OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Internát Kapitola 1.



Nie je to žiadna poviedka o upíroch, o zvláštnych a nadprirodzených tvoroch, je to obyčajná poviedka o obyčajnom dievčati a všetko o tom, čo prežila na internáte.
Prosím komentíky
*ILLY*

Internát? Môj otec má teda ale nápady! Odkedy mi zomrela mama, ma môj otec úplne ignoruje. Smrť mami by nás mal spojiť a nie naopak. On ma namiesto toho posiela ďalej od seba.

„Jassica! Už sa nehádaj, na internát pôjdeš tak či tak! Už viac nevymýšľaj! Potrebujem zarobiť peniaze na to, aby si mohla niečo zjesť, aby si mala oblečenie a aby si mala kde bývať,“ kričal na mňa otec.
„Ja viem! Mali by sme byť k sebe milší, ty namiesto toho na mňa kričíš a posielaš ma na internát!“
„Veď tam si nájdeš nové kamarátky, o to sa neboj,“ povedal

„Ale ja sa o kamarátky nebojím, lebo žiadne nemám a nikto sa so mnou nebaví, lebo som odporná škrata a k tomu ešte bez peňazí, nikam ma nepustíš a zrazu sa náš ocinko rozhodol, že ma dá na internát! Ty nechápeš, že ja chcem byť s tebou, nikoho iného nemám! Ani kamarátky ani mamu s ktorou by som sa porozprávala iba otca, čo ma chce dať preč z domu! V tom prípade chcem ísť na internát teraz hneď a rýchlo odtiaľ vypadnúť!“ kričala som na neho a rozbehla som sa do izby. S internátom nebude problém, začína sa nový školský rok, no... už sa začal, len dnes sa mi nechcelo ísť do školy.  Zvalila som sa na moju malú odpornú posteľ. Vzala som kufor spod postele a nahádzala som do neho všetky moje veci. Nebolo toho veľa. Kufor som dovliekla pred dvere.
„Jessica... prepáč... a vôbec nie si škaredá! Kto to povedal? Veď máš úžasne dlhé a rovne vlasy a k tomu čierne a modré oči a vyzeráš úžasne. Hotová Megan Fox. Chlapci na teba budú letieť.“
Budú na mňa letieť? Veď idem do ôsmeho ročníka už na mňa letia!
„Otec...  nerieš to! A myslím si to o sebe sama,“ povedala som.

„Vážne chceš hneď teraz ísť?“

„Áno! Myslíš prečo som sa zbalila?“

„Vezmi si niečo na cestu, cesta trvá tri hodiny,“

„Tri hodiny? Och bože!“ povedala som a otvorila som vchodové dvere do domu. Otvorila som dvere auta a nasadla som. Rozvalila som sa na zadné dve sedadlá. Dala som si do uší slúchadlá a zapla som pesničku. Auto sa pohlo a vycestovali sme. Zaspala som. Keď som otvorila oči uvidela som nad sebou otca ako ma budí.

„Vstávaj ty spachtoška!“ povedal otec milo. Vystúpila som z auta a skoro som odpadla. Nie od krásy. Bolo to tu strašné. Staré okná, ktoré o chvíľu spadnú. Omietka už spadla a celkovo tam vyzeralo strašne.

„Dobrý deň, Miranda Dentistová, riaditeľka školy, vítam vás, dúfam, že sa vám tu bude páčiť,“ povedala a podala ruku môjmu otcovi. To určite.

„Zavediem vás do vašej izby slečna Jessica Peetrsnová,“ povedala. Vošli sme do budovy. Dnu to vyzeralo omnoho lepšie. Vyšli sme hore po schodoch a vošli do chodby. Uvidela som nejakých študentov. Vošli sme do izby.

„Tak toto je vaša izba slečna,“ povedala a ukázala celú miestnosť. Vyzerá to tu ako vo vezení, dve postele, malé okno, dve stolíky a malá kúpeľňa, ale bolo to väčšie ako moja izba. Do vnútra vošlo dievča a milo sa na mňa usmiala.

„Ahoj, ja som Jane Brindelová a budeme spolubývajúce,“ povedala a usmiala sa.

„Ahoj,“ povedala som. Pozrela som sa za seba a riaditeľka tam už nebola. Stál tam iba môj otec.

„Tak... sa tu maj,“ povedal a objal ma tak tuho, že mi až skoro praskli rebrá. Kufor mi položil do izby a odišiel. Ani som sa nezmohla na slovo

„Ahoj.“ Vošla som dnu a zavrela dvere. Vybaľovala som si veci, keď som skončila skočila som na posteľ, bola oveľa mäkšia ako moja.

„Jas? Odkiaľ si?“ ozval sa tichý hlások z kúpeľne. Bola to Jane. Nikto ma ešte nikdy neoslovil Jas.

„Z mestečka Briinday a ty?“ povedala som.

„Ja som sa prisťahovala z Európy sem do Californie aj z bratom Samom, má už šestnásť, tak spolu tak dobre nevychádzame. Koľko máš rokov? Ja mám štrnásť,“ povedala.

„Aj ja mám štrnásť,“ povedala som. Asi som si našla kamarátku.

„Nechceš sa zoznámiť s mojim bratom? Veľa báb na neho letí. Bude sa ti páčiť, keby to nebol môj brat tak...“ povedala a zasmiala sa. Tiež som sa začala smiať.

„Dobre...“ povedala som smelo. Veď je to len chalan. Ešte nikdy ma nikto nepobozkal... iba v škôlke.
„Vážne? Má izbu hneď vedľa... Tak poď.“ Podišla ku mne , chytila ma za ruku a dotiahla ma k vedľajším dverám.

Sam:
Počul som jemné klopanie na dvere a tak som išiel otvoriť. Stála tam moja podarená sestrička a nejaké dievča. Mala dlhé čierne vlasy a modré oči. Takých som už mal tisíce. Nový úlovok. Sammy akcia.

„Ahoj braček, toto je Jas... je to moja kamoška a chcela sa s tebou zoznámiť,“ povedala Jane. Jassica? Chcela sa so mnou zoznámiť? Wow!

„Ahoj...“ povedala nesmelo. Jane vošla do izby a začala si to tu obzerať.

„Ahoj, krásavica... si prekrásna,“ povedal som
„Si normálny? Myslíš, že ja som nejaká štetka, čo s tebou skončí v posteli? Navyše nie si môj typ a nie si žiaden úlovok,“ povedala a zmizla z izby. Žiaden úlovok? Veď mám každé dievča ktoré chcem!

„Debil!“ povedala Jane a vyšla z dverí a treskla nimi.

 

 


PROSÍM KOMENTÁRE



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Internát Kapitola 1.:

12. Katush
23.09.2011 [23:18]

KatushBožííí Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

11. Mirka
23.09.2011 [23:17]

MirkaProsím rýchlo ďalšiu kapitolku!!! Emoticon Emoticon

10. Illy přispěvatel
21.09.2011 [22:02]

IllyĎakujem Emoticon a Vlaďa (Killy) na brannom ti poviem ako tom budem´pokračovať... ešte sama neviem... Emoticon Emoticon

9. Anulinek00
21.09.2011 [21:50]

božííííí Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon prosíím rychle přidávej další kapitolky Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

8. Claire93 přispěvatel
21.09.2011 [15:08]

Claire93Nevím čím, ale tahle povídka mě docela zaujala. Pokračuj. Emoticon Emoticon Emoticon

7. Killy
21.09.2011 [13:21]

Ahoj, Saša... Pardon, Illy... MNo, mne sa to celkom páčilo. Sem tam štilistické chyby ale to sa časom spraví. Námet je celkom fajn, len možno trošku "uspěchaný" dej.
Teším sa na ďalšiu kapču radím ti, nech ju pridaš do týždňa, zlatíčko... Inak ťa ku tomu dokopem!!! Emoticon

6. nesii
21.09.2011 [11:18]

Fajn nápad, teším sa na pokračovanie.

5.
Smazat | Upravit | 20.09.2011 [19:45]

Dobrý nápad. A ten konie bo lsuper Emoticon Podarilo sa ti to. Som zvedavá, ako to bude pokračovať Emoticon

4. Illy přispěvatel
20.09.2011 [18:57]

IllyAha... už chápem, ďakujem Emoticon Emoticon

3. LynVonNightlight přispěvatel
20.09.2011 [18:54]

LynVonNightlightČiarka v priamej reči sa používa, ale iba keď nasleduje uvádzacia veta. Nie stále. Čo som ti poslala link na najčastejšie chyby autorov, tam to všetko je, prečítaj si to.
Tu máš príklad.
"Máš pravdu," povedala. - Priama reč s uvádzacou vetou, preto tam je čiarka. Pred výrazmi ako: povedala, súhlasila, odpovedala, šepkala je to tak vždy.
ALE:
"Si krásna." Usmial sa.
"Bolo to pre tvoje dobro." Vzdychol.
"Sme iba kamoši." Mykla plecami.
Toto všetko je priama reč bez uvádzacej vety + nová veta. Priama reč s uvádzacou sa vlastne počítajú za jednu celú vetu, preto je tam čiarka. Veď ak píšeš súvetie, tiež tam dávaš čiarky.
Ale ak nasleduje za priamou rečou činnosť, ktorá s ňou nesúvisí, ako to mykla plecami. Vtedy je tam bodka.

Emoticon Emoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!