OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Xavarax - Prolog



Víte, kdo jsou to Xavaraxovi? Proč celý národ čeká na vydání druhé Saskiiny kuchařky a kdo že je ten slavný umělec, co tvoří nádherné obrazy? Čtěte Xavarax!

Xavarax.

Místo, kde neexistuje vzdor, kde neexistují demonstrace, ani protesty. Místo, kde se vládne absolutisticky a všichni jsou za to rádi, protože vědí, že nikdo jiný, než rod Xavarax je nedokáže udržet na živu.

Velkou katastrofu přežilo několik tisíců lidí, kteří se sjednotili a vybrali vhodného panovníka, vládce... Ten potom zapříčinil vlastní nerozvážností smrt dalších dvou tisíc osob. A tak přišli Xavaraxové. Vybudovali Xavarax, nahnali do něj všechny lidi a dali jim slib. Slib, že z Xavaraxu se jednoho dne stane místo, kde se bude dát žít. A ten slib splnili. Od té doby jim lidé i přes neskutečnou krutost a neústupnost věří. Xavaraxové podporují rozvoj země, rození dětí a zabíjení nepotřebných a nepřizpůsobivých lidí. Jednoduše: Udělali jste chybu? Zemřete. Porodili jste dítě? Dostanete odměnu. Nechcete odměnu? Přispíváte rozvoji země. Chcete odměnu? Jste parazité = udělali jste chybu = musíte zemřít.

Xavaraxů je osm. 

Cosimo je nejstarší z celého rodu Xavaraxů - je mu dvě stě osmdesát pět let. Má ženu a šest dětí. To on sesadil z trůnu Viléma Objevitele a založil Xavarax. Cosimo má absolutní moc i nad Bohem. V Xavaraxu je pouze jedno náboženství a to víra v rod Xavarax, jako v nepřemožitelné a nejvyšší. Kdo je protestant, je zabit. Cosimo v Xavaraxu založil naprosto jednoduché zákony - Jmenoval soudce, který denně rozhodne o osudu cca dvou set lidí. Pokud někdo něco provede, policie sepíše protokol, dá ho do vazby a protokol pošle soudci, který zcela podle svého uvážení rozhodne, co se s daným hříšníkem udělá. Občas to dosahuje takových extrémů, že pokud neuklidíte trus po vašem psovi, jste den na to popraven. Psů je v Xavaraxu jen pár  - jsou zde vzácností, tudíž jsou jejich majitelé znevýhodňováni a pronásledování, aby byli brzy popraveni a pes mohl být předán někomu dalšímu.


Saskie je Cosimova žena. Je soudkyně, tudíž má spoustu práce a nemůže se naplno věnovat svým dětem. Ty to ovšem ani trochu netíží. Saskii je sto dvacet pět let a porodila dvanáct dětí. Prvních šest zemřelo během velké katastrofy, zbytek se narodil až po velké katastrofě. Je milosrdná, ale spravedlivá, tudíž se do funkce nejvyššího (a jediného) soudce hodí. Ráda vaří, je to její největší koníček. Vydala kuchařku: Saskiiny pamlsky. Je to jediná kuchařka, podle které se smí v Xavaraxu vařit - jídelníček je tudíž dosti omezený a všichni čekají na vydání "Saskiiných pamlsků 2 aneb Vařme chutně!". 

Annabeth Xavarax je nejmladší dítě Cosima a Saskie Xavaraxových. Je z celého rodu nejkrutější. Je ministryně obrany a vnitra, i přesto, že je jí teprve šestnáct let. 

Monique je nejstarší dcera manželů Xavaraxových. Je jí dvacet devět let. Sebastian, její bratr je zároveň její manžel. Jejich svatba vyvolala v Xavaraxu značný rozruch, o který se se svou nekonečnou krutostí a mocí postarala Annabeth. Monique je ministryně životního prostředí a kultury. Je inteligentní, klidná, usměvavá a je skrytá hrozba. Velice dobře skrytá hrozba. Kdybyste věděli, kolik dětí, ať už svých, nebo cizích zabila, tak byste jí ten milý ksicht neuvěřili. Jejím největším koníčkem je sex a vyšívání. Jak idylické…

Tamarija Xavarax je třiadvacetiletá ministryně práce a sociálních věcí. Prosadila pravidlo, že každý člověk ve věku dvacet až padesát let musí mít práci. Když má špatné vzdělání, má špatnou práci, ale vždycky má práci - i na špatnou a špinavou práci jsou potřeba lidé, tudíž se v Xavaraxu neklade takový důraz na vzdělání. Tamarija má přítele - Zikmunda Plenta. Zikmund je jediný ne-Xavarax s vyšším postavením - je ministr zahraničních věcí. 

Manžel Monique Xavarax, Sebastian Xavarax je pětadvacetiletý, tichý, nebezpečný, zlověstný, sadistický. Teprve nedávno si vybudoval důvěru jeho otce Cosima a byl usazen do funkce ministra průmyslu a obchodu. Je poměrně nedůležitý pro Xavarax, ale vyhovuje mu to. Sebastian je proslulý tím, že je věčně zavřený ve svém malém ateliéru a maluje obrazy, které fascinují lidi po celém Xavaraxu (v tom mu také pomohla Annabeth se svou armádou). Svojí funkci tudíž spíše přenechává otci.

Nejstarší z dětí Xavaraxovýxh je třicetiletý Gustav Xavarax. Inteligentní, svobodný, bezdětný muž, co se sní držet svou rodinu alespoň trochu zkrátka a zavádí v jejich velkém paláci alespoň částečnou disciplínu. Gustav je ministr zdravotnictví a spravedlnosti. Mezi lidem má největší přízeň z celé rodiny, protože se své práci věnuje naplno. Bohužel za tu cenu, že nemá děti, ani ženu. Ovšem jemu stejně vždycky víc záleželo na všeobecném blahu.

Tobias je osmnáctiletý mladý muž. Ze všech Xavaraxů je úplně nejnormálnější. Hraje Bainball (jeden ze dvou legálních sportů v Xavaraxu), snaží se vzdělávat a plní svou funkci ministra dopravy. Je celkem tichý, ale rozhodně ne tak tichý, jako Sebastian. Má přítelkyni - Zorru Hailennor. Je z vysoce postaveného rodu Hailennorů, je jí dvacet dva let a natolik se zalíbila Cosimovi, že jí přenechal funkci ministryně školství. Jak jste již určitě pochopili, funkce ministrů se nerozdělují na prvním místě podle schopností, ale hlavně kvůli postavení ve společnosti. Tobias je Cosimův nejméně oblíbený syn. „Je to nudný přizdisráč!" Tak zní věta Cosima. Vždy, když se mu něco na Tobiasovi nelíbí, před celou rodinou jí dokola a dokola prohlašuje. Všichni se ho už naučili ignorovat.

Poslední významný člen rodiny je Bruce Hailennor - bratranec Saskie Xavarax a otec Zorry Hailennor. Celá rodina ho má ráda - tento milý padesátník umí vždy vykouzlit lepší náladu! Na jeho padesátých pátých narozeninách mu Cosimo oznámil, že si přeje, aby byl ministr financí a zemědělství. Bruce by to býval chtěl odmítnout, ale došlo mu, že by Cosima urazil tak, že by mu Cosimo urazil hlavu. Každopádně je ve své funkci již třetím rokem a je rozhodně lepší ministr, než jeho předchůdce Mike Radanar.

 

A to je celá ta povedená rodinka Xavaraxů a Hailennorů…

 

Informace, drby a exkluzivní rozhovory z první ruky!

Tisková mluvčí,

Aliska Krace.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Xavarax - Prolog:

7. Aliska přispěvatel
17.11.2012 [10:50]

AliskaMuahahaha :D Díky :) Další kapitola bude neznámo kdy, ale tak po víkendu se do toho pustím :) Přece jenom píšu Lagbyth, chci znovu začít Krevní banku, tak to bude trochu pomalejší, ale snad to nebude váznout :)

6. Ronnie přispěvatel
12.11.2012 [20:30]

Ronnie* Dávej si prosím pozor na s/z. Emoticon

5. Gracewhite přispěvatel
11.11.2012 [22:17]

GracewhiteSem zvědavá, na čem se to teda dohodne. Emoticon

4. Aliska přispěvatel
11.11.2012 [21:45]

AliskaAhoj, ráda si to změním na kapitolovku, ale brání mi v tom neodstranitelné okno: Článek byl v 21:18 otevřen pro úpravu před vydáním (Ronnie). V tuto dobu v článku nic neměňte a neupravujte. :D:D Je přímo před zvolením kategorie :D

3. Ronnie přispěvatel
11.11.2012 [21:16]

RonnieAhoj Ali,
z této věty :Chcete o této povedené rodince a o chodu celého Xavaraxu kapitolovou povídku?, vyplývá, že chceš, když budou čtenáři souhlasit na toto téma psát kapitolovku. Jenže taková věc patří, jak už psala Larissa na Shrnutí.
Nejdříve si ujasni, jestli kapitolovku psát chceš nebo ne.
Pokud ano, dej do názvu povídky, že jde například o prolog. V tom případě ti to vydáme jako prolog a problém je vyřešen.
Pokud zatím nevíš, jestli kapitolovku psát budeš, překopíruj si to na shrnutí.
A pokud ji psát vůbec nechceš, nevidím jediný důvod, proč by tento článek měl na stránkách zůstávat.
Díky. Emoticon

2. Aliska přispěvatel
11.11.2012 [11:00]

AliskaAhoj, promiň, ale obávám se, že budu muset tak trochu oponovat. Je to sice popis, ale vždyť obrovskou část povídek tvoří popisy. A to, že popisuji jednotlivé postavy není tak jednoduché - sice napíšu, kolik je jim let a jakou funkci zastávají v Xavaraxu, ale zároveň přidám informace, jak souvisí s běžným životem v Xavaraxu. Ano, tahle povídka bude o rodině Xavaraxů a o tom, jak se v takovéhle povedené zemi žije. Plánuji to celé napsat v podobě popisu, ale i s přímou řščí, kterou jsem do jednorázovky nedala. Tahle jednorázovka měla být něco, jako nejhrubější seznámení. Je to ukázka, jak se tam - v té bájné zemi - Xavarax žije a kdo je v jejím čele. Vymazala jsem nadpisy jmen, ale nevím, co víc můžu udělat. Mám tam víc zapojit příběh? Dobře, ke každému z nich napíšu příklad, jak se chová k ostatním v podobě příběhu, ale tahle jednorázovka mi nepřipadá, jako čistý popis osob.

1. Larissa přispěvatel
11.11.2012 [9:30]

LarissaAhoj,
je mi líto, ale článek ti vracím. Popis osob patří na shrnutí, ne do povídky, která má obsahovat děj.

Až si to opravíš, zaškrtni "Článek je hotov".
Díky. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!