OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Zachránce - 2. kapitola



Zachránce - 2. kapitolaDruhý díl povídky Zachránce; moc děkuji za pozitivní komentáře k prvnímu dílu a doufám, že i do budoucna se bude povídka líbit. :-) Jamie uvidí kluka a na první pohled pozná, že je jiný. Jak?

Ty oči! Co to má proboha s očima?!

Chvilku na něj jen nevěřícně zírám a pomalu mi dochází, co to právě vidím: ten kluk nemá modré oči! Jeho barva očí se ani vzdáleně nepodobá té modré, kterou vidím každý den všude kolem sebe. I na tu dálku to vidím víc než zřetelně: jeho oči mají tu zlatavou barvu, kterou jsem si už tolikrát představovala. A je vážně krásná. Ne krásná, ale nádherná. Na chvíli mě zaplaví pocit neuvěřitelného štěstí, jako by jeden pohled do těch očí dokázal vyléčit všechen smutek. Hned se ale zarazím a začnu zase přemýšlet prakticky. Tohle přece není možné… Je vážně víc než zázrak, že ten kluk v tomhle věku pořád žije. S takovýma očima. To ho ani jednou neviděli vojáci? Přece ho museli vidět při svých pravidelných prohlídkách domů. Není možné, aby se před Státem dokázal tak dlouho schovávat. Ale kdyby ho vojáci viděli, na místě by ho zabili. O tom není pochyb. To by musel mít známého nebo někoho z rodiny ve vyšších kruzích, aby se mu podařilo takhle tady žít. Když se ale podívám na jeho špinavé oblečení, je mi jasné, že tenhle k bohatým nepatří. Ne, on utíká. Určitě se musí skrývat a utíkat před vojáky každý den. Pak je tu taky možnost, že tu vůbec nikdy nežil a do Státu se mu dnes, nanejvýš před pár dny, nějak podařilo dostat. To je ale tak šílená představa, že se musím sama sobě smát. Kdyby překročil hranice Státu, taky by to s ním nedopadlo dobře. A navíc: kdo by, proboha, utekl do Státu dobrovolně?!

Vytrhnu se z myšlenek a zjistím, že kluk tam už není. Nejspíš se lekl, že bych za ním mohla poslat vojáky, a utekl pryč. Chápu ho. Taky nikomu cizímu radši nevěřím. Pořád ale cítím, že tu někde je, schovává se a čeká, co bude dál. Ty jeho oči v sobě mají něco magického. Prostě je cítím. Je to ale celkem šok, když už jste deset let neviděli jiné oči než modré, a najednou na vás odněkud vykoukne něco tak jiného. Chvíli mi potrvá, než se vzpamatuju. Vlastně se možná už nikdy nevzpamatuju. Ten kluk byl totiž docela pěknej. Víc než docela, ale to teď řešit nebudu.

Podívám se na Michaela, kterého se konečně podařilo vytáhnout z vody a teď se kousek ode mě klepe zimou, zabalený do staré deky.

„Dobrý?“ zeptám se ho.

„No jasně,“ řekne, ale já vidím, že se jenom snaží vypadat silně, a ve skutečnosti je mu dost zle. Byl to asi šok, když tak najednou spadl do vody, ze které má navíc hrůzu.

„Michaele, proč ses nad tu vodu tak nakláněl?“ ptá se ho znovu a znovu jeho matka. Ten ze sebe ale zřejmě nemůže vypravit nic, co by to vysvětlovalo.

J-já nevím… A-asi jsem tam něco v-viděl,“ říká jenom pořád dokola. Sedne si na malou lavici na boku lodi a napije se z láhve, kterou mu Tim podává.

Když teď vím, že bude Michael v pořádku, znovu se v myšlenkách vrátím k tomu klukovi. Nemůžu na něj přestat myslet. I když bych vážně chtěla, tak nemůžu. Vrátím se k práci a začnu čistit ryby vytažené ze sítí.

„Všechno v pohodě?“ zeptá se mě po chvíli Tim. „Jsi nějak potichu. Hele, Michael už bude v pořádku, věř mi, byl to pro něj větší šok než pro tebe.“ Oplatím mu úsměv a řeknu, že jsem se akorát lekla, to je všechno. Přemýšlím, jestli mu mám říct ten skutečný důvod, proč jsem tak najednou zmlkla, ale nakonec jen v duchu usoudím, že bych ho ještě mohla do něčeho zatáhnout, a to nechci. Dělám, že se nic nestalo, ale v duchu si říkám, že jakmile skončím z prací, po tom tajemném klukovi s jinýma očima se určitě musím podívat.


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Zachránce - 2. kapitola:

5. Eolis přispěvatel
15.08.2013 [13:47]

EolisMoc pekna povidka a ten napad s tou operaci duhovek je hustej... Emoticon Jsem zvedava jak to bude dal s tim peknym zlatookeym klukem Emoticon Emoticon Uz se tesim na dalsi kapitolu Emoticon

4. storymaKer přispěvatel
15.08.2013 [10:45]

storymaKerAhoj, jsem ráda i za různé připomínky v komentářích; aspoň tak vím, co mám změnit. Emoticon Jinak je to přesně, jak říkáš: tohle jsem napsala a nevěděla, co s tím, nechtělo se mi to přidávat k další kapitole, tak jsem se to rozhodla nechat jako takovou kratší samostatnou oddychovku :D. Někdy to tak prostě vyjde. Ale jak už jsem psala, budu se snažit do každé kapitole dát něco aspoň trochu zajímavého. Emoticon

3. Kristy přispěvatel
14.08.2013 [20:43]

KristyNevadí mi, že je tá kapitola kratšia, skôr mi v nej chýba nejaká zápletka. Ja osobne by som ju nedala ako samostatnú časť. Necháp ma zle nechcem ťa kritizovat pretože ja tiež píšem kopu takýchto kapitol a potom neviem čo s nimi Emoticon Každopádne bola to oddychovka a napriek môjmu frflaniu sa mi páčila Emoticon Rýchlo pridaj ďalšiu!!!

2. storymaKer přispěvatel
14.08.2013 [19:59]

storymaKerVím, tahle byla dost krátká, ale další díl už je napsaný, je delší, a i pro příště se určitě budu snažit psát delší kapitoly, asi jako byla ta první. Emoticon

1.
Smazat | Upravit | 14.08.2013 [19:32]

Opět super Emoticon Emoticon jen by mi nevadilo kdby byla kapitolka oněco delšíEmoticon Doufám, že další díleček bude co nejdřív...

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!