OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Radšej sa do nikoho nezamilovať - 1. časť



Radšej sa do nikoho nezamilovať - 1. časťJe príliš depresívna, domýšľavá a uzavretá do seba. Ale tak ju to minulosť naučila, radšej sa do nikoho nezamilovať.

Prvá časť novej poviedky na pokračovanie, ktorú som si pripravila pre vás. Myslím, že by som hneď zo začiatku mala povedať, že sa nebude jednať o romantický príbeh.

Cítila som sa hrozne. Kamarátka ma vytiahla na párty aj napriek tomu, že vedela, ako strašne takéto akcie nenávidím. Vravíte si, že ako je to možné, každý má rád poriadnu párty. Ale ja nie, nikdy som nemala rada spoznávanie nových ľudí a tancovanie na hlasnú a strašnú muziku.

Ale napriek tomu som tu bola v minišatách, nalíčená, vlasy som mala vyžehlené a rozpustené. Toto bola pre mňa veľká zmena, pretože som nikdy nenosila make-up, ani o vlasy som sa príliš nestarala a v oblečení pre mňa platilo heslo - čím voľnejšie, tým lepšie.

 Sedeli sme v boxe s drinkom. Už desať minút ma Saša presviedčala, nech idem s ňou na parket a poriadne si „zatrsám“. Bohužiaľ, nakoniec sa jej to podarilo. Ona vždy dobre vedela, čo presne povedať.

Snažila som sa zvíjať v rytme hudby, ale nešlo mi to. Nevedela som ako na to a prišlo mi to strašne trápne. Ale čo ja len pre kamarátku nespravím...

„Ahoj, zatancuješ si so mnou?“ Prišiel za Sašou už asi desiaty chlap.

„Nie, ak si si nevšimol, mám inú spoločnosť.“ Rýchlo ho odpálkovala a prevrátila očami.

„Bože, tí chlapi sú takí dotieraví! A keby aspoň pekní boli, ale ani to nie!“ zavrešťala mi do ucha, aby prekričala hlasnú muziku.

Chlapi boli v Sašinom živote veľkou súčasťou. Kombinácia skvelého vzhľadu, ženského šarmu a pekných slov vždy dostala silnejšie pohlavie.

Aj keď som Sašu vnímala ako najlepšie kamarátku, boli sme o sto percent odlišné.

Ona bola tá pekná, ja zase tá škaredšia. Ona vždy bola za zábavu, ja som zas mala radšej doma posedenie nad knihou. Ona bola tá obľúbenejšia a ja som bola tá druhá.

„Potrebujem ísť na vzduch, vrátim sa za chvíľku,“ rýchlo som jej povedala, schmatla z boxu kabelku a našla najbližší východ.

Keď som vyšla na čerstvý vzduch, zhlboka som sa nadýchla, celá som sa triasla a hlava sa mi jemne točila. Zavrela som si na moment oči a položila som si hlavu do dlaní. Na upokojenie som si dala jednu cigaretu. Nefajčila som, len pre istotu som vždy mala v kabelke krabičku a keď prišiel na mňa pocit úzkosti, toto bolo jediné, čo mi zaručene pomohlo.

Pomaly som si vychutnávala svoje dúšky cigaretky a hľadela som do tmavého blba. Bolo niečo po treťej, takže na ulici nebolo ani nohy.

Konečne samota! priam jačalo moje vnútro šťastím.

„Máš oheň?“ vyrušil moju chvíľku naširoko usmiaty sa chlap.

Bez slova som mu podala zapaľovač a zatvárila som sa kyslo, keď sa na mňa stále usmieval. Iritovalo ma to a neskutočne. Nechcela som sa ním nechať rušiť, tak som sa naďalej pozerala pred seba. Jemu bolo zjavne jedno, že ho ignorujem a chcem byť sama, pretože sa stále na mňa pozeral a čo bolo ešte horšie, stále sa na mňa usmieval.

„Ešte niečo?“ Zdvihla som obočie a zobrala som si späť zapaľovač, pretože som si potrebovala zapáliť ďalšiu. A to všetko kvôli tomuto usmievajúcemu sa bláznovi!

„Ako sa voláš? Ja som Ľuboš,“ podal mi ruku.

„To je teda skvelé, Ľuboš, ale nemám náladu na konverzáciu.“ Ruky som si držala pri tele.

„Prepáč, ale keď ti niekto podá ruku, tak je slušnosť mu to opätovať,“ zasmial sa, ale rešpektoval moje rozhodnutie byť samou, pretože zahodil nedofajčenú cigaretu a vrátil sa do vnútra.

Keď som si to ešte raz v mysli prechádzala, prišlo mi, že sa správala trochu detinsky a odporne. Na chvíľu som zacítila ľútosť a túžbu za ním bežať, podať mu ruku, objať ho, usmiať sa pekne na neho a povedať prepáč.

Čože?! Toto ako keby som ani ja nehovorila, prebehlo mi mysľou a znova sa mi vrátili moje depresívne myšlienky.

Keď som sa vrátila znova do vnútra, už som našla Sašu v našom boxe bozkávať sa s nejakým cudzím chlapom. Nechcela som ich rušiť, tak som si len bez slova zobrala kabát, položila na stôl peniaze sa pitie a vybrala som sa sama nocou.

Keď som vyšla pred dvere, kde som pred chvíľou fajčila, poobzerala som sa, či tam náhodou nie je. Bol tam len ďalší bozkávajúci sa pár a ďalší traja ľudia, ktorí si tiež chceli dopriať cigaretku. Troška smutne som sa otočila a vydala som sa svojím smerom. Urobila som pár krokov, keď ma niekto chytil za plece.

„Ty už ideš?“ Usmieval sa.

„Áno, kamarátka ma opustila a nemám iný dôvod tam ostávať,“ povedala som mu rovno pravdu, nebudem mu klamať.

„Myslel som, že by si mi mohla venovať jeden tanec.“ Ten úsmev! Ako som ho predtým nenávidela, teraz sa mi začínal páčiť.

„Vieš, ja to veľmi neviem, som úplné drevo. A už sa tam aj tak vracať nechcem.“ Na oplátku som sa nemotorne usmiala.

„Kto vravel, že musíme tancovať na tú škaredú divnú hudbu, ktorú hrajú v klube?“ Chytil ma za ruku a začal pohmkávať pesničku.

 „Dosť, dosť.“ Po pár sekundách som ho zastavila, už som sa nevedela ubrániť smiechu.

„Ja si chcem s tebou normálne krásne zatancovať a ty sa mi vysmievaš? Nie to troška drzé na človeka, ktorého si len teraz spoznala?“

„Priznávam, troška je, ale čo už narobím. Ja bežím domov, takže ahoj,“ rozlúčila som sa, pretože mi začínala byť zima a nechcela som zas spadnúť do tej priepasti.

„Nechceš ani moje číslo?“

„Ľuboš, prepáč, ale nemám záujem.“

„Máš priateľa?“

„Nie.“

„Tak potom máš záujem.“ Usmial sa a podal mi papierik s jeho číslom, „Ale určite zavolaj.“

„Priveľmi si veríš. Ako to len dokážeš?“ Takisto som sa zasmiala a otočila som sa na odchod.

„Ale veď ani neviem tvoje meno, kráska!“ ešte stihol za mnou zakričať. 


Prvá časť novej poviedky Radšej sa do nikoho nezamilovať. :)

Uvítala by som vaše počiatočné názory, či pokračovať, alebo to radšej seknúť na začiatku. :D

Ale ešte pár slov o tejto poviedke, chcela by som, aby to bolo len na nejakých pár častí (max 10), jednoznačne to nebude na 23 kapitol ako Zlato, všetko bude ok

No a nakoniec posielam pozdrav a krásnu pesničku, ktorá trošičku sedí k téme. 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Radšej sa do nikoho nezamilovať - 1. časť:

4. Mims přispěvatel
18.01.2013 [21:32]

Mimsďakujem za názor Emoticon

3. Anonymous
18.01.2013 [14:36]

Emoticon

2. Mims přispěvatel
17.01.2013 [19:47]

MimsVšetci mi vždy vyčítajú opisy, pretože na tie ja zas moc nie som, ale pokúsim sa s tým niečo spraviť. Možno v ďalšej kapitole to nejak napravím. Emoticon

Priznávam, ten tanec, hnusné klišé. Teraz keď som to dneska čítala tak mi tam tiež nejako nesedelo, ale čo už sa dá robiť Emoticon A ten rozhovor ona chcela ukončiť, to tak malo byť.

Ja napríklad mávam také zmeny nálady (častejšie ako je mi milé), takže to by som tiež nebrala ako negatívum, pre mňa.

A Moonlight, neboj sa, toto je nebude taká romantická story typu Bella. Mala by som to niekde napísať!Emoticon Emoticon

S "ušetriť si trápenie" som to tiež trocha prehnala, uznávam, v jedeň sa človeku nápad páči, druhý už nie. (zas sa prejavuje moja náladovosť Emoticon)

Ďakujem za komentár, jednoznačne si ho cením a budem sa pokúšať napraviť tie nedostatky. A toto tiež neber ako nejakú drzú odpoveď, len som mala potrebu ti odpovedať na pár vecí, ktoré proste patrili do príbehu a mali také byť, aj napriek tomu, že čitateľovi sa to mohlo zdať inak. Emoticon

1. Moonlight přispěvatel
17.01.2013 [19:29]

MoonlightPrečítala som si tvoju kapitolu a podľa mňa jej chýbali opisy, ako to miesto presne vyzeralo, aká hudba tam hrala, jednoducho niečo, podľa čoho by som si to miesto vedela predstaviť tak, ako ho vidíš ty. Opisy sú v dielach dosť dôležité, pretože nie každého baví čítať len neustály rozhovor nejakých postáv prerušený niekoľkými krátkymi vetami. Aj opis jej vzhľadu by sa dal rozhodne rozšíriť, mňa by napríklad zaujímalo, aké má hrdinka oči, akej farby ma vlasy, nie len to, že ich má vyžehlené. Taktiež si sa mohla pohrať s opisom šiat. Opis vytvára atmosféru diela, pokiaľ čitateľovi neposkytneš dobrý opis miesta, predovšetkým v prvej kapitole, kde sa so všetkým zoznamuje, ochudobníš ho o veľmi podstatnú časť diela.
Celý ten rozhovor na konci medzi hrdinkou a Ľubošom sa mi zdal akýsi čudný, akoby si to chcela rýchlo ukončiť, už aby bolo po tom. Na druhej strane mi to príde absurdné. Keby som bola na Ľubošovom mieste, tak už sa ani za ňou neobzriem nech je akokoľvek pekná. Taktiež pozor na klišé, ako to, keď ju chytil za ruky a začal s ňou tancovať na pesničku, ktorú si pohmkával. To tu bolo už toľko krát, že to už ani pekné nie je. Nehovoriac o tej jej absurdne rýchlej zmene nálady, keď ho prvýkrát odpálkovala preč. Buď si za tým postava stojí, alebo tú zmenu naznač menej okato.
Takže, aby som to zhrnula, strašne málo opisov, príliš urýchlené a umelé rozhovory, nehovoriac o tom, že hrdinka je klasickým typom sivej myšky, ktorá nájde svoju lásku a bude s ňou žiť až kým nepomrú - postáv a lá Bella tu bolo už mnoho.
Ešte jedna zásadná vec, pod čiarou máš napísané, že chceš vedieť názory či máš pokračovať, alebo s tým seknúť a ušetriť si trápenie. Ušetriť si trápenie? Naozaj? Autor by mal predovšetkým písať hlavne pre seba a nie pre niekoho komentáre. Ide o to, aby to tebe robilo radosť a komentáre by si mala brať ako vítaný bonus.
To je všetko, čo som mala na srdci, možno to vyznie tvrdo, ale ver, že ja som ťa nechcela nijak uraziť alebo strápniť, chcela som ti len dať konštruktívnu ktitiku, ktorá by ti mohla pomôcť zlepšiť sa v písaní
Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!