OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Čarodějčina dcera [2. kapitola]



Čarodějčina dcera [2. kapitola]Čarodějové se pomalu začínají seznamovat s problémy, které se na ně valí. Zprvu mohou některé z nich vypadat nevinně, ale zdání může klamat, a i ten nejmenší může zcela předčit ten největší. Vyvinou se všechny tak, jak předpokládají?

Čarodějčina Dcera

Aydolen se zajíkla a všichni na ni okamžitě upřeli svou pozornost. Byl to necelý měsíc, co se probrala z kómatu. Za tu dobu se stihla relativně uklidnit a dát do pořádku veškeré rány. Kromě těch na duši, neboť v jejích očích byl stále patrný strach a panika. Dívenka nevěřícně pozorovala Agnis a nervózně se kousala do rtu.

Když nikdo už poměrně dost dlouho nic neříkal, odvážila se a promluvila: „Jsou to Oni?“ Hlas se jí třásl při představě, že by jí mohli opět ubližovat.

Blonďatá čarodějka zavrtěla nesouhlasně hlavou. „To nemůžu říct na sto procent.“ Na malou chvíli umlkla, jako by na jazyku hledala vhodná slova. „Viděla jsem jenom výsledek snažení našeho relativního problému,“ řekla nakonec trochu vyhýbavěji. Nechtěla dívku více děsit. I když si situace žádala pohotovou reakci.

Dívenka se zhluboka nadechla, aby se uklidnila, vyčistila si mysl a ovládla svou moc. Ale patrně nestihla zamést všechna smítka strachu, protože váza, jež stála uprostřed kruhového stolu, praskla a roztříštila se na tisíce kousků.

Uběhl sotva zlomek vteřiny, všichni byli na nohou, rozdělili si úkoly a spěchali vše rychle uklidit. Až na Aydolen. Ta stále jako opařená seděla na místě a sledovala ten nepořádek před sebou. Byla vyděšená z blížící se hrozby, ale i z toho, že ještě stále nedokázala zkrotit své schopnosti. Natož zcela definovat svou vlastní rasu.

Patrně nikdo nedokázal pochopit, co se dělo v jejím nitru. Jak se prala sama se sebou a kolik bojů najednou sváděla. Až na Irrain, která do něj mohla na chvíli proniknout. Bylo to poprvé a také naposled při jejich prvním střetnutí.

A byla to také jediná věc, na níž si zrzavá čarodějka vzpomínala.

Po chvíli položil Etos zrzce ruku na rameno, protože se opětovně zamyslela a nereagovala na jeho upozornění, že se může o střepy pořezat.

„Běž provětrat naši malou holubičku.“ Významně kývl směrem k Aydolen a uvolněně se na ni zazubil. „Ostatně, ty taky nevypadáš zrovna nejlíp,“ pokračoval, ale to už pohledem sjížděl zrzku před sebou.

„Ale-“ nadechla se Irrain a chtěla dodat něco v tom smyslu, že to tu musí uklidit, ale Etos ji utišil nesouhlasným zakroucením hlavy.

„My to tu s Agnis doděláme,“ řekl a vzal ji za předloktí. Popadl i Aydolen a doprovodil je za dveře. „A moc nezlobte,“ povytáhl na oko vážně jedno obočí nahoru.

„No jasně, jak bychom mohly, když nás budeš sondovat z okna,“ nedala se zrzka, ale odpovědi se už nedočkala. Pouze lišáckého úšklebku a zabouchnutí dveří před nosem.

* * *

Trvalo pár minut, než se obě dívky z toho sletu událostí vzpamatovaly a přestaly tupě zírat na zavřené dveře před sebou. Poté se chodbou rozezněl veselý výbuch smíchu, neb si obě vyměnily jeden všeříkající pohled doprovozený několika úšklebky. Pomalu se rozešly k nedalekým schodům, jež vedly do spodních pater Doupěte.

Dívenka měla rychlý a celkem pevný krok. Skoro to až vypadalo, že by si i poskočila, jako dítě, které se na něco těší. Popravdě řečeno, ona se opravdu těšila. Okolí domu bylo totiž jediné místo, kde se mohla soustředit a cítila se volná. Uzavřené prostory jí od jisté chvíle nedělaly moc dobře. Připadala si pak jako zvíře v kleci.

Zato zrzavá čarodějka s ní svůj krok srovnat nemohla. Ven se jí moc nechtělo. Šla pomaleji, nejistě a neustále se otáčela za sebe, jak na svém těle cítila pohled někoho, kdo se skrýval ve stínech Doupěte. Také zrovna neprahla po tom, někoho potkat na chodbách. Znala se tu pořádně jenom s těmi třemi. A s pár bytostmi od vidění, když sem přišla.

Nebyla, stejně jako Aydolen, zdejší. A každý to moc dobře věděl. Všichni se tu ale tolerovali, protože museli. Nicméně pochybovačné pohledy, jako by byla snad nějakou hrozbou, nesla Irrain těžce. Na rozdíl od Aydolen, kterou tolerovali naprosto všichni. A pokaždé, když ji potkal někdo Starší, na ni dokonce infantilně šišlal, jako by jí bylo pět.

„No tak jdeš?“ zavolala dívenka směrem k čarodějce, ale neotáčela se. Ozvěna všechnu těžkou práci obstarala za ni. Jakmile totiž Irrain zaslechla holčiččin hlas, projela jí vlna nervozity a také obav. Ještě se několikrát ohlédla kolem sebe a přidala do kroku.

„Ano, jdu,“ houkla k ní a přidala do kroku. Tušila, že ozvěna se musela rozléhat ještě daleko za její osobou. Když s ní konečně srovnala svůj krok, ještě rychle dodala: „Zkus se tady pohybovat a mluvit tišeji. Kdoví, na koho tu narazíme,“ poradila jí polohlasně a sama se viditelně otřepala.

Jenže to neuniklo nositeli páru všímavých očí, který tuhle dvojici sledoval už od té doby, co je ten vlasáč vyhodil za dveře. Ani to, že modrý přívěšek čarodějky se zbarvil do modra. Zapřemýšlel, jestli je to varování před ním samým, nebo před někým jiným. Každopádně ještě neměl v plánu nechat se odhalit, proto více zaplul do stínu ve výklenku, kde před mnoha lety bylo velké francouzské okno.

„Dobře, tak ale přidej-“ Aydolen přikývla a následně se zarazila, když se rozsvítil přívěšek s modrým kamenem. Irrain tomu zprvu nevěnovala pozornost. To až když se dívka tak náhle zastavila a skončila v půlce věty, si všimla, že něco není v pořádku. Patrně k nim měl někdo namířeno. Škoda jen, že o ničí pozornost nestála.

* * *

Etos pomalu ani nestihl zavřít dveře a veškerý nepořádek byl díky magii Agnis zase uklizený. Pomyslel si, že Irrain by ji měla taky začít používat a nežít jako člověk. Pak si ale vzpomněl, jak to dopadlo naposledy, když zkoušela kouzla na tak obyčejné věci, jako je třeba právě úklid. Rychle to hodil za hlavu a radši doufal, že ty dvě to tam venku zvládnou. Kdyby měl sociální cítění, tak by mu snad i bylo líto, že je téměř beze slova vykopal. Ale bylo mu jasné, že bude nejlepší, když to nejdřív probere s blondýnkou a posléze s nimi.

Se širokým úsměvem na tváři, jako by snad vyhrál v loterii, se otočil do místnosti a zrak upřel na blonďatou čarodějku.

„Je ti jasné, že ty dvě si to vyloží úplně jinak?“ ozvala se Agnis hned, jak za Etosem zaklaply dveře.

„Myslím,“ přiložil ucho ke dřevu a pak se zase odtáhl, když zaslechl na chodbě smích. „Myslím, že už se tak stalo.“ Pokrčil rameny a zeširoka se zazubil, jako by mu to ale vůbec nevadilo.

Agnis si ho skepticky prohlédla a pak stáhla rty do úzké linky. „To je fuk. Posaď se, ať tě to nepoloží,“ řekla vážně a zrakem šlehla po volné židli, která se v momentě vysunula od stolu.

Mladík zvedl ruce v obranném gestu a pohodlně se usadil. Nohy si natáhl před sebe, a jak to měl ve zvyku, si je také zkřížil. Trpělivě čekal, až se Agnis rozhovoří.

„Ráno, ještě za tmy, jsem měla namířeno do Ipöly na trhy. Dokoupit nějaké zásoby jídla a zbraní, protože s tím, co máme, za chvíli nebudeme mít jak vyžít,“ začala Agnis pomalu, ale hlas se jí trochu chvěl. „Jela jsem po staré cestě směrem na Leall‘dský hvozd. Auto se mezi stromy dokonale ztratilo, ale něco mi v ten moment nesedělo.“ Zadívala se do mladíkových očí a viděla, že už možná začíná chápat.

„Měla jsi předtuchu?“

Dívka zakroutila hlavou v nesouhlasném gestu. „Od včerejšího večera mě jenom bolela hlava. Předtuchy i vidiny si od Nich daly na chvíli pokoj, tak jsem si myslela, že i Oni. Mělo mi dojít, že se něco chystá. Před lesem jsem zastavila a musela na vzduch, ta bolest byla neúnosná, jak jsem se přibližovala blíž a blíž. “ Vydechla a otočila se k oknu.

Etos se zvedl a přišel za blondýnkou. Přitiskl se k ní a objal ji kolem ramen. „Chceš mi říct, že jsi v těch jehlách, co máš teď na sobě, šla na průzkum?“ snažil se trochu odlehčit situaci.

„Sundala jsem si je.“ Agnis se uchechtla, ale zavrtěla hlavou. „To, co jsem ale viděla pak, bylo hrozné. Vesnice pod Hvozdem už jenom doutnala. Na hlavním domě bylo velké rudé T,“ řekla nakonec a otočila se k němu čelem.

„Tarun!“ zavrčel Etos a podíval se znechuceně bokem.

„To nevíme!“ zaprotestovala a vzala jeho ruce do dlaní. „Ale musíme s tím něco udělat. Jsou blízko,“ dodala spěšně Agnis a hledala v očích svého parťáka nějaký plán.


Zdravíčko. :) Děkuji za skvělou odezvu u předchozí kapitoly, a také bych chtěla poděkovat Ver za nominaci na povídku měsíce června! :) Ani nevím, jak vyjádřit své díky a také skvělý pocit, že se vám příběh zalíbil. Budu tedy doufat, že vás pokračování moc nezklame. Nemám moc ráda, když děj plyne moc rychle, tak, prosím, omluvte fakt, že se to (možná někomu) vleče. :)


Ať se líbí,

Eloran. :))


« Předchozí díl


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Čarodějčina dcera [2. kapitola]:

7. PrincessCaroline přispěvatel
23.07.2014 [0:43]

PrincessCarolineKlop, klop Emoticon
Ako to vyzerá s ďalšou časťou? Emoticon

6. PrincessCaroline přispěvatel
13.06.2014 [11:28]

PrincessCarolineNo však jasné, ja sa vždy ozvem, keď sa nebudem vedieť orientovať Emoticon
To poznám, ja som sa tiež musela brzdiť, keď sa ma začali pýtať a ja som si uvedomila, že ja to všetko viem, ale nič som nevysvetlila Emoticon
Každopádne som zvedavá na ďalšiu kapču Emoticon

5. Eloran přispěvatel
13.06.2014 [10:30]

EloranPrincessCaroline> Díky. :)
O Doupěti bude zmínka v další kapitole a co se týká časového rozmezí, tak zjevně přítomnost, odehrávající se ve fiktivním světě/zemi. :)
Nevím přesně, jak bych to měla formulovat, ještě nad tím musím hlouběji podumat. :)
Ale díky za tyhle připomínky. Jak jsem řekla, příběh si žije vlastním životem, takže pokud mě někdo neupozorní, že mu něco nesedí, nerozumí, tak si budu směle pokračovat dál a ani bych si toho nevšimla. Protože já svůj příběh znám. :)

4. PrincessCaroline přispěvatel
11.06.2014 [20:11]

PrincessCarolineMusela som si priradiť mená, pretože som si ich vôbec nepamätala Emoticon
Mne sa nezdá dej ani unáhlený ani pomalý, ale taký akurát. Len ma to Doupě trochu mýli. To je nejaká vysoká budova alebo ja neviem, možno som to nepochopila Emoticon Že tam ešte žijú aj iné bytosti... Neviem, kto tam žije, neviem určiť ani v akom čase sa to nachádza. Okolo rozvaliny... To.. mám trochu miš maš okolo toho Emoticon
Ale nemôžem povedať, že sa mi to nepáči, len si to ešte neviem sformovať do nejakej ucelenej podoby Emoticon

3. Eloran přispěvatel
11.06.2014 [10:39]

EloranVer> Ale ano, je! :) Hrozně mě to překvapilo, když jsem v nominacích svůj příběh viděla a to byla zveřejněná jenom první kapitola. :)
Děkuji. :) Pokusím se přidávat kapitoly častěji, ale i když už měsíc funguji v práci na dvě směny, zcela jsem si na to nezvykla a ke psaní se kolikrát dostanu až o víkendu. Ale pokusím se s tím něco dělat, když vidím, že je o příběh zájem. :)

Fluffy> Taktéž děkuji. :)
No právě, nemůžu. Když jsem příběh psala prvně, přišlo mi, že to běží zbytečně rychle, proto jsem s tím sekla. Teď, myslím, jsem zvolila takové přijatelné tempo. :)
Naznačím, určitě. :) Sice ještě nevím, jestli to bude brzy, nebo až za nějakou další kapitolu. Příběh si víceméně žije vlastním životem a i když mám představu, co chci v kapitole sdělit, většinou se z toho vyklube ještě něco jiného. Ale myslím na to, abych to všechno osvětlila a popsala. :))
Teď jsem se zase pobavila já, když jsem si představila ty "milé" chlapíky na zmrzce. :D

2. Fluffy admin
09.06.2014 [19:12]

FluffyTaky mi prvních pár odstavců trvalo, než jsem si přiřadila jména k postavám a tomu, jak vypadají, přece jen jsem si je vykreslila, když už jsem četla první díl. Emoticon Ale hádám, že tohle je jen o zvyku, za pár kapitol je budu oslovovat jako staré známé. Emoticon

A teď k povídce... Emoticon Já tě za pomalé plynutí děje rozhodně bičovat nebudu, ono něco uspěchat prostě nemůžeš, a kdyby ses o to pokusila, z díla by pak vylezla jakási prapodivná fraška. Kromě toho v tištěných knihách se taky všechno neodehraje na prvních dvaceti stranách. Emoticon

Zatím jsi nám pěkně naznačila, že Irrain měla někdy v minulosti nějakou patálii se svojí mocí a že je tím zřejmě ještě dost ovlivněná. Pevně doufám, že nám v dalších kapitolách trochu naznačíš, co se stalo. Emoticon A Oni s velkým O... to vypadá taky na pořádnou zápletku, zdá se, že to nebudou žádní milí chlapíci, u kterých by to vyřešilo pozvání na zmrzlinu. Emoticon Kromě toho... představa Agnis na jehlách chodící po lese byla velmi zábavná. Emoticon

Na další díl se moc těším, zatím se mi otazníky stále kupí na hromádku. Emoticon
Emoticon Emoticon Emoticon

1. Ver přispěvatel
09.06.2014 [15:36]

VerV prvé řadě, rozhodně není zač děkovat, když hodlám hlasovat, tak si přec vyberu to, co mě zaujme a tím tvá tvorba je. Když má někdo dobré nápady a navíc umí psát, tak mi to rozhodování jen udělá lehčím.
Ke kapitole... ač se stále mírně ztrácím v postavách (s mou pamětí si budu brzy psát jména s poznámkami na papír), tak to není, s čím bych se nevyrovnala. Zvláště v tak zajímavém příběhu. Každopádně, jsem čím dál zvědavější, cože se to vlastně děje a již teď se těším na další kapitolu Emoticon .

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!