OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Ernst - 2. kapitola



Ernst - 2. kapitolaOnen Rus v černé košili Sylvii nemizí z myšlenek, snad ani z očí. Vzduch se třpytí, Florencie prohřátě sálá, kamarádky z toho všeho mají náramnou zábavu a poslední stopa, co za sebou mladík s ostrými rysy zanechal, je útržek papírku... Děkuju za komentáře a příjemné počtení.

Nebyla jsem tak nezaujatá, aby onen Kuznetsov nezmizel z mých myšlenek docela. Ale snad postrádám ten mladistvý smysl si bláhově představovat pokračování příběhů včerejšku podobných.

Byla jsem přesvědčená, že o mě ten Rus už nezavadí pohledem - a ostatně, z jeho zevnějšku dýchalo něco, co by se dalo shrnout slovy „hodně jsem toho zažil a ženy jsou mi známější jak muži". Možná to bylo tohle přesvědčení, možná cokoli jiného, že mi zase vjela dýka do břicha, když na mne na schodech upřel svůj zrak.

Tohle setkání mě zmátlo během chvilky tak, že jsem se musela snažit, abych nezakopla. Blížil se ke mně nahoru, a když nastávala chvíle, co jsme se měli beze slova minout, ucítila jsem prudký záškub. Stála jsem teď na jeho polovině schodů, provoz se kolem nás brzdil. Strhl mě stranou. Dívá se na mě? Nebe. On i něco říká.

„Haló, kočko," říkal. Má nějaký hezký zuby. Darovanému koni na zuby nehleď? Počkat, řekl kočko?

„Řekls' právě kočko?" zeptala jsem se pro jistotu. Člověk si nikdy nemůže být jistý.

„Vůbec ne."

Tak jako čistýmu svědomí ublíží vina, mně nějak hlučně vadilo tohle setkání. Tiše jsem potlačovala tu prahnoucí stránku po vytrysknutí - co mě k tomu tehdy vedlo, netuším. Trpěla jsem, zároveň přes rozvíření pokládala klidnou pokličku a nechala se dál vést jeho stopami, jako nějaká ryba v síti. Nemrskala jsem sebou, dráždivě milovala síť a přes to všechno jí chtěla se vší ctností uniknout. Tři fakty a směry, kdo by se divil, že zmatení neustoupilo.

„Milá dámo, tváříte se, jako bychom si byli cizí."

Cizí... Cože? „Nejsme snad?"

„Kdo ví, kde končí a začíná cizota? Je to snad určené?"

Chvíli jsem zpracovávala jeho slova. „Ne."

Znovu se usmál. Dmitrij se často usmíval a blýskal po mě očima, což je taková trochu exkluzivní kombinace něčeho, čemu se snad říká šarm. Tmavě žluté světlo nad schody dávalo místu ponurý nádech. Zdi obkládané dřevem voněly starobou, ke mně se přilinula vůně jeho parfému. Určitě lákačka na jiný ženský.

Dnešního rána se stala divná věc. Světe, div se ještě víc, neboť nyní ti už provždy zajišťuji, že většího divu se ti dlouho nedostane - já si znovu sedla za stůl s Rusem v černé košili. Dnes měl tmavě zelenou, která mi v mysli evokovala tajnou myšlenku, že utekl z přehlídkového mola.

Asi nějak tak se vypařila ta chladná stránka, která se tak dlouho vzpírala. Sedli jsme si v jídelně do kouta, vzdáleni od ostatních - sedli jsme si znovu naproti sobě a rozvil se hovor tak poutavý, tak lehký, jako by to bylo všechno samozřejmé. Vyložil mi pomyslné karty na stůl, odhadl mé vnímání Florencie; mluvil o tom se mnou, při tom tu stále zněla ta jiskrná nota ze včerejšího dne. Řeč nikdy nezajela do kouta pouhých přitakání nebo planých řečí, druhá varianta je, že mi každé jeho slovo přišlo ohromně smysluplné a svoje slova jsem vlastně nevnímala - ale tohle je příliš karikaturní obraz. Není přeci možné se omámit úplně - smysly fungují stejně, jen je tu toho hodně nového, nepoznaného a lákavého. Nejnovější momentálně bylo, že třídní učitel přešel do středu místnosti a zvolával pokyny ohledně dnešního odpoledne.

Teprve teď náš hovor ztichl. Rus v tmavozelené košili cosi napsal na papírek, který vyndal z kapsy u kalhot, podsunul mi ho pod ruku položenou na stole, stiskl ji a zmizel. Znovu jsem ucítila závan jeho parfému. Hrozně voní.

„Fournier!" zavolal mužský hlas. Druhý muž dnes volá moje jméno, jak sladké. „Posloucháš, doufám."

Aha, učitel. Nevadí, a ohledně těch jeho nadějí - co jiného živit.

„Poslouchám," odpověděla jsem docela jiným tónem, než bylo u mne zvykem. To slovo ze mě vyteklo s jistým ironickým nádechem jako z líné kočky. Letmo jsem shlédla třídu seřazenou u dveří a teprve pak mi došlo, že moje poklidné sezení u nejzadnějšího stolu je v tuto chvíli víc než nevhodné.

Tři dívky, se kterými jsem včera chodila ulicemi, na mě přes místnost házely vtipné grimasy. Odskočila jsem od stolu, vykročila, v zmatku se znovu vrátila pro papírek se zajisté vzrušujícím obsahem a slavnostně se zařadila. V úšklebcích se přidalo pár dalších lidí, a kdo ví, jaké myšlenky skrývaly ty páry očí ostatních.

Mé spolužačky si ze mě udělaly atrakci, tedy aspoň do té doby, co jistá skupina dívek nevyhlásila sázku o kosmetiku nějaké luxusní značky. Jestli Anne donese fotku, kde líbá nějakého Itala, dostane ji, jestli ne, sama ji koupí.

Pohybovala jsem se v hloučku, sice tiše, ale aspoň jsem tak nevzbuzovala ještě větší pozornost. Vůbec jsem neměla ráda pozornost, i když… jeho pozornost nebyla zas tak špatná. Blbečku, křikla jsem na sebe v duchu. Znovu jsem v sobě za to odpoledne našla odpor, znovu jsem se zchladnila, ale pořád jsem přes tu netečnou pokrývku cítila nárazy té druhé pravdy, jako kopance plodu v břiše.

S předtuchou klidného večera - teď jsem se neopovažovala vůbec přemýšlet o dalším setkání s oním Kuznetsovem - jsem vyšla do pokoje. Hostelový pokoj byl spíše menší halou s dvoupatrovým zástupem postelí z obou stran, okna sem vpouštěla na svou velikost podivně málo světla.

Jedna z těch tří dívek mi ukazovala fotky, které tu pořídila. Nesoustředila jsem se. Občas jsem pochválila fotku, aniž bych za pár vteřin věděla, co na ní bylo; a náhle jsem si rozpomněla na ten papírek.

V klidu. Ještě víc jsem se naklonila nad svítící displej, na kterém byla zachycena kopule dómu, za ní následovalo několik obdobných. Ale netrpělivost mi nepovolila takový klid, zajela jsem rukou do kapsy u kraťasů, abych se ujistila, jestli tam papírek stále leží, nadvakrát přehnutý, možná trochu omydlený rozrušenými prsty.

Byl tam. Prvně jsem ho stiskla jemně, pak mezi třemi prsty stiskla vší silou. Nadechla jsem se. Stisk povolil. Vysunula jsem ruku z kapsy, uvědomila si, že vůbec nevím, co bylo na předchozích snímcích, a najednou jsem prostě musela vědět, co na tom lístečku je. Číslo? Email? Teprve teď jsem pochopila, proč mi ten vzkaz napsal - určitě to bylo naše poslední setkání. Odešel, odjel, cosi kamsi - ale i tak mi zanechal na sebe jako něžnou vzpomínku svoji poslední stopu, snad kontakt. Ano, jistě - v té chvíli mi ani nepřipadalo divné to gesto, kdy mi stiskl hřbet ruky na lístek. Prostě se se mnou rozloučil.

I tak bylo zvláštní, že mi ještě měl něco sdělit - ale nad touto zvláštností jsem nepřemýšlela, poslední dny mě naučily nepřemýšlet vůbec nad ničím zvláštním - jen nad fakty. Teď byl fakt takový, že mě v kapse do stehna pálil lístek, který napsal muž, kterého očividně zaujala má maličkost.

Skoro bych se ptala "je to vůbec možné?", to, že jsem se najednou ocitala v zájmu někoho jiného než rodičů, bylo až opojné. Ale velmi rychle jsem si uvědomila, že jsem spadla myšlenkami příliš hluboko, znám ho teprve třetí den - ne, neznám ho vůbec. Jsme přece cizí. Ale kde cizota končí a začíná? Je to snad určené? Ne, ale jsme cizí. A rozhodně nemá zájem o mě. A vůbec, všechno se netočí jenom kolem zájmu - třeba jsem mu padla do oka jenom pro momentální zábavu, zahnání dlouhé chvíle.

„Sylvia? Are ya there?" zazněl mi u ucha hlas Raquel, dívky, která mě vzala na cestu skrz Florencií fotoaparátem. Proč anglicky?

„Co?" Obrátila jsem se k ní. Bylo mi, jako bych se vytrhla ze snění.

„Já ti říkala, že myslí na něj," zavolala přes uličku mezi postelemi na svou kamarádku. Velmi vtipné. „Na francouzštinu nereaguje, ale jen co cekneš anglicky…“

„Já na něj nemyslela," vypadlo ze mě chabě - to natolik, že se spolužačky znovu rozesmály. Dřív, než si mohly vyměnit další slova, jsem se zvedla z postele a chtěla odejít z pokoje na chodbu, abych si mohla v klidu přečíst ten žhnoucí kus papíru.

Nebylo by mi to umožněno, ale jen, co jsem jim slíbila, že dnes večer u večeře je obě představím, spokojeně mě nechaly projít ven z pokoje.

Zabouchla jsem za sebou dveře, hluk se ztišil. Opřela jsem se v koutě o zeď, bylo mi, jako by to, co se teď mělo stát, mělo mít slavnostní, až dramatický nádech. Vytáhnutí kusu pomačkaného papíru z kapsy - kdo by to řekl… Ještě jednou jsem zkontrolovala, že se na tmavé, oranžově vymalované chodbě nepohybuje nic živého, a teprve pak pro něj sáhla do kapsy.

Jak hloupé okolky kolem téhle věci. Znaveně, trochu naštvaně na sebe samou, jsem vydechla. Pak se mi lístek sám rozložil mezi prsty.


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Ernst - 2. kapitola:

10. Leylon přispěvatel
02.09.2012 [9:30]

LeylonTo som rada Emoticon Ach, no teraz nám školu treba zosúladiť s ostatným, aj s písaním, čo nebude najľahšie... ale zvládneme to, človek si vždy nájde čas a chuť na to, čo má rád. Emoticon Emoticon
Veľmi pekne ďakujem. Emoticon Myslím, že to nehrozí, predsa len, písanie a čítanie ma veľmi naplňuje Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

9. Vogel přispěvatel
02.09.2012 [9:05]

VogelLeylon, znovu díky :D. Další kapitolu mám už rozepsanou, ale nepředpokládám, že se mi podaří ji zrovna dnes dokončit. Blbá, blbá, blbá škola...
A tobě přeji to samé, hlavně příjemný začátek na nové škole... A hlavně, ať tě při ní neopustí to zapálení pro psaní. .)

8. Leylon přispěvatel
31.08.2012 [22:08]

LeylonVogel, na tej kapitole tvoje nespokojnosť nebola absolútne cítiť, vlastne, aký máš, pre pána beka, dôvod s ňou byť nespokojná?! možno som sa predtým nevyjadrila poriadne - kapitola bola suprová :D Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

zatiaľ sme len na začiatku, doteraz na mňa tak pôsobil - proste, ako ten hviezdny typ, ktorý však vie o čom hovorí... aaaaach, aká som len zvedavá, čo s ním spravíš v pokračovaní, vyzerá to viac, ako sľubne Emoticon Emoticon Emoticon

k tomuto snáď netreba ani slov, skôr smajla Emoticon Emoticon Emoticon. Ani nevieš, ako dobre sa mi tvoja tvorba číta. Emoticon Emoticon To je snáď za odmenu mať toto k dispozícii Emoticon Emoticon

teším sa na pokračko, aj keď samozrejme nebudem tlačiť (viem, že je to pre autorov síce lichotivé, ale niekedy nepríjemné). No snáď z mojich predchádzajúcich slov poznať moje nadšenie a zvedavosť :**

Priam naopak drahá Vogel :** :) A aj keď si na začiatku, staviaš na dobrých a pevných základoch Emoticon Emoticon

Prajem pekný víkend, pevné nervy pri začiatku školského roka a nech ťa múza a nadšenie neopúšťa Emoticon Emoticon

7. Vogel přispěvatel
31.08.2012 [21:08]

Vogeljenny, Tvý komentáře (vlastně cokoli, co řekneš) je prostě skvělý. Děkuju.
Jestli je to opravdu tak, dostává se mi nejvyšší česti. No, jediný, co můžu slíbit - budu se snažit ji napsat. .)
Pár vtipných smajlíků zpátky: Emoticon Emoticon Emoticon

6. jenny přispěvatel
31.08.2012 [16:09]

jennyDo konce prázdnin? Jsem se lekla, že tu budu umírat měsíc čekáním a ony končí za tři dny O__O !! Emoticon
Ale bylo by to to nejskvělejší rozloučení se s prázdninami - tvoje povídka. Emoticon
Infantilní? Přijdou mi vtipní ti smajlíci, však mě znáš. Emoticon - ale já je používám taky. :D

5. Vogel přispěvatel
30.08.2012 [16:08]

Vogeljenny: Emoticon Emoticon Emoticon

Další kapitolu jsem ani nerozepsala, vždyť to víííš. Zkusím ji ale napsat ještě do konce prázdnin Emoticon. A jinak dííík. Emoticon

edit: moje odpověď zní asi hodně infantilně :D:D

4. jenny přispěvatel
30.08.2012 [14:15]

jennyHahaha, jak se to říká - jsem napnutá jak kšandy? To zní hrozně, ale co není hrozný, tak představa Sylviinýho zážitku ♥_♥. Závidím jí, závidím tobě. Opět skvělý, bezchybný, totálně úžasný. Kdy už se tam ale ukáže náš drahý Ernst? Emoticon :D.

Jsi fakt hustá, tvůj dar bych chtěla mít, ale ono je taky dobrý, že to můžu alespoň číst jako čtenář. Kdyby to bylo moje dílo, asi bych si to tolik neužívala :D. Ale jak vidím, pro tebe samotnou je překvapení, co tam bude :D.

Hele, na kdy tak plánuješ další kapitolu? Emoticon

Haha, ne, v klidu, fakt je to úžasný, čtivý, a všechno pozitivního prostě, víš co Emoticon.

3. Vogel přispěvatel
30.08.2012 [12:37]

VogelLeylon, Bee, oběma dík Emoticon

Leylon, dozvíš se :)).

Tvoje vnímání mě těší - vážně Emoticon . Děkuju. S touhle kapitolou jsem sice ještě míň spokojená, jak s tou první, ale budu se snažit to napravit.

Díky za tvoje postřehy, vážně. Ohledně Dmitrije, právěže on právě zvlášť moudrý být nemá - nebo spíš, je pln takového toho laciného filozofování, ale jinak je to hodně provokativní a společenský typ :D. No, uvidíme, co z toho ještě "vykouzlím" Emoticon Emoticon .

Emoticon - áno, přesně jsi to vystihla. Mně se na tobě líbí, jak to vždycky skvěle pochopíš. I tebe mi seslali snad z nebe :D.

Na tvoji otázku snad odpoví příští kapitola, kterou jsem ale zatím ani nezačala psát - ale jakmile ji trochu víc promyslím, zkusím psát Emoticon . Ale s tím posledním máš - máš pravdu :D.

Tvůj zájem mě těší, i když jsem si vědoma toho, že to zatím je na nevalný kvalitě :D - eh, achjo, fakt se to budu pokoušet zlepšit. Ty začátky jsou děsný. Dííík ale Emoticon Emoticon Emoticon

2. Bee přispěvatel
29.08.2012 [21:55]

BeeÁáááá! co tam sakra je?! Emoticon Emoticon Emoticon

Emoticon Emoticon


Emoticon Emoticon Emoticon

1. Leylon přispěvatel
29.08.2012 [20:53]

LeylonAle no tááák toto sa na koniec nerobí. Čo bolo na tom lístku??? Emoticon Emoticon

Kapitola sa mi veľmi páčila, ostatne, pri tebe sa ani nič iné ani nedalo čakať. Dialogy boli duchaplné a rozumné, zaujali, opisy miest tak akurát, aby človek vedel na čom je a ako si čo predstaviť, ale nie také dlhé aby to bránilo príbehu (napr. u Tolkiena mi práve toto miestami prekážalo). Zároveň si však nezabudla pridať aj zmienky o spolužiačkach, aby sme predsa len nezabudli, že príbeh sa deje ešte len mladej žiačke. Dej mal pod sebou opäť podpis, pečať tvojej originality, inteligencie, štýlu, za čo som veľmi rada - čítalo sa mi to fantasticky. Klobúk dole.

Tak a teraz ku konkrétnym postavám. Dimitrij mi príde ako veľmi duchaplná, múdra osoba, tá jeho úvaha o tom, kedy si ľudia prestávajú byť cudzí bola fakt dobrá - táto otázka je vážne diskutabilná.
Dievčina, ktorá nám svoj príbeh rozpráva - Sylvia Fournier (mimochodom, zaujímavé priezvisko, zaujalo ma príde mi dosť autentické, dobre zapasované.). Nedivím sa jej, že je zmätená, aj keď podľa toho, ako rozpráva mi príde na svoj vek vcelku inteligentná - bojujú v nej jej dve časti - jedna, ktorá sa vyžíva v záujme čiernokošeliara (tu vynechajme talianov, Mussolinyho, proste mi tu ten prívlastok pasoval Emoticon ) a prahne po jeho spoločnosti a tá druhá, logická a rozumná, ktorá nedokáže uveriť v to, že to môže byť pravdou. Som zvedavá, ktorá jej časť to nakoniec vyhrá, ako sa známosť týchto dvoch bude odvíjať, pri tebe človek nikdy nevie, čo môže očakávať.

Na záver opakujem svoju otázku zo začiatku, ktorá mi bude dlho vrtať v hlave - čo to po sebe Dimitrij Sylvii zanechal? Niečo mi hovorí, že to ten kontakt na rozlúčku fakt nebude... Emoticon Emoticon

Teším sa na pokračovanie, nemám čo vytknúť, aj keby som sa snažila neviem ako. Som úprimne zvedavá a teším sa na ďalšiu časť veľmi dobrého príbehu! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!