OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » Jsem doma...



Jsem doma...Holčička ve které všichni vidí ďábla... Déšť, zima a smutek je jediné co ji provází. Najde své štěstí?

Jsem doma

Déšť promáčel každou ulici města. V uličkách se neprocházela jediná osoba. Až na jednu. Malá černovlasá holčička se procházela ulicemi nehledě na obrovský liják. Byla celá promočená. V ručce za ucho nesla plyšového králíčka. Poslední dárek od její matky. Několik lidí ji zvědavě někdy i pohrdavě sledovalo okny. Ani jediná myšlenka o pomoci nepřišla do jejich mysli. Říkalo se, že je to ďábel v těle neviňátka. Nenáviděli ji. Báli se jí. Kolovaly řeči, že smrt její rodiny zavinila ona. Prý požár jejich rodinného domu způsobila ona. Nikdo ji u sebe nechtěl, proto teď malá holčička bloudila ulicemi. Její oči byly prázdné. Neměla co jíst. Neměla domov. Neměla přátele. Neměla rodinu. Neměla budoucnost. Zastavila se pod malou stříškou jednoho obchůdku s čínskými nudlemi. Chtěla přečkat déšť. Najednou se za ní otevřely dveře. V nich stál starý muž. V očích hněv.

„Jdi od mého obchodu dál, ty nechutný ďáble. Pohromu přineseš na můj obchod. Vypadni ti říkám!“ řval na ni hlasem, který obsahoval hněv, nenávist a odpor. Holčička se na staříka podívala modrýma očima a utekla pryč. Z modrých očí jí tiše stékaly slzy. Utíkala. Doběhla až k opuštěnému skladišti. Sedla si mezi několik obrovských beden a rukama si objala kolena. Nechala slzy stékat. Byla sama. Nikdo s ní nechtěl nic mít. Všichni věřili jen tomu, že je ďábel. Jediný její přítel byl plyšový králíček, který nikdy neopustil její stranu. Jediný přítel. Vycpaný přítel bez duše, ale přece jenom přítel. Dostala ho od maminky na její třetí narozeniny. Při předávání dárku všichni okolo zpívali nádhernou píseň. Nebyla to narozeninová píseň. Spíše děkovná. Píseň, která děkovala za život, který jim byl dán. Rodiče ji odjakživa učili, že na svůj život si nesmí nikdy šáhnout, že je to dar od boha, proto si ho musí vážit. Déšť ustal. Mraky se pomalu rozlézaly, vysvítaly sluneční paprsky. K holčičce pomalu kráčela kočka.

„Čičí,“ snažila se holčička přivolat černou kočku. „Čičí.“ Zvíře se podívalo na promoklé dítě. Dívalo se několik vteřin. Poté zasyčelo a uteklo pryč. Holčička ještě víc posmutněla. Nenáviděla život. Nevěděla jak s ním v této situaci založit. Chtěla přestat cítit tu zimu, tu bolest. Nebyla si jistá jestli chce neposlechnout své rodiče a dál trpět nebo jestli jít za andělsky vypadající úlevou. Jít tam, kde není bolest, kde není samota ani zima. Vstala a rozešla se. Králíčka v ruce. Šla zašlými ulicemi. Prochladlá se třásla. Tiskla k sobě promoklé plyšové zvíře. Kráčela dál. Když došla na vysoký most, zastavila se. Podívala se dolů na rozvodněnou řeku. Chtěla zpátky domů. Za matkou. Za otcem. Do tepla. Jak moc chtěla vyslovit ty dvě slůvka při příchodu domů. Tu jednoduchou větu. Chtěla znovu slyšet tu píseň. Připomenout si její sílu. Její melodii, smysl a krásu.

„Mami, tati,“ zašeptala do ticha. Pevně objala králíčka. Nepotřebovala nabírat odvahu. Neměla co ztratit. Skočila. Její tělíčko se ponořilo do ledové vody. Neuměla plavat. Přesto její smrt trvala dlouho. Voda ji unášela po proudu, až nakonec holčice nevystačil dech a ponořila se do hlubin. Znovu se shledala se svojí matkou a otcem. Byli znovu celá rodina, pohromadě.

„Mami, tati… Jsem doma.“



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Jsem doma...:

14. Orino přispěvatel
06.09.2011 [15:44]

OrinoLostAngel: Děkuju ti moc :) Jsem ráda, že se líbilo Emoticon

13. LostAngel přispěvatel
25.08.2011 [20:13]

LostAngelNádherný příběh plný dojemných emocí. Nádherná smutná krása. Emoticon Emoticon Přesto i když by se mohlo zdát že to je špatný konec, mě to přišlo jako docela dobrý konec. Nakonec se přeci shledala opět se svými rodiči. Co vím si mohla přát. Úžasná práce, klobouk dolů. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

12. SafiraDarkfire přispěvatel
13.03.2011 [23:22]

SafiraDarkfireNo to je taky možné.... :/ Ale delší by to taky neuškodilo...:D

11. Orino přispěvatel
13.03.2011 [22:27]

OrinoSariraDarkfire: Taky mě to napadlo jako kapitolovka, ale za chvíli by to ztratilo na originalitě, proto jsem usoudila, že to bude mocnější jako jednorázovka. :) Každopádně děkuju :)

10. SafiraDarkfire přispěvatel
13.03.2011 [14:42]

SafiraDarkfirePáni, teda, nápad to je úžasný a šlo by tam rozepsat spoustu další věcí, možná by z toho šla i kapitolovka, no zase fantaziruji nad povídkami jiných:D Je to prostě super.:)

9. Orino přispěvatel
13.03.2011 [12:43]

OrinoMoc všem děkuju... Vážím si toho :)

8. Gracewhite přispěvatel
12.03.2011 [21:30]

GracewhiteTen starý pán byl teda ale zlej, přitom ta holčička je tak roztomilá!!! Emoticon Emoticon
Je to krásně napsaná povídka. Konečně nějaká, která stojí na této stránce za přečtení
Emoticon Emoticon Emoticon

7. Skříteček2
02.03.2011 [19:52]

Moc se mi to líbilo Emoticon Sice jsem si myslela, že ta kočka se nad ní slituje a dodá holčičce chuť žít, ale i tak to má "nádherný" konec. Hold si potrpím na smutné konce.

6. Erigayl přispěvatel
13.02.2011 [20:06]

ErigaylOpravdu tleskám! Emoticon Nádherný příběh, krásně jsi ho napsala a úplně mě to vtáhlo do děje. Nejvíc se mi líbil ten smutný konec. Napiš prosím i další podobné povídky! Emoticon Emoticon

5. Carrie přispěvatel
08.02.2011 [23:59]

CarriePáni, je to vážně strašně pěkně napsaný příběh , který mě zaujal už od začátku a celou dobu mi přípomínal, že ho musím bez přestání dočíst až do konce Emoticon Kloubouk dolů Emoticon Emoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!