OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » S + L - 6.kapitola - konec



Takže, tady je poslední kapitolka této povídky. Když jsem to teď četla, bylo mi celkem líto, jak to skončilo. Ale je to už napsané a po takové době to nehodlám měnit. Jsem vám moc vděčná za komentíky. Užijte si to!

Severus byl rozhořčený, ale spokojený zároveň. Vlastně to bylo snadné. Smrtijed si ho vzal stranou, přesvědčený, že se Snapem pracují na stejné věci. Snape ho v první chvíli měl chuť proklít. Pak se ovšem rozhovořil a on poznal, že by mě spolupracovat.


"Je to geniální, Snape. Takže ti Pán řekl, o co se jedná. Když jsme tě tu viděli, jak čmucháš kolem, mysleli jsme si, že o ničem nevíš, ale cítíš velkou věc, kterou nechceš propást." Ošklivě se zachechtal. "Ale vlastně je naše jediný štěstí, že tu jsi. Bůhví, na co by přišli ti ostatní čmuchalové, pokud by měli lektvar přezkoumat oni. Takhle se budeš tvářit, že to děláš ty, a pak jim řekneš, že je naprosto v pořádku..."

Smrtijed si spokojeně zamnul ruce a odcházel. Severusovi běhal mráz po zádech... A nebylo to pouze jeho podivným rozhovorem. Po představování nových lektvarů následoval ples na oslavu. Čekal, že se objeví. Byl si tím jistý. Tohle by si přece nenechala uniknout. A přece...nikde ji neviděl. Kráska nepřišla...


Severus ani nevěděl, jak přežil tu příšernou událost. Jako mistr měl povinnost zůstat až do konce. Celou dobu kroužil kolem sálu a mračil se na okolí. Většinu lidí jeho pohled odradil a oni mu dali pokoj. Ale i tak se našlo pár odvážlivců, kteří se s nim chtěli podělit o své myšlenky. Snape je všechny proklínal. Proklínal je za to, že ho otravují, za to, že tu musí být. Za to, že oni tu jsou, ale ona ne.






A pak mu pohled sklouzl na Steverdovou. Zase se bavila s tím Alexem. Copak si ta pitomá holka neuvědomuje, s kým má tu čest? Nechápal tyhle mladé puberťáky. V tom si všiml, že jí něco pošeptal do ucha. Lily zaklonila hlavu a srdečně se zasmála. Snapem v tu chvíli projel osten žárlivosti. Vypadala při smíchu stejně jako Kráska. Srdečně tomu bídákovi odpovídala. Při řeči mu položila ruku na předloktí. Ještě několikrát jí do ucha šeptal jakési blbinky. Lily se při nich pokaždé smála. Nepochyboval, že ví, jakého rázu jsou jejich řeči. Severus vřel vzteky. Asi si budu muset se svou studentkou promluvit o jejím chování...


Pozorování těch dvou mu vydrželo ještě dlouho. Vypadali jako dvě hrdličky. Když však Liliin pohled sklouzl na něj a ona se od Toho smrtijeda odpojila, znechuceně odvrátil pohled. Doufal, že si nevšimla, že je celý večer pozoruje. Raději se začal věnovat své sklence. Zapřísáhl se, že už se za celý večer na Steverdovou nepodívá...





Lily se po konferenci chtěla vydat za svým profesorem. Stále se však na ni lepil Alex. Odtáhl ji stranou a začal s ní rozmlouvat. Vyprávěl jí o svém životě a o strýci, který právě udělal jeden z nejlepších objevů posledních dob. Lily cítila hořkost na jazyku. Jeho vyprávění znělo neuvěřitelně upřímně. Jenže ona věděla, že je to jen divadlo. Že jí ve skutečnosti lže. Měla z toho divný pocit. Sáhla si pro jistotu pro skleničku. Hořkost ji ovšem neopouštěla, a tak se sklenky množily. Ani si nepamatovala, kolikrát kolem ní prošel skřítek s tácem. Časem se uvolnila. Přestala se zajímat o to, jestli jí vypráví pravdu. Alex byl vskutku zábavný společník. Vlastně se s ním bavila více než dobře. Celý večer se musela smát.





Z ničeho nic se k ní Alex naklonil a zašeptal jí do ucha, že ji miluje. Lilian se srdečně rozesmála.


"Alexi, to se ti pouze zdá. Uvidíš, že jakmile ti sejdu z očí, tvá láska opadá. A navíc, já miluju jiného."


Nechtěla to říct. A přeci slova sama vyklouzla z jejích úst. V tu chvíli jako by vystřízlivěla. Severus. Celý večer ho neviděla. Ještě s ním nemluvila. Zato Alex mluvil na ní. Ona to však nevnímala. Očima rentgenovala okolí a snažila se najít Snapea. Po chvíli na něj padnul její zrak. Stál v koutě a mračil se tak, že jeho obočí vypadalo srostlé. Díval se na ně... Lily cítila nutkání. Musela za ním jít. Věděla, že když to neudělá teď, později už to nepůjde. Omluvila se proto Alexovi s tím, že si musí zatančit s profesorem.


Jakmile se k němu přiblížila, cítila mrazení. Tolik ho milovala. Jenže z něj byl cítit chlad.


"Smím prosit, profesore?" Severus se na ní ještě víc zamračil. Nenechala se však odradit. Popadla ho za paži a táhla směrem k parketu.





Severus byl naštvaný. Ta holka flirtuje se Smrtijedem, a pak přijde a chce s ním tancovat. A ještě se na něj culí. Také si všiml jejích nápadných šatů. Vypasovaný živůtek rudých šatů byl příliš vulgární. A bohatě řasené sukně s rozparkem odhalovaly nohy v krajkových punčochách. Kdyby ji viděl ještě před plesem, jistě by jí zakázal, aby se oblékla takhle. Kdyby ji viděl Brumbál, nejspíš by ho vyhodil za to, jak špatně ji hlídá. Snape věděl, že by k tomu měl všechny důvody. Poslední den byl jako v mrákotách. Úplně zapomněl na své povinnosti. Kráska mu zatemnila mysl....


"Profesore! Severusi?!" Uvědomil si, že na něj mluví, a tak přesunul svou mysl zpátky.


"Promiňte..." zabručel.


"Říkala jsem, že jsem ráda, jak skvěle nám to vyšlo."


"Jistě, ale nesmíte zapomínat, že jsme teprve na polovině cesty. Ještě je před námi náročný úkol."


Lilian se usmála. Věděla to, ale cítila, že vše už bude v pořádku. Zajímalo by ji, na co myslel. Měla pocit, že je to Kráska, ale jistá si být nemohla. Obrátila tedy řeč na lektvar a jeho přísady.


"Už jste se díval, co lektvar obsahuje?"


"Díval," přisvědčil Severus.


"Musíme vymyslet, jaké přísady by mohly nahradit mordovník, šakalí zub a kořen černomordky. A samozřejmě, nejhlavnější přísadou, která způsobuje šílenství, je chalasaé psyché. Výtažek z bláznivé chaluhy. Rostliny, kterou lze utrhnout pouze za šestého úplňku v lunárním roce uprostřed oceánu. Nikde jinde se nevyskytuje. Je to velmi nebezpečná rostlina, která sama o sobě má více kouzelné moci, než průměrný kouzelník."


"Promiňte, pane, ale nikdy jsem o téhle rostlině neslyšela. A pokud je tak nebezpečná, jak to, že ji mohl jen tak napsat do toho receptu?"


,, Musíte si uvědomit, že tato rostlina je výhradně pro použití černé magie. A není prakticky vůbec známá. Málokdo ji zná. Jsem si docela jist, že žádný z ostatních mistrů o ní ještě neslyšel. Proto bylo jednoduché označit ji jako nějaký nový zázračný objev..."


Ještě chvíli pokračovali v rozhovoru o lektvarech. Ovšem, jak jedna písnička přecházela v druhou a ta zase v další, jejich rozhovor se stočil. Začali si povídat o všem možném. Lilian bylo jasné, že i Severus si uvědomuje jiskření mezi nimi. A večer ubíhal rychleji, než by se mohlo předpokládat. Více než hodinu spolu tančili a oddávali se radosti ze vzájemné blízkosti.





Severus měl pocit, jakoby tancoval s Kráskou. Jeho studentka byla velice okouzlující společnice. Vyvolávala v něm vzpomínky na tu noc. Na Krásčino dokonalé tělo. Na noc plnou vášně. Možná to způsobila whisky, kterou vypil, nebo to byla pouhá melancholie, ale v jeho vzpomínkách měla Kráska tvář Lilian Steverdové.


Když ples skončil, odvedl ji nahoru. Zastavili se přede dveřmi její ložnice. Lilian povzbuzená alkoholem, se chystala nabídnout profesorovi, že by si mohli vypít kávu u ní v ložnici. Zvedla odhodlaně hlavu a otevřela ústa. Bohužel z nich nevypustila ani hlásku. Když se totiž podívala Severusovi do očí, probleskla jí hlavou vzpomínka na společně strávenou noc. Ta vzpomínka ovšem nebyla její. Byl to útržek z jeho paměti. Myslel na Krásku tak intenzivně, že byla schopná číst v jeho mysli. Lily si uvědomila, co to znamená. Celý večer myslel na Krásku a ne na ni. Ji nikdy nebude schopen milovat. Rychle se s ním proto rozloučila a zavřela za sebou dveře.





V bezpečí samoty se opřela o dveře a vytryskly jí slzy. Hořké slzy poznání. Byla zoufalá. Tolik milovala, ale bez odezvy. Zoufalství jí prostupovalo. Když viděla jeho vzpomínku, její svět se zhroutil. Věděla, že tohle se nezmění. Dlouho plakala. Příliš dlouho...


Ten nápad přišel jako z čistého nebe. Je to snadné. Stačí pouhý moment a její zoufalství bude odplaveno. Jen chvíle bolesti, a pak bude se svou láskou navždy. Tam nebude milovat jinou...


Šla do koupelny. Prohrabávala poličky i skříňky. Bez úspěchu. Její jízdenka na druhý břeh nejspíš uletěla oknem. Jediné, co našla, byla zapomenutá mudlovská žiletka. Příliš tupá a rezavá na to, aby jí dopřála důstojnou smrt. Zničeně si sedla na vanu a pomyslela si, že jí osud nejspíš ani nepřeje smrt. Už neměla slzy, aby plakala.


A najednou se rozesmála. Hystericky škytala a říkala si, že je hloupá. "Jsi čarodějka! Tak přeci mysli!"


Naposledy vytáhla hůlku a proměnila žiletku v břitvu. Ta se ve světle zaleskla a z Lilianiny ruky vytryskla krev...





Dveře ložnice se za Severusem zaklaply a ten zvuk se rozlehl celou ložnicí. Pomalým krokem začal přecházet přes pokoj a přitom si rozepínal knoflíčky na společenském hábitu. Došel k židli a odhodil kabátec. Než se dostal k posteli, odhodil i košili. Jen v kalhotách padnul na postel. Jeho myšlenky se opět toulaly u Krásky. Znovu přemítal nad tím, kdo je jeho láska. A zase viděl celé její tělo pod sebou. Její plná ňadra, ploché břicho...sténající ústa, když jí laskal, i touhu v jejích očích. Její překrásnou tvář. Liliinu tvář. Ve vzpomínkách bloudil po jejím těle. Rozevřela před ním stehna a lákala ho k sobě. Sklonil se a políbil zvláštní jizvu na levém stehně Krásky...


Studený pot ho zalil od hlavy až k patám. Už věděl, proč má Kráska v jeho podvědomí tvář jeho studentky. Už věděl, proč mu byla jizva slečny Steverdové tolik povědomá. Ano. Už věděl...


Lilian mu bude muset něco vysvětlit. A to ihned. A další věcí, kterou jistě věděl, byla ta, že ji už nenechá odejít. Že ji zahrne láskou, které bude schopen. Ne, on neuměl milovat. Ale věděl, že ona ho to naučí.


Aniž by se zdržoval oblékáním vyběhl z pokoje. Rázně zaklepal na dveře její ložnice, ale neozývala se. Vytáhl hůlku a otevřel si. Vpadl do místnosti, ale nebyla tam. Nejspíš bude v koupelně, napadlo ho. Pro sebe se usmál. To bude jen příjemnější. Když však otevřel dveře, úsměv mu zmrzl na rtech. Kráska seděla či snad ležela před vanou a pod ní se rozšiřovala kaluž krve. Rychlými kroky zkrátil vzdálenost, která je dělila. Padl na kolena a vzal ji do náručí. Lilian k němu zvedla oči. Byly zastřené lehkým závojem mlhy.


"Lily, nesmíš zemřít. Ne teď, když už jsem tě našel..." Vytryskly mu slzy a padaly na její tvář. Lilian se usmála a zašeptala: "Má lásko. Teď už budeme spolu. Stále spolu..." A s těmi slovy naposledy vydechla.


Severus ji ještě dlouho držel v náručí. Celou noc, až do svítání, kdy ho tak objevil Brumbál, který se rozhodl, že tajně zkontroluje své svěřence. Chtěl vědět, jak jsou na tom.


Společně odnesli její tělo do ložnice. Položili ji na bílá prostěradla. Tolik splývala s její bledou kůží. Severus sjel prsty po její tváři až k ruce. Něco v ní svírala. Byl to květ růže. Temně rudé růže. Stejné, jakou mu nechala na polštáři Kráska...








EPILOG:


Severusovi se nakonec podařilo překazit plány Temného pána. Udělal to pro Lilian. Protože věděl, že by to tak chtěla. Získal Merlinovu cenu za statečnost a povýšil z Mistra lektvarů na Velmistra. Měl nejvyšší autoritu a přesto mu něco chybělo. To něco byla láska. Jeho láska. Již nikdy se nezamiloval a na Krásku nikdy nezapomněl...


Lilian Steverdová měla krásný pohřeb. Jen malý obřad pro nejbližší přátelé. A přesto se tato událost zapsala do srdcí všech zúčastněných. Nikdo nikdy nezapomněl obrázek Severuse Snapea plačícího nad ztrátou studentky. O jejich lásce se nikdo nedozvěděl...až do okamžiku, kdy Severus Snape vydal knihu STUDENTKA. Bylo mu právě devadesát let, když sepsal paměti o Lilian. Po té, co kniha vyšla, zemřel.




Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek S + L - 6.kapitola - konec:

4. bright
05.05.2009 [12:16]

je to uzasny ale rozhodil mne ten konec!!!!!!EmoticonEmoticon

3. Ashly
26.04.2009 [11:45]

moc krásnýEmoticonale taky smutný brečela sem jak želvaEmoticonEmoticon

2. Werí
25.04.2009 [20:03]

Twe...už dlouho sem nebrečela u povídky...ale tahle mě dostala Emoticon je to krásný...

1. Janička
25.04.2009 [18:58]

Tohle si neměla dělat. Teď tady brečim jak největší idiot. Já myslela, že to skončí líp. Já sem na Happy End. Jinak nádherná povídkaEmoticonEmoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!