OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Naděje v budoucnost - 4. kapitola



Naděje v budoucnost - 4. kapitolaAndrew vyslechne královo rozhodnutí. A jisté rozhodnutí učiní i Georgína.

Kapitola čtvrtá - Vyjednávání

Následující den v přibližně stejnou dobu se Andrew opět vydal ke královskému paláci. Doprovázel jej stejně nevraživý pohled zdejších obyvatel jako předchozího dne. Doufal, že je to naposledy, kdy tudy musí projít za doprovodu takových pohledů. Doufal, že se král rozhodl zachovat se shovívavě a tu dívku propustit bez značky, která by jí zničila zbytek života.

Komorník mu opět oznámil, že jej král čeká v knihovně. Tentokrát však král nelistoval v žádné knize, jen upíral svůj pohled z jižního okna, u kterého seděl. Vypadal zamyšleně, ale jakmile se za komorníkem zavřely vyřezávané dveře, obrátil svůj jasný pohled na Andrewa. Ten se zdvořile poklonil a vyčkával, co mu král oznámí.

„Hvězdáři,“ promluvil po chvíli, „tvoje žádost mě stála nemálo času a nemálo slov. Mluvil jsem o ní s několika rádci. Většina z nich se přiklonila na tvoji stranu. Prý odvádíš vynikající služby a taková žádost, jako je ta tvoje, by měla být splněna bez mrknutí oka. Avšak… Je tu někdo, kdo si myslí opak. Někdo, kdo se vyjádřil, že bys tu dívku měl dostat s cejchem. Víš, kdo to je?“ zeptal se král úplně mimo téma, kvůli kterému tu dnes byl. Andrew přikývl. Mohl to být jenom jediný člověk – rádce Blackwell.

Tento muž byl rádcem už předešlého krále. Některé zkazky říkaly, že dokonce ještě toho předtím, ale to byla lež. Byl to sice starý muž, ale tak starý zase ne. Rádce Blackwell byl postarší konzervativní muž s mnoha zkušenostmi, ale taktéž s nedoceněnými schopnostmi. Vždy se toužil stát vrchním rádcem, to věděl snad úplně každý v království, ale nikdy se mu to nepodařilo. Pokaždé mu chyběl nepatrný kousíček, aby dosáhl svého vysněného cíle, ale nikdy jej nezískal.

Když měl Andrew nastoupit na post hlavního králova hvězdáře, byl to právě rádce Blackwell, který byl výhradně proti. Tvrdil, že Andrew je příliš mladý na to, aby mohl takový post zastávat. Prý je to ještě student, který nic neumí a spíš králi uškodí, než že mu pomůže. Král jej však přes všechna Blackwellova varování přijal. Blackwell od té doby vytrvale čekal, až Andrew jednoho dne udělá chybu, aby se jeho slova potvrdila. Andrew je však v králových službách deset let a nikdy žádnou chybu neudělal. Blackwell po nějakém čase zjistil, že je zbytečné čekat na chybu, která nikdy nepřijde, tak aspoň začal silně vystupovat proti Andrewovi a jeho požadavkům.

„To je dobře,“ pokračoval král po chvíli. „Jonathan Blackwell se vyjádřil, že je tvoje prosba neopodstatněná. Zpětně s ním musím jedině souhlasit, ale na druhou stranu jsem si vědom tvé vynikající a bezchybné práce. Tu dívku propustím do tvých služeb, ale rozhodl jsem se pro kompromis mezi radami svých rádců.“ Král se odmlčel a upřel pátravý pohled na Andrewa. Ten stál přibližně uprostřed místnosti a sledoval krále bez jediného záchvěvu emocí viditelného na obličeji.

Pod touto pracně naučenou maskou se však mísila spousta pocitů najednou – vztek na rádce Blackwella, starost o osud té dívky, kterou prakticky neznal, a nepopsatelnou emoci ohledně králova rozhodnutí. Moc dobře věděl, že je král moudrý, ale občas měl o jeho moudrosti vážné pochybnosti. Především ve chvílích, kdy poslouchal rady rádce Blackwella.

„Ta dívka bude ve tvých službách na zkušební dobu dvou měsíců. Pokud se ukáže, že provozuje černou magii, nechám ji bez milosti setnout, pokud se však ukáže, že jsem se spletl, omilostním ji a osobně spálím všechny dokumenty nesoucí její jméno. Ale neraduj se. Ty budeš pod dohledem stejně jako ona, abys ji nemohl krýt, kdyby se ukázala pravda. A teď jdi. Vyzvedni si ji ve vězení. Propouštěcí dekret tam byl doručen již dopoledne,“ dokončil král a gestem naznačil, aby se Andrew co nejrychleji klidil z knihovny. Ten se uklonil a vydal se ke dveřím, kterými přišel.

„A, hvězdáři,“ zavolal na něj král, když bral za kliku. „Příště už bych nemusel být tak shovívavý, pamatuj na to,“ pronesl jako pohrůžku. Andrew tiše přikývl a vyšel na chodbu.

&&&

Georgína byla ve vězení teprve druhý den, avšak jakýkoli den strávený ve vězeňské cele byl delší než všechny ostatní dny dohromady. V hlavě jí neustále vířila spousta myšlenek ohledně její budoucnosti s ocejchovaným ramenem. Nedokázala si ji však představit, protože znala osud pár ocejchovaných lidí. A všichni skončili stejně! Po pár měsících je někdo našel mrtvé. Zemřeli buď na podvýživu, nemoc, nebo na něco, co nikdo nedokázal určit. Georgína si vždycky myslela, že si na život sáhli sami, aby své utrpení zbytečně neprodlužovali. Teď přesně chápala proč.

Den pro ni byl dlouhý, ale stejně jej vnímala jako jednu rozmazanou šmouhu. Věděla, že ji byl dvakrát navštívit strážný, aby jí přinesl čerstvou vodu a nový okoralý chleba, který si však pokaždé odnesl, protože se ještě ani jednou nedotkla toho původního. Strážný jí při večerní návštěvě nezapomněl sdělit, že se kolem až podezřele často potlouká muž, který by měl být královským hvězdářem. Jistě pro ni vymýšlí datum.

Celý den strávila ve strnulé sedící poloze a zírala kamsi do neznáma za mříž. Jedna její část se poddávala smutku z toho, že ji král nechá ocejchovat. Tato část si moc dobře uvědomovala, že to znamená prakticky konec jejího života.

Naštěstí to nebyla jediná část její osobnosti. Ta druhá, bojovnější, část, která do té doby spala, se probudila k životu a nehodlala se vzdát jen tak, když se vlastně ničím neprovinila. Věděla sice, že cejchu neuteče, ale nehodlala se vzdát nároku na život, když byla tak mladá. Tato část postupně začala osnovat plán, jak odejde z královského města, pořídí si nové šaty, které zakryjí její značku, a začne nový život v některém z menších měst. Byla rozhodnutá podniknout všechno, aby nemusela skončit jako ti ocejchovaní, o kterých slyšela…


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Naděje v budoucnost - 4. kapitola:

4. Ali přispěvatel
23.08.2014 [16:30]

AliFluffy, děkuji za tvůj komentář. Vždycky mě strašně potěší, když jej najdu pod svým článkem. Emoticon Ohledně rádce Blackwella máš naprostou pravdu. Je to postava, která se tam jistě ještě objeví a nebude to zrovna příjemné. Andrewovi ani nikomu dalšímu. Emoticon Georgína je bojovnice, která se jen tak nevzdá. Jen ne vždycky jedná správně, ale to se předbíhám. Budou to náročné dva měsíce, ale zvládne to. Aspoň doufám. Emoticon Ještě jednou moc děkuji za komentář.

Sweetly, děkuji za komentář. Emoticon

Carol1122, děkuji za komentář. Taktéž mě vždycky potěší, když jej objevím! Emoticon Pokusím se na shrnutí umístit obrázek v původní velikosti. Jen tě poprosím, ber jej s rezervou. Je to moje představa, jak by asi měli ti dva vypadat, ale každý si je stejně představíme jinak. Emoticon

Ještě jednou děkuji všem za komentáře a doufám, že se vám bude další kapitolka líbit. Emoticon

3. Carol1122 přispěvatel
17.08.2014 [15:45]

Carol1122Skvělá kapitolka Emoticon Nemůžu se dočkat, až jí (snad) pustí a setkají se. Doufám, že to bude brzy Emoticon Emoticon Emoticon
Jen mám prosbu - máš moc hezký perex a předpokládám, že na něm je Georgína i Andrew, přesto - nedala bys na shrnutí kdyžtak větší velikost, abych si je dokázala představit? Emoticon Emoticon Ale jinak opravdu moc povedená, těším se na další Emoticon Emoticon

2. Sweetly přispěvatel
15.08.2014 [14:27]

Sweetly Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

1. Fluffy admin
14.08.2014 [19:43]

FluffyAli, když jsem uviděla další kapitolu v administraci, měla jsem obrovskou radost! Vážně jsem se na další díl moc těšila! Emoticon Pevně doufám, že se i ostatní čtenáři chytnou za nos a nechají ti tady alespoň pár slov, protože si to zasloužíš! Emoticon

A teď k povídce. Emoticon
Jak jsem házela kopičku hnoje na Jeho Veličenstvo po minulou kapitolou, koukám, že je tam někdo ještě mnohem horší - a to ten rádce Blackwell. Vypadá, že to bude puritán jedna radost, co by radši na místě hvězdáře viděl někoho staršího a asi i mnohem tvárnějšího, nemám pravdu? Kdyby měl hvězdáře na své straně, zřejmě by už dávno místo hlavního poradce dostal. Takhle mu je Andrew a jeho smysl pro čest zřejmě trnem v oku. Hádám, že s ním budou ještě parádní potíže. Emoticon

Na druhou stranu jsem ráda, že se Gerogína vyhnula cejchu, i když za dva měsíce může přijít o hlavu, ale to se doufám nestane. Emoticon Je mi už teď jasné, že to budou pěkně těžké dva měsíce a že se jim to bude pan Blackwell snažit znepříjemnit, jak jen to půjde.

Líbí se mi Georgína. To, jak se sama snažila najít ve všem epší stránku, snažila se dodat si odvahu, jak bude pokračovat dál, kdyby byla odsouzena.

Budu se moc těšit na další díl! Emoticon
Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!