OurStories.cz ~ naše povídky - O webu » Soutěže » Hodnocení - Soren



Hodnocení od porotce Soren

Než přejdeme k hodnocení, tak se musím omluvit autorkám BlackRosexq, Pavla777 a Vandasek, protože tyto tři autorky tu ještě svoje ohodnocení nenajdou. Pokusím se Vaše hodnocení sem dodat co nejrychleji.

Zabza - 27.2. 1:12 - Hodnocení dodáno.

To byly omluvy, teď bych ještě jen na začátek řekla, že jsem se snažila u každé povídky najít něco, co se mi líbí, ale bohužel to nešlo u všech... Snažila jsem se být v hodnocení mírná, ale někdy ani to nešlo. A technická připomínka: Když je slovní hodnocení krátké, tak to berte tak, že mě nic moc, co bych Vám na to řekla, nenapadalo. A není to proto, že by to bylo nějak špatné, ale proto, že už jsem vážně místy nevěděla, co na to mám napsat.

Doufám, že svým hodnocením nikoho neodradím od psaní, protože když budete psát víc, budete se v tom i zlepšovat a to za to stojí. Neberte má slova zle, berte je spíš jako přátelské rady.

A tady máte ta hodnocení...


1. lucik1 – Tak to nemuselo být

Tvůj nápad byl svým způsobem originální a rozhodně byl dobře zpracovaný. Řekla bych, že kdybys to psala v ich-formě, mohla by ses víc vypsat a zaměřit se víc na psychiku Anety. Trošku mi v příběhu nesedělo jméno manžela, pokud se tedy nejednalo o přezdívku, protože ostatní jména se mi zdála česká.

Body: 42


 

2. Lareth – Temnota přicházejícího dne

Tvůj nápad byl velice originální, ale místy by ho chtělo ještě víc rozvést. Zdálo se mi, že jsi nás odvedla od hlavního příběhu liniemi do minulosti, tam ses v ní vyžila a rozvedla jsi svou fantazii, ale to vše jsi udělala na úkor původního příběhu. Docela by mě zajímalo, co se s ní dělo v táboře Ondů, sice jsi to trochu nakousla, ale tohle jsi zrovna nerozvedla. Nevím, co si můžu představit pod těmi experimenty, a že krvavou fantasii mám velkou. Když pominu toto všechno, tak se mi to i docela dobře četlo, protože to bylo dobře napsané a nebylo to strohé, když jsi rozvíjela postavy i okolí.

A v poslední řadě po gramatické stránce to byla povídka jedna z mála těch kvalitních.

Body: 44


 

3. Anika - Rozhodni se

Jedna z těch originálních povídek, které jsou svým způsobem normální, ale rozhodně moc nenadchnou a ještě víc neurazí. Osobně bych se nechtěla rozhodovat jako Megan, ale dáváš najevo svůj názor, co je důležité a co ne… Jediný, co bych na příběhu vytkla, je konečný způsob řešení problémů. Tímhle způsobem by to řešilo asi málo lidí, protože není jistota, že se strefí na dané místo – žíly jsou vážně jistější. O:) Ale jinak jsi napsala povídku srozumitelně, neztratila jsem dějovou linku a četlo se mi to dobře, protože se u tebe nevyskytovala zbytečně dlouhá souvětí.

V textu ti chyběla interpunkce, zapomínala jsi na znaménka na konci přímé řeči. A pro lepší orientaci v textu se dává každá nová přímá řeč na nový řádek.

Body: 40


 

4. Anna43474 – Tóny věčnosti

Tvůj nápad byl docela originální a to zejména v únosu a v proměně, bohužel válka už tak originální není. Ale svůj nápad jsi mohla zpracovat o něco lépe. Chvílemi jsem se totiž v textu špatně orientovala, protože mi chyběly souvislosti a měla jsem pocit, že přesně nevím, o co jde. Dál mi přišlo, že jsi měla někde až moc prkenná souvětí a na jiných místech až moc krátké věty. Ale abych nebyla tolik negativní, líbilo se mi zakomponování pro mě neznámého spojení Sidad Lidiador.

Často jsi chybovala ve shodě přísudku s podmětem, kdy zapomínáš psát ypsilon, když se jedná o dívky. Jednou tam dáš i a po druhé y v jednom souvětí. A několikrát jsi chybovala v interpunkci. Krom tohoto bylo vidět, že sis text po sobě nepřečetla, protože tam bylo několik překlepů ve slovech.

Body: 35


 

5. Markétka – Stuha života

Docela zajímavý příběh, který by snesl daleko větší rozpracování. Tvoje povídka mi přišla spíš jako výcuc událostí z nějaké knížky. Na povídku to bylo až moc dlouhý kus života postavy. Obávám se, že by bylo daleko lepší, kdyby sis z jejího života vybrala jeden moment a tomu bys věnovala celou povídku. Ale jinak jsem to četla se zájmem a soucítila jsem s postavou, upřímně ta moc by se mi líbila. O:)

Chybovala jsi v dialozích, kdy jsi nechávala přímé řeči jednotlivých postav na jednom řádku. Správně to je tak, že každá nová přímá řeč patří na nový řádek. Jinak chyb jsi tam moc neměla, spíš mi přišly jako mírné překlepy.

Body: 43


 

6. AgataEritra – Divná? ne

Tvůj nápad byl velmi originální, i když jsem zpočátku vůbec nevěděla, která bije. To bych ti v tvém provedení tohoto neotřelého nápadu vytkla. Když jsi mě dovedla až k rozuzlení, tak jsem samozřejmě všechno pochopila a musím přiznat, že pointa mě ochromila. Nečekala jsem ji a líbila se mi.

Problémem tvé povídky byl i čas, ve kterém ses ji rozhodla napsat. Přítomný čas je vždycky u povídek problematický, protože autoři mají tendenci sklouzávat k minulému času, což se ani nevyhnulo tobě. Někdy jsi měla i docela šílený slovosled věty, který mi nedával moc smysl. Pak několik chyb v interpunkci a několik překlepů. Často ses přepisovala a bylo vidět, že sis to po sobě ještě jednou nepřečetla, což bylo docela škoda, protože kdybys to dopilovala z této strany, čtenářův požitek by byl lepší.

Body: 37


 

7. BlackRosexq – Nebojte sa bolesti

Body:


 

8. Popelka612 – Naposledy

Tvá povídka mě zaujala. Zpočátku, když jsem se pustila do čtení, tak jsem si říkala: Z jakého prostředí to je? – trošku mi připadala jako, chceš-li, kurtizána. Ale z této domněnky jsi udělala ve výsledku úplně něco jiného, co se mi nějak i zalíbilo. Z celé povídky na mě působily emoce, které jsem svým způsobem prožívala s postavou. K tomu mi vlastně napomáhaly ty flashbacky, které dobře doplňovaly přítomnost. Prostředí divadla jsi vykreslila zajímavě a možná i pravdivě.

Styl tvého psaní byl pro povídku skvělý, ale místy možná trochu suchý a těžkopádný, ale nevím proč, celá povídka mi na to seděla. Když si vzpomenu, jaké to bylo stát pod Notre dame, tak svým popisem ses mým pocitům hodně přiblížila, i když já osobně mám radši Sacré coeur. O:) Tam je podle mě hezčí atmosféra v uličkách a okolo. Ale to jsem krapet odbočila. Ještě jsem chtěla říct, že tím, jak to bylo napsané, se mi zdálo, že to je na určité úrovni myšlenek. A že to není typická červená knihovna.

Z chyb tam toho moc nebylo. Jen jednou chyba ve shodě přísudku s podmětem. Ale jinak nic jiného jsem tam neviděla.

Body: 48


 

9. MisaBells – Aklachim a já

Tvoje povídka byla taková milá pohádka, která se mi moc líbila. Na začátku mě hodně bavila a na konci mi z toho bylo zase smutno. A uprostřed? Tam bych chtěla být místo postavy já a změnila bych tak konec. Máš úžasnou fantazii, protože vymyslet si takový svět a žít ho dá velkou práci. Ale u tebe se ta práce rozhodně vyplatila a je zajímavé, že jsi to všechno zvládla na tak málo stránek, aniž bys ošidila příběh. Takže z tohoto pohledu jsi to zvládla na jedničku.

Co už se mi ale tak nelíbilo, byly stále se opakující chyby. Typově jsi dělala zejména dvě. První byly čárky, dávala jsi čárky před „jako“, i když po tom nebylo sloveso. Takže před jako se dává čárka jen tehdy, když následuje sloveso, jinak čárku nepíšeme. A druhá chyba byla nejčastěji v přímé řeči, když se mluvilo o druhé osobě. To jsi psala „si“ a ne „jsi“. („Aklachime, okouzlil si mě na první pohled.“)

Body: 45


 

10. Luky – Konec či začátek

Z tvé povídky jsem měla neurčitý pocit, něco mezi nenadchne a neurazí. Nevím proč, ale nijak zvlášť mě totiž nenadchla a byla jsem ráda, že jsem ji vůbec dočetla. I když povídka byla střízlivá a nijak naivní, něco jí podle mě chybělo a to asi zápletka. Měla jsi vymyšlený příběh, kterého ses držela, ale nějaká zápletka, co by děj nějak obohatila, chyběla.

Chyby, kterých ses dopouštěla, jsi stále opakovala v celé povídce. Hodně ti tam chyběly čárky v souvětích a před či po oslovení. Když chceš psát vícero teček, tak se píší vždy jen tři – nic víc, nic míň. Velká písmena u Vy, Ty, Vám se píší jen v dopisech, v přímé řeči je to zbytečné. Několikrát jsi napsala „sem“, což označuje místo, místo „jsem“, což je první osoba od slovesa být. V textu by jsi měla psát číslovky spíš slovy a rozhodně, když píšeš za číslovku řád, piš mezery – 4 miliony.

Body: 30


 

11. May – Please don’t go

Když jsem povídku začala číst, říkala jsem si, že je dějově trošku infantilní. Dějově mi to trochu připomínalo Dívky v sedlech a americké seriály pro děti, byla to vlastně taková jejich kombinace. Je hezký, že se orientuješ ve skupinách a v písničkách, ale do povídky to moc nepatří, protože to pak zabíjí plynulost příběhu. Pak bych vynechala i ty texty písniček, co jsi tam vložila. Přijde mi to tam naprosto zbytečný a jen to asi nahání místo v povídce. Těch věcí, co bych vynechala, je asi i víc, ale co bych nechala a jen poupravila je taky hodně. Byla škoda, že jsi ten konec takhle utnula a nerozvedla ho víc. Od té nehody na koni by se s tím dalo pracovat a vypilovat.

Gramatických chyb jsi tam až tolik neměla, spíš problém byl v překlepech a u interpunkce. Čárky v souvětí pro oddělení vět ti asi nic moc neříkají. Kdyby tam byly, lépe by se to četlo. Kromě jejich absence jsem si všimla, že když chce použít víc teček, tak jich používáš stále málo, správný počet je tři.

Body: 20


 

12. Terez14 – Temnota závislosti

Tvá povídka měla světlé body a i ty temné. Části, kde byla Sally na dně, byly procítěné. Někdy takové pocity mam taky, takže se do hrdinky šlo docela dobře vcítit, ale jen do určitého bodu. Abych pravdu řekla, nejvíc se mi líbil ten sen, protože ten by se dal skvěle rozvést jako samostatná povídka.

Největší chybou, kterou jsi udělala, byl čas, ve kterém jsi povídku psala. Přítomný čas je podle mě ve psaní nejvíc problematický, protože v povídce je už první strana minulostí, jak příběh plyne. Takže uprostřed příběhu jsi sama tíhla k minulému času a k tomu přítomnému ses zas vrátila až na konci.

Na té povídce taky bylo docela dobře vidět, že sis ji asi ani po sobě nepřečetla, protože jsem tam našla několik překlepů, několik opakujících se slov a v neposlední řadě ti některá slova ve větě očividně chyběla. A poslední věcí, které jsem si v tomto ohledu všimla, byla i absence čárek v souvětí.

Body: 30


 

13. Jeninas – Záblesk minulosti

Měla jsi zajímavý nápad, který jsi psala jednoduše a čtivě. Text rozhodně nebyl nijak přeplácaný slovy, byl srozumitelný a bez chyb. Mohla jsi některé věci jen lépe popsat, protože tím skoro nikdy nic nezkazíš a většinou jen získáš, když to moc nepřeženeš. :) Svým způsobem jsem doufala, že na konci se dozvím, proč to všechno viděla a že nějak to vyprávěč vyřeší, když ji tak moc miluje. Ale toho jsem se nedočkala, dočkala jsem se naopak trošku strohého sad endu bez vysvětlení. Rozhodně by se toto dalo propracovat víc na delší povídku, kdy by příběh byl trošku víc propracovaný a zaměřený i na jinou část úhlu pohledu.

Body: 43


 

14. HarrynaPotty – The Bloody Moon

Svým způsobem to, co jsi napsala, bylo originální a svět, který jsi vytvořila, je zajímavý. To ti nemohu ubírat. Jen mi přišlo, že to, co jsi napsala, bylo spíš odborný fantasy článek než povídka. Na to, aby to byla povídka, jsi tam měla málo děje. Ve výsledku jsi z toho udělala povídání dvou lidí o upírech a vlkodlacích. K tomu se mi v textu špatně orientovalo, protože to bylo samé vysvětlování o rasách, které se ještě špatně četlo, jelikož tam chyběly čárky.

A pokud jde o chyby, tak jsi často chybovala v ji/jí. A další chyby byly v interpunkci. Za interpunkční znaménka patří mezera (v pár případech jsi ji tam neměla, nebo naopak měla i před čárkou) a tečky nepatří za uzavírací uvozovky, když máš přímou řeč. A chyby završily překlepy.

Body: 25


 

15. Pavla777 – Baronka Vendy a její příhody

Body:


 

16. Annienka – Inspirováni

Hned od začátku mě odrazovalo od čtení to, jak furt píšeš o tom, jak byl Mark dokonalý. Věř mi, že nikdo není dokonalý a už teprve kluk dokonalý nikdy nebude. Takže kdybych to nemusela číst, tak začátek by mě od toho už dost odradil a asi bych se čtením sekla. Ale četla jsem dál. A pak jsi z toho udělala fanfiction na Stmívání a tím jsi všechno definitivně pohřbila, protože jsi slátala hodně věcí dohromady. Několik motivů ze Stmívání a Nového měsíce nezachrání povídku, která z toho žije. Ty motivy nejsou Edward a ostatní, aby povídku zachraňovali a s tím doufám, že povídka u tebe není Bella. Ve výsledku to bylo překombinovaný a přeplácaný zejména dějově a i obsahově, že člověk ztrácel chuť číst dál, jak to bylo slátaný kusy příběhů dohromady. Tu chuť jsem v tvé povídce ztratila několikrát. Chyběly tam souvislosti, které by děj rozvíjely. Řekla bych, že ta absence souvislostí ti vůbec nevadila, ale mně ano. A rozhodně ti nevadilo si udělat věci po svým, to ti můžu přičíst k dobru, to dělá každý autor, ale obávám se, že to dělá méně okatě než ty.

Z jiných chyb ti můžu jmenovat například přímou řeč, která patří na nový řádek. Dál tam chyběly čárky a rozdělení textu, přebývaly mezery a překlepy.

Body: 5


 

17. Luss14 – Pomsta

Svým dějem mi povídka trošku připomínala Nový měsíc – upír, vlci a ztracená láska, která mi trochu připomínala otisk – a to rozhodně není dobře. Takovýchto inspirací ses měla vyvarovat. Na to, jak povídka byla krátká, jsi ale obsáhla svůj námět celkem dobře, i když to nebylo bohužel nic moc převratného. Jako plus ti musím uznat, že emoce na mě čišely z každé stránky a hodily se tam.

Bohužel gramatiku a chyby zhodnotit nemůžu, jelikož se ve slovenské gramatice neorientuju, ale řekla bych, že ti na několika místech chyběly čárky. A rozhodně jsi dělala moc mezer – někdy před interpunkcí, po první a před poslední uvozovkou u přímé řeči… A ještě velká písmena na začátku věty – párkrát ti vypadla u začátku přímé řeči.

Body: 25


 

18. Tempera – Pravá ruka smrti

Když jsem začínala číst, uhodil mě do očí prolog a zaujal mě, stejně jako i epilog. Po prologu jsem měla chuť číst dál, protože se mi to líbilo a zaujalo mě to. V první části tvé povídky jsi potvrzovala úroveň prologu, protože tvůj styl byl poutavý. Skvěle jsi popisovala jak pocity, tak i činnosti. Ale řekla bych, že jsi až moc často používala enter. I přestože první část byla velmi dobrá, tak další části mi přišly trochu zbytečně dlouhé a rozvláčné. Možná bych to, jak se stal upírem a pak i to vyprávění, co se s nimi dělo, zkrátila těsně před jejich smrt.

Jelikož se neorientuju ve slovenštině, tak gramatickou část nedokážu plně posoudit, ale všimla jsem si mezer. Používala jsi mezery za prvními uvozovkami přímé řeči či za první závorkou, ale tam se mezery nedělají. Ale pak jsem měla pocit, že ti tam několikrát chyběly čárky.

Body: 40


 

19. WWewa – Kde jedno končí, druhé začíná

Tvůj nápad se mi velmi zalíbil, byl originální a skvěle propracovaný. Tvůj styl psaní je jedinečný, některá spojení do vět byla nápaditá. Ale svým způsobem jsem asi čekala, jak to bude probíhat dál, takže jsem alespoň nebyla zklamaná, ale rozhodně jsem nebyla přímo překvapená.

První část povídky byla úžasně emotivní, Elle mi bylo vážně líto a svým způsobem jsem jí i záviděla, jaký měla vztah s bratrem, já toho svého moc nemusím. Ale i přesto bych byla radši, kdybys tu první část napsala v ich formě, jako jsi napsala druhou část. Řekla bych, že by to bylo lepší, protože by to bylo přímé a bez okolků.

Chyb jsi v povídce měla docela málo, ale nějaké jsem našla. Občas jsi chybovala ve shodě přísudku s podmětem a v čárkách, které jsi někdy špatně umístila nebo ti tam chyběly. K tomu přímá řeč patří na nový řádek. Nevím, zda jsi povídku po sobě četla, ale měla jsi tam pár překlepů.

Body: 40


 

20. Zanda12 - Jak nevinně může vše skončit

Povídka byla sice svým způsobem originální, ale s tím nápadem nesouhlasím, protože se mi ten motiv zdá až moc přitažený za vlasy. Víš, neumím si představit zejména tady u nás, jak 11letá holka si shání a píchá heroin a další drogy. Dokázala bych si to představit tak u někoho okolo 15 let. Vím, že takový lidi jako byla v tvé povídce Sandra, je hodně a stačí se jich chytnou a vše jde do háje. Ale vážně 11 let je prostě hodně málo.

Nejčastější chyby byly ve spojení s interpunkčními znaménky, dost ti tam chyběly čárky a celkově mi tam hodně chyběly mezery za těmito znaménky. Špatně jsi vyčasovala sloveso být v první osobě – psala jsi „sem“, ale správně to je „jsem“. Pak jsem si tam všimla, že občas chybuješ ve shodě přísudku s podmětem a v mě/mně.

Nakonec jsem si nechala slovosled, někdy ty věty ve slovosledu neseděly a celkově toto všechno čtení ještě ztěžovalo.

Body: 27


 

21. Petka92 – Náhodné setkání

Svým způsobem originální, myslím si, že autor by měl ovládat psaní různých žánrů a i tento do nich patří. Děj byl dost jednoduchý, bez zápletek a stačil ti na celou povídku jeden zvrat na konec. To se mi vlastně svým způsobem líbilo, protože díky tomu to nebylo přeplácaný a snadno pochopitelný.

Celý dojem povídky by pak zlepšila lepší organizace textu – odstavce, každá přímá řeč na nový řádek a dodání do textu několik čárek. Pak ještě bych chtěla zmínit čas, ve kterém jsi to psala. Vím, že přítomný čas má své kouzlo, ale nese často i dost problémů. Člověk ho nikdy plně nedokáže udržet a ani ty nejsi výjimkou – to se projevilo hlavně na konci, kdy najednou píšeš v minulém čase.

Body: 35


 

22. Leniskape – Láska versus zákon

Zkombinovala jsi celkem zdařile fantasy a červenou knihovnu, ale příběhu by prospěla nějaká větší zápletka, než co jsi použila. Zakázaná láska je podle mě docela velké klišé, které se opakuje stále dokola a nějaká výrazná originalita tomu tím pádem chybí.

Líbilo se mi, jak jsi rozdělila text zejména na začátku, kdy jsi nám naznačila, kam to dojde, ale neprozradila jsi úplně jakým stylem a jakými událostmi. Ale nevím, zda bylo šťastně zvolená osoba, ve které jsi to psala. Mohla jsi to psát spíš v ich formě, kde by vnitřní pocity rozhodně vyzněly lépe než u er formy. Pak bys sice musela střídat pohledy, když jsi popisovala Přemka a Nillu, ale to k tomu patří.

Chyb jsem si všímala zejména u interpunkce. Teček, když jich chceš psát víc než jednu, tak se píšou tři – nic míň, nic víc. Často jsi tam měla jen dvě. Občas ti chyběly čárky v souvětí, když jsi rozvíjela třeba slovo. A samozřejmě se ani tobě nevyhnuly překlepy, které bys asi vyeliminovala ještě jedním přečtením před odesláním nám.

Body: 35


 

23. Vandasek – Vampire story

Body:


 

24. Dragell - Smrtelná romance

Tvůj příběh je rozhodně nenapodobitelný. Musela jsem si ho přečíst podruhé, abych všechno přesně pochopila, protože poprvé mi nějak unikly souvislosti. Nebylo to tak drastické, jak jsme všichni asi čekali, nýbrž docela normální. A že drastických věcí jsem četla hodně.

Na tvé povídce se mi líbilo, jak jsi to popisovala. Ale těch popisů tam bylo až moc, takže některé tam byly spíš zbytečné. Občas ti tam chyběly čárky, objevovaly se překlepy a další věci.

Body: 42


 

25. Kerilia – Mé druhé já

Na povídce bylo vidět, že máš vlastní styl a ten si držíš, ale chtělo by ho ještě trochu vypilovat ve stylu psaní. Povídka rozhodně nebyla špatná, ale celou dobu jsem se snažila pochopit rozdíly u tvých upírů a u klasických upírů třeba z filmů, což jsi mi vlastně tak trochu řekla na konci, i když pro mě – upírofila – to bylo trošku nedostatečný, ale nevadí. Krom toho jsem se snažila i trochu pochopit důvody, proč ho opustila, který tam ani nebyly. V prvním dojmu jsem si myslela, že Elektra je mrtvá a že se s tím nevyrovná. Na úvod do děje jsi toho tam měla málo, skoro mi to přišlo, že to byla useknutá část nějaké tvé povídky.

Po gramatické stránce byla tvá povídka úžasná, žádných chyb jsem si nevšimla. Ale čeho jsem si všimla, byly přímé řeči. Přišly mi trošku těžkopádné a umělé.

Body: 41


 

26. Ranya – Největší oběť

Jedna z mála velmi originálních povídek. První část povídky mě hodně zaujala, přímo ses mi strefila do mé oblasti zájmu. Jen samotný nápad první části by asi stačil na rozvedení v knížce na toto téma. Skvěle jsi popisovala její pocity a celkově atmosféru honů. Druhá část povídky, kdy vlastně přišla celé pointa, se mi zdála ze začátku trochu zmatená. Řekla bych, že i pro tebe to byl velký skok v příběhu a ty jsi zcela ještě nevěděla, co z toho uděláš. A právě na začátku druhé části ses v tom tak trochu plácala.

Z chyb se vyskytovaly hlavně překlepy anebo by se tomu daly říkat tvary podle tebe, které tolik správné nebyly. A párkrát jsem si všimla, že ti chyběla čárka.

Body: 46


 

27. Lucka – Začalo to hororem

Ze začátku jsem si říkala, že bych se mohla pobavit, protože v tom byla kapka nadhledu. Bavilo mě číst o tom, jaké otázky si vyprávěčka vymýšlela na své rodiče. To, že se dívala na horory bych já i schválila – taky mi bylo tolik, když jsem koukala na Vřískot a jiné filmy. To, že to chtěla vyzkoušet, už bych asi neschvalovala, ale nevadí… Obávám se, že od tohoto momentu v povídce už to moc neschvaluju. Kouření v této době života je reálné, ale braní drog už tolik ne. Vím, že povídky nemusí mít reálný podklad, ale abych pravdu řekla, tohle je trošku víc přitažený za vlasy. Docela mě zamrzelo, jakým směrem se to nakonec ubíralo. Uznávám, že skok mezi tím vším byl velký, ale nehodil se tam.

Povídka se jinak četla docela dobře, sice na začátku jsi měla trochu moc dlouhý souvětí, ale jinak dobré.

Poslední, co bych vytkla, je konec. Přišel mi trošku neukončený a zrychlený. Ale zase ti schvaluju, že to nebyl klasický happy end, protože těch je až dost.

Body: 30


 

28. TracyHale – Přines mi v dlaních Slunce

Než se stala ta nehoda, tak mě tvá povídka nutila se přiblbe usmívat, což jsem na přednášce musela krýt rukou. Ale jakmile jsem dospěla k bodu nehody, tak vše jako mávnutím proutku zmizelo, už jsem se neusmívala. Svým způsobem se mi to i líbilo, vyvolávalo to emoce a to by dobrá povídka měla umět.

Rozhodně jsi měla zajímavý nápad, který si i dobře prodala. Já bych i věřila, že čas dokáže změnit skoro vše, takže by dokázal i změnit její vlastní postoj k němu. Ale věřím, že ta bolest z jeho ztráty jednou trochu pomine, ale zajímalo by mě, jak by ses s tím dodatkem poprala ty, proto by se tam hodil epilog s tímto námětem.

Ten dopis, který mu napsala, mě nějak uchvátil, protože to nebylo nijak naivní a bylo to skoro až z nějakého Shakespearova dramatu. A propojení částí z dopisu a kapitol byl skvělý nápad, který povídce dodal nápaditost.

Když píšeš, měla by sis dávat pozor na to, co píšeš a na konec si to po sobě znovu přečíst. Narazila jsem tam na pár překlepů, které bys opravila, kdyby sis to přečetla znovu. První uvozovky přímé řeči se píší dole, ne nahoře. Občas ti tam chyběly čárky nebo mezery mezi větami.

Body: 40


 

29. Casidy - Můj život s vílou

Povídka se mi ve výsledku četla docela dobře, byla svým způsobem originální. Z povídky bylo vidět, že ti okolní svět asi není úplně lhostejný a jsi ochotná na problémy upozornit a zamyslet se nad nimi.

Snažila ses psát v přítomném čase, ale stejně jako ostatní někde sklouzáváš k minulému času. Ta tendence autorů sklouzávat k minulému času je prostě hodně častá a nevymizí, proto je nebezpečné v tom přítomném čase vůbec psát.

Chybovala jsi v interpunkčních znaménkách – někde ti chyběly čárky a tečky, někde chybí mezery za znaménky. Vždy se dělají tři tečky, když chceš použít víc teček, ne víc, ne míň než tři. A občas jsi zapomínala v dialogu dávat každou přímou řeč další osoby na nový řádek.

Body: 37


 

30. Sasanka – Jude!

Nemám slov. Téma koncentráků je ošemetné téma, některé rozčílí, některé rozesmutní. Já se řadím k té druhé kategorii. U něj je nebezpečné zpracování a máš vždycky jistotu, že vyvolá bouřlivé reakce, proto nevím, zda to bylo dobře zvolené téma pro soutěž. Ale volila jsi ty, takže já budu jen hodnotit. O antisemitismus jsem se v posledních pár měsících zajímala, chodila jsem na přednášky o něm, a pokaždé mě ty přednášky zarazily. Po celou dobu historie lidstva to jen gradovalo až v koncentráky. Obávám se, že si nedokážeme plně představit zvěrstva, co se tam odehrávala, i když ses o to docela slušně pokusila. Ale myslím si, že jsi nedomyslela ani desetinu zvěrstev, která se tam děla. Snažila ses, ale u tohoto tématu to nestačilo.

Dojem z celé povídky mi kazily tvoje překlepy a chyby. Měla by sis asi zopakovat vyjmenovaná slova, protože jsi hodně psala Y, kam nepatřilo. Příště si po sobě ještě ten text přečti, protože jsi tam nechala hodně překlepů, které to celé jen kazily. Občas mi tam chyběly čárky. K těm čárkám patří i souvětí, které mi chyběly zejména na začátku. Tam jsi psala krátké věty a trošku těžkopádné.

Body: 40


 

31. Misalla007 – Hell is your destiny

Tedy, od tebe jsem dlouho nic nečetla, ale příběhem jsi jako vždy nezklamala. Byla to klasika o upírech, ale takovéto klasiky mam ráda. Upíři jsou zranitelní a nejsou tak dokonalí jako ve Stmívání. Jen bych víc rozvedla postavu Victora, protože skoro nic o něm nevíme. Je sice fajn, když je v příběhu někdo tajemný a zlý, ale vždy by to chtělo alespoň něco málo o dotyčném říct, protože pak čtenář přesně neví, proč se ho hlavní hrdinka tolik bojí. K povídce mi jen neseděl název, zdál se mi trochu mimo od děje.

Na začátku povídky mi přišlo, že jsi přeskakovala z ich formy do er formy. Nevím, zda ti tam třeba náhodou jen nevypadly slova, ale výsledek tak vypadal. Hodně jsi chybovala v mě/mně a to mně se ti asi hodně zalíbilo, když jsi psala „mněla“ místo „měla“. Kromě těchto chyb ti ještě občas chyběla interpunkce a to někdy na konci přímé řeči a uprostřed souvětí.

Body: 38


 

32. ThGiLiWt – Cruor – A

Tvá povídka byla jiná než povídky ostatních – a to nejen kvůli slovenštině. Trošku mě překvapilo, co jsi napsala, a svým způsobem se mi to i zalíbilo. Mám ráda morbidnosti tohoto druhu, i když něco na mě už bylo trošku moc. Zaujalo mě, jak jsi Anonyma vykreslila, protože to byla docela originální postava se svým vnitřním problémem, který se někdy holt dostane ven a vše zničí. Popisem celé situace jsi z toho udělala něco, co neumím ani správně popsat – jde z toho děs a zhnusení ruku v ruce, ale to se obávám, že k tvé povídce tyto dvě věci musí patřit.

Jelikož se ve slovenské gramatice vůbec neorientuju, tak tuhle část nemůžu zhodnotit. Ale i přesto mi přišlo, že jsi používala hodně vykřičníků a to i na místech, kam se podle mě tolik nehodily. Právě ty vykřičníky z toho udělaly zbytečně melodrama. Před tři tečky se nedává mezera a píší se vždycky tři. Když používáš ve větě pomlčky, tak další slovo, pokud to není vlastní jméno, se píše s malým písmenem na začátku, ne s velkým. Pak mi tam vadily citoslovce, které jsi dávala jako přímou řeč – to jsem vlastně snad nikdy neviděla, většinou jsem je vídala psaný kurzívou.

Body: 30


 

33. Aniska – Stíny minulosti

Tvá povídka byla svým způsobem zajímavá, byla plná emocí. Nevím, jestli jsi tuto situaci sama zažila, ale popsala jsi ji velmi dobře – tedy v té minulosti. Ta přítomnost mi trošku neseděla, protože jsme se vlastně vůbec nedověděli, co jí je. Je možný, že jsem tvou myšlenku plně nepochopila, ale prostě nevím, proč umírá – zda na to zlámané srdce či na nějakou nemoc. Možná to bude znít děsně, ale ten konec předčil krapet moje očekávání. Když jsem to začala číst, čekala jsem, že Marcus bude mít Aids a tím nakazí Lisu, a ona pak umírá kvůli němu a on zemře ještě dřív než ona… Nevím, proč jsem na to čekala, ale nedočkala jsem se toho.

Tak a teď ty chyby. Do příběhu se ti jich pár vloudilo, jednak ti párkrát chyběly čárky, jindy jsi měla špatně mezery. Několikrát jsem narazila na to, že ti chyběla mezera mezi „s ní“, „s ním“ a spojila jsi je tak v „sní“ a „sním“, což ve výsledku jsou úplně jiná slova. Jinde ti vypadla písmenka a jinde naopak písmenka přebývala. Občas jsem narazila na chybu v ji/jí.

Body: 38


 

34. Zabza – Příběh jednoho otce

Napsala jsi beze sporu originální příběh, ale nebavil mě tolik, jak by autor asi chtěl. Motivy se ti v něm často opakovaly, takže nevím, zda to spíš nechtělo vymyslet něco navíc anebo to zkrátit. Ze začátku mi to přišlo jako pohádka a ten pocit mě opustil až u konce, kdy zemřela Emily. V první části bych ti vytkla jako fakt to, že nechodil do školy. To prostě v dnešní společnosti nejde, a pak když neumí číst a psát, tak jak může pracovat jako číšník? Takže v tomto ohledu jsi to krapet přehnala. Druhá část se mi líbila o něco víc, skoro jsem se až rozbrečela. Ale pochopila jsem, jak se asi cítil, když ji chtěl zabít a to ti pak u mě přidává plus.

A nakonec mi tu zbyly tvoje chyby, kterých ses dopustila. Na můj vkus jich tam bylo hodně a stále se opakovaly. Chyběly ti v souvětích čárky, vícero teček se píše vždy po třech a za nimi mezera. Často jsem narazila i na chyby ve shodě přísudku s podmětem, ji/jí a párkrát i mě/mně. A jako poslední věc, kterou bych ti vytkla, byl počet překlepů, které mi trochu zhoršovaly čtení. Díky tomu pak bylo vidět, že sis to po sobě nepřečetla, protože pak by ti takové věci jako jsem/jsme, opakování stejných slov v jedné větě a chybění koncovek u sloves neunikly.

Body: 38


 

35. 123ellis – Dar

Tvá povídka oproti jiným byla jiná a rozhodně byla originální. Pokusila ses o detektivku, jak jsem pochopila, a řekla bych, že jsi své téma zvládla, aniž bys musela používat hantýrku z toho prostředí.

Začátek povídky mi přišel zbytečně zdlouhavý a zbrzďoval příběh. Pak jsem si všimla, že jsi měnila jména oběti, jednou jsem ji měla jako Jane, podruhé jako Alici a tato jména se stále střídala.

Stylově jsi psala výborně, bylo to čtivé a docela i poutavé. Líbilo se mi, jak jsi popisovala pocity a celkově, jak jsi se vyjadřovala. Párkrát jsi chybovala v čárkách, někde ti chyběly. A ještě bych zmínila psaní vícero teček, vždy se píšou tři – ne víc, ne míň.

Body: 38


 

36. Kirsty007 – Žlutá nestačí

Tvá povídka byla bezesporu dost originální, ale trošku mi připomínala Most do země Terabithia. Ale to nemění nic na tom, že to bylo zajímavě napsaný. Tvůj styl psaní je dost jiný než styl psaní ostatních a rozhodně mě upoutal, střídání úvahy o životě a lidském jednání versus jednání postavy v povídce je zkrátka originální. První odstavec byl podle mě asi nejlepší, protože vystihoval hodně i ze mě a z ostatních lidí, se kterými jsem se setkala – ať už na webu nebo v životě. Tím, jak jsi popsala hlavní postavu, jsi dokázala, že i my „lůzři“ žijeme dost po svém a je nám jedno, co si o tom myslí jiní.

Co se týče chyb, pár jsi jich udělala. Párkrát jsem narazila, že když jsi přerušila přímou řeč popisem děje, pokračovala jsi v ní s prvními uvozovkami, které jsi nechala nahoře. Občas ti chyběly čárky a občas byla chyba ve shodě přísudku s podmětem. Tyto dvě věci se tam vyskytovaly častěji.

Body: 45


 

37. angbella – Sen, pro který zemřu

Na tvé povídce je hodně vidět, jak byla psaná. Psala jsi ji ve spěchu, abys stihla termín, který ti stejně o kousek unikl. A to se na ní dost podepsalo v překlepech a na příběhu. Příběh byl totiž ve výsledku o ničem, popisovala jsi ho zbytečně zdlouhavě a skoro bez souvislostí. Přišlo mi, že jsi buď popisovala hodně anebo skoro vůbec – nic mezi tím u tebe nebylo. A to není dobře, vždycky by ses měla snažit o rovnováhu. Ve výsledku se z toho stal deníček, který mi trošku připomněl doby, kdy jsem něco podobného musela psát na ozdravných pobytech a i teď lituju vedoucí, kteří to po mně museli číst.

I když jsi jednotlivé části od sebe oddělila, tak jsem ze začátku vůbec nevěděla, která bije a přiznávám, že mě to trochu deptalo. Sice jsem to pochopila s koncem, ale ten mě tedy zrovna dvakrát nenadchnul. Vůbec jsi nevykreslila charakter otce v této části, za celou povídku jsem si myslela, že se mají rádi, ale když jen tak odejde na kafe, když se dcera probere z komatu – to mi holt nesedí. Dál krapet pochybuji, že by ihned po komatu zvládla vstát – svalstvo na nohách po delší tobě atrofuje a rozhodně nohy nejsou dobře pohyblivý po delší době bez aktivity, aby ihned mohla vstát a chodit. Název sice koresponduje skvěle s koncem, ale přiznávám, že na začátku jsem si spíš myslela, že umře nějak kvůli své mámě a ne kvůli klukovi. A nakonec bych k tomuto ještě řekla to, že hlavní postava byla asi vážně trochu přihlouplá holčina, protože nevzala v úvahu další aspekty nemocnice – doktory a sestry, co ji monitorují, a když zmizí z přístrojů, tak si toho všimnou a můžou ji zachránit – a pak možnosti budoucnosti.

A teď přicházejí na řadu chyby, které jsem našla – tedy kromě těch, co už jsem ti vypsala jako chyby stylu psaní. Měla jsi tam hodně překlepů a bojím se, že něco z nich překlepy nebyly a byly to jen tvoje chyby, že sis myslela, že to tak je. Kromě tohoto jsem si všimla absence čárek, nebo někde přebývaly. A tečky, když jich chceš psát víc u sebe, tak se píší vždy jen tři – nikdy víc, nikdy míň.

Body: 10


 

To bylo hodnocení a tady jsem vypsala, kdo má zatím podle mě na první tři místa v umístění podle bodů. Upozorňuji, že to není ještě konečné, protože mě ještě čekají ty čtyři povídky na ohodnocení a ty s tím stále ještě mohou zamíchat.

Celkové umístění:

1. místo: Popelka612 – Naposledy (48 bodů)

2. místo: Ranya – Největší oběť (46 bodů)

3. místo: Kirsty007 – Žlutá nestačí, MisaBells – Aklachim a já (45 bodů)



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Hodnocení - Soren:

7. MisaBells přispěvatel
17.03.2010 [1:11]

MisaBellsSoren: Děkuju, děkuju, děkuju... z chyb se poučím - z některých jsem se už poučila. Obdivuju vás holky porotkyně, protože já bych to asi nedokázala. Přečíst, zhodnotit a vyplodit kritiku s body. Díky za tvůj čas, který si věnovala mé povídce.

6. angbee přispěvatel
09.03.2010 [11:23]

angbeeTaky děkuji za hodnocení -> tím pádem za čas strávený nad ním, protože to určitě nebylo nic příjemného. Navíc, když jsem vám tam poslala takový brak, no, stydím seEmoticon.
A ještě jednou děkujiEmoticon.

5. WWewa
06.03.2010 [18:08]

Moc děkuju za hodnocení... :) Vážím si toho času, který jsi tomu věnovala.

4. Soren přispěvatel
06.03.2010 [11:48]

Sorenpopelka612: Ale Notre Dame nemá takový kouzlo, je sice historičtější, ale kouzlo mu chybí... Nevim proč, ale nezískala si tolik moje srdce, ani když jsem tam byla večer na pouštění koled... O:) Já si Sacre coeur zamilovala, když jsem tam byla se školou a s kamarádkama. A nejvíc se mi tam líbí ti pouliční muzikanti. Nejlepší byl harfista, nádherná hudba... Podruhý jsem tam měla jen kytaristu... :(

05.03.2010 [19:31]

popelka612Děkuju za hodnocení. Přiznávám, že po přechozích dvou mě tolik bodů mile překvapilo. JSem za něj vážně vděčná, děkuju.
P.S.: Notre Dame je hezčí, to mi nikdo nevymluví :D, je historičtější a já jsem na historii vysazená, ale Montmartre jako takovej má úžasný kouzlo, zvláště náměstí malířů, když procházíš kolem a každej druhej chlápek s deskama se tě zeptá, jestli nechceš portrét. :D

2. TracyHale
02.03.2010 [19:23]

Děkuju za hodnocení ... chtěla jsem dodat, že já bych se s tím zřejmě prala těžko... zřejmě bych si prošla zombie obdobím jako Bella a potom by to bylo lepší ... ale až časem ;) ... ještě jednou díky :)

28.02.2010 [20:16]

Anikaaha...už vážně chápu, co se myslelo rozdílnými hodnoceními :) i tobě děkuju za názorEmoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!