OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Len porozumieť - Časť 17.



Len porozumieť - Časť 17.Neochota prijať pomoc.
Snáď sa bude páčiť.

Časť 17.

 

„Nech sa páči,“ pozvala ho ďalej, keď sa spamätala a ustúpila, aby mohol prejsť.

Uškrnul sa na ňu a vpochodoval dnu, pričom si všetko kritickým pohľadom obzeral a ruky mal neprestajne zastrčené vo vreckách. To ho nik nenaučil základy slušného správania? To, že mal na sebe oblek za – minimálne – päťtisíc dolárov, z neho nerobilo gentlemana, ani nič podobné.

„Poďte,“ popohnala ho a zamierila si to do kuchyne, kde našla Jessieho s Dianou a pán Stretton mal hlavu pichnutú v chladničke.

Bolo hlúpe, ako Jessie svojho otca ignoroval, ale čo mu na to mohla povedať? Už to, že ho nevyrazil na ulicu bol obrovský pokrok, nemohla od neho žiadať nič viac. Jediné, čo by tým dosiahla by bolo, že by vypenil ako šialenec a odniesol by to len pán Stretton.

„Dobré ráno sa praje,“ prehodil zdvorilo Pharrel a konečne si vytiahol ruky z vreciek.

Jessie sa prekvapene zdvihol zo stoličky a napriahol k nemu ruku. „Dobré ráno,“ pozdravil a Sam z neho vycítila poriadny nepokoj.

Nepochybovala, že ten chlap bol tŕňom v päte jej brata. Nevedela o ich konfliktoch veľa, ale rozhodne sa dovtípila, že nemajú medzi sebou najvrúcnejšie vzťahy. Už len postoj, aký obaja zastali, keď sa uvideli jej bol jasnou odpoveďou na tú dilemu. Ak by mohla, na Pharrela by navrieskala a následne na to ho vykopla zavretými dverami.

Pána Strettona, rovnako ako Dianu, zrejme ten muž zaujal a obaja sa prestali venovať činnostiam, ktoré vykonávali, keď vošiel a zaujato na neho hľadeli.

„Deje sa niečo?“ spýtal sa Jessie a poškriabal sa vzadu na hlave.

Bol stále len v župane a tak to aj malo zostať. Nemal by sa nervovať a Sam tušila, že presne to sa stane, keď bude viesť konverzáciu s tým nafúkaným mamľasom, ktorý si zrejme nevidí ďalej od nosa.

Pharrel sa napriamil a tvár mu lemovalo zamračenie. „Je mi ľúto, že vás vyrušujem tak skoro,“ povedal, ale z jeho hlasu sa nedalo vycítiť ani za mak ľútosti. Znel len povýšene a možno mierne arogantne.

Ale dá sa tomu čudovať? Jeho otec vlastnil najprosperujúcejšiu právnickú firmu v Colorade a Sam vedela, že ju zdedil po svojom otcovi, takže ten nafúkaný somár vyrastal od detstva v prehnanom blahobyte. On nevie, čo to znamená, pretĺkať sa životom, keď mu všetko strčili pod nos na zlatej tácke.

„Včera sme mali mať stretnutie kvôli tomu nášmu problému a vy ste neprišiel,“ pokračoval, pričom celú svoju pozornosť upriamil na blondiaka, ktorý sa tváril ako desať sekúnd pred infarktom.

Pán Stretton, ktorý stál ako prikovaný pri linke sa z ničoho nič zapojil do konverzácie, čo Jessieho nepotešilo. „Môjho syna len včera pustili z nemocnice, hádam si nemyslíte, že jeho prvé kroky viedli do práce. Potrebuje odpočívať a vaša prítomnosť je v tejto chvíli absolútne nevhodná!“ hovoril rázne a nespúšťal pri tom zúžené oči z Pharrela, ktorý prekvapene vzhliadol na Jessieho.

Zrejme nevedel, že niekoľko posledných dní strávil v nemocnici, no ani to ho neoprávňovalo, aby sa dotrepal k nemu domov o ôsmej ráno.

„Nepotrebujem hovorcu, otec,“ zahriakol ho Jessie, na čo sa Diana nepekne zamračila a vrhla upokojujúci pohľad na postaršieho pána.

Pharrel len vystrčil bradu a vykrivil ústa do boku, kým premýšľal. „Nevedel som, že ste boli hospitalizovaný. Táto nepríjemnosť ma mrzí, ale ja nebudem na svoje peniaze čakať donekonečna. Ak do desať dní nebude celá suma na mojom účte, naše ďalšie stretnutie sa odohrá na súde. Pekný deň.“ Zvrtol sa na päte a kým sa ktokoľvek spamätal, donieslo sa k nim tresnutie dverí.

Sam sa otočila na Jessieho, ktorý bol bledší než stena a s pootvorenými ústami civel na miesto, kde pred pár sekundami postával Pharrel.

„A toto môže?“ spýtala sa brunetka a rukou kývla za seba.

Jessie na ňu presunul modrý pohľad a prikývol. „Jack síce ešte žije, ale pred niekoľkými dňami previedol všetko na svojich synov. Netuším, či to urobil, pretože chcel alebo na ich naliehanie, no zrejme sa prikloním k tej druhej možnosti,“ povedal a prešiel k stoličke, na ktorú unavene klesol a tvár si ukryl v dlaniach.

Diana ho chytila za ruku a stiahla k sebe. Takmer bezvládne sa o ňu oprel a s chorobnou potrebou ju pritisol k sebe, ako keby bola jeho jedinou nádejou na zajtrajšok. Sam pocítili čosi ako závisť, aj ona chcela nájsť človeka, ktorý ju bude tak bezpodmienečne milovať, ako miluje Jessie čiernovlásku, no bola za nich dvoch nesmierne šťastná. Zaslúžili si len to najlepšie.

„Aké peniaze od teba chce?“ vyzvedala Diana po chvíli a pán Stretton sa medzitým mlčky posadil naproti tým dvom a pohľadom prebodával svojho syna.

Jessie sa nadýchol a už chcel niečo povedať, keď zavrel ústa a potriasol hlavou. Sam mu nemohla dovoliť urobiť ďalšiu chybu.

„Povedz jej to, inak jej to poviem ja. Veď to bol kameň úrazu tri roky dozadu. To, kvôli čomu ste sa odcudzili. Tvoje zatajovanie, ktoré sa rovná klamstvám,“ upozornila ho starostlivo, až mu pripomenula mamu. Presne to isté by asi povedala pani Strettonová, keby tam bola s nimi.

Jessie na ňu chvíľku hľadel nečitateľným pohľadom, až sklopil pohľad k zemi a uznal, že má pravdu. „Bol to Jackov syn – Jack bol mojim spoločníkom – no teraz je takpovediac na smrteľnej posteli. Jeho synovia po mne chcú, aby som im vyplatil polovicu z firmy, ktorá im vlastne aj patrí, ale ja toľko peňazí nikdy nemôžem dať dokopy,“ vyznal a pretrel si oči.

Diana na neho hľadela a hrýzla si spodnú peru. „Môžem ti prispieť,“ ponúkla sa skoro automaticky a blondiak ju odmenil šokovaným, no odmietavým pohľadom zároveň. „Predám rodičovský dom a peniaze dám tebe. Snáď to pomôže,“ povedala a vykúzlila na perách úsmev.

Jessie stiahol obočie a chcel jej niečo odpovedať, ale pán Stretton ho predbehol. „Ja tiež môžem pomôcť. Počas vášho života som sa o vás nikdy nestaral, tak mi dovoľ to aspoň čiastočne napraviť. Viem, že nikdy nemôžem odčiniť všetky tie roky, ktoré som pri vás nebol, ale môžem to skúsiť.“

Jessie najskôr kmital pohľadom z jedného na druhého a potom razantne zavrtel hlavou. „Nie! Je to horibilná suma a to od vás nemôžem žiadať,“ vyhlásil razantne a výraz mu viditeľne stvrdol.

V tvári pána Strettona sa mihlo rozhorčenie a zamietavo pokrútil hlavou. „Som tvoj otec...“ začal, ale Jessie mu nedal šancu dokončiť myšlienku.

„Otec?!“ zvreskol a prudko vstal, až prevrhol stoličku.

Diana sa stiahla, akoby sa zľakla a Sam tiež nebolo všetko jedno. Jessie nebol výbušný typ, ale keď už vyletel, tak to stálo za to.

„Keď si teda takú úžasný otecko, kde si trčal celý môj život? Kde v pekle si bol, keď som ťa najviac potreboval? Kde si bol, keď Sam robila všetky tie hlúposti a nik jej nedokázal zabrániť v tom, aby sa namočila do všetkých tých malérov?“ vykrikoval ďalej a pán Stretton zbledol minimálne o desať stupňov. „Pýtam sa ťa niečo! Kde si bol?!“ Rukou tresol do stola, až prevrhol šálku s kávou a keď jeho otec len zahanbene sklopil pohľad k zemi, z Jessieho úst sa vydral sarkastický smiech, zmiešaný s odfrknutím. „Vráť sa do toho pekla, z ktorého si sa sem dotrepal,“ zavrčal ešte jeho smerom a opustil miestnosť bez toho, aby si uvedomoval, akú dusnú atmosféru nastolil.

Na schodoch sa stretol s rozospatým Nicolasom a podľa jeho výrazu usúdil, že ten krik sa doniesol až k nemu. Zasyčal na neho pozdrav a predral sa do svojej izby. Dal si záležať, aby tresol dverami a omámene sa zvalil na posteľ. Keď mu do nosa udrela Dianina vôňa, ktorou bolo, skrz-naskrz, nasiaknuté posteľné prádlo, bezmocne zafunel a päsťou tresol zasa do matraca, akoby ten za to mohol.

Nechcel aby bola svedkom jeho výbuchu. Snažil sa k otcovi chovať milo, aj keď to robil len kvôli nej a čiastočne sa za to hanbil. Ale nedokázal zabudnúť na všetky tie roky, keď sa predierali životom bez neho a pani Strettonová sa neprestajne trápila a musela pracovať v dvoch robotách, aby utiahla domácnosť a školy. Nikdy nezabudne, aká zničená chodila domov, na tie tmavé kruhy, čo sa vynímali pod jej očami, ani na zhrbenú chrbticu.

Z premýšľania ho vytiahlo jemné šťuknutie. Zdvihol hlavu a uvidel pri dverách Dianu. Stála tam, neisto na neho hľadela a obhrýzala si spodnú peru.

Vyšvihol sa do sedu a natiahol jej smerom ruky, čím jej dal najavo, že ju chce pri sebe. Okamžite pochopila a bez ďalšieho zbytočného zdržovania k nemu prešla a usídlila sa mu na nohách. Tvár zaboril do jej hrude a užíval si ten pocit, keď ho drobnými prstami škrabkala vo vlasoch. Mal vďaka tomu chuť začať priasť ako mačka, ale ovládol sa a miesto toho sa rozhodol, že sa jej ospravedlní.

„Prepáč mi ten výbuch,“ zašomral, stále nalepený na jej drobnom telíčku, ktoré znamenalo celý jeho svet.

Najskôr bola ticho, čo ho prinútilo presunúť svoj pohľad na jej tvár. Bál sa, že ju svojim výstupom vydesil. Hľadela na neho a pravý kútik pier sa jej skrútil do drobného, povzbudzujúceho úsmevu.

„Nemám ti čo odpustiť,“ odvetila takmer pošepky a nahla sa k nemu, pre jeden bozk.

Srdce jej tĺklo až v ušiach, keďže mala v čerstvej pamäti svoje priznanie a Jessie nemal šancu sa k nemu vyjadriť, takže nepoznala jeho názor a toho sa bála viac, ako čohokoľvek iného. Predstava, že by ho opäť stratila jej spôsobovala mdloby.

„Nechcel som tak vyletieť. Tobôž nie pred tebou,“ mrmlal a čelom sa oprel o jej líce.

Zhlboka sa nadýchol, lebo chcel nasať jej vôňu, dokonalú a podmanivú, ktorá mu spôsobovala husiu kožu.

Objímala ho okolo krku, pričom ho stále jemne škrabkala a na spánok mu vtisla ďalší bozk. Po chvíľke z neho zliezla a uložila sa do postele. Jessie ju bez okolkov nasledoval a oboma rukami ju objal, čím ich dostal do nepohodlnej polohy, ale obom to bolo jedno.

„Je to tvoj otec, nech je aký je,“ prehodila opatrne a úzkostlivo sledovala Jessieho tvár.

Nepatrne vyvrátil oči k stropu a mykol plecom. „Nezaujímam ho a nikdy som ho nezaujímal...“ spustil, ale Diana ho prerušila.

„To nie je pravda!“ zvolala ostrejšie, ako plánovala a Jessie sa prekvapene strhol. „Videl si ako na teba hľadí? Zbožňuje ťa a snaží sa napraviť svoje chyby. Si jeho syn, mal by si mu odpustiť. Nevravím, že máš zabudnúť, ale iného otca už mať nikdy nebudeš, tak prečo odháňaš toho jediného, čo máš?“ Vnútro sa jej nepríjemne zovrelo pri myšlienkach, ktoré ju prepadli. „Vieš čo by som dala za to, keby som len na jednu minútu mohla vidieť môjho otca? Ale nemôžem,“ špičkou jazyka si navlhčila suché pery, než pokračovala, „ty s tvojím však byť môžeš a nevyužívaš to. Nebuď taký hlupák, prosím.“

Hľadel na ňu, neschopný slova. Vzala mu dokonca aj schopnosť jasne myslieť. Bola očividne múdrejšia než on a to mala krátko po dvadsiatke. Rozhodne sa od nej mal čo učiť.

„Milujem ťa,“ povedal celkom vážne a ukoristil si jej pery pre seba.

Dlhú dobu ju len bozkával a užíval si pocit jej dotykov a jej dychu, ktorý sa odrážal od jeho pokožky. Jej jemné vlasy padli na jeho tvár, keď ju posadil na seba a s obrovskou túžbou ju k sebe tisol. No stále mal dojem, akoby bola príliš ďaleko. Bolo to krásne a desivé zároveň. V kútiku duše sa modlil, aby tie pocity, čo v ňom vyvolávala, nikdy neochladli alebo nepoľavili.

Diane sa zdalo, že prešlo niekoľko hodín, kým ju Jessie prestal bozkávať a pohodlne sa zaprel do čela postele. Najskôr ju napadlo, že v tom bude pokračovať, až to napokon dopadne ako v noci, ale z jeho výrazu vyčítala, že sa chce rozprávať.

Najskôr sa párkrát nadýchol a Diane razom svitlo, do akej témy sa hodlá pustiť. „Keď nás vyrušili, preberali sme niečo dôležité,“ začal opatrne, akoby sa bál tú tému načať. Nechcel jej pripomínať všetku tú bolesť, ale potreboval vedieť, ako to je. Či sa s tým dá niečo robiť alebo je to definitívne.

Diana prikývla. „Hej,“ pípla a tvárou jej prebehla bolesť, ktorá sa nepríjemne zarývala aj do Jessieho. Nechcel ju trápiť, chcel len, aby sa usmievala.

„Dá sa s tým niečo robiť? Čo nejaké vyšetrenia...“ navrhol bezmocne, ale jej výraz mu dal jasnú odpoveď.

Stiahla sa dolu a usadila sa vedľa neho, pričom jednu nohu nechala prehodenú cez jeho chodidlá. „Nedá sa s tým robiť nič,“ povedala a pohľad sklopila k zemi.

Jessie jej prstom zodvihol bradu a prinútil ju tak pozrieť na neho. „Je to kvôli tomu, čo sa vám prihodilo v lese?“ Nechcel sa na to pýtať, pôvodne to vôbec nemal v úmysle, ale behalo mu to po rozume, odkedy mu to v kuchyni povedala a potreboval vedieť všetko.

„Nie,“ hlesla a Jessie prekvapene vypúlil oči. „Je to vrodené,“ dodala na objasnenie, ale Jessie sa stále akosi nechytal. „Nepočul si o genetických poruchách? Jednoducho som sa narodila bez vaječníkov,“ vysvetlila a Jessiemu doslova padla sánka.

Najskôr na ňu len civel, čím u nej vyvolal záchvat paniky. Ako náhle však zaregistroval tú hystériu, ktorá ju opantala, pritisol jej dlane na tvár a pozorne na ňu hľadel a ani nemrkol. „To nemení nič na fakte, že ťa milujem!“

Našpúlila pery a z úst jej vyšiel povzdych. „Nikdy ti nedám deti,“ upozornila ho, akoby mu ten fakt mohol ujsť.

Nebolo mu to jedno, ale nebolo to smerodajné pre ich vzťah. V dobrom aj v zlom, tak sa vraví pred oltárom a oni síce neboli svoji, ale chcel sa toho držať i tak. Koniec koncov, raz sa jeho manželkou predsa len stane.

„Vieš koľko sirôt potrebuje domov?“ spýtal sa jej a Diana sa zachichotala a zároveň sa jej z očí vyvalili slzy.

Párkrát smrkla, kým sa zmohla na nejaké slová. „Čím som si ťa zaslúžila?“ zachripela a Jessie sa hravo zaškľabil.

„Narodila si sa pre mňa,“ povedal tak vážne, ako dokázal a pobozkal ju.

Nikdy jej bozkov nebude mať dosť, to už vedel a bol s tým zžitý. Potreboval ju viac ako vzduch a keď sa mu do uší dostal jej spokojný, slastný povzdych, cítil sa ako najšťastnejší chlap v celom vesmíre.

„Sľúb mi niečo,“ prerušila odrazu ich maznanie, ktoré jasne začínalo smerovať k činnosti, ktorú mal Jessie najradšej.

„Čo?“ zaúpel a venoval jej zúfalý pohľad.

Zasmiala sa nad ním a plesla ho jemne do hrude. „Udobríš sa s otcom.“ Bol to jasný príkaz a Jessiemu sa nechcelo hádať.

Splnil by jej čokoľvek, čo by jej zišlo na um a tak len prikývol a znova sa perami prisal na tie jej.


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Len porozumieť - Časť 17.:

10. mima33 admin
20.02.2014 [19:45]

mima33Maggs, ďalšia už je publikovaná, tak sa teším na vaše komentíky Emoticon Diana si v živote prešla peklom a mne je občas ľúto, keď sa chystám jej robiť zle Emoticon A Jessie je anjelik - on rozhodne nie je ten typ, ktorý by pri prvom probléme zdupkal - povedzme si úprimne, ak by taký bol, zdrhol by už veľmi dávno Emoticon Ďakujem veľmi pekne Emoticon

Tethys, Dissie (Emoticon) je párik na pohľadanie. Píšem o nich rada, tak si to užite, lebo ja sa vrátim k ubližovaniu Emoticon a v ďalšej je Sam a či aj Tony... tak to si musíš prečítať Emoticon Ďakujem pekne Emoticon

9. Tethys přispěvatel
20.02.2014 [18:38]

TethysTakže za to nemůže ten dědek z lesa? Nevadí, i tak ho nesnáším. Emoticon
Jo, Jessieho výbuch překvapil i mně a Di má pravdu - jiného otce už mít nikdy nebude, pokud nevěří na reinkarnaci, samozřejmě. Emoticon
A Pharrel vypadá jako děsnej somár. Emoticon
Těším se na další! Emoticon Emoticon Emoticon
BTW, už se nemůžu dočkat na část z pohledu Sam. Di a Jessie (tedy Dissie) jsou spolu strašně sladcí a tak, ale co chudák Tony? Emoticon

8. MaggieLove přispěvatel
18.02.2014 [19:59]

MaggieLoveKdyž mluvila Diana o své nemoci, pocítila jsem smutek Emoticon Emoticon Je mi jí líto, ale Jessie má pravdu je zpoustů sirotků, co potřebují domov. To se mi na něm líbí. Někteří chlapy by prostě od ženský odešli kdyby zjistili, že nemůže mít dět. Už tolikrát se to stalo...
Jessiho by měl dát šanci svému otci. Doufám, že to tak bude Emoticon Už se těším na další kapitolku, protože bude určitě z pohledu Sam, že? Emoticon

7. mima33 admin
18.02.2014 [19:20]

mima33Izzie, Sam bude v ďalšej časti Emoticon Ďakujem ti Emoticon

Kiki, či sa adopcie dočkáte, to ti sľúbiť nemôžem Emoticon ešte som tak dopodrobna ten koniec nepremyslela, stále ma totiž napadne niečo iné, takže aj ja budem zo záveru prekvapená Emoticon Veľmi pekne ti ďakujem Emoticon

Perlička, Jessie má na to trochu vyhrotený názor a občas to aj preženie, ale ešte nie sme na konci poviedky a stať sa môže čokoľvek Emoticon No a Pharrel... k tomu sa nebudem vyjadrovať Emoticon Emoticon Ďakujem pekne Emoticon

6. Perla přispěvatel
18.02.2014 [19:14]

PerlaČasť bola nádherná. Užila som si ju a som trocha sklamana z jessieho reakcie hoci to bude asi tym že moje vzťahy s ocom nie sú veľmi dobre a ak by som mala takeho oca ktory sa o neho aspoň trocha zaujima dala by som za to čokoľvek.
Diany mi je ale ľúto, akoby si toho už nezažila dosť. A páči sa mi bojovny jessie že sa len tak nevzda. Bodaj by sa Pharell este na chvilu prebral.
Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

5. kiki1 přispěvatel
18.02.2014 [18:25]

kiki1Jessimu se vůbec nedivim, že se na Strettona naštval. Celou dobu mu byli Jessie i Sam ukradení, opustil jich a teď by chtěl Jessimu pomáhat? Ať jde do háje... Emoticon Diany mi bylo líto když povídala o tom, že nemůže mít děti. Emoticon A adopce je dobrý nápad, bylo by fajn, kdybysme se jí v povídce dočkaly. Emoticon Emoticon

4.
Smazat | Upravit | 17.02.2014 [22:34]

A čo Sam? Emoticon Tu tiež nejako zobral jeho výstup... Emoticon

3. mima33 admin
17.02.2014 [20:56]

mima33Deny, no konečne sa necítim ohrozovaná na živote Emoticon A Jessieho problém už mám vyriešený, ale ako to pre neho dopadne nepoviem Emoticon Ďakujem ti Emoticon

Blacks, ja sa v tomto moc nevyznám, viem len to čo som sa dočítala v článkoch Emoticon o tabletkách viem, aj keď, úprimne, neviem celkom ako to funguje. Každopádne, Nicolas sa o Di plnohodnotne staral, takže jej zabezpečil to, čo potrebovala. Aj keď je jasné, že pár mesiacov ich nebrala - počas toho tzv. temného obdobia. Priznám sa, že som v tomto smere váhala, ale je to poviedka a prinajhoršom sa uchýlim k fantasy. Nie som lekár Emoticon Ďakujem pekne Emoticon

2.
Smazat | Upravit | 17.02.2014 [20:39]

jajky, aj tak ho nemam rada, nemozem za to, som z komplet rodiny a ocko je moj milacik, teda ja osm ockov milacik Emoticon preto je pre mna streton bastrad a nic to neodcini ako mohol tak dobru zienku ako bola pani stretonova opustit s dvomi detmi a cakat ze mu odpustia to vsetko? ach nervicky moje Emoticon Emoticon jessi je milacik skutocne aj ked som ani na sekundu nepochybovala ze by mohol zareagovat negativne pre malych jesinkov. aj ked mam jednu prakticku otazku Emoticon Di berie hormonalne lieky? lebo ak nema vajecniky netvori sa estrogen ktory tvoria prevazne prave vajecniky. sorry to vies zdravotak Emoticon

1. Deny
17.02.2014 [20:38]

Och, tú pasáž, kedy Diana hovorila o svojom tele a chorobe, som mala strašný pocit na duši, takmer som sa rozplakala Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Je to strašné Emoticon Ale páči sa mi, ako Jesie hneď prišiel s plánom o sirotách Emoticon Emoticon Emoticon A som zvedavá, ako to nakoniec dopadne s tým vyplatením firmy, odkiaľ nakoniec bude mať Jessie peniaze Emoticon Teším sa na pokračovanie Emoticon Emoticon Emoticon
P.S. Všimni si, že ťa nechcem zabiť Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!