OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Bojovnice Srdce - Část první



Bojovnice Srdce - Část prvníPovídka o keltské dívce, která žije trochu jiný život...

Kmen Vokonciů, který žil v povodí řek Durance a Isere ve Francii, byl rozhodně zvláštní, kdyby nebyl, ani byste nečetli tato slova. V tomto kmeni žila čarodějka Latharna. Jako čarodějka znala spoustu věcí a používala je ku prospěchu kmene. Varovala je před nebezpečím v podobě jiných kmenů, přírodních katastrof i nemocí. Léčila lidi předvídala jim budoucnost.

Každé dítě, které se narodilo prošlo jejími rukami a ona mu dala jméno, které nebylo ovlivněno ničím, co člověk spáchal, ale vycházelo pouze z toho, jaký se narodil. Pardon, spletla jsem se - skoro každé dítě. Latharna byla čarodějka a měla spoustu schopností, ale nemohla být na více místech najednou a nemohla vrátit čas. 

Přímo uprostřed Samhainu, který byl jeden z nejhorších, co kmen zažil, se ve stejnou noc měli narodit dvě děti, dvě dívky. Jedné z nich dala Latharna jméno Caoimhe, což znamenalo něžná a miláDruhá dívka se narodila téměř ve stejnou dobu jako Caoimhe, ale téměř na druhém konci vesnice Vokonciů. Nerozvážná matka dívky nepočkala na příchod Latharny a dala dívce jméno sama. Pojmenovala ji Sidheag

Latharna v dobré víře, že dívce nedají jiné jméno, než ona určí, přišla do domu Sidheaginých rodičů. Když však přišla a uviděla dítě v matčině náručí, věděla, že je pozdě.

„Dearshul, co jsi to provedla?" zeptala se Latharna zděšeně.

Nepřišla jsi, dala jsem své dceři jméno sama."

Dearshul, když jsem ti dávala jméno, věděla jsem, proč ti ho dávám, bylo to pro výstrahu. Víš,co tvoje jméno znamená?"

Ne," odpověděla popravdě.

Znamená věčně plačící. Dala jsem ti ho ,abys to nikdy nemusela zažít, ale nepovedlo se. Navždy budeš litovat své chyby. Jaké jsi dala té dívce jméno?"

Sidheag," odpověděla ustašeně.

Na Latharnu šly mdloby. Dearshul nechápala, co způsobila tím, že dala své dceři takové jméno, ale Latharna to věděla.

Sidheag. Nádherné jméno. Ale vyslovíš ho jen párkrát za život. Sidheag bude dcerou, jakou sis přála - krásnou a silnou. Ale jednoho dne odejde a jestli se vrátí... to je jen v rukou bohů."

Latharna se otočila od matky a dcery, která si neprávem vysloužila tak neobdivný úděl. Sidheag. Nebylo to jméno, které se dávalo často. Zanamenalo vlčice. Ale poslední žena, kterou Latharna znala, a která nesla toto jméno, skončila neznámo kde. Opustila kmen a již nikdy se nevrátila. Ženy s tímto jménem byly nezvykle silné, rozené bojovnice a vůdkyně kmenů. Ale za všechno se platí i za moc a sílu.

Latharna se vrátila ke svým knihám a zalistovala v nich. Marně se snažila najít způsob, jak osud té nevinné holčičky zvrátit. 

Sidheag bude muset žít se svým osudem. Latharna se zatvrzela, že Sidheag bude pomáhat, jak nejvíce bude v její moci, aby jí pomohla zvrátit její osud, nebo jej alespoň ulehčit.


Ve stejný den v kmeni Sekvanů se narodilo další dítě, tetokrát chlapec. Kmen Sekvanů neměl takové štěstí a neměl čarodějku, jako byla Latharna a tak jména neměla žádný zvláštní význam. Přece jen se ale občas narazilo na takové, ke kterým jejich jména opravu seděla. V případě toho narozeného chlapce tomu bylo stejně. 

Dostal jméno Failbhe, což znamená lovec vlků. Vlčice a lovec vlků zrozeni v jeden den - to nebyla náhoda. Failbhe nevěděl nic o Sidheag a Sidheag přirozeně nevěděla nic o něm. Ale jejich životy byly spojené od chvíle, kdy se poprvé nadechli vzduchu kolem sebe a spatřili světlo světa. Nemohli se potakt hned, ale čas plyne rychle a ta doba, kdy se měli sejít, přišla dřív než čekali.


Kdyby Latharna věděla, že se ve stejný den narodila Sidheag i Failbhe věděla by, že se osudy obou změnily. Ale is ait an mac an saol. A tak to doopravdy je. 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Bojovnice Srdce - Část první:

11. TJ-OK
04.11.2012 [20:28]

Mně se to moc líbilo Emoticon, nejsem náročný čtenář... Emoticon Takže se těším na pokračování!!!

10.
Smazat | Upravit | 22.10.2012 [12:28]

Ale tak neříkám, že je to špatný... Mě to docela i vzalo, ale musela jsem siříct, abych to brala jako prolog... Pak už to šlo raz na raz... Mě se to líbí a možná si i přečtu další díly...

9. Lenis
21.10.2012 [22:05]

Super nápad! :)) Těším se na další kapču :)) Emoticon

8. HollyMary přispěvatel
21.10.2012 [21:36]

HollyMarymne sa to moc pacilo aj tie zlozite mená Emoticon a tesim sa na dalsi diel Emoticon Emoticon Emoticon

7. Alexa Feratu
21.10.2012 [19:39]

povídka se mi moc líbí Emoticon doufám, že brzy přibyde další dílek Emoticon

6. maky21 přispěvatel
21.10.2012 [18:28]

maky21Jasně, chápu tě Emoticon Ale když si přečtu i třeba tohle, co je jen začátek a pak, jak říkáš, se to rozjede, opustí mě chuť to číst Emoticon

5. DawnWolfova přispěvatel
21.10.2012 [18:23]

DawnWolfovaAsi trochu rozumím tvým pocitům, teď když jsi mi to přiblížila. Ale tady jde o to, že tohle není ta hlavní čast příběhu, šlo mi o to, aby čtenáři pochopili, kdo, co, proč, jak... Ale je to dobrá rada do budoucna.

4. maky21 přispěvatel
21.10.2012 [18:19]

maky21Ehm... Ráda čtu povídky, do kterých se vcítím, osoby z nich se nevyskytují v textu, ale vedle mně. Kdežto u tebe mám pocit, jako kdybych od nich byla nesmírně daleko, pokud chápeš, co tím myslím Emoticon
Je to tím, že všechno popišuješ moc rychle. Jednou jsi ve Francii, prozradíš, že matka dala jméno dítěti sama a pak až to zjistí ta čarodejnice, hned zase listuje v knihách... Bereš to letem světem (něco jako já, když se učím Emoticon ) Tohle by někomu vystačilo třeba na tři kapitoly.

3. DawnWolfova přispěvatel
21.10.2012 [18:14]

DawnWolfovamaky21: Jak to myslíš?

2. maky21 přispěvatel
21.10.2012 [18:14]

maky21Mohla by to být dobrá povídka... kdybys to tolik neuspěchala.

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!