OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Nevidím, ale i tak miluju - Prolog



Nevidím, ale i tak miluju - PrologPřináším vám první kapitolu mé povídky Nevidím, ale i tak miluju . V prologu se seznamte s Lucy, hlavní hrdinkou a dokonce se dočkáme příchodu další hlavní postavy. Kdo je Luka? Jaké jsou jeho záměry? Rozhodne se pro dobro nebo zlo? Tohle a mnohem více vás čeká v mé povídky Oči nepotřebuju. Vaše LittleGii

Nevidím, ale i tak miluju

Prolog

Jmenuji se Lucy Endtkynsová a je mi 17 let. Bydlím v Seattlu ve Washingtonu. Bydlím tady se svou mámou Annabeth Endtkynsovou a bráchou Tomem. Táta bydlí v New Yorku od té doby, co se s mámou před dvanácti lety rozvedli. Rozvedli se v době, kdy se mi stala nehoda. Táta to dával za vinu mámě, i když já dodnes tvrdím, že si za to můžu sama. Od mých pěti jsem totiž slepá. Nelitujte mě, není to tak hrozné. I bez pohledu je svět krásný. Slyším to, co jiní neslýchají, cítím to, co jiní necítí. Kolikrát si dokážu živě představit, jak co vypadá. Moje rodina mi pomáhá a ještě jeden “člověk“ o kterém jsem se dozvěděla nedávno. Tohle je můj příběh.

 

Pohled Lucy

Jako každý ráno jsem jela do školy s Anie, která je mou nejlepší kamarádkou. Známe se už od tří let a naše přátelství se ještě upevnilo v době kdy se mi stala ta nehoda. Anie je hrozně starostivá a kdykoli mi s čímkoli pomůže. Možná, proto je tak úžasná kamarádka. Má ohromné srdce, někdy si myslím, že je nafukovací. Když jsme zastavili před školou – ano, chtěla jsem chodit do normální školy – šli jsme s Anie do hlavní budovy. Měla jsem sice svou vodící hůl, ale ona mě jako každé ráno chytila za ruku a vedla mě.

„Ahoj, holky,“ pozdravil nás Jimmy.

„Ahoj, Jimmy,“ řekli jsme unisono s Anie. Tohle se opakovalo každé ráno a já se vždy musela v duchu pousmát.

„Lucy, tak co těšíš se na dnešní písemku?“ zasmál se Jim. Tohle byla jediná výhoda, kterou jsem na škole snad měla. Nepsala jsem písemky. V podstatě jsem se vždy učila z učebnic pro nevidomé a jinak z audioknih. Pak jsem byla jednou za měsíc ústně, mimo školu vyzkoušená.

„Ještě dlouho budeš prudit, a rozbiju ti ten tvůj roztomilej ksichtík,“ pověděla mu Anie a všichni jsme se zasmáli, ačkoli jsem okamžitě z Jimova chování poznala, že si Anienu výhružku vzala k srdci.

Stejně jako každý jiný den jsem seděla v lavici a poslouchala učitele. Za mnou si posílali psaníčko Mike s Kate a o lavici dál klidně oddechoval Eric, který spal. Změna přišla až poslední hodinu, když jsem se dozvěděla, že k nám přestoupil nový kluk a bude s námi teď mít hodinu. Když zazvonilo, přišel učitel a podle obdivných vzdechů i náš nový spolužák a pěknej kus.

„Dobrý den, třído. Dovolte mi, abych vám představil vašeho nového spolužáka Luka Gabriela. Přestoupil k nám z Port Landu. A teď bych tě Luku porosil, jestli by jsi nám o sobě něco řekl,“ řekl učitel a já pečlivě poslouchala. Většinou jsem byla schopná podle hlasu poznat osobnost dané osoby, ale nic není stoprocentní.

„Ahoj, jak už řekl profesor Jsem Luke Gabriel, a říkejte mi normálně Luku. Jsem z Port Landu, kde jsem bydle od pěti. Teďka jsem se přestěhoval sem. Je mi osmnáct, a žiju už sám. Moje máma, žije v Evropě a otec zemřel při autohavárii před šesti lety.“ Jeho hlas byl medový, a takový… zvláštní. Něco mi na něm nesedělo, to jak to říkal. Jako básničku. Nevěděla jsem čím to je, ale jedno jsem věděla. Chci ho znát.

„Děkuji, a můžu tě poprosit, aby sis sedl dozadu do poslední lavice. Jiné volné místo tu není a Lucy to vadit nebude.“ Na souhlas jsem kývla a dál měla hlavu sklopenou. Přešel až k mé lavici, odsunul židly vedle a sedl si. Pak se natočil a promluvil: „Ahoj, já jsem Luka a ty si teda Lucy, že?“ řekl a zřejmě ke mně natáhl ruku, ale já jen zvedla hlavu a podívala se na něj. Cítila jsem, že ztuhl a chvíli na mě hleděl. Z toho jak mi to popisovala Anie jsem věděla, že mám hnědé oči, ale jsem jakoby přetažený mléčným filmem. Pak znovu spustil ruku.

„Ahoj,“ zašeptala jsem a znovu se přikrčila na židly.

„Ty, jsi nevidomá? Promiň, to jsem nevěděl,“ řekl a já jen zavrtěla hlavou.

„Už jsem si zvykla.“ Pak už jsem jen vnímala profesora, dokud nezazvonilo. Před třídou na mě čekal Tom s Anie.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Nevidím, ale i tak miluju - Prolog:

5. blotik přispěvatel
11.03.2011 [19:57]

blotikNo, mně osobně se to moc nelíbí. Chtělo by to více rozepsat. TAky tam máš spoustu chyb. Židly? Kdo to kdy viděl? Čárky atd.
P.S.: Víš o tom, že jsi mi čmajzla název ze stm.eu?

4. Skříteček2
11.03.2011 [18:44]

Jé, to je boží Emoticon Moc se mi to líbí, ale bacha, máš tam pár chyb, pečti si to ještě po sobě. Těším se na další kapitolku Emoticon

11.03.2011 [14:42]

FaireNádherná a zajímavá povídka. Emoticon
Prosím o další kapču.
Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. LittleGii přispěvatel
09.03.2011 [19:13]

LittleGiiAha tak to jo, a sory za ty čarky, ja měla na tmivani zase že tam ma byt tečka takže to bylo asi neco jinahy jsem z toho uz zmatena... a jen tak pro inf. spisovne to pude tezko ... kolik 17 letejch lidi v dnesni dobe mluvi a premysli spisovne

1.
Smazat | Upravit | 09.03.2011 [10:06]

*Pokus se vyjadřovat více spisovně. Mimo přímou řeč se to nehodí.
*K přímé řeči. Pokud po přímé řeči navazuje věta uvozovací (řekl, odkašlala si, zašeptal, usmál se, atd.), musí přímá řeč končit čárkou. Zde nalezneš veškerá pravidla pro psaní přímé řeči -> http://www.stmivani.eu/40-pomoc-autorum/pravidla-psani/
*Podle češtiny je hrubkou používat 12-ti, tento výraz pochází z němčiny, kde to přímou s číslicí souvisí, používá se to u vyjádření časových údajů např. dvacáté lét osmnástého století, ale v češtině se to nepoužívá a považuje se to za hrubou chybu.
Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!