OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » V klietke 2. kapitola



V klietke 2. kapitola
Kapitola druhá: Sny sú živé spomienky.

Blake. Hlavná postava tohto príbehu, ktorej dnes konečne dám slovo. Má niečo spoločné s tou vraždou? Možno áno, možno nie, no jedno je isté - už len to, aký je, mu dnes prinesie bolesť a pár poriadnych modrín.

Dúfam, že dnes dostanete odpoveď aspoň na jednu, či dve otázky aj keď vám ručím za to, že po tejto kapitole pokoj mať nebudete :D. No tak to už jednoducho u mňa chodí :D .
Enjoy it, teším sa na vaše reakcie. Leylon.

II.                   Sny sú živé spomienky

Vypočúvacia miestnosť, ráno, deň po zabití strážnika Johna Stephena.

Bojoval som ako anjel. (Wilfred Owen)


 

(Blake)

Najprv tam bola len tma. Tak, ako to už v ľudských snoch často býva. Potom prišiel prvý záchvev, prvá trhlina. Uvedomil som si, že mi je zima. Akýmsi okrajom vedomia som zacítil, že mi na rukách naskákala husia koža. To bola prvá stužka, ktorá viedla moje vedomie  ďalej a ďalej až k svetlu. K realite.

O pár sekúnd,  a po niekoľkých márnych pokusoch, sa mi od seba podarí konečne rozlepiť viečka. Obklopí ma prítmie. Všetko v mojom okolí je rozmazané, šedé tvary, ktoré mi nič nehovoria.

Jasne vidím len postavu stojacu v rohu.

Dievčatko s hnedými, nevinnými očami a tmavými vláskami spletenými do dvoch vrkôčikov. Má na sebe svetlomodré šaty s golierikom, ktoré som dobre poznal, vrkoče zviazané modrými stuhami. V ruke drží plyšového medvedíka. Ako kedysi.

Objíme ho, pritisne si ho k hrudi. Aj z tej diaľky postrehnem, ako sa zachvelo. Mŕtvolne zbledlo, bolo z nej cítiť surový zápach strachu.  

Do očí sa mi zarezalo svetlo žiariviek. Zmizla.

 Lilith, moja malá Lily.

„Zdravím, Ruženka. Ako sa spalo?“ spýtal sa posmešne mužský hlas za mojím chrbtom.

„Bolo by to lepšie v mojej posteli,“ odvrknem. Na to mi do chrbta vystrelila ostrá bolesť.

„Pane,“ dodám. Na stoličku oproti mne sa posadí zavalitý štyridsiatnik. Nosí okuliare, má husté svetlé obočie, chladné oči a ustupujúce blond vlasy, dokonalý Nemec. Črty jeho tváre sú tvrdé, takmer hnevlivé. Je z neho cítiť cigaretový dym.

„To už bolo trocha lepšie. Teraz však prejdime k veci,“ zavrčí a nakloní sa ku mne spoza stola, za ktorým sme obaja sedeli, „vieš, prečo si tu?“

„Nie, pane. Neviem,“ odvetím úctivejšie. Celú noc sedím vo vypočúvačke, každých pár hodín za mnou príde niekto iný a pýta sa ma na niečo nepodstatné. Ak odpoviem, tak  po chvíli odídu. Ak nie, alebo s odpoveďou nie sú spokojní, tak ma zmlátia. A tak sa to vlečie a mne pribúda modrín.

„Skús trochu porozmýšľať.“

„Nemám nad čím, pane.“ Pomykám k tomu ubolenými plecami. Lopatkami mi preleje ďalšia vlna  čírej bolesti, až sa myknem, dobité svaly o sebe dávajú náležite vedieť. To som teda mohol vynechať.

Chvíľu bolo ticho a len sme sa na seba pozerali, odhadovali, čoho je schopný ten druhý. Potom sa nahlas pomaly nadýchne a privrie oči. Mal som  sto chutí mu ich vyškriabať. Tvár sa mu stiahla  do ešte zlostnejšej grimasy.

„Hovorím ti, zamysli sa. A poriadne.“

„Pane, ja-„

„Počúvaj ma. Ak ti to pomôže, tak si to svoje pokrytecké „pane“ niekam strč. Minulú noc tu niekoho zabili. Keby to bol jeden z väzňov, tak mi je to srdečne jedno, ale bol to jeden z nás. Dobrý chlap. Zabili ho predvčerom v noci. Takže sa ťa pýtam, čo vieš?“ Pozdvihol som prekvapene obočie. Vražda?

„Nič.“ Ďalšie tri buchnutia obuškom do chrbta. Strážnik za mnou  fučí od námahy.

„Čo vieš?“

„Nič!“ Zase zlá odpoveď. Tentoraz to schytali rebrá. Z úst sa mi vyderie tichý ston.

„No tak ako to bolo? Ako si to spravil, ty bastard?“

„Ja neviem!“ skríknem. Každý nádych ma bolí, hlava sa mi točí. Svoju chybu si uvedomím  prineskoro – nikdy na nich nezvyšuj hlas. Štyridsiatnik pokynie na toho chlapa za mnou – zatmie sa mi pred očami. Ani sa už nesnažím brániť, ruky mám spútané putami k nohe stola, ktorý je priveľmi ťažký a masívny na to, aby som ho zdvihol. Lícom sa o neho namiesto toho opriem. Príjemne chladí.

„Ničomu nerozumiem. Veď som bol celú noc zamknutý v cele. Strážia nás. Ako by som niečo také spravil?“ zašepkám z posledných síl obhajobu. Nikdy by som nezabil človeka len tak, pre zábavu. Podľa mňa má na to ľudský život privysokú cenu. Pokynie hlavou, berie to na vedomie. Po chvíli sa však ozve, až podozrivo pokojne.

„Ale ty by si to dokázal, keby si chcel.“

„Ako, preboha? Som len človek.“

„Nie, nie si,“ stíši hlas a nahne sa ku mne, „myslíš, že nevieme, čo dokážeš? Aj tí ostatní v tých piatich celách? Prečo nosíš tie rukavice? No tak, Blake, zbav sa toho. Povedz mi, čo chcem vedieť a ja ti dám pokoj.“

„Neviem, o čom hovoríte.“ Po prvý krát za celý výsluch klamem. Postaví sa, obíde stôl. Nereagujem, nemám na to síl. No on urobil niečo neočakávané – priložil  ruku k  odhaleným bruškám mojich prstov – jedinej časti ruky, ktorú nepokrývala rukavica.

Starší muž  v zabudnutej ulici. Taký ten vyziabnutý otrhanec, uteká. Ja stojím, nie, vlastne bežím tesne za ním. Počujem jeho sípavý dych. Držím niečo ťažké, je to zbraň. Zamierim a s radosťou lovca vystrelím. Ozve sa rana ako z dela a telo padne na zem...  ticho, ktoré nastane potom je až ohlušujúce. Z ďalšej uličky  už k mŕtvole pribehne malé dievča, možno jeho vnučka. Kroky má ľahké, je ešte malá. Nevidí ma, pretože plače pri tom chlapovi. Ďalší potkan – zabiješ jedného a vynorí sa ich desiatka. Zamierim zbraň a...

„Nie!“ skríknem a zhlboka sa nadýchnem. Vystriem sa a čo najrýchlejšie odtiahnem ruku od tej jeho.

„Videl si to? Samozrejme, že áno, Blake,“ zašepká pri mojom uchu chladne. Obleje ma studený pot no zároveň sa stupňuje aj môj bezmocný hnev. Ako mohol niečo také spraviť?

„Tak to už vysyp,“ skúsi poslednýkrát.

„Nemám čo. Prisahám.“  Na to sa postaví. Prejde sa po obvode miestnosti. Ani sa neobťažujem na neho dívať, zatvorím oči. Do ticha ticho zaklapnú dvere- viem, že ten druhý odišiel.

„Dobre,“ povie, uzatvára tým rozhovor. Počujem, ako ticho našľapuje, aj to, že si s niečím búcha po dlani. Až  keď sa mi o chrbát obtrie oblá špička toho predmetu si moja unavená myseľ uvedomí, čo to je – obušok.  Opäť sa ku mne nahne, tentoraz od chrbta a šepká, ani čo by mi chcel povedať to najväčšie tajomstvo.

„Nechápem,“ začne a chvíľu počká, aby dodal tým slovám dôraz, “prečo sa s vami vôbec obťažujeme,“ pokračuje. „Prečo vás len nepostavia do radu a nevystrieľajú. Veď vy nie ste ľudia, vy ste zvieratá, potkany.“

„A čo ty?“ osopím sa na neho. „Aj ty zabíjaš. Videl som to.“ Nehľadím už na to, čo mi ešte môže spraviť, ak ho nahnevám.

„Vieš, čo urobil predtým, než som ho zastrelil?“ Na to mu neviem dať odpoveď.

„A tu je tvoj problém, Blake. Myslíš si, že všetci sú nevinní. On si zaslúžil niečo omnoho horšie.“

„Čo také spravil? Nemáš právo súdiť ostatných.“ Ak ho nahnevám, tak ma zmláti. No nemôžem pomôcť, musím obhajovať svoju pravdu, ako každý mladý pochabý človek, nech to stojí, čo chce... a tak sa kruh uzatvára. Priestorom sa nesie zvuk ďalšej rany. A ďalšej a potom mnohých nasledujúcich. V ústach cítim kovovú chuť krvi, hlava mi opäť klesne na stôl. Viem, že by som mal pociťovať bolesť, ale ja už necítim takmer nič, telo mám strašne ťažké a malátne. Oči sa mi samé zatvárajú...

„Dosť!“ rozkáže panovačný, ženský hlas.

„Toto nie je vaše vyšetrovanie. Nemáte tu čo robiť,“ Odpovie ten tyran, no obušok už opäť nezdvihne.

„Mám. Veliteľ Varth si vás predvolal,“ odvetí tónom, za ktorý by som ja poriadne schytal.

„Vaša hodnosť, mladá dáma?“

„Major Jullet Varthová,“ povie pokojne.

„Vy-“

„Áno, príbuzná veliteľa. Choďte a modlite sa, aby som sa mu nezmienila o vašom ľudskom prístupe k našim väzňom.“ Jullet? Čo tá tu robí?

„Načo sa správať ľudsky k niekomu, kto nie je človekom?“ odvetí no jeho kroky už smerujú k dverám.

„Ani to dievča nebolo?“ dodám ako v mrákotách.

„Nie. Bola by rovnaká ako on.“

„Už vypadnite,“ ukončí našu výmenu názorov Jullet ostro.  Dvere ticho zaklapnú, vo vypočúvačke sme už len my dvaja. Jullet podíde bližšie, kľakne si ku mne.

„Si v poriadku, Blake?“ spýta sa a pritom mi kľúčom, ktorý má na opasku odomyká putá.

„No čo myslíš? V rámci možností.“ Nato prevráti očami. Ja si šúcham odreté zápästia, aby som sa zbavil aspoň stŕpnutosti v rukách. V ústach mám neuveriteľné sucho.

„Kamery sú vypnuté. Preto si mohol dovoliť ťa tak doriadiť.“

„Prečo boli vypnuté?“

„Ja som to nariadila, pretože som sa s tebou chcela po vypočúvaní porozprávať.“ Previnilo zvesí plecia.

„O čom?“ Bolo by hlúpe povedať jej, že sa nič nestalo. Bolo to ľahkomyseľné. A tu môže každý zlý krok stáť život. Chvíľu na mňa ešte pozerá, chce vedieť, ako veľmi sa hnevám. Nateraz som priveľmi dobitý na to, aby som to nejako dopodrobna rozoberal– uložím si to do pamäte a vytiahnem ako argument, keď s ňou najbližšie budem musieť o niečom vyjednávať.

„Otec ti chce ponúknuť spoluprácu. Budeš naším špehom a budeš aj pomáhať pri vypočúvaní. Chceme zistiť, kto tu vie tak šikovne zabíjať, okrem iného.“

„Všetko pre tú jednu vraždu?“

„ Nie. Aj pre tie ostatné. Je to drzosť, že nám niekto zabíja ľudí  pred nosom.“  Z hlasu jej cítiť podráždenie mačky, ktorej ujde myš. Opriem sa na stoličke, zvažujem svoje možnosti.

„Mám na výber?“

„Nie.“ Kútiky úst jej vyletia nahor. U nej to pôsobí dosť nezbedne.

„Čo za to?“ vzdychnem si. Z dažďa pod odkvap...

„Rôzne výhody. Možnosť podmienečného prepustenia, napríklad.“ 

„Tak to je už zaujímavejšie. Aké ďalšie výhody?“

„Čo tak,“ odopne si zo svojho zväzku kľúčov za opaskom jeden väčší, „toto? Kľúč od tvojej cely.“

„To myslíš vážne?!“ zvolám.

„Môžeš sa cez noc pohybovať, kde len chceš, ale nikto ťa nesmie vidieť.“ Pozriem sa jej do modrých očí – vidím v nich len úprimný návrh, žiadne podrazy.

„Beriem.“ Nato mi podá kľúč, ktorý si strčím do vrecka. Pomaly, namáhavo sa postavím. Jullet ma jemne podoprie. Nepáči sa mi to - je jedna z nich a aj keď mi už pomohla a ja som si ju vcelku obľúbil, tak jej  nedôverujem. Nemôžem si dovoliť priateliť sa s niekým, kto ma môže kedykoľvek bodnúť do chrbta.

„Mal by si zájsť do ošetrovne,“ navrhne mi jemne.

„Som len dobitý, nič by s tým nespravili. Potrebujem sa iba vyspať vo svojej posteli.“ Prikývne na súhlas. S jej pomocou sa krok za krokom dostávam k dverám. Každý sval v mojom tele, obzvlášť chrbát, vrieska agóniou.

„Blake... ak chceš, tak ti môžem od tej bolesti pomôcť,“ navrhne. Zvedavo sa na ňu pozriem – žeby mala až také výčitky? No v očiach sa jej nebezpečne iskrí, hryzie si spodnú peru, len aby zakryla úsmev. Už viem, čo je vo veci. Nikdy som jej to nepovedal, ale keď sa tvári takto, vyzerá nádherne.

„Vážne?“ hrám sa s ňou.

„Keď sa na to budeš cítiť, tak za mnou príď dnes v noci. Pred dverami bude len jeden strážnik, Philiph, no tomu dám jasné pokyny. Pozdrav ho po mene a on ťa pustí ďalej, nikto ďalší ti nebude robiť problémy.“ Chvíľu som si jej návrh omieľal v hlave, zvažoval všetky pre aj proti. Bola by hlúposť ju uraziť, keď mi ešte môže pomôcť, aj keď to bolo v určitom rozpore s tým, v čo som veril. A okrem toho... chcel som to. Istým spôsobom ma totiž priťahovala a už veľmi dlho som nebol z nijakou ženou...

„Nezáväzne?“ spýtam sa. Neunikne mi, že ma hltá očami.

„Samozrejme.“

„Tak potom prídem,“ pristanem. Na to mi odpovie úsmevom. Potom sa ku mne nahne, pery mi priloží k uchu a zašepká: „Budem čakať.“ Jej teplé ústa sa presunú na moju čeľusť, vtisne mi tam bozk. Nehýbem sa, nevládzem. Len rozmýšľam nad tým, či je dobre, alebo zle, že je taká dravá a sebavedomá. Potom ma odvedie k dverám. Za nimi stoja dvaja pripravení strážnici.

„Odveďte ho do cely,“ nariadi chladne ani len na mňa nepozrie. Zvláštne, keby som nevedel, čo sa pred chvíľou dialo za zavretými dverami...

Strážnici sa na nič nepýtajú, chytia ma pod pazuchy, vlečú ma. Ja sa im ani v najmenšom nebránim, napoly už spím. No aj keď som na tom tak, ako som, jednu vec viem naisto.

S Jullet som si rozohral veľmi nebezpečnú hru.


Kapitola bola o niečo dlhšia ako zvyčajne, je to moja náhrada za týždňovú neprítomnosť... snáď poteší :).  Nabudúce sa pozrieme na to, ako dopadne Blakeove stretnutie s Jullet - neskočil len rovnými nohami do poriadnych problémov?

Uvidíte... :D :D .



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek V klietke 2. kapitola:

6. Vogel přispěvatel
15.07.2012 [18:30]

VogelLeylon: tak to se na něj těším, snad jeho tvář nebudeš tajit dlouho Emoticon . Jinak jsem tu potkan věc asi nepochopila, ale to neva, určitě to pochopím při tom dalším dílu (nebo tom ještě dalším, ještě dalším, ještě dalším, no někdy určitě :D)... Ohledně těch obrázků... úplně to chápu, sice škoda, ale co se dá dělat. Snad se máš hezky. .)

5. Leylon přispěvatel
13.07.2012 [13:23]

LeylonVogel: jeho obrázok mám (podľa mňa je to celkom fešák Emoticon) No pridám ho až trochu neskôr, teraz sa mi to tu nejako nehodilo.Ano, bude to asi tým - prežil si toho dosť, vtedy toho človek toľko nevníma... no ivedomila osm si to až teraz. Pravdupovediac, nebol to môj konkrétny zámer, snažila som sa len vžiť do toho, čo v takej situácii človek cíti a čo je pre neho stredobodom pozornosti - zdroj bolesti...
To s tým potkanom - chvíľočku mi trvalo, pokiaľ mi došlo na čo narážaš.
Emoticon Ohľadom tej spomienky toho vojaka, ktorý vypočúval Blakea. Tá zmienka o tom potakonovi patrila k myšlienkam toho vojaka - tak rozmýšľal o tom dievčatku predtým než ho zastrelil on, nie Blake. Blake bol v tej spomienke, no občas ju prežíva ako tretia osoba a občas ako zainteresovaná. No mám opäť čo vysvetľovať Emoticon Emoticon
To tak trochu patrík k Blakeovej povahe - je mladý, ešte plný ideálov a dôverčivý... a to sa mu aj vypomstí.
Som rada za to, že udržujem napätie a záhadnosť, z vlastnej skúsenosti viem, že potom moje nadšenie z čítania málokedy opadá. Dúfam, že to tak zostane aj tu. Ako predtým, všetko postupne odhalím, no Blake to nebude mať ľahké. Ďakujem, citáty mám strašne rada, snažím sa nimi doplniť myšlienky kapitoly, alebo ich podčiarknuť. Tento konkrétne hovoril o povahe Blakea...
K tým obrázkom... skutočne sa mi jednalo hlavne o tváre, som si vedomá toho, že oblečením, či prípadnou úpravou zovnajšia nezodpovedajú tedajšej mode a pomerom. No na google sa konkrétne obrázky, ktoré by presne pasovali aj do mojich predstáv aj do doby asi nenájdu... Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
No v príbehu bude dosti fantasy, ale tak, aby sa to doplňalo s príbehom a realitou (aj keď nie vždy), nebude to niečo na štýl Narnie Emoticon . Fantasy mám jednoducho v krvi, vyrastala som na ňom a dodnes sa bez neho nezaobídem...
ďakujem, budem si to užívať, zabávať sa a zároveň premýšľať :D :D. Emoticon
Uvidíme sa pri pokračovaní Emoticon

4. Leylon přispěvatel
13.07.2012 [13:01]

LeylonMoonlight: ďakujem za opravu, nabudúce si budem dávať väčší pozor... Emoticon Emoticon
to s tým \"uličnícky\" je pre mňa takpovediac novinka, nevedela som, že je to čechizmus. No, keď sa tak pozerám na slovenčinu, vyskytuje sa ich tam dosť (krb, krabica...). Musím si na to dať väčší pozor, o to viac, že teraz čítam dosť vecí v češtine a na človeka sa to časom nalepí... Emoticon Emoticon Emoticon

Lucienne: som rada, že ti to ubehlo tak rýchlo, že sa to nikde nezadrhávalo...
K Blakeovej vine či nevinne sa radšej vyjadrovať nebudem, nech neprezrádzam... :D
Až teraz som si všimla, že moja zdrobnenina Lilith- Lily, je skoro rovná menu tvojej postavy. Dúfam, že ti to nevadí a ak áno, tak prepáč, nebolo to úmyselné. Proste som potrebovala nejaké roztomilé meno a toto ma napadlo ako prvé Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon K tomu, čo to vlastne Blake videl, sa ešte vrátime. Emoticon
To som rada, že si zvedavá :) :D. Snáď to budú pekné sny Emoticon. Ani ja som toho v poslednom čase veľa nenaspala Emoticon Emoticon Emoticon Ďakujem za tvoju chválu, ani nevieš, ako ma vždy poteší... proste potom človek vie, že odviedol dobrú robotu. Emoticon

3. Vogel přispěvatel
13.07.2012 [12:39]

Vogel Emoticon Emoticon Emoticon
Tak tohle bylo zase perfektní. Achjo. Na Blakea už jsem se dost těšila (nemáš taky jeho obrázek? :D:D Strašně by mě zajímalo, jak má vypadat. :D)... Strašně dobře jsi popisovala tu jeho malátnost, jak ho bil a jak z toho byl pak celý přemožený. Navíc jsi to zase popisovala tak, že jsem to viděla před očima úplně (i když se mi zdá, že tahle kapitola byla ze všech taková realistická nejmíň... asi to bude tím, že toho ten Blake taky tolik nevnímal :D).
Dál - on je POTKAN? Emoticon Tak tohle bude ještě hodně zajímavé asi Emoticon ... Kupodivu mi to ani zvlášť nevadí, dobře je, že už je tady ten náznak na začátku příběhu, hůř by se s tím člověk smiřoval asi na konci :D. (Teda, teď jsem z toho taková zmatená, vlastně to tam není úplně napsané, že je potkan, nebo jo? No, není tak úplně normální, to zatím stačí :D.) A ta Jullet zatím taky vypadá jako zajímavá postava... Líbilo se mi, jak k ní má takovou lehkou nedůvěru... možná bych jí tam snesla v jeho myšlenkách (ne třeba v chování) víc. Každopádně ono se něco stane, žejo? (Tak neasi.) Achjo, znova to musím zopakovat, máš úžasnou schopnost odkrýt další část a přitom toho tolik naznačit a nechat to vyřešení na příště, to je strašný :D. To už je jen - co bylo tamto tou kurzívou a co ta malá holka a co ta Jullet a jak to dopadne, jaký problémy, jakej problém bude mít z toho, že bude mít v noci volno a jakej z toho, že bude špion? To je fakt děsný, vůbec si neumím představit, jak by to mělo pokračovat Emoticon . Jo a ještě! Emoticon Ten citát tomu dává zase takový nádech dobrý Emoticon . A Jullet vypadá taky dobře... Jen víš, co mi vadí trochu? Sice vím, že tam jde asi o ten obličej, ale ta ženská v tílku vypadá příliš z týhle doby, což mě trochu mrzí. (I ten Dean :D.) Ale tak, nebudu ti do toho kecat, to je jen můj dojem. Upřímně, měla jsem celkem strach, co s tímhle příběhem bude, když už dopředu tu byly jistý narážky na to, že to bude trochu fantasy (aah, tohle slovo se mi tak nelíbí) - zkrátka, bála jsem se, ale vlastně, jak vidím, asi zbytečně :D, protože si myslím, že tu fantasy složku tam zakombinuješ příhodně :D. Tak tedy, užij si to týdenní volno a vrať se s hezky pročištěnou hlavou (ale ne od nápadů na psan! Emoticon ).

2. Lucienne přispěvatel
12.07.2012 [23:12]

LucienneTak máme za sebou zase jednu parádní kapitolku Emoticon Emoticon Čte se to úplně samo a i když byla kapitolka delší, přišlo mi neuvěřitelné, že už jsem na konci - tak rychle jsem to zhltla Emoticon Emoticon
Blake se zatím vybarvuje dost zajímavě a moc se těším, co bude mít s Jullet. Ať si ale Němčouři říkají cokoliv, nevěřím, že by tu vraždu měl na svědomí on... Emoticon
Taky by mě zajímalo, kdo je ta "malá Lily" (mimochodem, pěkné jméno Emoticon) a to už ani nemluvím o té zvláštní vizi... No, asi mi nezbude nic jiného, než si na odpovědi počkat. Ale už teď se nemůžu dočkat. Emoticon Emoticon Emoticon
Jestli dneska vůbec usnu, určitě se mi o tom bude zdát, protože mi to všechno vrtá hlavou Emoticon
Kapitolka byla úžasná, jako vždy, takže se klańím a přidávám obrovský aplaus Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

1. Moonlight přispěvatel
12.07.2012 [15:08]

Moonlight*Dávaj si pozor na prídavné mená v singulári(y/ý) a v pluráli(i/í) napr. dobrý chlapec/dobrí chlapci.*
*V niektorých vetách si mala prehodený slovosled a neznelo to potom prirodzene. Väčšinou šlo len o zámená, ale aj tie dokážu zavážiť, takže nabudúce si to skús viackrát prečítať, či ti to znie dobre. Napr. ...keď ešte mi môže pomôcť... lepšie to znie, keď dáš mi pred ešte.*
*A taktiež pozor na nespisovné slová ako napr. uličnícky - je to čechizmus.* Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!