OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » Vězení



VězeníČlověk uzavřený v temné kopce. Neví, proč a tak přemýšlí... Historie, která zasáhne každého.

Tmavý pokoj bez dveří. Jen malá okna vidíš, ale nedosáhneš na ně vysoko, vysoko vyskakuješ, vzdáváš to, nemá to význam, rezignuješ. Nikdy už nepocítíš čerstvý vzduch jen zatuchlost této nechutné místnosti bez života. Tento život, trest, ne pokání. Dech se ti zrychluje, krev ti tepá v žílách rychleji, rychleji. Dech nejde zastavit, musíš dýchat říkáš si ve fázi vzdoru. Bojuj srabe!!! Nadáváš sám sobě a přitom ve skrytu duše víš, že už není cesta zpět, neexistuje. Zhluboka dýcháš, cítíš ten zkažený vzduch. Tohle si nezasloužím, začínáš se litovat, fáze sebelítosti.

Nevstáváš, jen sedíš v temné zatuchlé místnosti bez dveří odpočítáváš sekundy tohoto utrpení, ale ono nekončí, pokračuje. Nic nevíš,  jen doufáš v  konec. Naděje jsi ztratil, nebojuješ. Nikdo ti nepomůže, nikdo tě nevyslechne, nezachrání, nevezme do náručí, všichni, nikdo. Přemýšlíš nad životem, který si prožil. Ptáš se sám sebe. Stál život za to? Žil jsem dobrý život? Zasloužil jsem si vůbec žít.? Nevíš, nikdo ti neodpoví jediný,  kdo zůstal jsi ty sám, sám.  Zní to hrůzostrašně, realita a krutost jdou ruku v ruce. S tím jsi měl počítat, napomínáš se, poté si nadáváš. Po určitém čase nemáš sílu, vzdáváš všechno, nepřemýšlíš, broukáš nesmysly. Fáze rezignace.

Začínáš mít halucinace, slyšíš hlasy,  nikoho nevidíš, začínáš bláznit z prostoru bez dveří. Jsi bez života. Tento život nestál za to,  nestál. Pláčeš, vztekáš se, poté už jen civíš do prázdna, do tmavé místnosti. Víš, že zemřeš a těšíš se na vysvobození. Těšíš se na to jako na smilování.  Jediné smilování,  které ti za života kdo dopřál. Rasismus, politika, nikdy nepochopíš, co s tím máš společného. Nechápeš, proč tě nenávidí za to, odkud pocházíš. Za to, že jsi z národa, který má tradici. Za to, že se určitý člověk rozhodl, zabít tě a ty nevíš ten důvod, nevíš, kde se vzala ta nenávist. Nikdy se to nedozvíš, umřeš hlady a žízní za to, že jsi Žid... umíráš sám, jako tvoji přátelé a nikdy se nedozvíš, kde ta nenávist vznikla.

Sedíš a čekáš na trest, který si vlastně ani nezasloužíš. Nikdy si nekradl, nezabil, nikoho si v životě neohrozil a přesto tady musíš čelit osudu. Nemyslíš na pomstu německému národu. Jen lituješ jejich počínání a říkáš si, jak tohle může Bůh dopustit. Jak může člověk zabít člověka jen z pouhého přesvědčení, že jejich krev je čistší než ostatních.

Do tvé cely přijde esesák a poručí ti řvanou němčinou, ať jdeš okamžitě s ním. Cestou k místu tě  třikrát silně praští a ještě se při tom královsky baví. Jeho smích  zní v uších jako havraní skřeky. Konečně vidíš i jiné Židy, kteří jsou stejně vyhublý, jako ty sám. Poručí všem i tobě svléknout se kvůli mytí. Každému z vás ostříhají vlasy. Některým dokonce rvou násilím z úst zlaté zuby. Jaká hrůza. Děti a ženy plačou a muži je utěšují. Všude zní nářek a lidem jde vidět v očích strach. Esesáci, kteří mají v rukách pušky, každému dají  kus mýdla na umytí a ženou vás do umývárny. Nechce se ti tam, ale nemáš na vybranou. Kolem sebe vidíš jen vystrašené tváře, vykachlíkovanou místnost a smrt.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Vězení:

11.
Smazat | Upravit | 06.01.2013 [18:49]

Když si mi okomentovala mojí povídku. Rozhodla jsem se přečíst si nějaké tvé dílo. A myslím, že jsem neudělala chybu. Emoticon Moc se mi tvůj styl psaní líbí. Emoticon Určitě si přečtu další tvoje povídky.

10. Katniss přispěvatel
08.08.2012 [13:13]

Katniss Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

9. martinexa přispěvatel
26.08.2011 [20:19]

martinexaDěkuji moc Emoticon

8. LostAngel přispěvatel
26.08.2011 [18:06]

LostAngelJak kruté, ale je to napsané zvláštním stylem. Takovým, který mě převtělil do těla hlavního hrdiny a já spolu s ním trpěla. Drastické ale povedené. Chtěla bych napsat krásné ale to by bylo neomalené, co je totiž pěkného na vyvražďování Židů? Ale povídku ti musím nějak pochválit protože chci. Takže můžu napsat, že to bylo smutné ale velmi velmi povedené. Emoticon Emoticon

7. Petronka91 přispěvatel
24.08.2011 [17:23]

Petronka91 Emoticon Emoticon Velmi hezké a smutné Emoticon

6. Janna přispěvatel
22.08.2011 [20:58]

Janna500 to být nemusí, ale aspoň tak 450? :) Chápu, že tohle je takové specifické téma, ale věřím, že to nějak zvládneš :)

5. martinexa přispěvatel
22.08.2011 [20:48]

martinexaZkusím něco vymyslet, ale pochybuji, že na tohle něco půjde. Je to specifická záležitost.

4. martinexa přispěvatel
22.08.2011 [20:46]

martinexaHm, není co tohle je starý flák. hlavně 160 slov je hrozně moc

3. Janna přispěvatel
22.08.2011 [20:31]

JannaBohužel, drabble je specifický útvar, který musí mít 100 slov, ne méně, ne více. Není to jen "krátká povídka".

Opravdu by nešlo něco připsat? :)

2. martinexa přispěvatel
22.08.2011 [19:38]

martinexaNemusíš ho vracet dám ho pod drabble. Povídka dál dopsat nejde :)

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!