně pobledlé a podivně rozteklé. Matta se pokoušeli resuscitovat. Byla zde možnost, že se podchlazením mohla jen zpomalit srdeční činnost. U obou nakonec konstatovali exitus. Obě mrtvoly odvezli do márnice, kde je čekala pitva.

 

***

 

Na stole leželo tělo. Beztvará lidská schránka, která byla bez života. Soudní lékař si zahalil ústa a nos rouškou a na ruce si nasadil jednorázové rukavice. Do pravičky si vzal skalpel a učil řez od klíčních kostí až po umístění pobřišnice /peritoneum/. Jakmile ho otevřel, místností se táhl puch rozkládajícího se těla. Pilkou odřezal spojení žeber. Vytáhl hrudní koš složený z hrudní kosti, na které je upevněno dvanáct párů žeber. Tím se mu odhalil pohled na poškozené vnitřnosti.

Patolog konstatoval příčinu smrti utopením a doba smrti se mohla pohybovat okolo čtrnácti dnů zpátky. Svaly /músculus/ v těle se téměř rozpustily, smísily se s krevními prvky a vodou. Tvořily podivnou kašovitou hmotu, z níž odejmul vzorek. Každý z orgánů se rozpadal. Patolog vzal malé ampulky. Vyjmul plíce /pulmó/, z nichž odebral malý vzorek z pravého laloku plicního.

Když se dostal k srdci /cor/, odřízl ho od aorty, plicních tepen, horní a dolní duté žíly. Na speciálním stolku ho podélně rozřízl. Z každého srdečního oddílu odebral kus tkáně. Stačil mu jediný pohled na chlopně, aby zjistil, že čtrnáctiletý chlapec byl kardiakem. Měl stenózu plicnice, což znamená, že může docházet k hypertrofii pravé srdeční komory. Srdce opět sešil. Pokračoval rozebíráním jater, ledvin a žaludkem. Bylo to zcela zbytečné, ale důležité pro sepsání protokolu.

Nakonec si nechal hlavu. Prohlédl oči, které byly potažené zákalem. Ústa byla také v plném rozkladu.

Opět vzal skalpel a nařízl kůži v temení oblasti. Přetáhl kůži i s vlasy přes obličej. Vrtačkou a pilkou odřezal svrchní část lebky. Vyňal polorozteklý mozek, který změřil, zvážil a taktéž odebral vzorek.

Když měl patolog všechno potřebné, všechny vnitřnosti vrátil na místo, celou dutinu hrudní zakryl hrudním košem a zašil ho. Totéž udělal na hlavě. Mozek vrátil do původní polohy, přikryl ho lebkou a kůži přetáhl zpět na místo, jež poté sešil. Tělo znovu přikryl bílou plachtou a zavezl ho do mrazáku, odkud si ho vyzvednou blízcí, aby mu uspořádali pohřeb.

To bylo tělo chlapce, který zemřel ještě před Mathewem, s jehož tělem soudní lékař nic nedělal, protože nebylo pochyb o příčině smrti.

 

Takto byly zmařeny dva životy mladých chlapců, jež měli celý život před sebou.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Ice heart:

3. Niki311 přispěvatel
05.03.2010 [21:52]

Niki311Heh... heh... tvářím se jako naprostý pitomec... debilně se usmívám na okolí a žasnu! Holka! Z tebe bude doktor, nebo patolog- tedy pokud jsem tuto radostnou novinu nepropásla... xD Je to úchvatný! Jednoduše napsané, bez zbytečných kudrlinek. Nepáráš se s náma. Kdo má na to žaludek, ať to čte. Jsem z tebe úplně mimo - můžeš si zatleskat, to se ještě nikomu nepovedlo (kromě učitele matiky, ale ten se nepočítá)Prostě ti tleskám, skanduju tvé jméno a připíjím na tvé zdraví a mozkové závity, aby vytvořily něco dalšího, protože ty máš potenciál jako hrom!EmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticon

2. SwayCullen
05.03.2010 [21:29]

Moc pěknéEmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticon

1. Seina
02.11.2009 [16:23]

Krásné a povedené.
Taky pěkně popsané...

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!