OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Život a čest - 30. kapitola



Život a čest - 30. kapitolaPři svých toulkách po okolí narazí Miranda na rozběsněného chlápka... Ten na setkání s ní tedy hodně dlouho nezapomene.

 

30 . kapitola

 

Mirandin kůň na Garwanu způsobil docela poprask. Po prvních zlámaných žebrech se k němu odmítali podkoní už jen přiblížit a tak se o něj starala přímo ona sama, což jí vůbec nevadilo. Ronald nakonec musel uznat, že ten kůň za tu cenu tedy rozhodně stál a zřejmě i za mnohem více. I přesto, že se k němu mnozí báli přiblížit, musel uznat že je to překrásné zvíře. Velmi brzy se dostal znovu do formy a Miranda vedle něj doslova zářila. Jako by konečně našla v tomto zapadlém koutě země spřízněnou duši. To ho na tom snad těšilo nejvíce, že je šťastná. I Gevin si toho všiml, že jeho příteli to podivné a nevypočitatelné stvoření začíná pořádně přirůstat k srdci.

Miranda se svým koněm, kterému nakonec začala říkat Demie, zmizela třebas i na několik hodin. První dny z toho byl Ronald nervózní a přistihl se, jak netrpělivě čeká, jestli se vrátí v pořádku. Časem si však zvykl. Miranda měla sice občas ztřeštěné nápady, ale když byla na Demiem, nikdo se k ní neodvážil ani přiblížit. Nejen, kvůli jeho mohutnosti, ale také proto, jak byl útočný k ostatním, pokud ho nezarazila.

Ronald dny trávil většinou trénováním s muži, kteří měli v případě potřeby bránit hrad. Jejich schopnosti však byly v tomto docela chabé. Jeho bratr byl spíše na ty účetní knihy než-li na boj. Snad mu ani nepřišlo, jak hroznou obranu hradu má.

Občas, když se Miranda vrátila dříve, zahlédl ji, jak je upřeně sleduje při tréninku. Spokojeně se stulila na širokém hřbetě Demieho, který začat ožírat trávu a pozorovala, jak se je Ronald a Gevin snaží naučit alespoň to nejzákladnější a pořádně jim každý z pohybů vštípit do paměti i těla.

Často se tak s Mirandou viděli až u večeře. S ostatními se sice příliš nebavila, ale s Ronaldem si byli stále bližší. Na jejich společné večery se začínal stále více těšit. Stále cítil, že se snaží si udržovat odstup, ale když se spolu bavili, byla přirozená a uvolněná.

 

I Miranda pomalu musela připustit, že si na Gawenu začíná zvykat. Měla tohle místo stále raději, ačkoliv mnozí z obyvatel hradu k ní moc přívětiví nebyli. Možná i proto tak ráda prchala ven, cítila se tak volněji a lidé mimo hrad byli k ní vstřícnější. Možná znali fámy, které o ní kolovaly, ale drby z hradu pro ně nebyly zas tak důležité, měli vlastní starosti.

Mezi takové, kteří ji rádi viděli a kam se často zastavovala k napojení Demieho byl i Daliin hostinec. Byla to menší hospůdka s dvěma pokoji pro hosty hned u cesty. Miranda seskočila z koně a vedla jej k ohradě, kde byla káď s vodou.

Neušla však ještě ani tři kroky a uslyšela jak k ní někdo běží. Zvedla hlavu a uviděla Daliu, jak k ní běží přímo od zadního vchodu.

„Běžte, raději se otočte a...” drmolila na ni žena vyděšeně.

Miranda viděla, jak nemá daleko k hysterii a okamžik uvažovala i nad pořádnou fackou, ale pak si to rozmyslela a raději ji chytila za paže, aby zastavila to její zmatené drmolení.

„Dalio, co se děje.”

Dalia konečně zavřela pusu a zhluboka se nadechla. Nepatřila mezi hysterky a většinou vše dokázala zvládnout z chladnou hlavou. Snažila se o to i teď.

„Včera v noci k nám dorazil nějaký chlápek. Rozvalil se přímo na lavici v hostinci a vzbudil se až dnes dopoledne. Nemysleli jsme, že by mohl něco vyvést, ale jen co se probudil, začal hrozně vyvádět. Nalil do sebe dva džbány piva ještě než jsme mu mohli přinýst snídani a pak začal vztekle vyvádět a všechno rozbíjet. Kluky jsme poslala raději ke kmotře a muž před chvílí vyrazil pro nějaký chlapy...”

Miranda si už stačila udělat dost přesný obrázek toho, co se dělo. Obešla Deliu a vykročila k domu.

„Nechoďte tam, udělá vám něco!”

„Dokážu se o sebe postarat,” odsekla jí Miranda.

Delia ji chtěla zastavit, ale zpátky dovnitř se jí moc nechtělo. Začala se zoufale rozhlížet, jestli už se vrací její muž s s dalšími.

Miranda vešla dovnitř. Stačil jí jediný pohled aby pochopila Deliin strach. Lavice a dokonce jeden stůl byli roztříštěné, jak s nimi musel třísknout. Po zemi ležely střepy. Uprostřed toho všeho se rozvaloval chlap, že mu nechybělo moc do dvou metrů a snad ani do dvou metráků. Pohledem zíral na prázdný převrhlý džbán, jako by zvažoval, že by zkusil najít sklep, aby si další nalil sám.

Mirandy si všiml, až když byla uprostřed místnosti.

„Ááá, roztomilá společnost,” ušklíbl se a pohledem se ji snažil zařadit.

„To si tedy nemyslím,” odpověděla mu chladně.

„Hmm, škoda, tak co tu teda chceš?”

„Vykopat tě odsud.”

Chvíli na ni mlčky hleděl, než se začal chechtat.

„Hezká a vtipná,” zamumlal a vstal. „Jen máš docela ošklivý smysl pro humor.”

Natáhl se prudce po ní, ale Miranda uskočila. Zároveň ho postrčila, takže udělal překvapeně dva kroky vpřed.

Cítila z něj pivo, ale jeho čilý pohled prozrazoval, že by toho musel vypít setsakramentsky více, aby to s ním něco udělalo.

„Ty si chceš hrát?” zavrčel.

Miranda jen pokrčila rameny. Jestli to chce nazývat takhle... V příštím okamžiku po ní znovu vystartoval a ona mu znovu uhnula. Občas do něj strčila či jej nechala naběhnout na něco za ní, což přestávalo být problém, jelikož stále více ztrácel sebeovládání a začínal zuřit.

Mirandu docela bavilo opět alespoň trochu využít svůj výcvik, ale jeho to velmi brzy bavit přestalo. V jeho ruce se blýskl nůž. Zamával jí s ním před očima, jako by doufal, že tohle bude stačit, aby to vzdala. To se však mýlil. Miranda využila jeho nepozornosti a vyrazila mu jej z ruky, aby jej vzápětí sama chytila.

Naštvaně mu jej přitiskla pod krk až začal couval, dokud nenarazil na zeď. Ostří se mu zarývalo do kůže a stačil by jediný záchvěv její ruky, aby ji prořízlo.

„To nebylo pěkný,” zamumlala podrážděně. „Vytahovat nůž proti neozbrojenýmu.”

Muž pokl a na krku se mu objevila pod ostřím ranka, z níž vyteklo pár kapek krve. Miranda sledovala jeho vytřeštěný a snad i stále nechápavý pohled. Po chvíli nůž oddělala a odstoupila od něj.

„Proč jsi to tu rozmlátil?” zeptala se jej, když se odlepil od zdi. Vypadal už mnohem klidněji a pohledem ji zkoumavě pozoroval, jako by se snažil pochopit, jak to s tím nožem tak rychle dokázala.

„Proč by ne,” zahučel.

„Třeba proto, že to nebylo právě nejslušnější.”

„Slušný,” uchechtl se. „Něco ti řeknu, slečinko, život není slušnej a ani fér.” Poslední slova už spíše vyplivl.

„Ne to není, ale to stále není důvod k tomu ničit životy těch ostatních.”

„Když můžou oni, tak proč ne já?”

„Co jsi vlastně dělal?”

Mirandě nepřipadal jako chlap, který se poflakuje z místa na místo. Spíše jako muž co dokáže vzít za práci a zhuntované ruce tomu i dost nasvědčovaly.

„Kováře a docela se mi dařilo. Teda než přišel ten šmejd s tím, že jsem zvrtal opravu vozu. Ten šmejd to na mě prostě hodil, protože byl levej a byl z toho pořádnej průser!”

Muž vztekem začal zase rudnout a vypadal, že by znovu nejraději s něčím praštil.

„Tohle jsi dělal ty?” protočila v ruce nůž. Byl jednoduchý, ale jeho ostří bylo přesně vyvážené a ačkoliv rukojeť byla spíš pro větší ruku, držela se dobře i jí.

„Jo.”

„Dobrá práce,” zamumlala. Zvědavě si ji prohlížel, jak zkušeně zkoumá jeho nůž.

„To je sice hezký, ale je mi to k ničemu.”

„Pokud vím, tak v okolí žádný kovář není, docela by se asi nějaký hodil,” zamumlala jako by nic.

Zůstal na ni chvíli hledět.

„Pokud máš zájem, tak přijď zítra na hrad a zatím to tu aspoň trochu dej do pořádku,” rozhlédla se po poničeném hostinci.

„To myslíte vážně?”

„Jo, ale varuju tě, jestli znova začneš tak běsnit, tak dokončím to, co jsem začala. Jasný?”

Jen přikývl.

Pohodila mu zpět jeho nůž, který se před něj zabodl do desky stolu. Chvíli na něj ještě nehnutě zíral, jako by se snažil setkání s Mirandou strávit.

 

>>



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Život a čest - 30. kapitola:

11. paja
13.07.2010 [0:00]

Nechci na tebe naléhat, ale já bych chtěla novou kapitolu Emoticon Emoticon

10. alicejazz přispěvatel
08.07.2010 [23:00]

alicejazznádherná povídečka, stala se z ní závislost. Moc se budu těšit na další díl

9. moui
04.07.2010 [15:25]

kdy bude pokráčko??

8. laura458
02.07.2010 [8:13]

zase skvělá kapitola díky texie Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

7. Lucie
30.06.2010 [10:07]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

6. TerezC
29.06.2010 [21:37]

dobrá kapitolka, už by Rolandovi mohka říct její minulost nebo aspoň něco naznačit, a ti dva se trochu sblížit Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

5. swistik
29.06.2010 [20:51]

wou lonecne sa Miranda nenudi :))) mala o zabavavu postarane

Emoticon

4. moui
29.06.2010 [20:39]

je to dokonalí a už se nemůžu dočkat pokráčka Emoticon Emoticon Emoticon

3. Eternity
29.06.2010 [20:38]

Skělé!!! Miranda se trošku "odragovala". Už by se mohli s Rolandem více "seznámit" - víš, jak to myslím. Ty to taaak natahuješ. Každou kapitolu doufám, že už konečně a zase nic. Tak já si počkám a snad se dočkám Emoticon

2. zaza
29.06.2010 [20:23]

super Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon už se těšímna další dílek Emoticon Emoticon Emoticon A nemohu se dočkat, jak to dopadne až se Roland dozví Mirandinu minulost Emoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!