OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » Najlepšie kamarátky navždy



Najlepšie kamarátky navždyČo dokáže sila kamarátstva? Matka štrnásťročnej Alexandry vám to rada povie... Trochu depresívne, ale čo už so mnou narobíte. Tentokrát je to -znova- na Slovenský jazyk. Téma bola, osamotený vlastnou vinou. Ak sa vám to bude zdať trochu krátke, ospravedlňujem sa, ale kopí sa mi nad hlavou veľa vecí, začínajúc trištvrte ročnými písomkami, končiac sa súťažami. Tento týždeň je trochu hektický no...

Tento príbeh budem rozprávať o mojej dcére. Alexandra si už v škôlke vedela nájsť dobrých priateľov. Preto nebolo prekvapením, keď si ako päťročná, našla kamarátku na život a na smrť. Martina, ktorú Alexandra s obľubou volala Tina, bola milé dievčatko s veľkými, úprimnými očami. Tieto dve spolu tvorili nerozlučnú dvojku. Poznali každý detail života tej druhej. Nikdy sa nezradili a nikdy si neklamali. Sľúbili si, že si nikdy nenájdu takú kamarátku, a nikdy tú druhú nenahradia niekým iným. Takých kamarátok sa nenájde veľa. Vtedy som bola rada, že má takú skvelú a vernú priateľku. Až teraz som si uvedomila, ako veľmi som sa mýlila. Až príliš na sebe záviseli. Boli spolu každú voľnú chvíľu, všetok čas, čo mali nazvyš. Aj vy by ste chceli mať takú kamarátku? Ak áno, neviete čo chcete. Pred pár rokmi by som odpovedala kladne, no teraz vám musím povedať nie. Chcete vedieť prečo? Pred dvoma rokmi sa to všetko začalo. Tina začala chudnúť. Veľmi. Toto bucľaté dievčatko malo v jedenástich rokoch problémy s nadváhou, a preto si jej rodičia mysleli, že chce schudnúť z vlastnej vôle. Avšak Tina jedla normálne, potvrdila to aj Alexandra. Tina sa začala cítiť unavená a často jej tiekla krv z nosa. Tinini rodičia sa so strachom pobrali za lekárom, a ten im potvrdil ich najhoršie obavy. Tina mala leukémiu. Keďže bola v takom vysokom štádiu, záchrana dieťaťa pred smrťou nebola možná. Alexandru to strašne vzalo. Chodila k Tine každý deň. Rozprávala jej, čo sa deje v škole, ako sa majú spolužiačky a spolužiaci, a čo všetko spolu budú robiť, keď sa vráti z nemocnice domov. Alexandra vedela, že jej najlepšia kamarátka umiera, no nechcela si to priznať. Keď som jej to povedala, zatresla dvere od svojej izby a celý deň nezišla dole. Keď sa k nám nakoniec pridala k spoločnej večeri, povedala, že zajtra ide za Tinou. Začala som si o ňu robiť starosti. Čím bol Tinin stav horší, tým horšie na tom bola Alexandra. Bola bledá a vyčerpaná. Po dvoch mesiacoch trápenia a bolesti Tina zomrela. Alexandra sa psychicky zosypala. Od onoho dňa nosila čierne veci. Všetkých, ktorí jej chceli pomôcť, odohnala. Vravievala, že ich nepotrebuje. Potrebuje Tinu. Celé dni plakala vo svojej izbe. Jedla len málokedy, a keď už niečo zjedla, zjedla toho veľmi málo. Je hrozné, keď svojmu dieťaťu neviete pomôcť. Prospech v škole sa jej výrazne zhoršil. Bývalá veselá jednotkárka, je teraz zatrpknutá tichá štvorkárka. Myslela som si, že časom sa to zlepší. No Alexandra deň čo deň vysedáva na lavičke pri Tininom hrobe. Raz som ju sledovala a počula, čo hovorí mŕtvemu dievčaťu v hrobe. Vravela jej, ako bolo v škole, čo kto komu urobil. Dopodrobna opisovala incidenty v ich triede, ktoré sa však mali dostať len k Tininým ušiam. Usedavo posmrkávala a nechávala si po tvári tiecť slzy. Vždy, keď odchádzala, nechala na hrobe kyticu lúčnych kvetín a hovorila, že sľub neporušila. Dnes je Alexandre štrnásť rokov, ale stále sa s nikým nebaví. Pri živote ju drží len myšlienka, že splnila sľub. Sľub, že Tinu s nikým iným nevymení. Že ostanú najlepšie kamarátky navždy. Na život a na smrť.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Najlepšie kamarátky navždy:

5. Lucienne přispěvatel
28.01.2013 [14:35]

LucienneTak tothle mě odrovnalo. Úplně mi naskočila husina. Je hrozné, když si člověk uvědomí, co všechno se mlže stát. Nechalo to ve mě silné emoce. Vážně tleskám, něco tak silného už jsem dolotuho nečetla Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

4. SaDiablo přispěvatel
28.01.2013 [13:36]

SaDiabloRozhodně silná povídka. Jako čtenář bych ocenila rozdělení příběhu do odstavců, ale jinak se mi to líbilo, i délka byla příjemná.

3. seBbey přispěvatel
28.01.2013 [13:20]

seBbeyFúha, dosť ma to vzalo, aj keď absolútne netuším prečo. Tlieskam.

2. Nika
28.01.2013 [9:41]

Krásny príbeh o vernosti ale i dosť smutný.

1. Gracewhite přispěvatel
07.05.2012 [19:17]

Gracewhitepěkná povídka Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!