OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Černá růže - Kapitola 1.



Černá růže - Kapitola 1.Trochu se posouváme v čase. Iana začíná nesmrtelný život nudit a hledá rozptýlení v baru. Koho myslíte, že tam potká? Přeji příjemné počtení.

 

O devět let později

„Ale no tak, Iane, odvaž se trochu! Co bys říkal na lov?“ Poskakoval Josh, asi dvacetiletý blondýnek, okolo Ianova křesla. Ian ale ani nezvedl oči od plamenů v krbu, před kterým seděl. Na klíně měl rozevřenou tlustou, starou knihu, ale už si ani nepamatoval její název, natož obsah.

V poslední době ztratil chuť cokoliv dělat. Celé noci proseděl v knihovně svého sídla nedaleko města a koukal do plamenů.

„Nemám náladu, Joshi. Běž sám. Však ty si určitě nějakou společnost najdeš,“ potřásl hlavou. Několik pramínků hnědých vlasů mu při tom pohybu sklouzlo do obličeje.

„K čemu je nám bejt upíři, když pořád dřepíme doma?“ rozčiloval se Josh. „Prosím, kámo. Začínám o tebe mít vážně strach. Jen se podíváme do toho novýho baru ve městě a můžeme se zase vrátit, ale měl by ses po dlouhé době zase nadýchat čerstvého vzduch.“

Ian ho probodl zkoumavým pohledem. „A pak mě zase necháš na pokoji?“ zeptal se.

Josh nadšeně přikývl. Ian ještě chvíli váhal, a pak poraženecky přikývl. Josh vyskočil s hlasitým: „Hurá!“ a už pádil do auta.

Ian se za ním vydal s podstatně menším nadšením.

„Tak se mu nakonec povedlo tě umluvit?“ zeptala se s úsměvem Yolana. Byla to krásná upírka, proměněná jen těsně po dvaceti. Dlouhé hnědé vlasy měla jako vždy vyčesané ve složitém uzlu na temeni hlavy.

„Slíbil, že mi pak dá pokoj,“ pokrčil Ian rameny. Sehnul se k Yolaně a políbil ji na tvář.

„A ty se chystáš kam?“ zajímal se, když viděl, že upírka na sobě má společenské šaty. Jejich krvavě rudá barva zvýrazňovala bledost její kůže.

„Za kulturou, můj drahý,“ zasmála se. „Zjistila jsem, že to je už víc než třicet osm let, co jsem byla naposledy v divadle. Ve městě dnes hrají Antigonu. Bude hezké vidět prostředí svého mládí, nemyslíš? Pokud chceš, pojď se mnou. Nemám garde a navíc, pochybuju, že to třeštidlo dodrží slovo a nechá tě být.“

„Já to slyšel,“ ozval se z garáže Joshův namíchnutý hlas. Ian i Yolanda se zasmáli.

„Ne, díky,“ odmítl Ian. „Když už budu ve městě, skočím si na lov a to bych v obleku nerad riskoval.“

Yolanda pokrčila rameny. „Jak chceš.“

Ian se vydal do garáže. Josh už seděl za volantem luxusního mercedesu.

„Řídím nebo nejedu,“ varoval Ian blonďáka a ten s mučednickým výrazem přelezl na sedadlo spolujezdce.

„Vidíš, co všechno jsem ochotný udělat, jen aby ses dostal na chvíli z domu?“ zeptal se Josh vážně. Ian se jen ušklíbl a nastartoval.

„Já tě nenutil,“ připomněl mu.

Josh se uraženě otočil dopředu a zkřížil ruce na prsou. Z našpulených rtů Ian poznal, že tahle póza by asi měla vypadat, jako uražená. Jen se potichu zasmál.

Do města dorazili asi za dvacet minut. Ian se proplétal stále ještě hustým provozem v ulicích. Josh celých dvacet minut mlčel a Ian přemýšlel, jestli to náhodou není jeho rekord. Jestli ne – o čemž pochyboval – bude mu to muset pokazit.

„Kde je ten bar?“ zeptal se před hlavní křižovatkou města.

„O pár ulic dál, na Michael's Streed.“

„Tam, jak je restaurace Fantastica?“ ujišťoval se Ian.

„Přesně tam,“ přikývl Josh.

Ian si všiml, že mladší upír za svém sedadle už zase netrpělivě poskakuje. Bylo by možné, aby se hyperaktivita z lidského života přenesla i na ten upírský? Nejspíš jo.

„Tady to je!“ vypískl Josh nadšeně, když projížděli okolo baru. „Kam jedeš?“ zeptal se zmateně, když auto nezpomalilo a Ian jel dál.

„Vidíš tu někde místo k zaparkování?“ Ulice před barem byla plná, lidí i aut. Bar musel mít slušnou reklamu, když hned první večer byl takhle úspěšný. Bývaly doby, kdy Ian věděl o každém baru ve městě. Vlastně ani nevěděl, proč se to změnilo. Jednoho večera se prostě probudil a najednou mu to nepřipadalo důležité.

Konečně našel volné místo k zaparkování a zajel k okraji vozovky. Ještě ani nestačil vypnout motor a Josh už byl venku. Ian nad jeho chováním jen protočil oči.

Při pohledu na sáhodlouhou frontu před vchodem Ian jen zasténal. Teď už mu Josh odejít nedovolí. Klidně tu na ulici udělá hysterickou scénu žárlivého milence, pokud to jen zkusí. Tuhle lekci už Ian dostal. A netoužil si to zopakovat.

Když se o dobré půlhodiny později konečně dostali dovnitř, Ian byl příjemně překvapen. Ve svém životě už navštívil hodně různých barů a většina z nich byly jen temné díry, páchnoucí po alkoholu a zpocených lidských tělech. Tady ale ne.

Celý podnik tvořily dvě velké, propojené místnosti. Jedna, taneční parket a pódium pro kapelu, byla spoře osvětlená barevnými reflektory, ale ve druhé bylo silnější osvětlení a muzika tam nedoléhala tak hlasitě. Za barem a mezi stoly pobíhaly servírky ve stejnokrojích. Navzdory počtu lidí místo nepůsobilo stísněně.

Ian automaticky zamířil k baru. Jedna ze servírek právě přijímala objednávku na druhé straně baru a další dvě obsluhovaly mezi stoly.

Posadil se na vysokou barovou stoličku a čekal, než si ho obsluha všimne. Jak stačil zaregistrovat, Josh nemarnil čas a bavil se u nedalekého stolu se třemi děvčaty. Všechny se vesele smály nějakému jeho dvojsmyslnému vtipu. Zanedlouho se Josh s jednou – nebo všemi – zvedne a odejde. A holky budou mít zítra ráno okno a pořádnou opici k tomu.

„Ahoj, co si dáte?“ ozval se za Ianem jemný hlas. Ian se automaticky otočil a do nosu ho udeřila známá vůně.

 

 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Černá růže - Kapitola 1.:

11. Eris přispěvatel
13.04.2011 [16:18]

ErisJe to Elizabeth, že jo?? AKo moc moc moc krásná povídka... rychle přidej další, pač som napnutá ako kšandy!! Šup Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

10. Mija přispěvatel
11.04.2011 [20:36]

Mijano... Hehe! Asi mi dneska už naozaj šibe, ale iba čítam (cez noc), píšem (keď mám voľný čas, okrem noci) a učím sa (v škole). Už dávnejšie som mala chuť začať čítať práve túto poviedku (neviem ako to nazvať), ale hovorila som si, že už mám aj tak veľa vecí na čítanie aj doma aj na internete. No keď som si prečítala tvoje zhrnutie, tak som jednoducho nevedela odolať a otvorila som si to. Aj ttak potrebujem niečo čítať xD.

Super kapitolka. Teším sa na ďalšiu. Napíš ju pls čo najrýchlejšie. Už sa neviem dočkať. Ale... No odo mňa si nedávaj radiť (poznám sa). Takže to bude Elisabeth? Kto? Emoticon

9. Carlie přispěvatel
27.03.2011 [16:18]

CarliePěkná kapitolka, jsem napnutá jako struna Emoticon Emoticon Emoticon

26.03.2011 [22:49]

ViciouslyCute Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

7. Skříteček2
26.03.2011 [22:37]

Honem další kapitolku. I když všichni víme, kdo bude servírka, je to tak i tak napínavé Emoticon Jak říkala Maky21, založ si shrnutí. A ne jenom kvůli otravování, ale také kvůli čtenářům. Pomůže jim to orientovat se ve tvých povídkach. Emoticon

6. Moonlight přispěvatel
26.03.2011 [20:50]

Moonlightoch prvá kapitola a hneď mám svojho vyvolenca,??? ako to ty robíš?? Emoticon Ian je jednoducho super Emoticon ale ten koniec!!!! jediné čo ťa môže zachrániť je, že sem čo najskôr pridáš ďalšiu kapitolu, lebo sa nemôžem dočkať, kto to bol... aj keď asi to bude Lizzie, že??? Emoticon

5. LiliDarknight webmaster
26.03.2011 [20:38]

LiliDarknightTo je čo za koniec?! Chceš ma zabiť? Toto sa predsa nerobí... Emoticon Emoticon
Moc krásna kapitola opísaná tak, aby dokázala dokonale upútať a nepustiť. Teším na pokračovanie. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

4. WeeDee přispěvatel
26.03.2011 [20:35]

WeeDeeMaky21: Za kritiku se vůbec nezlobím, naopak, ráda si poslechnu připomínky a rady. Máš pravdu, to opakování jednoho slova je divný, psala jsem to na etapy a pak to po sobě pořádně nečetla. Emoticon Pro příště se toho určitě vyvaruju.

3. maky21 přispěvatel
26.03.2011 [20:32]

maky21a založ si pls shrnutí, ať mam na čem otravovat Emoticon

2. maky21 přispěvatel
26.03.2011 [20:31]

maky21jáj!! to bude Elisabeth (myslím že se tak jmenuje, ne? Emoticon Emoticon ) asi, že jo? Emoticon
to bude hustý!!! Lizzy bude nějak okolo 16ti, ne? Emoticon

Dávej bacha: Josh přikývl a Ian poraženecky přikývl.. nehezky se to čte
Emoticon
ale nemusiš si ode mě nechat radit, že.. Emoticon jsem šílenej člověk.. možná že to ostatím nevadí Emoticon
moc hezká kapitolka!! Emoticon
Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!