OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » S + L - 5.kapitola



Takže tady je pátá, předposlední kapitola. Moc mě těší vaše komentáře. Jsem ráda, že si tahle povídka našla příznivce i tady:-) Původně jsem chtěla další díl přidat až dýl, ale když se vám to tolik líbí:-) Tak si ho užijte. Ale varuju Vás! Podle mě je tohle nejhůř napsaná kapitola:-)

Ještě večer Lily pořádně zuřila. Vůbec s ní nemluví a chodí si jako v oblacích. Tolik jí mrzelo, že mu nemůže říct to, co jí trápí. Že ta dívka, kterou hledá je ona. Že když se neustále rozhlíží kolem sebe a pátrá po černých vlasech, je mu to marné. Že když se každého vyptává na záhadnou krásku, ptá se vlastně na svou studentku. Že když zavírá oči a vzpomíná na TU noc, ona sdílí jeho myšlenky...  Nemohla mu to říct a to jí trápilo tak strašně, že vlastně začala žárlit. Bylo to absurdní. Žárlí přece sama na sebe. To je hloupé. Ale najednou... Uvědomila si jak je to možné. Ona nežárlí na tu ženu. Ale na jeho myšlenky. Na to že Kráska zabírá celou jeho pozornost. Na to, že na ní vzpomíná tak, jak na Lily samotnou nikdy nebude.

Z myšlenek jí vytrhlo rázné zaklepání na dveře. Strašně se lekla. Připadala si provinile. Vstala a šla ke dveřím. Utřela si tváře. Zvláštní, ani si nevšimla, že jí tečou slzy. Otevřela a zvedla oči k příchozímu. Na její tváři spočíval zamračený pohled jejího profesora. ,,Ano, pane?" ,,Pojďte do společné místnosti, prosím."
A je to tady.Ví to. Nějak se to musel dozvědět... Srdce se jí v hrudi málem zastavilo. Ani si v tu chvíli neuvědomila, že má na sobě jen župan a vešla do spojovací místnosti. Zběsile přemýšlela. Co mu na to probůh řekne? A co řekne on jí? Vyloučí jí ze školy? Proboha, poví to Brumbálovi?
Ve víru myšlenek se posadila na sedací soupravu. Župan se jí rozevřel. Zůstal však ze strany své majitelky nepovšimnut.

Severus seděl v křesle. Když otevřela dveře, všiml si, že má uplakané oči. Co se jí stalo? Neměl na ní dávat větší pozor? Kruci, komplikace byli to poslední, co teď potřeboval. Vypadala vyděšeně. Posadila se a župan se jí rozevřel. Upřel na ní nesouhlasný pohled. Ona si ho však neuvědomovala. Snape jí začal vyprávět co dělal dnes přes den. Podařilo se mu vmísit mezi smrtijedy. Odhalil toho, co měl na starost ten ,,malý" úkol. Ostatní zřejmě ani pořádně nevěděli o co jde. Informováni byli jen ti nejdůležitější. Severusovi se podařilo neviditelný vklouznout na poradu přívrženců Pána zla. Když líčil, jak se tam dostal, zadrhl se mu hlas. Pohled mu totiž padl na Liliiny odhalené stehna. Něčeho si všiml. Na vnitřní straně levého stehna, měla zvláštní jizvu. Připadala mu povědomá. Nevěděl ale odkud. Začal tedy znovu vyprávět.
,,Jak jsme předpokládali, mají v úmyslu předvést svůj lektvar na zítřejší přednášce o nových lektvarech. Bude to něco závratného, něco, co by se jen tak někomu nepovedlo. Nezjistil jsem na co přesně ten lektvar bude. Ale...udělal jsem si dost představ o tom, co bude následovat. Lektvar sice odvrátí příznaky toho, k čemu bude určen, ale později osoba, která lektvar požije zdivočí. Stane se z ní zvíře. Nejspíš bude zabíjet a poslouchat jedině svého ,,stvořitele" Pána zla."
,, Pane, nejsem si jistá, zda jsem to správně pochopila. Ale pokud budou lidé po lektvaru divočet, pak ho zakážou, ne?" ,,Jistě, správný postřeh. Domnívám se, že lektvar bude léčit něco, na co trpí velká skupina lidí. Pokud dosáhnou toho, aby si většina postižených vzala lektvar v co nejkratší době, nikdo nic nepozná dokud nebude pozdě."
Hleděl na ní zamyšleně. Jeho pohled - momentálně, jako by nepřítomen - jí rozechvěl až do morku kosti. Vyzařovalo z něj odhodlání. Když znovu promluvil, polekaně nadskočila. ,,Já osobně, pokud bych něco takového chystal a potřeboval vybrat to správné postižení... vybral bych lykantropii. Vlkodlaky."
Lily ovšem s jeho vysvětlením stále nebyla spokojena. Obdivovala ho, za to, že se mu podařilo proniknout mezi ně, ale... jak to chce udělat, aby nepoznali, že jim změnil recept? Nejspíš své obavy vyjádřila nahlas, protože jí na to odpověděl on osobně. Při zvuku jeho hlasu se zase lekla. Zřejmě má v úmyslu jí dnes zabít infarktem.
,,Chápu vaše obavy, slečno. Ale...Titul mistr lektvarů, mi dává jisté pravomoci. Mezi ně patří i právo prozkoumat nové lektvary. Každý z mistrů má možnost vyjádřit pochyby, či obavy, co se toho týče. Objevitel je mu poté povinován předat recept, aby ho mohl mistr přezkoumat. A v tom je jejich slabina... Zítra budu mít námitky. Oni mi dají lektvar a recept. My budeme muset přezkoumat všechny přísady a vyhodnotit, které z nich způsobují to špatné. Po té je musíme zaměnit za jim podobné...A abych předešel vašemu příštímu dotazu... O tom co pojednává recept má ponětí pouze hlavní smrtijed. A tomu prostě pozmněníme paměť."
Lilian se na něj dívala s otevřenou pusou. ,,Takže to vše je tak jednoduché?" zeptala se. ,,Slečno," netrpělivě vyštěkl.,,Vám to snad přijde jednoduché? Myslíte si, že je jednoduché předělat lektvar tak, aby nikdo nepoznal změnu?"
,,Ale pane, vy sám jste říkal, že recept zná pouze ten hlavní smrtijed, který ho vynalezl..."
,,Steverdová, samozřejmě že recept zná jen on. Ale lektvar zná Pán zla a jeho nejvěrnější. Jistě také zná jeho účinky, protože ho nejednou zkoušel. Už je vám to jasné?" ,,Ano, naprosto!" odsekla mu zlobně. Ten chlap ze mně dělá totálního blbce...

----------------------------------------------------------

Lilian probudilo zaklepání na dveře. Se zýváním vstala a šla otevřít. ,,Co je?" houkla neochotně. ,,Ráno, tedy spíše už dopoledne Steverdová. A náš důležitý den." Odpověděl jí Severus Snape a ušklíbl se. Lily se jen opřela o rám dveří a koukala na něj. Po chvíli na ní zabručel: ,,Co se na mě tak díváte?" ,,Ale, jen přemýšlím jestli jste mě vzbudil proto, že jste mi opravdu něco chtěl, nebo jen proto, abyste mně vyděl v pyžamu." Snape sjel pohledem její postavu oděnou v dlouhém tričku s Mickey Mousem a koutky úst mu zacukali. ,,No rozhodně jsem si ten pohled nemohl nechat ujít." S těmi slovy se otočil a odcházel. Přes rameno na ní ještě křikl: ,,A za drzost přijde Nebelvír o pět bodů." Lily se ušklíbla a zavřela dveře. Nejspíš má dnes dobrou náladu.

Severus jí opravdu měl. V noci se mu zdálo o Krásce. Viděl jí až příliš živě. A když se ráno probudil, uvědomil si jednu věc. Dnes se konalo to nejdůležitější setkání za celou konferenci. To si nikdo ujít nenechá. Kráska se jistě objeví... Došel do svého pokoje a vzpomněl si, že vlastně Steverdové neřekl co chtěl. Ta holka ho úplně zmátla. Nechtělo se mu jít zpátky a poslouchat uštěpačné poznámky. Vzal proto pergamen a brk a začal psát.
Lily právě vyšla z koupelny a sušila si kouzlem vlasy. Na okno zaťukala sova, která měla k noze připoutaný dopis. Lil se posadila a se zájmem ho rozbalila.

Drahá slečno Steverdová,
ač vám to nejspíš přijde k nevíře, opravdu jsem vás dnes nevzbudil
proto, abych se podíval jak vypadáte v pyžamu. Chtěl jsem vám sdělit,
že vás na tu dnešní událost nedoprovodím. Jako mistr musím totiž
sedět v řadě spolu s ostatními mistry a to celou hodinu před začátkem.
S.S.
P.S. Ten Mickey Mouse vám nesluší...

Lilian se rozesmála. Vážně má dobrou náladu.
O něco později odešla na přednášku. Vedle ní se posadil Alex - ten smrtijed. Představovali se nové lektvary - na urychlení léčby dračích spalniček, na změnu pohlaví, což vyvolalo opravdu velký rozruch, na léčbu zranění kouzelným ohněm...až nakonec: ,,Dámy a pánové a nyní zlatý hřeb dnešního programu. Pan Masner se svým lektvarem, který vyléčí lykantropii." Na pódium předstoupil hlavní smrtijed. Alex se naklonil k Lily a pošeptal jí do ucha:,,To je můj strýc. Na tom lektvaru pracoval celý život."
Lily jen přikývla a pozorovala mluvícího Masnera. Asi půl hodiny mluvil o svém objevu a o tom co přinese lidstvu. Lily musela přiznat, že nevědět o co opravdu jde, považovala by ho málem za pána boha. Celou tu dobu se sálem nesl šepot na vysoké úrovni. Všichni byli překvapení a vzrušení z nového objevu.
V tom Severus zvedl ruku. ,,Mistrové lektvarů vám srdečně blahopřejí pane Masnere. Získal jste si ocenění. Je nám to líto, ale budeme váš lektvar muset zkontrolovat. A oficiálně vás chceme pozvat mezi nás mistry lektvarů." Po tomto prohlášení vybuchl v sálu nadšený aplaus...




Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek S + L - 5.kapitola:

7. Ashly
21.04.2009 [19:38]

ÚŽASNÝ!!!prosím rychle další!!!EmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticonEmoticon

6. hany
19.04.2009 [18:19]

hezu skoda ze je to predposledni kapitola moc si mi to libi EmoticonEmoticonEmoticon

5. RipGirl
19.04.2009 [16:33]

Vážně pěkný!!!! EmoticonEmoticonEmoticonEmoticon

4. Janička
19.04.2009 [13:56]

Nádherná kapitola. Honem další. Škoda, že už bude posledníEmoticon

3. Lady.B
19.04.2009 [13:22]

Ach jo. To už bude konec jo? Bude se mi stejskat......tak rychle další. Emoticon

2. Werí
19.04.2009 [13:14]

Skvělýý :) těšim se na další díleček. Smekám před tebou Emoticon

1. Claireen
19.04.2009 [12:55]

Fakt hustý.. xD škoda, že už je to předposlední díl..tuhle povídku sem si oblíbila. Emoticon Jinak EmoticonEmoticonEmoticonEmoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!